Şimdi Ara

Kırkayak kamyonlar hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
22.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Merak ettiğim birşey var. Bu kırkayak kamyonlar (çekici tekerleğin hemen önündeki ilave dingilli olanları kastettim ) şeytan dingili vs diye adlandırılan dingilın avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verecek arkadaşlar var mi?


    Dayim ford cargo araçta şofördü. Yol tutuşu olumsuz etkiliyormuş galiba. Bir de geri geri giderken manevra yapmıyor galiba. Uzun oldu ama böyle bilgiler verecek arkadaşlar var mi? Teşekkürler şimdiden.



  • kırkayağın manevra yaparken kaldırılması gerekir.
    avantajı tabiki tonajdır.dezavantajı ise daha fazla yakar.
    yoltutuşu hakkında ise bilgim yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44
    kırkayağın manevra yaparken kaldırılması gerekir.
    avantajı tabiki tonajdır.dezavantajı ise daha fazla yakar.
    yoltutuşu hakkında ise bilgim yok

    Teşekkürler kardeşim ilgin ve verdiğin bilgiler için.
  • ongun_44 arkadaşımızın dediğine aynen katılıyorum . Ek olarak diyeceğim dediğin avare dingillerin en önemli görevi yük taşımadan ziyade aracın frenleme kabiliyetini arttırmaktır . Yani lastik sayın arrtıkça dafa fazla zeminle temas halindesin dolayısıyla yol tutuşun artar fren aracın frenlemesini daha kolaylaştırır . O avare dingillerin manevralarda kaldırılmasının sebebi ise . Araç dönerken lastikler zemine sürte sürte ve aşınıyo Yani lastiklerin aşınmasını bir nebze engellemek ömrünü uzatmak için kaldırılır .
  • quote:

    ongun_44 arkadaşımızın dediğine aynen katılıyorum . Ek olarak diyeceğim dediğin avare dingillerin en önemli görevi yük taşımadan ziyade aracın frenleme kabiliyetini arttırmaktır . Yani lastik sayın arrtıkça dafa fazla zeminle temas halindesin dolayısıyla yol tutuşun artar fren aracın frenlemesini daha kolaylaştırır . O avare dingillerin manevralarda kaldırılmasının sebebi ise . Araç dönerken lastikler zemine sürte sürte ve aşınıyo Yani lastiklerin aşınmasını bir nebze engellemek ömrünü uzatmak için kaldırılır .


    otomobil gibi düşünürsek yol tutuşu artar.ama arkadaş kırkayağın yol tutuşunu olumsuz etkilediği hakkında duyum aldığını yazmış
    ben de tam enin olamadım.acaba kırkayakta değişıyormu diye.beni de aydınlattığınız için teşekkürler.

    manevra esnasında dingilin kaldırılmasının bir nedeni ise kırkayak dingilinin başınçtan dolayı zorlanarak yamulması bildiğim kadarıyla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarısekili
    ongun_44 arkadaşımızın dediğine aynen katılıyorum . Ek olarak diyeceğim dediğin avare dingillerin en önemli görevi yük taşımadan ziyade aracın frenleme kabiliyetini arttırmaktır . Yani lastik sayın arrtıkça dafa fazla zeminle temas halindesin dolayısıyla yol tutuşun artar fren aracın frenlemesini daha kolaylaştırır . O avare dingillerin manevralarda kaldırılmasının sebebi ise . Araç dönerken lastikler zemine sürte sürte ve aşınıyo Yani lastiklerin aşınmasını bir nebze engellemek ömrünü uzatmak için kaldırılır .

    Dediklerinde haklısın kardeşim. Dayim öyle demişti zamanında aklıma takıldı ışte. Genelde gördüğüm ya da bana öyle gelen diyeyim, araç mesela düşük yavaşça ileri manevra yaparken o dingil de dönüyor direksiyon hareketine bağlı olarak bazı markalarda. Ama geri giderken dönmüyor. Bu dingil direk direksiyona bağlı mi yoksa dediğiniz gibi avare mi (yani aracın döndüğü yöne yığılma tarzı bişey yaparak tam tarif edemedim ama )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44
    quote:

    ongun_44 arkadaşımızın dediğine aynen katılıyorum . Ek olarak diyeceğim dediğin avare dingillerin en önemli görevi yük taşımadan ziyade aracın frenleme kabiliyetini arttırmaktır . Yani lastik sayın arrtıkça dafa fazla zeminle temas halindesin dolayısıyla yol tutuşun artar fren aracın frenlemesini daha kolaylaştırır . O avare dingillerin manevralarda kaldırılmasının sebebi ise . Araç dönerken lastikler zemine sürte sürte ve aşınıyo Yani lastiklerin aşınmasını bir nebze engellemek ömrünü uzatmak için kaldırılır .


    otomobil gibi düşünürsek yol tutuşu artar.ama arkadaş kırkayağın yol tutuşunu olumsuz etkilediği hakkında duyum aldığını yazmış
    ben de tam enin olamadım.acaba kırkayakta değişıyormu diye.beni de aydınlattığınız için teşekkürler.

    manevra esnasında dingilin kaldırılmasının bir nedeni ise kırkayak dingilinin başınçtan dolayı zorlanarak yamulması bildiğim kadarıyla

    Son dediğin şekli bazı araçlarda görmüşlüğüm var benim de. Tekerleğin biri bi tarafa diğeri başka tarafa bakıyor




  • quote:

    Dediklerinde haklısın kardeşim. Dayim öyle demişti zamanında aklıma takıldı ışte. Genelde gördüğüm ya da bana öyle gelen diyeyim, araç mesela düşük yavaşça ileri manevra yaparken o dingil de dönüyor direksiyon hareketine bağlı olarak bazı markalarda. Ama geri giderken dönmüyor. Bu dingil direk direksiyona bağlı mi yoksa dediğiniz gibi avare mi (yani aracın döndüğü yöne yığılma tarzı bişey yaparak tam tarif edemedim ama )


    kırrkayağı önde olanlarda direksiyona bağlı.
    kırkayağı çekerlerin önünde olanlar ise renault hariç direksiyona bağlı değil.
    yanlış bilmiyorsam renaultlarda çekerlerin önündekiler de diressiyona bağlıdır.
  • Yanlız dikkatinizi çekeyim özellikle avare dingilin arka tarafta çekici dingilin önünde olduğu kamyonlarda Avare dingil direksiyona bağlı değildir ama yinede döner . Yani sağa sola dönen gördüğünüz her lastiği (otobüsler hariç) direksiyona bağlı zannetmeyin Araç mesela sola döndümü bu tekerlerde ön tekerler gibi sola döner ama ön tekerler gibi direksiyona bağlı değil aracı dönüş yönüne bağlı olarak döner . Biraz anlatması zor yani Mesela tırların dorselerindeki avarelerde böyle bir özellik yoktur o yüzden manevralarda dingil kaldırma işi çoğunlukla tırlarda olur .
  • quote:

    Yanlız dikkatinizi çekeyim özellikle avare dingilin arka tarafta çekici dingilin önünde olduğu kamyonlarda Avare dingil direksiyona bağlı değildir ama yinede döner . Yani sağa sola dönen gördüğünüz her lastiği (otobüsler hariç) direksiyona bağlı zannetmeyin Araç mesela sola döndümü bu tekerlerde ön tekerler gibi sola döner ama ön tekerler gibi direksiyona bağlı değil aracı dönüş yönüne bağlı olarak döner . Biraz anlatması zor yani Mesela tırların dorselerindeki avarelerde böyle bir özellik yoktur o yüzden manevralarda dingil kaldırma işi çoğunlukla tırlarda olur .


    galiba renoultlarda bağlı.sadece renaultlara ait bir özellik olarak.

    3akslı otobüslerdede 40km ye kadar direksiyona bağlıdır en arka dingil.40 kmyi geçince sabitlenir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44

    quote:

    Yanlız dikkatinizi çekeyim özellikle avare dingilin arka tarafta çekici dingilin önünde olduğu kamyonlarda Avare dingil direksiyona bağlı değildir ama yinede döner . Yani sağa sola dönen gördüğünüz her lastiği (otobüsler hariç) direksiyona bağlı zannetmeyin Araç mesela sola döndümü bu tekerlerde ön tekerler gibi sola döner ama ön tekerler gibi direksiyona bağlı değil aracı dönüş yönüne bağlı olarak döner . Biraz anlatması zor yani Mesela tırların dorselerindeki avarelerde böyle bir özellik yoktur o yüzden manevralarda dingil kaldırma işi çoğunlukla tırlarda olur .


    galiba renoultlarda bağlı.sadece renaultlara ait bir özellik olarak.

    3akslı otobüslerdede 40km ye kadar direksiyona bağlıdır en arka dingil.40 kmyi geçince sabitlenir.

    Evet kardeş renolarda direksiyona bağlı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    Merhaba arkadaşlar. Merak ettiğim birşey var. Bu kırkayak kamyonlar (çekici tekerleğin hemen önündeki ilave dingilli olanları kastettim ) şeytan dingili vs diye adlandırılan dingilın avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verecek arkadaşlar var mi?


    Dayim ford cargo araçta şofördü. Yol tutuşu olumsuz etkiliyormuş galiba. Bir de geri geri giderken manevra yapmıyor galiba. Uzun oldu ama böyle bilgiler verecek arkadaşlar var mi? Teşekkürler şimdiden.

    Kardeş senin dediğin çekerin onunde kırkayak olan tiplerin yol tutuşu diğer öndeki kırkayakların yol tutuşundan daha iyidir.Mesela Scania larda kırkayaklar öndedir ve direksiyona bağlıdır direksiyon 4 tekeri kontrol ediyor.Bu yüzden 20 ton üstü bir yükte 120 nin üstü hız yaptıgınızda direksiyon hakimiyeti zorlaşıyor.Yani tek elle tutmak riskli oluyor.En ufak bi çukara girdiginizdde eğer dikkatsiz acemi bir şöforse gerçekten kötü sonuclar doğurabilir.




  • arkadaşlar bir merak ettigim birşey var 40 ayaklarda geri geri giderken neden çekiçinin önündeki lastik kaldırılır
  • Cunku geri geri giderken lastik kizaklama yapmasin surtunup asinmasin ve donuslerde manevra kabiliyetini azaltmasin diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.