Şimdi Ara

KIA Venga'ya ESP Gelmiş: Panorama Plus 47.000 TL (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
98
Cevap
0
Favori
9.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu fiyatın içinde ESP var boru mu
    boru gibi geçirmek buna denir altı üstü B segment bir araba, audi değil mercedes değil... içinde 1-2 cazip donanım olunca bu fiyata layık mı oluyor onu anlamıyorum ama yinede talep görüyorsa üretene/satana laf söylemek düşmez
  • fiyatı cok yüksek donanım donanımda bu kadar şişirmeye gerek yok fiyatı

    marka imajını yükseltmek için fiyat artışı moda oldu zaten

    fiyatı yüksek iyi araba kaliteli sağlamdır dedirtmek istiyorlar herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    6 ileri vites bence ekonomik sürüş için ideal.

    0-100'e 5 saniyede çıkmış, 10 saniyede çıkmış; bir araç alırken bakacağım son şey olur herhalde. Özellikle de söz konusu bir MPV ise.

    i20 platformunda yükselmesinde bir gariplik görmedim. Aracı kullandım, test sürüşü esnasında i20 ile ortak yanına rastlamak zor oldu. Çok daha konforlu, güçlü ve daha yüksek bir araç Venga. Hele ki uzun yolculuklarda MPV'lerin konfor üstünlükleri su götürmez bir gerçek. Araç gaza bastığınızda gayet atik davranıyor ve yormuyor, bayılmıyor. En azından kendi aracıma oranla fazlasıyla güçlü. 130'luk DCi motor hakkında fikrim yok. Sizin de yoktur zaten, kullanmadan yorum yapmak doğru değil fakat daha yeni bir motor olması, şanzımanın daha optimize çalışması gibi etmenler nedeniyle kulağa hoş geliyor olabilir değerler. Normaldir.

    47.000 biraz abartı evet ama 45.000 lira şu dönemde normal. Tabi 45.000'e verirlerse. Araçta donanım eksikliği yok bence. Her şey mevcut. Güçlü motoruyla ön plana çıkıyor. 1.4 CRDi motorlu ix20'nin 48.000 liradan satıldığını hatırlatalım. Özellikle ix20'ye oranla tek eksiği ESP idi. Konuyu daha ziyade onun için açtım.


    2.elde 33-34bin liraya 2011 honda jazz'lar 2.000-3.000bin km'de var Fun+ Donanım.Araç benzinli fakat oldukça ekonomik donanım olarak venga'dan en ufak bi eksiği yok hatta fazlası var.İç hacim zaten jazz'ın oldukça geniştir.

    Hatta sıfırını şuan 36.000 tl'ye bırakıyorlar.Sırf dizel motor diye 11.000-12.000 tl daha fazla eder mi?Venga veya İx20.

    İkiside B segmenti MPV ikiside oldukça geniş ve donanım açısından ikisininde birbirine üstünlüğü yok.Biri Honda Biri Kia.

    Arz talep meselesi tabiki fakat talep olmazsa onlarda bu araçların fiyatlarını saçma sapan seviyelere çekemezler.


    Honda Jazz mı?

    Hocam yapmayın, Honda Jazz dediğiniz aracın bu araca tek bir üstünlüğü yok. Malzeme kalitesi dahil. Honda Jazz'ı Venga'nın yanında görmediğiniz için rahatlıkla konuşabiliyorsunuz. İç mekan, bagaj hacmi, dizel motor; hiçbir yönden bu aracın dengi değildir Jazz. Fazlası nedir, onu bilmiyorum ama eksiği çok.

    Nissan Note daha akla yatkın.

    laax, neye göre bir artısı yok? Bunu bilelim, ona göre konuşalım. Araçta olabilecek tüm donanımlar var. Fakat ne yazık ki alt donanımlarda ESP yok. Yoksa daha ucuza sahip olmak mümkün. Kendi sınıfındaki araçlarla kıyaslayalım. C sınıfı sedanlarla kıyaslamanın mantığı yok.

    47.000 lira abartılı, bunu zaten kabul ediyorum ama yıl sonunda bu fiyat 45.000, hatta çok daha altına çekilecektir. O zaman tam ayarında bir araç olur.

    Her B-MPV yazan aracı bir tutmayın. B sınıfı ile B-MPV çok farklı sınıflar. Daha aracı görmemiş arkadaşlar "o fiyat ne læ!" modunda geziyorlar (:




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    6 ileri vites bence ekonomik sürüş için ideal.

    0-100'e 5 saniyede çıkmış, 10 saniyede çıkmış; bir araç alırken bakacağım son şey olur herhalde. Özellikle de söz konusu bir MPV ise.

    i20 platformunda yükselmesinde bir gariplik görmedim. Aracı kullandım, test sürüşü esnasında i20 ile ortak yanına rastlamak zor oldu. Çok daha konforlu, güçlü ve daha yüksek bir araç Venga. Hele ki uzun yolculuklarda MPV'lerin konfor üstünlükleri su götürmez bir gerçek. Araç gaza bastığınızda gayet atik davranıyor ve yormuyor, bayılmıyor. En azından kendi aracıma oranla fazlasıyla güçlü. 130'luk DCi motor hakkında fikrim yok. Sizin de yoktur zaten, kullanmadan yorum yapmak doğru değil fakat daha yeni bir motor olması, şanzımanın daha optimize çalışması gibi etmenler nedeniyle kulağa hoş geliyor olabilir değerler. Normaldir.

    47.000 biraz abartı evet ama 45.000 lira şu dönemde normal. Tabi 45.000'e verirlerse. Araçta donanım eksikliği yok bence. Her şey mevcut. Güçlü motoruyla ön plana çıkıyor. 1.4 CRDi motorlu ix20'nin 48.000 liradan satıldığını hatırlatalım. Özellikle ix20'ye oranla tek eksiği ESP idi. Konuyu daha ziyade onun için açtım.


    2.elde 33-34bin liraya 2011 honda jazz'lar 2.000-3.000bin km'de var Fun+ Donanım.Araç benzinli fakat oldukça ekonomik donanım olarak venga'dan en ufak bi eksiği yok hatta fazlası var.İç hacim zaten jazz'ın oldukça geniştir.

    Hatta sıfırını şuan 36.000 tl'ye bırakıyorlar.Sırf dizel motor diye 11.000-12.000 tl daha fazla eder mi?Venga veya İx20.

    İkiside B segmenti MPV ikiside oldukça geniş ve donanım açısından ikisininde birbirine üstünlüğü yok.Biri Honda Biri Kia.

    Arz talep meselesi tabiki fakat talep olmazsa onlarda bu araçların fiyatlarını saçma sapan seviyelere çekemezler.


    Honda Jazz mı?

    Hocam yapmayın, Honda Jazz dediğiniz aracın bu araca tek bir üstünlüğü yok. Malzeme kalitesi dahil. Honda Jazz'ı Venga'nın yanında görmediğiniz için rahatlıkla konuşabiliyorsunuz. İç mekan, bagaj hacmi, dizel motor; hiçbir yönden bu aracın dengi değildir Jazz. Fazlası nedir, onu bilmiyorum ama eksiği çok.

    Nissan Note daha akla yatkın.

    laax, neye göre bir artısı yok? Bunu bilelim, ona göre konuşalım. Araçta olabilecek tüm donanımlar var. Fakat ne yazık ki alt donanımlarda ESP yok. Yoksa daha ucuza sahip olmak mümkün. Kendi sınıfındaki araçlarla kıyaslayalım. C sınıfı sedanlarla kıyaslamanın mantığı yok.

    47.000 lira abartılı, bunu zaten kabul ediyorum ama yıl sonunda bu fiyat 45.000, hatta çok daha altına çekilecektir. O zaman tam ayarında bir araç olur.

    Her B-MPV yazan aracı bir tutmayın. B sınıfı ile B-MPV çok farklı sınıflar. Daha aracı görmemiş arkadaşlar "o fiyat ne læ!" modunda geziyorlar (:


    Venga'yı inceledim ben İx20'yede baktım.

    Malzeme kalitesi jazz'la oldukça benzer her noktada zaten sert bir plastik kullanılmışkı B sınıfı araçların çoğunda benzer bir durum var.

    Jazz'ın bagaj hacmi 400litre venga'nın yanlış hatırlamıyorsam 430-440lt bir bagajı var oldukça yakın.Jazz'ın arka koltukları yatırıncada oldukça geniş ve tam dümdüz bir zemin oluşuyor.

    Jazz'ın arka diz mesafesi çoğu C sınıfı araçdan bile geniştir.Venga'nıkine benzer.

    Donanım olarak farklı değiller birbirlerinden zaten venga'da ne varsa jazz'dada var.

    Kısacası iç mekan ve bagaj hacminde venga öyle dediğiniz gibi çok üstünde değil %100 eminim bundan.İki aracada gidip bakın zaten anlarsınız.

    Venga'nın en büyük artısı dizel motora sahip olması.

    Bununla beraber jazz'da ciddi anlamda ekonomik bir araç.Şehir dışında 4lt civarında tüketimi var şehiriçinde ise 7litreyi pek geçmiyor.

    Performans olarakda oldukça benzerler.

    Şimdi sırf dizel diye 11.000-12.000 tl'yi hakediyor mu venga?Birde bu araç kia.

    Diğeri ise 2.elde oldukça kuvvetli bir araç olan Honda jazz.

    Venga'nın maksimum hakettiği fiyat 40.000 liradır.Fazlasını vermek bence saçma verenede hayırlı olsun ne diyeyim.

    Bu fiyat politikasıyla bu araç zor satar.Doğmadan ölür.




  • İşte ben bunu anlamıyorum; bu memleketin enayisi KIA ve Hyundai mı? 40.000 derken dalga geçiyorsunuz resmen, başka bir şey değil. Milletin her ay zam yaptığı dönemde bu adamlar geri kalmaz.

    Bu araç 40.000'den fazla etmezse, kusura bakmayın ama Jazz gibi bir araç da 32-33'ten fazla etmez. Yani araç fiyatlarının geneline göre konuşuyorsanız hak veririm ama diğerleri zam yapınca sorun yok, KIA yapınca olmaz derseniz abes durur.

    Dileyen gider bakar, Honda Jazz dediğiniz araç Venga'nın dengi değildir. Nissan Note gibi araçlarla kıyaslamak lazım. Jazz en fazla Mini MPV gibi bir şey olur.
  • jazz vengann rakibi degilmidir?
    yok artik daha neler ic-dis boyutlariyla tam anlamiyla rakipdir.

    kia iyi yapiyor valla goz gore gore kazikliyor alanda aliyor bu araba 47bin lira etmez kim nederse desin.

    47bin liraya grand scenic dizel expression satiyorlar varsin olsun 3-5 oyuncagi eksik olsun amac buyuk arabaysa icine alir scenic vengayi.

    bu venga mini mpv degilse zafira,touran,scenic gibi arabalar ne oluyor?

    venga,jazz,note hepsi mini mpv.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 11 Haziran 2011; 19:15:20 >
  • Venga Jazz'dan biraz daha kalıplı ve yüksek.

    Daha da ağır.

    Ama aynı sınıf araçlardır bunlar.

    Bunlar Jazz'ın özellikleri.

    quote:

    Ebatlar
    Uzunluk (mm) 3900
    Genişlik (mm) 1695
    Yükseklik (mm) 1525
    Aks mesafesi (mm) 2500
    Ön tekerlek izi (mm) 1492
    Arka tekerlek izi (mm) 1475
    Ağırlık, sürücü hariç (kg) 1071
    Lastikler 185/55 R16
    Yakıt deposu (lt) 42
    Bagaj hacmi (lt) 399
    Maksimum sürat (km/s) 182
    Hızlanma 0-100 km/s (sn) 11,9
    Yakıt tüketimi (lt/100 km)
    Şehir içi (lt) 6,8
    Şehir dışı (lt) 5,0
    Birleşik (lt) 5,6
    CO2 emisyonları (g/km) 130



    Bunlar da Venga'nın.

    quote:


    Uzunluk 4068
    Genişlik 1765
    Yükseklik 1600

    Bacak mesafesi (ön/arka) 1080 / 901
    Baş mesafesi (ön/arka) 1020 / 980
    Omuz mesafesi (ön/arka) 1388 / 1367
    Dingil Mesafesi 2615
    İz genişliği (ön/arka) (mm) 1547 / 1551
    Maksimum hız (km/s) 185
    Hızlanma (sn) 0 - 100km/s 11,1
    Frenleme mesafesi (m) 39

    YAKIT TÜKETİMİ
    Şehir içi (L/100 km) 5,8
    Şehir dışı (L/100 km) 4,4
    Karışık (L/100 km) 4,9
    CO2 emisyonu (Karışık, g/km) 129

    DİĞER ÖZELLİKLER
    Boş ağırlık (kg) (min/maks.) 1281 / 1380


    10 bin TL fazla verip Venga alanlara hayırlı olsun deyip saygı duymaktan öte birşey gelmez elden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 11 Haziran 2011; 19:32:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    jazz vengann rakibi degilmidir?
    yok artik daha neler ic-dis boyutlariyla tam anlamiyla rakipdir.


    kia iyi yapiyor valla goz gore gore kazikliyor alanda aliyor bu araba 47bin lira etmez kim nederse desin.

    47bin liraya grand scenic dizel expression satiyorlar varsin olsun 3-5 oyuncagi eksik olsun amac buyuk arabaysa icine alir scenic vengayi.

    bu venga mini mpv degilse zafira,touran,scenic gibi arabalar ne oluyor?

    venga,jazz,note hepsi mini mpv.


    Şu yazdığınız şey çok abes.

    Neyse, Jazz ve Venga sahipleri bile daha objektiftirler eminim.

    Burada göz ve izan söz konusu. Fakat iki aracı yanyana görmeyince resmen atıyorsunuz.

    Devam edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    jazz vengann rakibi degilmidir?
    yok artik daha neler ic-dis boyutlariyla tam anlamiyla rakipdir.


    kia iyi yapiyor valla goz gore gore kazikliyor alanda aliyor bu araba 47bin lira etmez kim nederse desin.

    47bin liraya grand scenic dizel expression satiyorlar varsin olsun 3-5 oyuncagi eksik olsun amac buyuk arabaysa icine alir scenic vengayi.

    bu venga mini mpv degilse zafira,touran,scenic gibi arabalar ne oluyor?

    venga,jazz,note hepsi mini mpv.


    Şu yazdığınız şey çok abes.

    Neyse, Jazz ve Venga sahipleri bile daha objektiftirler eminim.

    Burada göz ve izan söz konusu. Fakat iki aracı yanyana görmeyince resmen atıyorsunuz.

    Devam edin.


    Daha büyük durması onu farklı sınıfın aracı yapmıyor.i20 tabanlı değil mi bu araç?i20 ne C sınıfı mı?

    Neyse artık bişey demeye gerek yok 47bin liralık vengayla mutluluklar herkese.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Evet, KIA yetkilileri sesimi duymuş olacaklar ki, sonunda araca ESP koymuşlar. Panorama'nın üstüne 2500 lira daha ekleyerek alınabiliyor bu versiyon. Panorama'ya ek olarak HAC (yokuş kalkış destek sistemi), bluetooth, USB ve otomatik klima var.

    http://www.kia.com.tr/index.php?p=modeller/venga/donanim

    http://www.kia.com.tr/index.php?p=fiyatlar

    quote:

    Kesinlikle katılıyorum. Bayiye gidip aracı inceliyorsunuz, her şey dört dörtlük ama bakıyorsunuz ki Avrupa'nın hemen hemen her yerinde bu araçta ESP standartken ve kalanlarda da büyük oranda opsiyonel olarak sunuluyorken, KIA bizi adam yerine koymuyor ve seçenek olarak dahi sunmuyor.

    http://www.kia.co.uk/New-Cars/Range/Compact/Venga/Specification/Safety-and-Security.aspx

    Buyrun KIA İngiltere'nin sitesi. 3 versiyon var, baz olanında bile ESP (ESC olarak da geçiyor bazı yerlerde) standart. İspanya'ya baktım, 4 versiyon var, hepsinde ESP standart. İtalya'da yine standart. Almanya'da standart. İrlanda'da standart (: Bakın opsiyonel demiyorum. Üstelik İngiltere'de baz modelin fiyatı 11.000 Sterlin. Bizde ise 43.500 liralık üst modelde bile yok.

    Bugüne kadar detaylıca araştırmamıştım ama şimdi görüyorum ki gerçekten ayıp oluyor KIA'nın yaptığı.


    Böylece ix20'nin pabucu dama atılmış oldu. 1.6 CRDi 128 HP motoru ve ESP ile tamamlanmış donanımıyla, 1000 lira daha ucuza satılıyor kardeşinden. ix20'de 1.4 CRDi 90 HP motor bulunuyor.


    Pabucunun dama atılmasıyla alaksı yok. Sonuçta kia, Hyundain alt firması şu zamana kadar ix20 fazlaca sattı zaten. Venga satışları ise düşüktü bu opsiyonlarla belki arttırılabilir düşüncesi ile hareket edildi. Bu tür aile araçlarında 90 hp olsa ne 128 hp olsa ne, sonuçta bu araçları genç adam alıp 200 basmıyor. İstenirse ix20 lerdede getirilir 128 hp. Ama kabul etmek gerekirse tabi bence tip olarak ix20 daha güzel.




  • arkadaşlar bırakın bu ön yargılı yorumları ben esp siz olannını 42250 tl aldım yaklaşık 2000 km yol yaptım aracın hiçbir eksiğini görmedim. bu araba satmak için değil binnmek bienrkende gayet keyif alıyorum.motoru çok canlı tepkileri çok net bayılma nedir unutturuyor insana yol tutuş gayet iyi sürerken güven veriyor. sessiz ve konforlu. tasarımı zaten güzel malzeme kaliteside gayet tatminkar sadece cıncık boncuk yok arabada. önceki arabalarım vectra c-astra h-passat ve alfa romeo kullandım. serviste adam gibi muamele görüyosunuz herkes sizle ilgileniyor işinizi hallettmek için özellikle opel ve passatta serviste yüzünüze bakmıyorlar bilen bilir adamların karnı doymuş artık. tercih meselesi ben tercihimi yaptım ve gayet memnunum tavsiyede ederim alan pişman olmaz. isteyen istediğini alr para kolay kazanılmıyo sonuçta. fakat sizde bir bakıma haklısınız eski imaj bozuk araba pahalı olunca herkes şüpheyle yaklaşıyo ama bu aracı alıp kullanmaya başlayınca sabun köpüğü gibi dağılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Venga Jazz'dan biraz daha kalıplı ve yüksek.

    Daha da ağır.

    Ama aynı sınıf araçlardır bunlar.

    Bunlar Jazz'ın özellikleri.

    quote:

    Ebatlar
    Uzunluk (mm) 3900
    Genişlik (mm) 1695
    Yükseklik (mm) 1525
    Aks mesafesi (mm) 2500
    Ön tekerlek izi (mm) 1492
    Arka tekerlek izi (mm) 1475
    Ağırlık, sürücü hariç (kg) 1071
    Lastikler 185/55 R16
    Yakıt deposu (lt) 42
    Bagaj hacmi (lt) 399
    Maksimum sürat (km/s) 182
    Hızlanma 0-100 km/s (sn) 11,9
    Yakıt tüketimi (lt/100 km)
    Şehir içi (lt) 6,8
    Şehir dışı (lt) 5,0
    Birleşik (lt) 5,6
    CO2 emisyonları (g/km) 130



    Bunlar da Venga'nın.

    quote:


    Uzunluk 4068
    Genişlik 1765
    Yükseklik 1600

    Bacak mesafesi (ön/arka) 1080 / 901
    Baş mesafesi (ön/arka) 1020 / 980
    Omuz mesafesi (ön/arka) 1388 / 1367
    Dingil Mesafesi 2615
    İz genişliği (ön/arka) (mm) 1547 / 1551
    Maksimum hız (km/s) 185
    Hızlanma (sn) 0 - 100km/s 11,1
    Frenleme mesafesi (m) 39

    YAKIT TÜKETİMİ
    Şehir içi (L/100 km) 5,8
    Şehir dışı (L/100 km) 4,4
    Karışık (L/100 km) 4,9
    CO2 emisyonu (Karışık, g/km) 129

    DİĞER ÖZELLİKLER
    Boş ağırlık (kg) (min/maks.) 1281 / 1380


    10 bin TL fazla verip Venga alanlara hayırlı olsun deyip saygı duymaktan öte birşey gelmez elden.




    ix20 ve venga kaliteli dizel araçlardır. Gidip incelemeyen mevzuyu çakamaz. Jazz la karşılaştırılabilecek bir araç değil. Ön ızgarasından diğer ayrıntılarına kadar özenle çizilmiş, bir araçtır ve sınıfının en güvenli araçlarındandır. Tabi oturduğu yerden ahkam keser bizim millet. Geri dönüş kamerasına kadar full+full araçı insan en azından bir inceler.




  • @CoMMaNDeRCX

    Tanımadığın kişiler hakkında, hele ki Haluk abi hakkında ağzını açmasan daha iyi olacak..Neredeyse test etmediği otomobil kalmayan abime bunları söyleyemezsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakancelik33

    Bir araca ESP gelmesinin iyi olduğu aşikardır ancak Kia'ya ESP gelse n'olur? Hyundai, Kia gibi Güney Kore araçları, son zamanlarda çıkardıkları güzel arabalar ile insanların akıllarını çelseler de uzun süreli kullanımlarda sorunlar çıkarmaktadır. Ben size Alman ve Japon araçlarını öneririm. Saygılar.

    Atakan.

    arkadaşım kaç tane uzun zaman hyundai kullandın.yapmayın artık bir çok firma kendini geliştirdi.eskiden mercedesle uçurum vardı diğer araçlar arasında.şimdi gayet iyi teknoloji herkese var artık.i30 2009 var bizde.53bin oldu.eşek niyetine bineriz.ha eksikleri vardır ama dizel ve günlük kullanım için ideal.şimdi bence sorun fiyatların yüksek olması.onu da artık her marka zam yapıyor bu gidişle de eskiyi özleyeceğiz.ama bence eski kafalılık yapıp reno,toyota diyip gerisini elemeyin.neler var neler.insan kendine yakışanı giyer.kendinden sonrakini düşünerek alışveriş yapılmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

    1. ix20 ve venga kaliteli dizel araçlardır.
    2. Gidip incelemeyen mevzuyu çakamaz.
    3. Jazz la karşılaştırılabilecek bir araç değil.
    4. Ön ızgarasından diğer ayrıntılarına kadar özenle çizilmiş, bir araçtır ve sınıfının en güvenli araçlarındandır.
    5. Tabi oturduğu yerden ahkam keser bizim millet.
    6. Geri dönüş kamerasına kadar full+full araçı insan en azından bir inceler.


    1. Ne ix20'ye, ne de Venga'ya kalitesiz dedim. Ama dizelinin yanında benzinlisi de var.

    2. İkisini de belki 5'er kez gidip inceledim. Vengayı fuarda gördüm ilk kez :) (Vengayı belki de 10 kez inceledim). Ceed bakarken her seferinde mıncıkladığım bir araçtır Venga. Dizelde otomatik vites olsa kesinlikle düşünülecek bir araç hatta.

    3. Aynı sınıfta olduklarından Jazz'la karşılaştırılır elbette. Bknz: Teknik özellikler (boşuna yazmadım herhalde )

    Bunun aksini savunmak fanatiklikten öteye gitmez. Jazzda dizel motor olmaması yüzünden dizel alacaklar Jazz'ı eleyebilir tabii.

    4. Kesinlikle çok güzel araç ve de 5 yıldızlı güvenli.

    Aynı Jazz gibi.

    5. Oturduğu yerden ahkam kesenler düşünsün onu, en son Hyundai Neziroğluna Janjanla birlikte gittiğimizde ix20 test aracı olmadığı için binemedik araca.

    6. Donanım olarak ta gayet dolu bir araç zaten. Aksini iddia etmedim.



    Durum böyleyken aradaki fiyat farkını vermek istemeyenler ya da verecek durumda olmayanlar ne yapsın?

    Peki ya bir de otomatik vites almak durumundalarsa?

    9/5.8/7 lt tüketim değerlerine sahip olan 4 ileri tam otomatik vitesli benzinli Venga mı alsınlar ?


    Fanatikliğe gerek yok arkadaşım, paylaşım yapıyoruz şurada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

    1. ix20 ve venga kaliteli dizel araçlardır.
    2. Gidip incelemeyen mevzuyu çakamaz.
    3. Jazz la karşılaştırılabilecek bir araç değil.
    4. Ön ızgarasından diğer ayrıntılarına kadar özenle çizilmiş, bir araçtır ve sınıfının en güvenli araçlarındandır.
    5. Tabi oturduğu yerden ahkam keser bizim millet.
    6. Geri dönüş kamerasına kadar full+full araçı insan en azından bir inceler.


    1. Ne ix20'ye, ne de Venga'ya kalitesiz dedim. Ama dizelinin yanında benzinlisi de var.

    2. İkisini de belki 5'er kez gidip inceledim. Vengayı fuarda gördüm ilk kez :) (Vengayı belki de 10 kez inceledim). Ceed bakarken her seferinde mıncıkladığım bir araçtır Venga. Dizelde otomatik vites olsa kesinlikle düşünülecek bir araç hatta.

    3. Aynı sınıfta olduklarından Jazz'la karşılaştırılır elbette. Bknz: Teknik özellikler (boşuna yazmadım herhalde )

    Bunun aksini savunmak fanatiklikten öteye gitmez. Jazzda dizel motor olmaması yüzünden dizel alacaklar Jazz'ı eleyebilir tabii.

    4. Kesinlikle çok güzel araç ve de 5 yıldızlı güvenli.

    Aynı Jazz gibi.

    5. Oturduğu yerden ahkam kesenler düşünsün onu, en son Hyundai Neziroğluna Janjanla birlikte gittiğimizde ix20 test aracı olmadığı için binemedik araca.

    6. Donanım olarak ta gayet dolu bir araç zaten. Aksini iddia etmedim.



    Durum böyleyken aradaki fiyat farkını vermek istemeyenler ya da verecek durumda olmayanlar ne yapsın?

    Peki ya bir de otomatik vites almak durumundalarsa?

    9/5.8/7 lt tüketim değerlerine sahip olan 4 ileri tam otomatik vitesli benzinli Venga mı alsınlar ?


    Fanatikliğe gerek yok arkadaşım, paylaşım yapıyoruz şurada.





    Burada fanatiklik yapan yok, tüketimi hesaba katan gider dizel alır. ix20 özel bir araç jazzın dengi değil. Jazz ın dengi i20 dir.

    Kendin bile özellikleri verip, hala iki araç denk demende ayrı bir muamma, aralarında 200-300(benzinli dizel) kiloluk fark artı ebat farkı ve donanım farkını görememek çok ama çok enteresan.

    Bunlar Jazz'ın özellikleri.

    quote:

    Ebatlar
    Uzunluk (mm) 3900
    Genişlik (mm) 1695
    Yükseklik (mm) 1525
    Aks mesafesi (mm) 2500
    Ön tekerlek izi (mm) 1492
    Arka tekerlek izi (mm) 1475
    Ağırlık, sürücü hariç (kg) 1071
    Lastikler 185/55 R16
    Yakıt deposu (lt) 42
    Bagaj hacmi (lt) 399
    Maksimum sürat (km/s) 182
    Hızlanma 0-100 km/s (sn) 11,9
    Yakıt tüketimi (lt/100 km)
    Şehir içi (lt) 6,8
    Şehir dışı (lt) 5,0
    Birleşik (lt) 5,6
    CO2 emisyonları (g/km) 130



    Bunlar da Venga'nın.

    quote:


    Uzunluk 4068
    Genişlik 1765
    Yükseklik 1600

    Bacak mesafesi (ön/arka) 1080 / 901
    Baş mesafesi (ön/arka) 1020 / 980
    Omuz mesafesi (ön/arka) 1388 / 1367
    Dingil Mesafesi 2615
    İz genişliği (ön/arka) (mm) 1547 / 1551
    Maksimum hız (km/s) 185
    Hızlanma (sn) 0 - 100km/s 11,1
    Frenleme mesafesi (m) 39

    YAKIT TÜKETİMİ
    Şehir içi (L/100 km) 5,8
    Şehir dışı (L/100 km) 4,4
    Karışık (L/100 km) 4,9
    CO2 emisyonu (Karışık, g/km) 129

    DİĞER ÖZELLİKLER
    Boş ağırlık (kg) (min/maks.) 1281 / 1380



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CoMMaNDeRCX -- 12 Haziran 2011; 2:01:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

    1. ix20 ve venga kaliteli dizel araçlardır.
    2. Gidip incelemeyen mevzuyu çakamaz.
    3. Jazz la karşılaştırılabilecek bir araç değil.
    4. Ön ızgarasından diğer ayrıntılarına kadar özenle çizilmiş, bir araçtır ve sınıfının en güvenli araçlarındandır.
    5. Tabi oturduğu yerden ahkam keser bizim millet.
    6. Geri dönüş kamerasına kadar full+full araçı insan en azından bir inceler.


    1. Ne ix20'ye, ne de Venga'ya kalitesiz dedim. Ama dizelinin yanında benzinlisi de var.

    2. İkisini de belki 5'er kez gidip inceledim. Vengayı fuarda gördüm ilk kez :) (Vengayı belki de 10 kez inceledim). Ceed bakarken her seferinde mıncıkladığım bir araçtır Venga. Dizelde otomatik vites olsa kesinlikle düşünülecek bir araç hatta.

    3. Aynı sınıfta olduklarından Jazz'la karşılaştırılır elbette. Bknz: Teknik özellikler (boşuna yazmadım herhalde )

    Bunun aksini savunmak fanatiklikten öteye gitmez. Jazzda dizel motor olmaması yüzünden dizel alacaklar Jazz'ı eleyebilir tabii.

    4. Kesinlikle çok güzel araç ve de 5 yıldızlı güvenli.

    Aynı Jazz gibi.

    5. Oturduğu yerden ahkam kesenler düşünsün onu, en son Hyundai Neziroğluna Janjanla birlikte gittiğimizde ix20 test aracı olmadığı için binemedik araca.

    6. Donanım olarak ta gayet dolu bir araç zaten. Aksini iddia etmedim.



    Durum böyleyken aradaki fiyat farkını vermek istemeyenler ya da verecek durumda olmayanlar ne yapsın?

    Peki ya bir de otomatik vites almak durumundalarsa?

    9/5.8/7 lt tüketim değerlerine sahip olan 4 ileri tam otomatik vitesli benzinli Venga mı alsınlar ?


    Fanatikliğe gerek yok arkadaşım, paylaşım yapıyoruz şurada.






    Herkesede fanatik damgası vuruyolar vallahi haluk bey

    Aynı sizin gibi venga'yıda inceledim ix20'yide hatta ix20'yi kullandımda.

    Eskiden jazz'ımda vardıki kendisiyle yıldızlarımız çok barışık değildi.

    Şuan ne honda'm var nede kia veya hyundai.

    İX20 veya Venga'ya jazz'ın rakibi değildir diyen kişilere hayretle,ibretle bakıyorum yeminederim.

    İkiside B segmenti Mpv diye geçen araçlar.Jazz'ın B segmenti olduğuna %100 eminim.Bu venga,ix20'de i20 platformunda yükseliyor.İ20'de B sınıfı araç zaten venga'nın vs boyutlarıda bunu ele veriyor.

    Hala anlayamadım biz bu araçları neden kıyaslayamıyoruzAynı sınıfın 2 rakip aracı bunlar.

    JAZZ'ın dengi İX20'dir VENGA'dır.

    Birde bu aracı bu fiyatla nasıl savunuyorlar anlayamadım.Hyundai'de Vw'nin yolundan gidiyor vallahi saçma sapan bir fiyat politikası benimsemiş ama bence böyle gitmez hyundai henüz o kıvama gelmedi güzel arabalar üretiyor ama daha ülkemizde bir VW değil.Yanlış anlaşılmasın kalite vs bakımından söylemiyorum.İnsanların markalara bakış açısı olarak bunu diyorum.

    Böyle bir fiyat politikasıyla ilerlese hyundai o deli gibi araç sattığı günleri arayacaktır bence.


    Birde arka diz mesafeleri ile ilgili fotoğraflar koyalım;

    HONDA JAZZ

     KIA Venga'ya ESP Gelmiş: Panorama Plus 47.000 TL


    HYUNDAİ İX20

     KIA Venga'ya ESP Gelmiş: Panorama Plus 47.000 TL




    Herhalde bu arkadaşlar hayatlarında hiç jazz'ı görmemişler.

    295'litre bagaj hacmine sahip i20'i 400litre bagaj hacmine sahip jazz'ın rakibi olabiliyor.

    Fakat 440'litrelik bagaj hacmine sahip ix20'nin veya venga'nın rakibi olamıyor honda jazz öyle mi?

    Arka tarafın fotoğraflarınıda koydum.

    Donanım olarak fazlasıyla benzerler.

    İx20 veya venga'da dizel motor var.Jazz'da dizel motor yok.

    Aradaki fiyat farkıda 10bin liradan fazla.




    Bu arada honda jazz'ın ağırlığı yanlış yazıyor honda'nın sitesinde cam tavanlı fun modelinin ağırlığı 1185kg'dır.Honda'danın i-vtec 1.4 motoru oldukça hafifdir hyunda'nin crdi motoruna göre.

    Zaten dikkatini çektiyse venga'nın benzinli versiyonu 1194 kg'dır.


    Şimdi sorarım sana.

    Nerdeyse aynı ağırlıkta,
    Aynı iç hacmi sunan,
    Aynı donanımıları veren,
    Benzer performansı sergileyen,
    Yapısı gereğide birbirine benzeyen B sınıfı bir platformda yükselen iki araç birbirine rakip değil midir?

    Allah aşkına mantıklı cevap verin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 12 Haziran 2011; 2:18:31 >




  • zaten yabancı sitelere bakanlar jazz ın i20 polo ve swiftle karşılaştırıldığını görür.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

    Burada fanatiklik yapan yok, tüketimi hesaba katan gider dizel alır. ix20 özel bir araç jazzın dengi değil. Jazz ın dengi i20 dir.


    Tüketimi hesaba katan 10 bin TL fazla mı verir?

    Otomatik isteyenler az tüketiyor diye dizel manuel mi alır?


    i20yi de ix20 yi de hiç görmesem, binmesem anlarım ama.


    İki mesajında kullandığın tarz kesin ifadeler fanatikliğin taa kendisidir.


    İnsanları Hyundai / Kia markalarından soğutmak yolundaki çabaların takdire şayan emin ol.

    Sana çok özel araç ix20 ile mutlu mesut günler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

    Pabucunun dama atılmasıyla alaksı yok. Sonuçta kia, Hyundain alt firması şu zamana kadar ix20 fazlaca sattı zaten. Venga satışları ise düşüktü bu opsiyonlarla belki arttırılabilir düşüncesi ile hareket edildi. Bu tür aile araçlarında 90 hp olsa ne 128 hp olsa ne, sonuçta bu araçları genç adam alıp 200 basmıyor. İstenirse ix20 lerdede getirilir 128 hp. Ama kabul etmek gerekirse tabi bence tip olarak ix20 daha güzel.


    Elinde tam rakamlar var mı?

    Venga'nın daha çok satıldığını düşünüyorum ben. Kaldı ki ix20 daha sonra girdi piyasaya. ix20 girdikten sonraki satışlar önemli.

    Gerçi ikisinin aylık satışlarının toplamı 50'yi geçmiyordur, orası ayrı.

    Alt firma tanımı muğlak bu arada, belirtmek lazım. Neye göre alt firma? Kalite olarak bir fark yok. Araçların hemen hemen hepsinin iki markada da karşılıkları var ve aynı bantlarda üretiliyorlar. Olsa olsa alternatif olur.

    Sadece 38 beygir fark yok. Daha önemli olan 35 NM tork farkı var. Olsa ne olmasa ne diye geçiştirebileceğin kadarlık farklar değil bunlar. 1-2 parça donanım fazlası var ix20'nin ama daha zayıf bir motora rağmen 48.000 TL fiyat belirlenmiş. Bunu alt firma-üst firma olarak açıklamak, müşteriyi aptal yerine koymak olur.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.