Şimdi Ara

Kazaya şahit oldum. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
3.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Ekonomik otomobiller ile daha bir limitleri zorlama eğilimi var nedense

    hocam çoğu şirket aracı, dolayısıyla elin malı- kasko,bakım masrafı yok (sürücü için)-arabayı biraz zorlarsam ileride motoru yıpranır, hasar görür, masraf açar derdi yok-bedava yakıt- hep biryerlere yetişme telaşı-bitmek bileyen uzun yollar ...
  • ESP artık standart olmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu2009

    ESP artık standart olmalı

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    yoğun yerlerde yaşıyorsanız ve sürekli araçtan inip binme yapıyorsanız biraz eziyet oluyor ama uzun yolculukta ve hızlı gidilecegi zaman kesinlikle takılmalı

    hızlı gidileceği zaman mı? bir arkadaşım, içinde bulunduğu araca kırmızı ışıkta beklerken arkadan gelen bir aracın çarpması sonucu kafasını ön cama vurup yaralanmıştı. hızı kaçtı dersiniz? SIFIR.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cn.gates

    quote:

    Orijinalden alıntı: carman1tr

    Yok canım yanlışın var. Symbol ve accent era arabaları profosyonel arabalar. Degilse bile kullananlar öyle!!!!
    Trfikte gördüğüm en aykırı hareketleri yapan araçlar çoğunlukla bunlar. Ha lineayi da unutmayalım.
    Birinci kural asiri hız yapmamak. Sonrası İçin esp gerekeni yapar zaten.
    Gecmis olsun.

    Her zaman profesyonel sürücüler kullanmıyor o araçları. Şehir içi trafikte aykırı hareket yapabilirler , ama uzun yolda durum değişir. 100 km civarı bir hızda ani manevra yaparsan toparlaması çok zor .






  • quote:

    Orijinalden alıntı: carman1tr

    Yok canım yanlışın var. Symbol ve accent era arabaları profosyonel arabalar. Degilse bile kullananlar öyle!!!!
    Trfikte gördüğüm en aykırı hareketleri yapan araçlar çoğunlukla bunlar. Ha lineayi da unutmayalım.
    Birinci kural asiri hız yapmamak. Sonrası İçin esp gerekeni yapar zaten.
    Gecmis olsun.

    benim de dikkatimi cekti trafikte renocular ve fiatcilar genelde en sakat araba kullanan insanlar. sorsan iyi kullandigini zanneder, bizde var bir arkadas ondan biliyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    ESP'li araçla o manevra yapılamayacaktı belki. Ayrıca ESP olsa bile kaldırıma çarpan araba büyük ihtimalle takla atar.

    Esp li aracla manevra gayet stabil yapılıp kaldırıma çarpma riskide azalırdı.
  • her zaman döndüğüm keskin bir virajı limitlerinde döndüm ama o gün sağ olsun belediye sulama yapmış etrafdaki yeşilliklere ve buradan akan su ince bir çamur şerit oluşturmuş. arka koptu ve ben sağdaki elektirik direklerine doğru kaymaya başladım. esp olsa araçta kesinlikle kurtarırdı ama ben direklere çarpmayayım diye panikle frenlere asıldım, spin attım ve aracın sağ önünden bariyerlere vurdum. emniyet kemerim takılı idi, hava yastığı açılmadı allahtan ve benim burnum bile kanamadı. başka bir araca da çarpmadım, gayet güzel ve şık bir kaza oldu yani
    esp bence de artık standart olmalı, bir çok kazayı önler bizde.
  • Behzat Ç. nin sinema filminde de renault takla atiyodu :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Behzat Ç. nin sinema filminde de renault takla atiyodu :D



    spoiler olmuş bu, neyse olan olmuş. üstelik eski araç era idi ve sümbülü baya bir övmüştü harun salağı, sonunda araç pert oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    ESP'li araçla o manevra yapılamayacaktı belki. Ayrıca ESP olsa bile kaldırıma çarpan araba büyük ihtimalle takla atar.

    Esp li aracla manevra gayet stabil yapılıp kaldırıma çarpma riskide azalırdı.

    ESP'li bir araçta ESP açık ve kapalıyken aracı yanladınız mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bende var 2010 model full symbol

    Arabada konfor ve guvenlik sifir sadece az yakiyor birde ikinci eli iyi diye aldim allah fuhavaza ufacik kazada neler olcagini dusunmek bile istemiyorum

    Cidden aracta kelle koltuk gidiyoruz 120 gecince resmen savruluyor virajlarda hic toparlamiyorsun arabayi bukadarda olmaz diyorum ama napalim bundan daha az yakani yok yapicak birsey yok ama asla alinmiycak bir araba sirket arabasi tam
    Takcan kontaga anahtari basip gitcen dagada vur tasada ama hiz falan yapmaya hic gelmez o kadar kotu yani

    Bir an önce satsan şu arabanı da rahatlasak. Almasaydın o zaman.

    120'yi geçince savuruyor diyorsun ama abartıyorsun biraz. Daha dün 170'e kadar çıktım ve hiç bir sorun da yaşamadım. Evet çıktım, boştu yol, basmaya müsait bir yerde bastım, benden başka da kimse yoktu o yolda ve yaklaşık yarım dakika gidip tekrar 120'ye düştüm. 120 ve 140 km/h en ideal hızdır bana göre o beğenmeyip savurur dediğin araba için. Güvenli bir araba değil elbet ama adam gibi girersen viraja hiç bir zaman da savrulmazsın. Savrulsaydım bu satırları yazamazdım belkide. 7 yıldır bende ve 83 bin küsür km. yol yapmışım çok şükür.

    Genelde Sümbül, Era ve Linea sürücüleri için tehlike arz ediyorlar denmiş. Artık şirket araçları Jetta, Passat, Corolla, Focus vb. araçlar oldu. Filolara bunlarda katıldı. Ayrıca bana göre en tehlikeli sürücüler VW TRANSPORTER sürücüleri.

    Dün akşam boş köprü trafiğinde evime gidiyorum. Trafik 110-120 km/h ile seyrediyor sol şeritte. Önüm dolu, onun önü de dolu. Ama arkama nedense sabırsız bir Audi A5 sürücüsü yapıştı ve dibime girdi. Ulan önüm dolu, ne gerek dibime giriyorsun, uçacakmıyız? Araban hızlı diye yollar seninmi? Hemen geçti en sağa emniyet şeridine, orta şeritte ki bir arabanın önüne geçti, aklınca beni geçti ama bir araba geçti, sonra yine sola geçti ve baktım yine arkamda kaldı.




  • bende bayramın 1. günü akşamı saat 23.00 den sonra 2. köprü yolundan avrupa yakasına geçis istikametinden mahmutbeye kadar bastım basabildiğim kadar. Benimki symbol, akrabamızın arabası megane 1. peş peşe 180 km hızlara kadar çıktık.

    not : hava biraz rüzgarlı olsaydı, o hızlara kesinlikle çıkamazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Bir an önce satsan şu arabanı da rahatlasak. Almasaydın o zaman.

    120'yi geçince savuruyor diyorsun ama abartıyorsun biraz. Daha dün 170'e kadar çıktım ve hiç bir sorun da yaşamadım. Evet çıktım, boştu yol, basmaya müsait bir yerde bastım, benden başka da kimse yoktu o yolda ve yaklaşık yarım dakika gidip tekrar 120'ye düştüm. 120 ve 140 km/h en ideal hızdır bana göre o beğenmeyip savurur dediğin araba için. Güvenli bir araba değil elbet ama adam gibi girersen viraja hiç bir zaman da savrulmazsın. Savrulsaydım bu satırları yazamazdım belkide. 7 yıldır bende ve 83 bin küsür km. yol yapmışım çok şükür.

    Genelde Sümbül, Era ve Linea sürücüleri için tehlike arz ediyorlar denmiş. Artık şirket araçları Jetta, Passat, Corolla, Focus vb. araçlar oldu. Filolara bunlarda katıldı. Ayrıca bana göre en tehlikeli sürücüler VW TRANSPORTER sürücüleri.

    Dün akşam boş köprü trafiğinde evime gidiyorum. Trafik 110-120 km/h ile seyrediyor sol şeritte. Önüm dolu, onun önü de dolu. Ama arkama nedense sabırsız bir Audi A5 sürücüsü yapıştı ve dibime girdi. Ulan önüm dolu, ne gerek dibime giriyorsun, uçacakmıyız? Araban hızlı diye yollar seninmi? Hemen geçti en sağa emniyet şeridine, orta şeritte ki bir arabanın önüne geçti, aklınca beni geçti ama bir araba geçti, sonra yine sola geçti ve baktım yine arkamda kaldı.

    a5 le ilgili yorumun çok doğru.bende çorludan dönüyordum bayramın 2.günü akşam saat 6 civarı.yol kalabalık 80-90 km ile ilerliyorum.land rover jeep girmiş arkama üstelikde tam dibimde sellektör sellektör üstüne 5 dk devam etti bu dırum.hayır sağım müsait olsa gireceğim lakin millet 3-5 metre ara ile seyrediyor zaten.neyse bir boşluk buldum girdim.sonra bende arkasına geçip sellektör yapacaktım ki soluma araç girince arkasına giremedim O seçilmiş hayvanın.beni geçti benim önümdeki aracın arkasında çakıldı kaldı.aralarda boşlukda yoktu makas girişimleride nafile çaba haline döndü.be öküz zaten trafik yoğun takip mesafesi bile hak getire fakat sen sellektör yapınca bir yerin jeepinin tavanınamı vuruyor araç içinde anlayamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    ESP'li araçla o manevra yapılamayacaktı belki. Ayrıca ESP olsa bile kaldırıma çarpan araba büyük ihtimalle takla atar.

    Esp li aracla manevra gayet stabil yapılıp kaldırıma çarpma riskide azalırdı.

    ESP'li bir araçta ESP açık ve kapalıyken aracı yanladınız mı?

    Evet aracımın bütün donanımlarını test ettim trafige kapalı bir alanda. Esp açıkken yanlama kessinlikle yapmıyor benim arabam. Ama teknoloi markadan markaya değişiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    ESP'li araçla o manevra yapılamayacaktı belki. Ayrıca ESP olsa bile kaldırıma çarpan araba büyük ihtimalle takla atar.

    Esp li aracla manevra gayet stabil yapılıp kaldırıma çarpma riskide azalırdı.

    ESP'li bir araçta ESP açık ve kapalıyken aracı yanladınız mı?

    Evet aracımın bütün donanımlarını test ettim trafige kapalı bir alanda. Esp açıkken yanlama kessinlikle yapmıyor benim arabam. Ama teknoloi markadan markaya değişiyor.

    İşte can alıcı nokta da orası. ESP'nin amacı virajda savrulmayı önlemektir ki bu kontra manevrada aracın savrulmasını da engellediğinden manevra kabiliyetini kısıtlamaktadır. Bu kısıtlama nedeniyle manevra kısıtlanacaktır ama aşırı bir hareket sonrası gerçekleşmesi muhtemel savrulma da önelenecektir ama aşırı hareket de olmayacağından yine ESP'ye gerek kalmayacak. Şimdi aklım başka nedenlerden dolayı biraz karışık olduğundan tam anatamamış olabilirim, hatta biraz karıştırmışımdır ama pratikte her şey anlaşılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: carman1tr

    Yok canım yanlışın var. Symbol ve accent era arabaları profosyonel arabalar. Degilse bile kullananlar öyle!!!!
    Trfikte gördüğüm en aykırı hareketleri yapan araçlar çoğunlukla bunlar. Ha lineayi da unutmayalım.
    Birinci kural asiri hız yapmamak. Sonrası İçin esp gerekeni yapar zaten.
    Gecmis olsun.

    taksicilere de bi gönderme var sanırsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    ESP'li araçla o manevra yapılamayacaktı belki. Ayrıca ESP olsa bile kaldırıma çarpan araba büyük ihtimalle takla atar.

    Esp li aracla manevra gayet stabil yapılıp kaldırıma çarpma riskide azalırdı.

    ESP'li bir araçta ESP açık ve kapalıyken aracı yanladınız mı?

    Evet aracımın bütün donanımlarını test ettim trafige kapalı bir alanda. Esp açıkken yanlama kessinlikle yapmıyor benim arabam. Ama teknoloi markadan markaya değişiyor.

    İşte can alıcı nokta da orası. ESP'nin amacı virajda savrulmayı önlemektir ki bu kontra manevrada aracın savrulmasını da engellediğinden manevra kabiliyetini kısıtlamaktadır. Bu kısıtlama nedeniyle manevra kısıtlanacaktır ama aşırı bir hareket sonrası gerçekleşmesi muhtemel savrulma da önelenecektir ama aşırı hareket de olmayacağından yine ESP'ye gerek kalmayacak. Şimdi aklım başka nedenlerden dolayı biraz karışık olduğundan tam anatamamış olabilirim, hatta biraz karıştırmışımdır ama pratikte her şey anlaşılıyor.

    Öyle birşey yok, esp mevcut olsaydı o manevrayı yine yapardınız sadece biraz hızınız düşebilirdi o kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cn.gates

    Arkadaşlar dün öğlen saatlerinde taşköprü-hanönü yolunda önümde seyreden araç bir anlık dikkatsizlik sonucu kontrolünü kaybedip taklalar attı. Emniyet kemeri takılı olan öndeki yolcular da fazla birşey yoktu. Arkadaki iki yolcu ise araç takla atarken aracın içinde savruldu. Birisinin durumu daha ağır. İlk defa bu kadar yakından şahit oldum böylesi büyük bir kazaya. Bunlara lütfen dikkat edelim:

    1- Emniyet kemerlerini mutlaka takın , arka koltuklar da dahil. ( Araçtakilerin biris ters dönen aracın içinde emniyet kemerine asılı kalıp çok az yarayla kurtuldu. )
    2- Araç alırken güvenlik ilk önceliğiniz olsun.
    3- Esp siz araç almayın. ( Renault clio kamyonla karşı karşıya geldi ve manevra yaparak kamyona çarpmaktan kurtuldu, sonra aracı toplayamadı ve yol kenarındaki tümseğe çarpıp taklalar attı. )

    Not: Kazadan birkaç saat önce başka bir kazada da renault symbol takla atmıştı. Bu tip altı yüksek, hafif ve dar arabalarda aşırı hız yapmayın. Yapılan ufak bir hatanın telafisi olmayabilir.


    denilebilecek çoğu demişsiniz güzel paylaşım




  • Konu güncellenmişken internetten kazanın fotoğrafını bulmuştum onu da ekleyeyim.

     Kazaya şahit oldum.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.