Şimdi Ara

Kia Picanto 2008 mi 2007 mi ??? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
6.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 23 Mayıs 2006'da sıfır km olarak aldığım Kia Picanto 1.1 Advance aracı kullanmaktayım.(Düz vites) Kilometrem 30000 e yaklaştı. Araç donanımlı ve tüketimi oldukça iyi. Aldığımdan beri düzenli olarak yakıt ölçümü yaptım. Şehir içi 5,5 - 7,5 , şehir dışı 4-6 litre arası. En son yaptığım ölçümde tamamı Ankara şehir içi olmak üzere tüketim 5,84litre/100km idi. Uzun yolda ise 700'ü geçtiğim oldu. (Ankara - Bergama, ardından Bergama-İzmir Aliağa'da yakıt aldım). Tüketimim 4,3 litre civarı idi. Sakin kullandım. Araç hakkında sorusu olanlar bana integral77@mynet.com adresinden ulaşabilirler.Sağlıcakla kalın...
  • 2004 Haziran çıkışlı picanto 1.1 EX Advancem var.

    Km şu anda 120.000 de.

    Muhemelen picantoyu TR de ilk alanlardan ve de en çok km yapanlardan birisiyim.

    Kısaca tecrübelerimi aktarayım.

    Rüzgarsız havada TEM de çok rahat 175 i geçtim, herhangi bir savrulma, sarsıntı v.s. yoktu. Ama rüzgar var ve yandan geliyorsa bırakın 140 Km yi filan, 100 KM ile giderken bile araba savruluyor.

    Ses sistemi bence gayet güzel, ama yüksek sesli bas dinlediğimden dolayı kapı kilitleri artık ses çıkartmaya başladı. Disco tarzı dım tıslı o kadar müzik dinlememe rağmen, hoparlörlerde bir sıkıntı yok. Şu anda bile gayet güzel ses çıkışı var. Bir ara MP3 CD si koyduğumda CDP Error 6, CDP Error 3 gibi hata kodları yazıyordu ekranda. Söktüm playeri, cd nin kafasını temizledim, tekrardan monte ettim, sorunsuz çalışmaya devam etti.

    Benzin Tüketimi:

    Yukarıda birisi 700 km filan yazmış, açıkçası ben buna hiç erişemedim. 650 yi bulmak için çok uğraştım, ama en iyi derecem 570 oldu. Günlük 100 km lik ev-iş arası yolum var. ve TEM kullanıyorum. 95 oktan benzin ve sabit 90 km hız ile 570 i 1 kere gördüm. Şimdi ise 500 e ancak yaklaşıyorum.


    Orjinalinde bulunan hankook lastikleri değiştireyim dedim. Lastik bulamadım. Daha doğrusu vardı, ama 2-3 gün içerisinde getiririz dediler. Ben de gidip 165/r14 michelin taktırdım. Araba şimdi yarım santim filan daha yüksek. O yüzden rüzgardan daha fazla etkileniyorum.

    Arabamın Km si şu anda 120.000 de. ve arabada halen bir sıkıntı yok. Yürüyen aksamlar dahil, motor v.s. gayet güzel çalışıyor halen. Düzenli olarak servis bakımı yaptırdım. Servis ücretleri biraz yüksek geldi bana.

    90.000 km bakım ücreti olarak değişen parçalar dahil 600 ytl ödedim.


    Araba küçük bişiy. Park sorunu yok. Herkesin yatay park ettiği yere bu araba ile nerdeyse dikey park edebiliriz :)

    Bagaj oldukça küçük. Nedeyse yok gibi bişiy. Orjinalinde stepne lastik yok. Sonradan bi stepne satın aldım. Arka koltuğun 2+1 şeklinde ayrı ayrı katlanması güzel, bagaj sıkıntısını bir nebze ortadan kaldırıyor.


    Benim en çok şaşırtan ve hayran olduğum şey ise, aracın kış performansı oldu.

    Kışın ısı eksilerde bile motor tak diye çalıştı, hiç bir sorun yoktu. Dahası şaşırtıcı bir şekilde karla kaplı zemin üzerinde kar lastiği olmadan rahatçana sürüş yapabildim.

    Bu kış ise michelin kar lastiği taktırdım. Buzun üzerinde bile banamısın demedi araç, hiç bir kayma, savrulma olmadan çok rahat sürüş yapabildim.

    Arabayı kullanmaya başlayalı 4 sene oldu, artık eskisine göre oranla içeriye daha fazla ses geliyor. Bu da normaldir diye düşünüyorum.


    Yalnız, picantonun frenlerini ben beğenmedim. Bence 100 km ile giderken, sert frenle duruş mesafesi biraz uzun. Normal seyir esnasında yavaşlamak için frene basarsam bir sorun yok. Ama sert frenle arabayı durdurmaya dönük fren yaparsam bence pek başarılı olmuyor. Bu yüzdendir ki aracı artık hep mesafeli kullanmaya başladım. Önümdeki aracı normalden daha fazla mesafe bırakarak takip ediyorum.


    Bozulan far lambasını değiştirmek tam bir işkence. Ya komple ön tampon, far bloğu ve diğer 2-3 aksamı daha çıkartacaksınız, ya da kaputun iç tarafından hedefi 12 den vurmaya dönük gibi, el yordamıyla farı takacaksınız. Far lambasını değiştirmek tam bir işkence, başka bir şey demiyorum yani :)

    Direksiyona geçtiğimde arabanın önünü göremiyorum. Gördüğüm tek şey silecekler. iç dikiz aynasının görüş alanı çok kısıtlı. Arka camda bulunan siyah çerçeveli gölgelik sayesinde görüş alanı daha da kısıtlanıyor. En iyisi sol dikiz aynasını kullanmak.

    Sürüş esnanında arabanın önü gözükmediği içn, özellikle yüksek kaldırımlı yollarda sağa sola dönüşlerde bir yerlere sürtünme riski çok yüksek. Park ederken çöp konteynırlarına dikkat. Ön tampon yere çok yakın olduğu için, hafif yüksek kaldırımlı bir alana park ederken dikkat etmek lazım.

    Araba biraz yüksek ve ön tarafı biraz şatafatlı olduğu için TEM de ya da E5 te filan önünüzdeki araba sizi bir şey sanıp yol veriyo. Buna dikkat ettim baya, başka picantoları dikiz aynasında gördüğümde "vay bee, arabaya bak" filan dedim.

    Bunun dışında özellikle istanbul trafiğinde picantoyu diğer sürücüler pek dikkate almıyor. Küçük minik bi araba bu deyip sıkıştıranlar, kıllık yapanlar v.s. oluyor yani. Hafiften tiiiiye alınma durumları var biraz.

    Klima çalışıyor ise, aracın performansı çok fena düşüyor. Geçen yaz fethiye yollarındaydım. Dağlar bayırlar filan çıkıyorum. Hava sıcak, açtım klimayı yokuş yukarı araba bitti resmen. Yanımdan doğan, şahin, cilolar filan geçiyo. Hadi bunu da geçtim, picantonun kuzeni getz filan canavar gibi çıkıyo yokuşu, bizim picanto yokuşta resmen kaldı. 2. viteste bile naz yapmaya başladı. Klimayı kapattım araç biraz kendine geldi. Devir yükseldi filan.

    Bu araç düz yolda çok iyi, ama yokuşa vurduğumda performansı inanılmaz bir şekilde düşüyor. Yokuş başlamadan arabanın devrini iyi ayarlarsam yokuşu daha rahat çıkıyorum. Ama yokuş esnasında arabayı devirli kullanmak, bas gaza git filan yok yani.




  • merhaba bende bu aralar bir araba almayı düşünüyorum sürekli bakıyorum forumarla araba satış sitelerine tesadüfen bir arkadaşım 2007 kia sını satmak zorunda kaldı 1.1 benzinli henüz 10 000de değil araba ve 15 milyar ne diyorsunuz bunun için benim aklımdaki soru işaretleri daha çok aracın yakıt tüketimi nasıldır mesela bir micrayla kıyaslarsak yada dizel citroen c3 lerle ne dersiniz ayrıca yokuş çıkamama konusuda kafamı kurcalıyor ben daha çok şehir içinde kullanacağım fakat yilda 1 kerede şehir dışına çıkma uzun yol yapma durumu olabilir önerileriniz nelerdir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meliked -- 24 Mayıs 2008; 13:19:30 >
  • arkadaslar ben dun picanto`yu surdum otomatik vitesli olani,inanilmaz keyifli bir arac,benzinli kumas deri karisimli koltuklar dijital klima 2008 model test araciydi,ben cok begendim,aracin olculeri minik araclara gore gayet olculu duruyordu en boy yukseklik olarak.
  • bu benim dediğim otomatik değildi boyut iyi diyorsunuz ben daha hiç binmedim ama öyle olması güzel tabi işte 15 milyar civarı olan 1.2 micra c3 ve bu kia arasında kararsız kaldım yakıt tüketimi ve sağlamlık açısından kullanan birileri kıyaslarsa çok yararlı olur
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.