Merhabalar Muhtemelen serviste değiştiği için aramışlar, bana ABS sistem sigorta vb şeyler söyledi, CC de ani frene için mi dedim Evet dedi ama bayan konu hakkında ne kadar biliyordu bilmiyorum ama önemli demişti. Bence aranmayalar yada servise çok kalanlar arayıp değiştirebilirler < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Kia Sportage 2019 Sonrası 1.6L Dizel (7 İleri DCT) Alanlar ve Alacaklar (Alındı) (30. sayfa)
-
-
ECU güncelleme Intercooler donması DCT
Bende 15.000 bakımında normal bakım harici yapılan ekstra iş bu.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yaklaşık 1.500 km sehir dışı içi karışık C5 Aircross kullandım. Kalite hissi, vites geçişleri, motor sesi, cam tavanın büyüklüğü ve verdiği ferahlık , iç kumandaların dizaynı ve menülerin kullanım kolaylığı vs vs. birçok yönden Sportage' ın kesinlikle çok daha iyi olduğunu gördüm. Bizimkilerin bence tek dezavantajı bagajının c5 e göre biraz küçük olması onun dışında her yönden Sportage çok daha iyi bir seçim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ayrıca geçen hafta Manisa seyahatim oldu. Uzun yolda hiç yormuyor. Konforlu ferah.
Tek sıkıntısı 130 civarı kullandım 8 litrenin altına inmedi tüketim. Şehir içi zaten hiç inmiyor 8 in altına.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bugün Bolu’da 15000 km bakımına soktum bende aracı. Yağı kendim götürdüm liqui moly toptec 4200 5/30 Dpf li yağ 470 tl. Filtreler, karter tapa pulu ve işçiliğede 964 tl ödedim. Toplamda 1.434 tl. El freni için daha iyileştirilmiş bir sigorta geldi onu değiştiricez dediler. Bir de intercooler ın soğuk havalarda daha verimli çalışması için bir güncelleme geldi dediler o yüklendi. Onun harici başka işlem yapılmadı. Bakımdan önce kendim opet adblue almıştım onuda kendim koydum 5 lt si 70 tl den. Toplam 1.500 tl tuttu bakım+adblue. Ankara-Bolu-Ankara toplamda 370 küsür km nin ortalaması 6.5 lt civarıydı. 4-5 kere 120-200 hızlanma yaptım dipgaz onun dışında 100-130 bandında sakin gittim (otoban kullanımı). Arabada 2 kişiydik (130 kg), bagajımız boştu, konfor tüketicileri(koltuk ısıtma vs.) açıktı. Lastik basınçlarımıda yolculuk öncesi ayarlamıştım hepsi 35 psi olacak şekilde (19 jant). Yakıt shell v-power diesel. Full depo başladık vardığımızda ibre yarım depoyla yarımdan sonraki çizginin arasındaydı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barneystinson06 -- 20 Kasım 2021; 20:37:41 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Stepne yerine lastik tamir kiti olması hakkında ne düşünüyorsunuz? Stepnenin olmadığını ve lastik yarılması durumunda tamir kitinin de işe yaramayacak olmayacağını bilmek beni tedirgin ediyor. Arazide böyle bir durumla karşılaşmakta cabasi. Diğer taraftan yaklaşık 25 yıl oldu şehir içi, dışı, arazide araç kullanıyorum ve şimdiye kadar lastik değiştirmeye ihtiyaç duymadım. Stepne hep orjinal haliyle kaldı ve hiç kullanmadım. Bu nedenle stepne gereksizmiş gibi de düşünülebilir, boşuna yer kaybı ayrıca.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim aracım 4x4 ve sık sık orman dağ piknik vs giderim. Stepne olmaması hele 4x4 bir araçta kabul edilemez.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim yazın lastiğim patladı. Acil servisi aradım. Lastik yarılmışsa lastik tamir kitini kullanmayın boşuna harcamış olursunuz bir işe yaramaz dediler. Çekici yollayalım en yakındaki servise çektirelim dediler ama anlaşmalı oldukları çekici bana baya uzaktaydı. Neyse dedim gelsin. Yaklaşık 5-6 kere Kia acil servisi, 2-3 kerede anlaştıkları çekicinin şoförünü aramak zorunda kalmıştım. Yaklaşık 3 saatin sonunda çekici gelebildi. Allahtan yaz gecesiydi hava sıcaktı, ıssızda ama bildiğim bir yerde, sokak lambalarının aydınlattığı bir yerde, tek başımayken kaldım. Şehirler arası bir yolda, tekin olmayan kapkaranlık bir yerde ve soğukta, arabada ailem varkende kalabilirdim ve bu koşullarda 3 saat beklemek… Servise çektik arabayı ertesi gün lastik yokmuş serviste bir de diğer aracımla gidip lastik alıp servise götürmek zorunda kalmıştım. 100 tl de sök tak parası vermiştim. Toplam 1900 tl lik unutulmaz bir geceydi :)) 11 de lastik patladı 3 e doğru eve varabilmiştim. Tek iyi yanı servisten istediğiniz bir yere (max 150 km) olan taksi masrafınızı kia karşılıyor. Onun dışında 1.5 günüm servis, lastikçi arasında gidip gelmekle geçti. Bir stepne olsaydı hızlıca sök tak yapıp ertesi gün lastiği değiştirirdim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Yani suv satıp stepne koymamak rezalet. Yeri bile yok araçta .
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ankara'da kia yedek parçaları satan bir firma ile iletişime geçmiştim. ince stepne, kriko ve bijon anahtarına 1250 tl denildi. İndirim için tekrar aradığımda eleman yanlış fiyat vermiş. biz 2000 tl den veriyoruz demişlerdi. O şekilde kaldık. Hala tamir kiti ile geziyoruz.
-
Merhabalar
Stepne konusunda olması, olmaması çok önemsemiyorum eski sportage 2013 kasada vardı hemde orjinal boyut ve jant
Şimdi 2018 yok ama , bu yaşıma kadar 1 kez lastik değiştirmedim.
Lastik patlasa muhtemelen yedek de olsa en yakın lastikçiyi ararım.
Olmaması çok önemli değil (bence)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şehiriçinde kimse ihtiyaç duymuyor zaten. Aracımız suv dağa bayıra vuruyoruz bazen. Ormanda vs lastiği yarmak olası. En yakın lastikçi çok yakın olmayabilir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende tam bu kararsızlığı yaşıyorum. Sportage den önce 6 yıl Suzuki Grand Vitara vardı ve defalarca arazi gezilerimiz oldu stepneye hiç ihtiyacım olmadı. A/T tipi lastik vardı dişli olmasının etkisi de vardır mutlaka hiç patlamadı. Şehir dışında yada arazide lastiksiz kalırsak gerçekten sıkıntı. Mini stepneleri araştırdım. İnternette yurtdışında bazi fotograflara rastladım, fabrikasyon mini stepne olanlar var. Yani bagajdaki alt kısma oluyor aslında ama alan kaybı handikap. Ayrıca mini stepnelerin çapı normal lastik çapına göre daha küçük kalıyor, araçlarımız 4x4 olduğundan aktarma sistemi için bu durum sorun yaratır mı bilemiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar
Burada okuduğum güncelleme bilgisi ile servise başvurdum. İşlem 1.5 saat sürer dediler. Dün motor-Şanzıman ve ABS ile alakalı güncelleme yapıldığı bilgisi verildi.
-
Benim 15.000 bakımında o güncellemeyi yaptılar. Ama araçta sübap şakırtısı arttı bende nedense.
Bir de kalkışta artık daha fazla gaz veriyor gibi geldi bana.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
iPhone 12 ve 13 serilerinde kablosuz carplay sorunsuz çalışıyor . İki gündür kısa sürelerde olsa kopma yaşamadım .
Bu özelliği kopmalar yaşandığı için gizlemiş olabilirler .
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar
Bakıma 1 ay var dün yine güncelleme için aradılar
1 yazılım 1 ABS güncellemesi var dediler. Bende 1 ay sonra gideceğim ama sonra sorun olur biz gelin dedik derler diye götürdüm. 30-40 dakika sürdü.
Aracı alınca 2 3 kez frene sonuna kadar bastım
İlk dikkatimi çeken olan gaz sesi gibi bir sesin gelip dörtlüleri yakması oldu
Frenler tutuyor ama eski hali nalı bilmiyorum ben kullanmıyorum
Güncelleme yapıp fark gören var mı (iyi kötü)
3 bakıma şubatta gideceğim 2000 geçti mi bakım 2022 de giden var mı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güncelleme yapılmadan önce ve sonrasında abs devreye girecek bir deneyimim olmadığından nasıl bir fark oldu bilemiyorum.
Güncelleme denildigi için hiç birşey olmadıysa bile birşey olmuştur.😉
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mavikozalak -- 18 Ocak 2022; 0:40:49 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şubat ayında benzinli;
Mart ayında da dizel yeni sportage gelecekmiş....
-
Güçlü ve ekonomik bir motorla gelirse benzinliyi tercih ederim .
1.6 atmosferik le gelirse işi zor .
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X