Fiesta, polo ve corsa ile aynı fiyat, ibiza ve fabiadan daha pahalı olduğu için olabilir mi?
quote:
Orijinalden alıntı: er.ay88
Fiesta, polo ve corsa ile aynı fiyat, ibiza ve fabiadan daha pahalı olduğu için olabilir mi?
kia çok güzel araba ama rioda reklam tanıtım eksikliği var çoğu markadan daha güvenilir 5 yıl 150 bin km garanti veriyor adamlar.
quote:
Orijinalden alıntı: yakamoz88
Fiesta, polo ve corsa ile aynı fiyat, ibiza ve fabiadan daha pahalı olduğu için olabilir mi?
birebir aynı donanım da daha pahalı olduğu bir örnek verir misiniz?
quote:
Orijinalden alıntı: shakircan
Yani begenmedigim fakat tutuldugu icin araba almak ilerisi icin mantikli mi? Kia sahiplerinden ozellikle yeni kasa rio sahiplerinden oznel bir yorum rica edebilir miyim. Ha sunuda soyleyim 2 senelik evliyim cocugumuz yok ama yolda.. 7 sene sonra ilk arabamiz olacak.. Ilk arabamizla kavga dovuste yapmak istemiyorum. Satmak icin degil binmek icin araba ariyorum
ben 2013 te sıfır km 1.25 fancy aldım şu an ki concept donanım. Güncel kasa ile sadece makyaj farkı var. Neyi beğeniyorsaniz onu alın. Rio ise rio polo ise polo. Para sizin beğeni sizin. Rio dan memnun musunuz derseniz aynı paraya daha fazlasını aldığım için,iç hacim olarak C sınıfına en yakın B sınıfı araçlardan biri olduğu için, tasarım olarak beni hayran bıraktığı için, servis konusunda beni üzmedigi için ben memnunum.
quote:
Orijinalden alıntı: auto_man
quote:
Orijinalden alıntı: shakircan
Yani begenmedigim fakat tutuldugu icin araba almak ilerisi icin mantikli mi? Kia sahiplerinden ozellikle yeni kasa rio sahiplerinden oznel bir yorum rica edebilir miyim. Ha sunuda soyleyim 2 senelik evliyim cocugumuz yok ama yolda.. 7 sene sonra ilk arabamiz olacak.. Ilk arabamizla kavga dovuste yapmak istemiyorum. Satmak icin degil binmek icin araba ariyorum
ben 2013 te sıfır km 1.25 fancy aldım şu an ki concept donanım. Güncel kasa ile sadece makyaj farkı var. Neyi beğeniyorsaniz onu alın. Rio ise rio polo ise polo. Para sizin beğeni sizin. Rio dan memnun musunuz derseniz aynı paraya daha fazlasını aldığım için,iç hacim olarak C sınıfına en yakın B sınıfı araçlardan biri olduğu için, tasarım olarak beni hayran bıraktığı için, servis konusunda beni üzmedigi için ben memnunum.
Alıntıları Göster
o paralara daha bilindik modeller tercih ediyor insanlar
quote:
Orijinalden alıntı: er.ay88
Fiesta, polo ve corsa ile aynı fiyat, ibiza ve fabiadan daha pahalı olduğu için olabilir mi?
kalitesine göre fiyatı yüksek
quote:
Orijinalden alıntı: manisa_tr
kalitesine göre fiyatı yüksek
Alıntıları Göster
ulkemize yerlesen suriyelilerin cogunda kia araba var da ondan suriyeli arabası deniliyo..
auto_manA
kullanıcısına yanıt
Donanım olarak örnek vermedim ben. Zaten ülkemizde marka algisi donanımdan önce gelir bu aşikar. Öyle olmasa idi sis farsiz golfler, çelik jantsiz pololar vs peynir ekmek gibi satılmazdı. Şu da var ki 2 ay önce 1.2 tsi style donanım + led paket ibizayi 44.000 e, 1.0 eco tsi 16 inç jantli ibizayi da 47.500 e veriyorlardı. Rionun 1.0 motoru 46 bin falandi yanlış hatırlamıyorsam.
quote:
Orijinalden alıntı: manisa_tr
kalitesine göre fiyatı yüksek
Alıntıları Göster
özellikle birinci jenerayonu olmak üzere,ilk iki jenerasyonu geri kalmış ülkeler için yapılmış üretimlerdi, son jenerasyonun rakiplerinden hiç bir eksiği olmamasına rağmen ilk iki jenerasyonun yarattığı olumsuz algı sebebiyle tutulmuyor,
bence ismini değiştirmeliydi kia, hyundai getz yerine i20 yaparak , sorundan kaçındı mesela.
onun dışında güvenliği çok iyi, bu sınıfta başa oynayan modeller bile baz versiyonda 6 havayastığı sunmazken sunuyor, motorları başarılı, içi geniş, dış ebatları aks-iz mesafesi olarak sınıfının en büyüğü.
bana göre tek sıkıntısı aracın ağırlığının yüksek oluşu ve süspansiyonun o ağırlığı bozuk yollarda ve kasislerde kaldırmakta zorlanması.
quote:
Orijinalden alıntı: yakamoz88
Donanım olarak örnek vermedim ben. Zaten ülkemizde marka algisi donanımdan önce gelir bu aşikar. Öyle olmasa idi sis farsiz golfler, çelik jantsiz pololar vs peynir ekmek gibi satılmazdı. Şu da var ki 2 ay önce 1.2 tsi style donanım + led paket ibizayi 44.000 e, 1.0 eco tsi 16 inç jantli ibizayi da 47.500 e veriyorlardı. Rionun 1.0 motoru 46 bin falandi yanlış hatırlamıyorsam.
markası kia diye fiyatı düşük mu olması gerekiyor. Bu donanımları diğer saydığınız araclara yüklediğinizde fiyat ne oluyor peki? Rio 1.4 dizel concept plus 6 hava yastığı led gündüzler led stoplar 17 inç alaşım jant sunroof yağmur far sensörü hız sabitleme hız sınırlama dijital klima vs liste fiyatı 64700 TL. Polo 1.4 dizel comfortline 2 hava yastığı manuel klima vs 65000 TL. konuşacak tartışacak birşey var mi? Rio rakiplerine göre pahalı mi? Polo mu rio mu almak tercih meselesi fakat fiyat durumu bu.
auto_manA
kullanıcısına yanıt
Servis konusunda sizi nasıl üzmedi daha açık bir şekilde anlatabilir misiniz? Bu kadar olumsuz yoruma rağmen bana bu arabanın alınması gayet mantıklı geliyor şu anda.. Deneme sürüşü için seat ibiza ve kia rio için gün istedim. Deneyip kendimde görmem lazım.
quote:
Orijinalden alıntı: shakircan
Servis konusunda sizi nasıl üzmedi daha açık bir şekilde anlatabilir misiniz? Bu kadar olumsuz yoruma rağmen bana bu arabanın alınması gayet mantıklı geliyor şu anda.. Deneme sürüşü için seat ibiza ve kia rio için gün istedim. Deneyip kendimde görmem lazım.
bu durum servisten servise değişir. Ben bulunduğum ildeki servisten memnunum. Araçla ilgili Allah a şükür sıkıntı yaşamadım ama bakıma gittiğimde yada yolumun üstündeyken rötuş boyalarıni yoğunluğa rağmen hemen yapıyorlar. Hiç ihtiyacım olmadı ama aracimi bulunduğum yerden alıp yine bulunduğum yere getirmeyi bile teklif ediyorlar. Iç hacim olarak ibiza ve rio arasında çok fark var. Iki aracında arka koltuklarına oturun farkı zaten anlarsınız.
Almanlar ...
quote:
Orijinalden alıntı: 19can84
özellikle birinci jenerayonu olmak üzere,ilk iki jenerasyonu geri kalmış ülkeler için yapılmış üretimlerdi, son jenerasyonun rakiplerinden hiç bir eksiği olmamasına rağmen ilk iki jenerasyonun yarattığı olumsuz algı sebebiyle tutulmuyor,
bence ismini değiştirmeliydi kia, hyundai getz yerine i20 yaparak , sorundan kaçındı mesela.
onun dışında güvenliği çok iyi, bu sınıfta başa oynayan modeller bile baz versiyonda 6 havayastığı sunmazken sunuyor, motorları başarılı, içi geniş, dış ebatları aks-iz mesafesi olarak sınıfının en büyüğü.
bana göre tek sıkıntısı aracın ağırlığının yüksek oluşu ve süspansiyonun o ağırlığı bozuk yollarda ve kasislerde kaldırmakta zorlanması.
bir önceki jenerasyon amerika da satılmadi mi?
quote:
Orijinalden alıntı: auto_man
quote:
Orijinalden alıntı: 19can84
özellikle birinci jenerayonu olmak üzere,ilk iki jenerasyonu geri kalmış ülkeler için yapılmış üretimlerdi, son jenerasyonun rakiplerinden hiç bir eksiği olmamasına rağmen ilk iki jenerasyonun yarattığı olumsuz algı sebebiyle tutulmuyor,
bence ismini değiştirmeliydi kia, hyundai getz yerine i20 yaparak , sorundan kaçındı mesela.
onun dışında güvenliği çok iyi, bu sınıfta başa oynayan modeller bile baz versiyonda 6 havayastığı sunmazken sunuyor, motorları başarılı, içi geniş, dış ebatları aks-iz mesafesi olarak sınıfının en büyüğü.
bana göre tek sıkıntısı aracın ağırlığının yüksek oluşu ve süspansiyonun o ağırlığı bozuk yollarda ve kasislerde kaldırmakta zorlanması.
bir önceki jenerasyon amerika da satılmadi mi?
Alıntıları Göster
Peki İbrahim hocam bir kullanıcı olarak sizi yakalamışken bazı sorularım olacak beni mazur görürseniz
Şanzıman, elektronik aksam gibi kronik bazı problemlerle karşılaştınız mı? Yedek parçası pahalı mıdır? Servisi ortalama ne kadar tutuyor? Yakıt tüketimi nasıldır? Tüp mü var, benzinli mi kullanıyorsunuz? Yılda 16-17 bin km yapacağım o yüzden soruyorum. 1.25 litre motor arabaya yetiyor mu? 1.4 dizel versiyonlarına göre 1.25 i tavsiye eder misiniz?
auto_manA
kullanıcısına yanıt
İyi de ben rio alınır alınmaz diye bir şey söylemedim ki. Sanırım rio sahibisiniz. Marka algisindan bahsettim, kia nın ford, vw yada opel kadar bi algisi var mı? Hayır. skoda da yeni modelleriyle ciddi bi atak yaptı. Seat ise ibiza ve leonla neredeyse ilk 3 içinde satışlarda. Dolayısıyla kia biraz daha sönük kaldı bunların içinde. Bakınız leon ve ibiza patlaması var piyasada bunun sebebi de fiyati. Ben size baz donanım fiyatlarından bahsettim siz bana full donanım fiyatını vermişsiniz. 65.000 lirayı verip B sınıfı araba alacak kişi çok yoktur. O fiyata dayandiktan sonra C sınıfı baz donanımda bile rio da olan bir çok donanım oluyor. Sonuç olarak rionun piyasaya girebilmesi için fiyatının bir miktar daha düşük olması gerekiyor. Bunun sebebi de kalite yada donanım falan değil kianin marka algisindan dolayı. 45 50 bin arası sıfır b sınıfı alacak kişi genel olarak saydığım markalara yöneliyor, kia aklına bile gelmiyor. Fiyatı cezbedici gelmiyor demek ki.
quote:
Orijinalden alıntı: shakircan
Peki İbrahim hocam bir kullanıcı olarak sizi yakalamışken bazı sorularım olacak beni mazur görürseniz
Şanzıman, elektronik aksam gibi kronik bazı problemlerle karşılaştınız mı? Yedek parçası pahalı mıdır? Servisi ortalama ne kadar tutuyor? Yakıt tüketimi nasıldır? Tüp mü var, benzinli mi kullanıyorsunuz? Yılda 16-17 bin km yapacağım o yüzden soruyorum. 1.25 litre motor arabaya yetiyor mu? 1.4 dizel versiyonlarına göre 1.25 i tavsiye eder misiniz?
Allah a şükür hiçbir sıkınti yaşamadım. Ilk bakım için 300 civarı ikinci bakım için 600 civarı ödedim. Bakım harici servise bir kere rötuş için bir kere de ufak bir kaza dolayısıyla gittim. Arka tampon düzeltildi komple boyandı 300 TL ödedim. Benim araç 1.25 benzinli. Lpg yok.
quote:
Orijinalden alıntı: shakircan
Peki İbrahim hocam bir kullanıcı olarak sizi yakalamışken bazı sorularım olacak beni mazur görürseniz
Şanzıman, elektronik aksam gibi kronik bazı problemlerle karşılaştınız mı? Yedek parçası pahalı mıdır? Servisi ortalama ne kadar tutuyor? Yakıt tüketimi nasıldır? Tüp mü var, benzinli mi kullanıyorsunuz? Yılda 16-17 bin km yapacağım o yüzden soruyorum. 1.25 litre motor arabaya yetiyor mu? 1.4 dizel versiyonlarına göre 1.25 i tavsiye eder misiniz?
Kia rio 1.5 crdi kullanıcısı olarak cevaplayayım sorularınızı elimden geldiğince;
Bugüne kadar (3 senedir kullanıyorum) en ufak bir problem yaşamadım.
Yedek parçası yetkili servislerinde inanılmaz pahalı. Bakım ve balata değişimi yaptırmak istediğim de yağ, yağ filtresi, mazot filtresi, hava filtresi, polen filtresi ve ön balata değişimi için izmir'de bulunan özdemirler kia bana 870 lira fiyat çıkardığı halde 2. sanayide bir servise hepsi dahil 420 liraya yaptırdım. (ki bu 420 liranın içinde arkadan dokundurdukları için yerinden çıkan tamponun sökülüp yerine oturulması da dahil)
Yakıt tüketimi 1.5 CRDI için konuşacak olur isek izmir içinde sabah ve akşam trafiğinde 6,5 litre /100km ortalaması olur iken şehir dışında çıktığım anda 90-110 km arasında 3,8lt/100 km ile 4,1lt/100 km arasında gidip geliyor.
Tüp yada Benzin değil. Dizelden şaşmayın.
quote:
Orijinalden alıntı: yakamoz88
İyi de ben rio alınır alınmaz diye bir şey söylemedim ki. Sanırım rio sahibisiniz. Marka algisindan bahsettim, kia nın ford, vw yada opel kadar bi algisi var mı? Hayır. skoda da yeni modelleriyle ciddi bi atak yaptı. Seat ise ibiza ve leonla neredeyse ilk 3 içinde satışlarda. Dolayısıyla kia biraz daha sönük kaldı bunların içinde. Bakınız leon ve ibiza patlaması var piyasada bunun sebebi de fiyati. Ben size baz donanım fiyatlarından bahsettim siz bana full donanım fiyatını vermişsiniz. 65.000 lirayı verip B sınıfı araba alacak kişi çok yoktur. O fiyata dayandiktan sonra C sınıfı baz donanımda bile rio da olan bir çok donanım oluyor. Sonuç olarak rionun piyasaya girebilmesi için fiyatının bir miktar daha düşük olması gerekiyor. Bunun sebebi de kalite yada donanım falan değil kianin marka algisindan dolayı. 45 50 bin arası sıfır b sınıfı alacak kişi genel olarak saydığım markalara yöneliyor, kia aklına bile gelmiyor. Fiyatı cezbedici gelmiyor demek ki.
bende alınır alınmaz diye birşey demedim. Kim neyi isterse onu alır. Pahalı yada aynı fiyat diyorsanız örnekle göstermeniz lazım. görüldüğü üzere pahalı değil. Hala neyin tartışması anlayamadım. 50 binliklerden örnek vereyim polo 1.2 tsi comfortline 53400 TL. Fiesta 1.25 trend x 47700 TL. Corsa 1.2 enjoy 48500 TL. Rio 1.25 concept 50200 TL.
quote:
Orijinalden alıntı: IcedHeart
quote:
Orijinalden alıntı: shakircan
Peki İbrahim hocam bir kullanıcı olarak sizi yakalamışken bazı sorularım olacak beni mazur görürseniz
Şanzıman, elektronik aksam gibi kronik bazı problemlerle karşılaştınız mı? Yedek parçası pahalı mıdır? Servisi ortalama ne kadar tutuyor? Yakıt tüketimi nasıldır? Tüp mü var, benzinli mi kullanıyorsunuz? Yılda 16-17 bin km yapacağım o yüzden soruyorum. 1.25 litre motor arabaya yetiyor mu? 1.4 dizel versiyonlarına göre 1.25 i tavsiye eder misiniz?
Kia rio 1.5 crdi kullanıcısı olarak cevaplayayım sorularınızı elimden geldiğince;
Bugüne kadar (3 senedir kullanıyorum) en ufak bir problem yaşamadım.
Yedek parçası yetkili servislerinde inanılmaz pahalı. Bakım ve balata değişimi yaptırmak istediğim de yağ, yağ filtresi, mazot filtresi, hava filtresi, polen filtresi ve ön balata değişimi için izmir'de bulunan özdemirler kia bana 870 lira fiyat çıkardığı halde 2. sanayide bir servise hepsi dahil 420 liraya yaptırdım. (ki bu 420 liranın içinde arkadan dokundurdukları için yerinden çıkan tamponun sökülüp yerine oturulması da dahil)
Yakıt tüketimi 1.5 CRDI için konuşacak olur isek izmir içinde sabah ve akşam trafiğinde 6,5 litre /100km ortalaması olur iken şehir dışında çıktığım anda 90-110 km arasında 3,8lt/100 km ile 4,1lt/100 km arasında gidip geliyor.
Tüp yada Benzin değil. Dizelden şaşmayın.
Alıntıları Göster
Ben yaşadığım bir durumu aktarayım bununla ilgili olarak. Araç teslim alma için Kia bayisinde beklerken müşteri geldi. Rio ile ilgilendiler, dizelini sordular. Satış temsilcisi dizeli yok dedi, dizel olarak Ceed var diyerek ona yönlendirdi. Adamlar baktılar ama çıkıp gittiler sonra.