Şimdi Ara

2 zamanlı ile 4 zamanlının farkı ne???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
83.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar biliyosunuz bazı motorlar 2 zamanlı bazıları ise 4 zamanlı tamam 2 zamanlı 4 e göre daha güclü oluyo ama daha fazla yakıyo onları biliyom ((belki yanlısım vardır)) baska ne farkı var???



  • 4 Zamanlı motor

    4 zamanlı motorlar, pistonun bir çevriminin (cycle) 4 aşamada tamamlandığı motor tipleridir. (4-stroke cycle) İçten yanmalı motorlar sınıfında yer alırlar. (internal combustion engines)

    Motorlarda güç üretimi önce yakıtın içindeki kimyasal enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi, sonra da bu ısı enerjisinin pistonu harekete geçirmesi ile gerçekleşir. Bir dört zamanlı motorda bu işlem şu aşamaları izler:

    1. Yakıt ve hava karışımı pistonun dışarı hareketi ile dolar.
    2. Karışım pistonun içeri hareket etmesiyle sıkıştırılır.
    3. Sıkışmış karışım benzinli motorlarda bir kıvılcım ile tutuşturulur, dizel motorlarda ise yüksek basınç ve sıcaklık altında kendiliğinden tutuşur ve yanma gerçekleşir. Yanma sonucu açığa çıkan enerji ile piston dışarı doğru itilir. Bu sayede krank şaftı döndürülür ve kinetik enerji elde edilmiş olur.
    4. Pistonun geri dönüşü sırasında egzoz valfı açıktır ve egzoz gazları pistondan atılır. Döngü böylece başlangıç konumuna gelir ve 1. aşamadan itibaren işlemler yinelenir.
    Motorun bir döngüsünü yukarıda anlatılan 4 aşamada tamamlamasından dolayı bu tip motorlara 4 zamanlı motorlar ismi verilir. Hareket halindeki benzinli bir araçta bu döngü dakikada ortalama 3000-3500 defa tekrarlanır.

    2 zamanlı motorlara göre daha verimli olan 4 zamanlı motorlar günümüzde en çok kullanılan içten yanmalı motor tipidir.


    2 Zamanlı motor


    İki zamanlı motor, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motordan farkı, pistonun lineer hareketlerinde 4 yerine 2 stroka sahip olmasıdır. Fakat bu iki strokta, 4 zamanlı motorda oluşan 4 işlemde (emme, sıkıştırma, yanma, egsoz) meydana gelmektedir. Yani emme ve sıkıştırma 1 strokta , yanma ve egsoz 1 strokta yapılır.

    Çalışma Prensibi
    Emme ve sıkıştırma:

    Bu motor tipinde emme ve egsoz sübapları yoktur. Emme ve egsoz işlemleri silindir içinde oluşan basınç farkları vasıtası ile yapılır. Piston yukarı hareket ederken, üst kısımdaki karışımı silindir içinde sıkıştırmaya başlar. Bu esnada pistonun yukarı hareketi ile krank bölümünde bir vakum oluşur ve karışım krank bölümüne dolar. Bu karışım yakıt, yağ ve hava karışımıdır. Sıkışan karışım buji ile ateşlenir ve patlama oluşur. Çıkan enerji pistonu aşağı iter.

    Yanma ve egsoz :

    Pistonun aşağı itilmesi ile egsoz çıkışı açılıp, emiş ağzı kapanır. Yanma sonucu ortaya çıkan atık gaz, egsoz borusundan atılır. Pistonun hareketi ile aşağıda sıkışan karışım, taşıma cebinin açılması ile pistonun üst kısmına dolar. Üst kısıma yeni karışım dolması ve egsoz gazının tamamen atılması ile çevrim tamamlanır ve diğer çevrim başlar.


    Avantaj ve Dezavantajları
    İki zamanlı motor, dört zamanlı motora göre daha basit ve az maliyetlidir.
    Soğuk havalarda çalıştırılması daha kolaydır.
    Yakıt karışımının bir kısmı yanmadan egsoz gazı ile atıldığı için çevre ve yakıt ekonomisi konularında iyi özellikli değildir.
    Yakıt karışımının pistonun üst kısma ulaşması krank bölümü ile sağlandığından, krank bölümü devamlı yağlamaya maruz değildir ve yağlama yakıt karışımı içine karıştırılan yağ ile olur. Bu yağın yakılması çevre açısından zararlıdır.
    İki strokta çalıştığı için pistonun her yukarı çıkışında yanma olur ve aşırı ısınma meydana gelir.

    Kullanıldıkları yerler Genelde küçük yapıdaki benzin motorları iki zamanlı olarak kullanılırlar. Motosiklet, scooter, kar motosikletleri ve model uçaklarda kullanılır. Ayrıca motorlu bahçe araçlarında da (çim biçme makinası vb.) kullanılırlar.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    2 Zamanlı ve 4 Zamanlı Motorlar Arasındaki Farklar

    Bir motorun zamanlama tipi, pistonun silindir içinde tamamladığı eylemlerin sırasını ifade eder. İki ana zamanlama tipi vardır: 2 zamanlı ve 4 zamanlı.

    2 Zamanlı Motor Nedir?

    2 zamanlı bir motorda, piston iki eylem tamamlar:

    • Güç İnme: Piston yukarı hareket eder ve hava-yakıt karışımını sıkıştırır, ardından kıvılcım buji karışımı tutuşturur ve aşağı doğru güç inmesi meydana gelir.
    • Egzoz ve Emme: Piston yukarı hareket ederken egzoz portlarını açar ve yanmış gazları atar. Aynı zamanda emme portlarını açarak yeni hava-yakıt karışımını silindire çeker.

    4 Zamanlı Motor Nedir?

    4 zamanlı bir motorda, piston dört eylem tamamlar:

    • Emme İnme: Piston aşağı hareket eder ve emme valflerini açarak hava-yakıt karışımını silindire çeker.
    • Sıkıştırma İnme: Piston yukarı hareket eder ve emme valflerini kapatarak hava-yakıt karışımını sıkıştırır.
    • Güç İnme: Sıkıştırılmış hava-yakıt karışımı buji tarafından tutuşturulur ve piston aşağı doğru güç inmesi yapar.
    • Egzoz İnme: Piston yukarı hareket eder ve egzoz valflerini açarak yanmış gazları egzoz sistemine atar.

    2 Zamanlı ve 4 Zamanlı Motor Farkı

    • Eylem Sayısı: 2 zamanlı motorlar iki eylem tamamlarken, 4 zamanlı motorlar dört eylem tamamlar.
    • Valfler: 2 zamanlı motorlar portlara sahipken, 4 zamanlı motorlar valflere sahiptir.
    • Yağlama: 2 zamanlı motorlar, hava-yakıt karışımına karıştırılan yağ ile yağlanırken, 4 zamanlı motorlar ayrı bir yağlama sistemine sahiptir.
    • Verimlilik: 4 zamanlı motorlar, 2 zamanlı motorlardan daha yüksek yakıt verimliliğine sahiptir.
    • Emisyonlar: 4 zamanlı motorlar, 2 zamanlı motorlardan daha düşük emisyon üretir.

    Hangisi Daha İyi?

    Genel olarak, 4 zamanlı motorlar 2 zamanlı motorlardan daha iyidir çünkü daha verimlidir, daha düşük emisyon üretir ve daha uzun ömürlüdür. Bununla birlikte, 2 zamanlı motorlar daha hafif ve daha basittir, bu da onları bazı uygulamalar için uygun kılar, örneğin motosikletler ve el aletleri.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 2 zamanlı motorlar 4 zamanlılara nazaran aynı hacimde daha fazla güç üretir. yağ benzine karışarak yağlama yaptığı için silindirler ve sekmanlar daha çabuk aşınırlar. ömürleri 4 zamanlılara daha kısadır ve ayrıca halk arasında şişme olarak biline olay 2 amanlı motorlarda daha sık görülür.
  • ayrıca 2 zamanlılar daha fazla yakar onu da ilave edelim iyi olur ve 2 zamanlıların eksozundan bulutsu bir şekilde duman çıktığı gözlemlenir
  • RaBer arkadaşımızın dediği gibi 2 zamanlı motorlar yağ yakarlar. Ama 4 zamanlı motorlar yağı yakmazlar. Sadece kullanırlar. sonra bu yağ değiştirilir

    2 zamanlı motor 4 zamanlı motora göre daha çok devir yapar
  • yani hız için 2 zamanlı tabi zenginsen ama paranı en iyi sekilde kullanmak isityorsan 4 zamanlı ölemi
  • 4 Zamanlı motor

    4 zamanlı motorlar, pistonun bir çevriminin (cycle) 4 aşamada tamamlandığı motor tipleridir. (4-stroke cycle) İçten yanmalı motorlar sınıfında yer alırlar. (internal combustion engines)

    Motorlarda güç üretimi önce yakıtın içindeki kimyasal enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi, sonra da bu ısı enerjisinin pistonu harekete geçirmesi ile gerçekleşir. Bir dört zamanlı motorda bu işlem şu aşamaları izler:

    1. Yakıt ve hava karışımı pistonun dışarı hareketi ile dolar.
    2. Karışım pistonun içeri hareket etmesiyle sıkıştırılır.
    3. Sıkışmış karışım benzinli motorlarda bir kıvılcım ile tutuşturulur, dizel motorlarda ise yüksek basınç ve sıcaklık altında kendiliğinden tutuşur ve yanma gerçekleşir. Yanma sonucu açığa çıkan enerji ile piston dışarı doğru itilir. Bu sayede krank şaftı döndürülür ve kinetik enerji elde edilmiş olur.
    4. Pistonun geri dönüşü sırasında egzoz valfı açıktır ve egzoz gazları pistondan atılır. Döngü böylece başlangıç konumuna gelir ve 1. aşamadan itibaren işlemler yinelenir.
    Motorun bir döngüsünü yukarıda anlatılan 4 aşamada tamamlamasından dolayı bu tip motorlara 4 zamanlı motorlar ismi verilir. Hareket halindeki benzinli bir araçta bu döngü dakikada ortalama 3000-3500 defa tekrarlanır.

    2 zamanlı motorlara göre daha verimli olan 4 zamanlı motorlar günümüzde en çok kullanılan içten yanmalı motor tipidir.


    2 Zamanlı motor


    İki zamanlı motor, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motordan farkı, pistonun lineer hareketlerinde 4 yerine 2 stroka sahip olmasıdır. Fakat bu iki strokta, 4 zamanlı motorda oluşan 4 işlemde (emme, sıkıştırma, yanma, egsoz) meydana gelmektedir. Yani emme ve sıkıştırma 1 strokta , yanma ve egsoz 1 strokta yapılır.

    Çalışma Prensibi
    Emme ve sıkıştırma:

    Bu motor tipinde emme ve egsoz sübapları yoktur. Emme ve egsoz işlemleri silindir içinde oluşan basınç farkları vasıtası ile yapılır. Piston yukarı hareket ederken, üst kısımdaki karışımı silindir içinde sıkıştırmaya başlar. Bu esnada pistonun yukarı hareketi ile krank bölümünde bir vakum oluşur ve karışım krank bölümüne dolar. Bu karışım yakıt, yağ ve hava karışımıdır. Sıkışan karışım buji ile ateşlenir ve patlama oluşur. Çıkan enerji pistonu aşağı iter.

    Yanma ve egsoz :

    Pistonun aşağı itilmesi ile egsoz çıkışı açılıp, emiş ağzı kapanır. Yanma sonucu ortaya çıkan atık gaz, egsoz borusundan atılır. Pistonun hareketi ile aşağıda sıkışan karışım, taşıma cebinin açılması ile pistonun üst kısmına dolar. Üst kısıma yeni karışım dolması ve egsoz gazının tamamen atılması ile çevrim tamamlanır ve diğer çevrim başlar.


    Avantaj ve Dezavantajları
    İki zamanlı motor, dört zamanlı motora göre daha basit ve az maliyetlidir.
    Soğuk havalarda çalıştırılması daha kolaydır.
    Yakıt karışımının bir kısmı yanmadan egsoz gazı ile atıldığı için çevre ve yakıt ekonomisi konularında iyi özellikli değildir.
    Yakıt karışımının pistonun üst kısma ulaşması krank bölümü ile sağlandığından, krank bölümü devamlı yağlamaya maruz değildir ve yağlama yakıt karışımı içine karıştırılan yağ ile olur. Bu yağın yakılması çevre açısından zararlıdır.
    İki strokta çalıştığı için pistonun her yukarı çıkışında yanma olur ve aşırı ısınma meydana gelir.

    Kullanıldıkları yerler Genelde küçük yapıdaki benzin motorları iki zamanlı olarak kullanılırlar. Motosiklet, scooter, kar motosikletleri ve model uçaklarda kullanılır. Ayrıca motorlu bahçe araçlarında da (çim biçme makinası vb.) kullanılırlar.




  • sımdıkı motorların cogu 4 zamanlı 2 zamanlı motor daha suratlı gıtmez sadece ıcerde 2 pıston hareketı yapana kadar 4 zamanlı olan 4 hareketı yapıo olay bu 4 zamanlı daha suratlı olur daha az yorar motoru
    quote:

    Orjinalden alıntı: canafar2006

    yani hız için 2 zamanlı tabi zenginsen ama paranı en iyi sekilde kullanmak isityorsan 4 zamanlı ölemi

  • KISA KISA BİLMEK İSTEDİKLERİNİZ


    İki zamanlı motorlar, dört zamanlı motorlara göre daha az detay içerirler. Bu yüzden imalatı daha kolay ve daha ucuzdur.


    Maliyeti ucuz olmasına rağmen, yakıt karışımının bir kısmının yanmadan egzoz gazıyla birlikte dışarı atılması sakıncalı ve ekonomik olmayan tarafıdır.


    Yakıt karışımı krank bölümünü kullanarak pistonun üst kısmına ulaşır. Bu yüzden krank bölümü dört zamanlı motorlar gibi devamlı yağ içinde yüzmez. Bu bölümün yağlanma işlemi, benzine karıştırılan yağ sayesinde olur. Fakat bu yağın benzinle birlikte yakılması çevre kirliliğine sebep veren sakıncalı bir durumdur.


    İki zamanlı motorlarda pistonun her yukarı çıkışında yanma işlemi gerçekleşmektedir. Halbuki dört zamanlı motorlar da, piston ikinci kez yukarı çıktığında yanma işlemi gerçekleşmektedir. Yanma işleminin her defasında olması çok yüksek ısıların ortaya çıkmasını ve motor elemanlarının ömrünün kısa olmasını doğurmaktadır.


    Bu motorların soğuk havalarda çalıştırılması diğer motorlara göre daha kolaydır. O yüzden özellikle kar motosikletlerinde tercih edilirler.

    ayrıntılı bilgi için burayı tıklayabilirsiniz

    saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ManyAak -- 23 Ağustos 2006; 13:54:30 >




  • 2 zamanlı motor daima 4 zamanlıya göre daha çok aşınır we daha çok yakar,2 zamanlı makinalar librasyonlu makinalardır,her turda ateşleme yapar,2 zamanlı makina 4 zamanlıya göre daha dewirlidir.2 zamanlı makina daima 4 zamanlıya göre daha çok ısınır,bunun nedeni daha çok aşınma daha çok patlama daha çok dewir ,2 z. motorlar daha sesli çalışırlar .... (daha fazla detaya girmeyi istemiyorum) saygılar !
  • 2 zmanlı motorun yapısı 4 zmaanlıya göre daha basittir.
    2 zamanlı motor 4 zamanlıya göre daha ataktır ve daha fazla yakar
    günümüzde 2 zmaanlı motor pek kalmadığı için sadece ufak hacimli scooterlarda görebiliyoruz 2 zamanlı motorları.Birde profesyönel ufak hacimli racing,cross ve atv lerde kullanılıor performans açısından.
  • 2 zamanlı motor hızlıdır ama bu motorların ömrü 4 zamanlıya göre daha az ayrıca 2zamanlı yağlı benzinle çalışır 4 zamanlı ise bloktan yağlamamlıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlpacHino

    4 Zamanlı motor

    4 zamanlı motorlar, pistonun bir çevriminin (cycle) 4 aşamada tamamlandığı motor tipleridir. (4-stroke cycle) İçten yanmalı motorlar sınıfında yer alırlar. (internal combustion engines)

    Motorlarda güç üretimi önce yakıtın içindeki kimyasal enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi, sonra da bu ısı enerjisinin pistonu harekete geçirmesi ile gerçekleşir. Bir dört zamanlı motorda bu işlem şu aşamaları izler:

    1. Yakıt ve hava karışımı pistonun dışarı hareketi ile dolar.
    2. Karışım pistonun içeri hareket etmesiyle sıkıştırılır.
    3. Sıkışmış karışım benzinli motorlarda bir kıvılcım ile tutuşturulur, dizel motorlarda ise yüksek basınç ve sıcaklık altında kendiliğinden tutuşur ve yanma gerçekleşir. Yanma sonucu açığa çıkan enerji ile piston dışarı doğru itilir. Bu sayede krank şaftı döndürülür ve kinetik enerji elde edilmiş olur.
    4. Pistonun geri dönüşü sırasında egzoz valfı açıktır ve egzoz gazları pistondan atılır. Döngü böylece başlangıç konumuna gelir ve 1. aşamadan itibaren işlemler yinelenir.
    Motorun bir döngüsünü yukarıda anlatılan 4 aşamada tamamlamasından dolayı bu tip motorlara 4 zamanlı motorlar ismi verilir. Hareket halindeki benzinli bir araçta bu döngü dakikada ortalama 3000-3500 defa tekrarlanır.

    2 zamanlı motorlara göre daha verimli olan 4 zamanlı motorlar günümüzde en çok kullanılan içten yanmalı motor tipidir.


    2 Zamanlı motor


    İki zamanlı motor, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motordan farkı, pistonun lineer hareketlerinde 4 yerine 2 stroka sahip olmasıdır. Fakat bu iki strokta, 4 zamanlı motorda oluşan 4 işlemde (emme, sıkıştırma, yanma, egsoz) meydana gelmektedir. Yani emme ve sıkıştırma 1 strokta , yanma ve egsoz 1 strokta yapılır.

    Çalışma Prensibi
    Emme ve sıkıştırma:

    Bu motor tipinde emme ve egsoz sübapları yoktur. Emme ve egsoz işlemleri silindir içinde oluşan basınç farkları vasıtası ile yapılır. Piston yukarı hareket ederken, üst kısımdaki karışımı silindir içinde sıkıştırmaya başlar. Bu esnada pistonun yukarı hareketi ile krank bölümünde bir vakum oluşur ve karışım krank bölümüne dolar. Bu karışım yakıt, yağ ve hava karışımıdır. Sıkışan karışım buji ile ateşlenir ve patlama oluşur. Çıkan enerji pistonu aşağı iter.

    Yanma ve egsoz :

    Pistonun aşağı itilmesi ile egsoz çıkışı açılıp, emiş ağzı kapanır. Yanma sonucu ortaya çıkan atık gaz, egsoz borusundan atılır. Pistonun hareketi ile aşağıda sıkışan karışım, taşıma cebinin açılması ile pistonun üst kısmına dolar. Üst kısıma yeni karışım dolması ve egsoz gazının tamamen atılması ile çevrim tamamlanır ve diğer çevrim başlar.


    Avantaj ve Dezavantajları
    İki zamanlı motor, dört zamanlı motora göre daha basit ve az maliyetlidir.
    Soğuk havalarda çalıştırılması daha kolaydır.
    Yakıt karışımının bir kısmı yanmadan egsoz gazı ile atıldığı için çevre ve yakıt ekonomisi konularında iyi özellikli değildir.
    Yakıt karışımının pistonun üst kısma ulaşması krank bölümü ile sağlandığından, krank bölümü devamlı yağlamaya maruz değildir ve yağlama yakıt karışımı içine karıştırılan yağ ile olur. Bu yağın yakılması çevre açısından zararlıdır.
    İki strokta çalıştığı için pistonun her yukarı çıkışında yanma olur ve aşırı ısınma meydana gelir.

    Kullanıldıkları yerler Genelde küçük yapıdaki benzin motorları iki zamanlı olarak kullanılırlar. Motosiklet, scooter, kar motosikletleri ve model uçaklarda kullanılır. Ayrıca motorlu bahçe araçlarında da (çim biçme makinası vb.) kullanılırlar.




    Gayet aciklayici

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.