Şimdi Ara

Kia Stonic çok yakıyor (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
27.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 30 yaş araçla kıyaslanmaz doğru.
  • Esasen mevcut şartlarda dizele binmekte kolay değil. Dizelin işi sadece yakıtla da bitmiyor. Örneğin güncel Euro 6 motorlarda AdBlue tankı var.

  • İ20 vardı bende hem gitmezdi hem yakardı. 12.5 lt şehir içi normal gelmeye başlamıştı. Ama LPG takınca mis gibi gezersin. Performans olayını ne yaparsın bilemem.
  • VoLKaN067 kullanıcısına yanıt
    E var ne olmuş ki. 2.5 senedir 2 Kez adblue ekledim 100 liraya hala kullanıyorum. Arıza verirse servis bakımlı ise yapılıyor. En ilerde de bozulur ederse iptal eden de çok var.
  • sevozgur kullanıcısına yanıt

    AdBlue sadece işin bir yanı. AdBlue sıvısı dert değil. Dert olan tankın kendisi. Bir Fransız markasında AdBlue tankı kronik arızalı ve sürekli problemler çıkartıyor. Bu konuda hatırı sayılır bir paylaşım var bu forumda. Olası egr valfi, dpf, enjektör ve turbo ve turbo borusu problemleri ile ısıtma bujisi problemleri yol almış ve garantisi bitmiş dizel araçlar için riskler. Daha önce 4 dizel araç sahibi olmuş biri olarak bunu söylüyorum. Dizelin en büyük AR-GE’si Avrupa ve artık bu Ar-Ge dizeli ve emisyonlarını geliştirmek için değil elektrikli araçların ar-ge’si için kullanılıyor. Dizel iyidir, hoştur, az yakar, bolca torku vardır ama maalesef artık global manada geleceği yok. (Türkiye için elbette ömrü oldukça uzun olacaktır.)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 24 Aralık 2022; 21:15:23 >
  • VoLKaN067 kullanıcısına yanıt
    Bu dediklerin yüzde 90 i 2000 den beri kullanılan dizeller de var. Hepsi de sorunsuz yoluna devam ediyor. Dpf ve adblue en son eklenenler. Turbo zaten her benzinli araçta mevcut. Bu 1.4 çöp motoru saymıyorum binmem zaten.
  • sevozgur kullanıcısına yanıt

    Elbette 1.4 MPİ çöp motora binmek zorunda değilsiniz. Herkesin bir tercihi vardır. Ben 4 dizel araçtan sonra artık dizelin bu olası risklerini göze almadım. Siz elbette benim saydıklarımı risk olarak görmeyip dizele binmeye devam edebilirsiniz. Ama sizde görüyorsunuz ki gidişat ne benzin ne de dizelde. Gelecek elektrikli araçlarda.

  • VoLKaN067 kullanıcısına yanıt
    Ben İ20 kullandım 1 sene kadar. O yüzden bu motoru sevmem. Otoyolda sol şeride cikamazdim. Ama sıfır performans sevenler için LPG ile uyumlu bir motor. Ben şu an dizel deyim 5 sene garanti uzattım. 3 sene daha var. O zamana kadar değiştiririm. Senede bir sıkılıyorum. Ama şu şehir içinde bile 6 lt ile gezmek de çok güzel ondan vazgeçmek zor olacak.
  • VoLKaN067 kullanıcısına yanıt

    O Fransız markasının en büyük boy SUV aracında adblue tank arızası yaşadı arkadaşım. Türkiye Distribütörü vs bi çok yazışma sonrasında bunun kafa attı , gitti bilinen bir araç özel araç bakım servisinde aracın addblue sistemini iptal ettirdi ve yaklaşık senesir mutlu mesut aracının keyfini sürüyor...


    Aman çevreyi koruyalım, zararlı gazlar fazla çıkmasın diye bi adblue tankının değişimine 20 bin TL para vermeye gerek yok. Çevreden önce Cüzdanı korumak lazım

  • Çok benzin yakan araç, çok da lpg yakacağı için yine mantıksız değil mi? Her türlü dizel daha ucuza gelmiyor mu?

    10lt benzin yakan 13lt lpg yakacaktır en az. 5.5lt dizel yakan araca tekabül ediyor. Arada lpg kitinin kendini amorti süresi, yaktığı benzin gibi değerleri de hesaba katınca 7lt dizel yakan en azından sürüş zevki açısından daha iyi değil mi?
  • RaptorFX kullanıcısına yanıt

    1.0 TCE gibi lpg uyumlu bir motorsa her türlü LPG avantajlıdır. Hem mtv side daha düşük olur. 1.4 Hyundai motorlu Lpgli ise dizele tercih ederim şahsen. Benzinlinin 10 litre yaktığı yerde dizelde 7.5 8 den aşağı yakmaz.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.