Şimdi Ara

Kışlık Lastik yararlı değil zararlı çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kışlık lastik takanlar araçlarının ıslak zeminde kaymasından oldukça şikayetçi. En iyi kışlık lastik bile ıslak zeminde C Sınıfı fren performansına sahip. Oysa yazlık lastikler A ve B sınıf etiketini taşıyorlar genelde. Yani 2-3 gün yollar karlı olacak diye takılan o lastikler diğer günlerde kaza riskini artırır konuma geldi diye düşünüyorum. Tabi kışın 7-8 derecenin altında bu lastikleri takın diyorlar ancak zaten lastikler belli süre sonra ısınıyorlar o da mantıklı gelmiyor artık. Kaza sayılarına da bakarsak azalma değil artış olmuş. Lastikten çok takip mesafesini korumalarını tavsiye ederim herkese

    Okulların tatıl oldugu donemde tekırdag dan ıstanbul istanbuldan tekırdag yapan arkadas HEMDE YAZLIK LASTİKLERLE:

    http://forum.donanimhaber.com/m_113204761/tm.htm

    Ayrıca yukarıdakı videolarda ticari taksınınde kazaya karısmış olması ve kayması kış lastıgını zorunlu oldugu ticari araçlarda da kış lastiginin ne derece işe yaradığını bize göstermiş oldu

    Kış lastiğinin ne derece gerekli olduğuna karar verirsiniz artık...







  • Buralar karışır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Buralar karışır.

    Lastikçiler geliyor genelde karıştırmaya :)
  • Erzurum yada ankara tarzı kışları yoğun kar ve don olan yerlerde yaşanmiyorsa kış lastiği bencede çok yararlı değil... Kış bitti nerdeyse iki gün kâr gördüm bursada iyi bi yazlık lâstik iyidir yada yeni çıkan 4 mevsim lastiklerden alınmali onlarda yağmurda ve karda iyi ama yazın performansı düşük..
  • Bu görüşünüzün nerelerde geçerli olduğunu belirtirseniz iyi olur.
    Kayseri'de bile kışlık lastiği gereksiz bulup lastiksiz çıkıp sağda solda patlayan yada gidemeyen arkadaşlar oluyor.
    19 inç jantlarla yoğun kar altında yengeç gibi gitmeye çalışan çakal kasalar bile görülebiliyor.
  • şubat ayındayız sıcaklık 16 derece diyor, bence para tuzağından başka birşey değil ne kadar dikkat edilirse edilsin beklediği zaman hem yazlık hem kışlık sertleşiyor. energy saver, primacy 3 tarzı yumuşak bir lastik alıp 4 mevsim kullanmak daha mantıklı, kar buz olduğundada arabayı çıkarmamak lazım trafikte 10 senelik lastikle gezen araçlar var
  • Kislik lastik yedim karnim agridi, benim icin de yararli degil zararli cikti...
    Yaziklar olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcadirci

    Kislik lastik yedim karnim agridi, benim icin de yararli degil zararli cikti...
    Yaziklar olsun...
    Geceleri donlu buzlu yollarda gidinde yazlık lastikle o zaman göreyim sizi.
  • Gene gelmiş baş trol. Saçma sapan şeyler yazacağına azcık araştır. Kullandığım kışlık lastiğin ıslak zemin performansı A.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Gene gelmiş baş trol. Saçma sapan şeyler yazacağına azcık araştır. Kullandığım kışlık lastiğin ıslak zemin performansı A.
    Her zaman demişimdir

    Marmara bölgesinde özellikle istanbul ve çevresi çok soğuk ve karlı geçmediği için kış lastiğine gerek yok.
    Mevsim ortalamaları genelde 10 derece seviyesinde seyrediyor.
    Çok kısa dönemlerde 10 derecenin altına düşüyor ve bu 2-3 günlük süreç. Tekrardan yukarı çıkıyor.

    Şimdi antalyada olan bi servisçi ne diye kış lastiği taksın. Adamlar 11 ay 15 derecenin altını görmüyor :D
  • udmexpert U kullanıcısına yanıt
    4 yıl Petlas kış lastiği kullandım kendi aracımda.
    Şirketteki araçlarda (Hyundai Accent, yeni Clio 4 - frenlemesi çok çok iyidir); Pirelli, GoodYear UG9, Lassa, Marangoni, gibi çok çeşitli kış lastiklerini sıkça tecrübe ettim.

    Bunlardan edindiğim deneyim şöyle (tabi en çok Petlas'ı tanıyorum):
    Hemen hepsi kışın, özellikle de karda gayet iyiler. Hepsi yumuşak hamurlu doğal olarak. Marangoni ve Pirelli müthiş gürültülü, daha doğrusu hız arttıkça uğultu abartılı seviyeye geliyor. Lassa ortalama seviyede, GoodYear ise en sessiz ve yumuşak olanı. Bu lastiklerin tamamında, aşırı yumuşak hamurun sıcak havada iyice yumuşaması sebebiyle fren mesafesi bazen tehlikeli olabilecek kadar uzuyor. Bu 5 lastik de maalesef 18-20 derecelerden itibaren acilen yazlıklarla değiştirilmeli, bu net.

    Kışlıklarla ilgili bunca deneyimden sonra, genel olarak kış lastiklerini hava ılımaya başladığında kullanmamak ve fren mesafelerine dikkat etmek konusunda bir yargı oluştu bende.


    Taa ki geçen sonbaharda kendi aracım için Petlas yerine Nokian WR D4 alana kadar. 185-55-15 ebatında fazla lastik bulunmadığından ve çabuk tükendiğinden, çok erken sipariş verdim. Havalar 25-30 derece iken taktırmak istemediğimden, 3-4 hafta kadar bayide beklettim. Ama yine de hava 20-25 derecelerdeyken taktırdım. Oldukça sessiz ve yeterince yumuşak bir lastik, XL yük özelliği sebebiyle biraz da, hiç kış lastiği gibi hissettirmiyor. Yol tutuşu standart bir yaz lastiğinden farklı değil. Kışın soğukta ve karda ise zaten muhteşem, bahsetmeye bile gerek yok.

    Yazlık lastiklerim Michelin Energy Saver+ idi, düşük sürtünme direncine sahip, ekonomik olma iddiasında (bence kötü bir özellik bu düşük sürtünme, aşağıda yazacam sebebini), yumuşak hamurlu, konforlu ve çok sessiz bir lastik. Son iki özellik sebebiyle almıştım, bunu da sağlıyor fazlasıyla.

    Michelin aşırı sıcak yaz günlerinde, aynı kışlıkların yaza geçerken gösterdiği aşırı yumuşama gibi etki gösteriyor ve viraj dönerken fazlaca ötmesi dışında yol tutuş felaket derecede kötüleşiyor, daha kötüsü frenlemesi de baya baya zayıflıyor maalesef. Düşük sürtünmenin yan etkisi olarak, yola iyi tutunamayan lastik haliyle kilitleniyor ve "abs devreye girip, frenlemenin daha da uzun olmasına sebep oluyor". Kısaca Energy Saver lastiklerin frenlemesi iyi değil en basit tabirle.

    Gelelim WR D4 'e, ilk taktırdığım 20-25 derece sıcaktaki havalarda daha önceki kış lastiği denemelerimden, frenleme için ekstra mesafe bırakıyorum ama çok kısa mesafede duruyordu araç. Bir gariplik var diyordum hep kendime, bir kış lastiği hem de bu kadar sıcakta böyle fren yapamaz(dı).
    Zaman geçtikçe bunun mümkün olabileceğine ikna oldum. Aynı yolda, aynı sıcaklıklarda, aynı yol şartlarında (yağmur sonrası temizlenmiş, toz toprakdan arınmış saf asfalt veya aynı toz ve çamurlu asfaltta (bol inşaat yapılan bölgede oturuyorum)) yaz ve kış lastiklerimi karşılaştırdım. Tüm şartlar aynı, 20-25 derece sıcaklıkta WR D4 kış lastiğimin frenleme hissi kesinlikle Energy Saver'dan daha iyi. Ölçüm yapmadım ama daha kısa mesafede duruyor bile olabilir. En basitinden artık abs devreye çok daha geç giriyor, çünkü lastik yolu daha iyi kavrıyor.

    Acaba WR D4 konusunda hissi davranıyor olabilir miyim diye sık sık kendimden şüphelendiğim oldu. Ocak ayındaki Otohaber dergisinin kış lastiği testindeki sonuçları görünce yanlış düşünmediği farkettim. Nokian WR D4'ün yol tutuş ve fren performansından övgüyle bahsediyordu, testte 2. olmuş ama 1.'den (Continental) daha fazla övmüşler. Testi yapan Alman'lar bu arada. :)

    Kısaca şunu diyebilirim, Nokian bu sene çok gelişme kaydetmiş ve kesinlikle diğer kış lastiklerine benzemeyen, harika bir lastik üretmiş. Sıcakda gayet iyi diye yazın da WR D4 lerimi kullanacak değilim ama böyle bir lastiğin de piyasada olduğunu bilin.


    Etiket değerlerinin hakkını fazlasıyla veriyor, emin olabilirsiniz.

    http://www.trcitroen.com/forum/lastik-jant/9666-nokian-wr-d4-kis-lastigi-yeni-urun-2.html

    http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/autoaccessoires/banden/4-nieuwe-winterbanden-nokian-wr-261327270.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talbotlago -- 23 Şubat 2016; 15:36:51 >




  • Ben ankarada yaşıyorum. 2 gün kar yağdı ve okul tatil oldu koca senede. Yokuş bi yerde oturuyorum ve kar lastiği takılı araçlarda o gün yokuşu çıkamadı. Oylebi karda zaten zincir takiluyor. Ankarada ve diğer büyük şehirlerde gereksiz diye düşünüyorum. Takanda zaten lastiğe güvenip daha çokkaza yyapıyor. Konyu açan arkadaşın dediği gibi 2 gün kar yağdı o gün belki az yararı olur ama diğer 363 gün kuru ve ıslak zeminde zararlı olduğu kesin. Ben yaz lastikleriyleyim halen bu sene hhiçbir sıkıntı yaşamadim o karlı günlerde arabami çıkardım cçünkü tuzlardan kar erimiştir ve yollar açıktı. Gereksiz bence kış lastiği bu nedenlerden dolayı. Ha İsvecde yasasam alirdim belki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shifisitert -- 23 Şubat 2016; 15:30:31 >
  • forumda trol temizliği şart, bi kurtulamadık aynı konuları 10 kere açan gereksizlerden,alma kullanma zorlamı satıyolar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    forumda trol temizliği şart, bi kurtulamadık aynı konuları 10 kere açan gereksizlerden,alma kullanma zorlamı satıyolar
    "Tabi kışın 7-8 derecenin altında bu lastikleri takın diyorlar ancak zaten lastikler belli süre sonra ısınıyorlar o da mantıklı gelmiyor artık." cahil olmak kadar büyük bir nimet yok bu dünyada o lastikleri tasarlayan bu işe ömrünü vermiş bilim insanları bunu akıl edemedi de sen 5 dakikada düz mantıkla çözdün dimi işi, helal olsun valla sana




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tyrant1907

    "Tabi kışın 7-8 derecenin altında bu lastikleri takın diyorlar ancak zaten lastikler belli süre sonra ısınıyorlar o da mantıklı gelmiyor artık." cahil olmak kadar büyük bir nimet yok bu dünyada o lastikleri tasarlayan bu işe ömrünü vermiş bilim insanları bunu akıl edemedi de sen 5 dakikada düz mantıkla çözdün dimi işi, helal olsun valla sana

    Tabi sen hiç cahil değilsin. Yaz lastiği urrtenler 7-8 derecenin altında bunu kullamazsiniz diyebyaziyorlar dimibheryere. Ben yaz kış yaz lastiği kullanıyorum hiçbir sıkıntı yaşamıyorum sen hala neyin derdindesin?




  • Yağmurlu havalarda gerçektende yol tutuşu düşüyor bunu ticari araçlarımın hepsinde gördüm, yağmur dedinmi kışlıkların yol tutuşu azalıyor kar perdormansı en iyi olanda yağmurda patinaja ve kaymaya başlıyor erkenden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    forumda trol temizliği şart, bi kurtulamadık aynı konuları 10 kere açan gereksizlerden,alma kullanma zorlamı satıyolar
    Nokian kışlık lastiklerde ıslakta yol tutuş A
  • Arkadaş kaportacı bence. Bu kadarda kış lastiği karşıtı olunmaz ki, her yerde karşı çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Arkadaş kaportacı bence. Bu kadarda kış lastiği karşıtı olunmaz ki, her yerde karşı çıkıyor.

    kış lastğine karşı,markalı yağlara karşı,sıfır arabaya karşıçarşı herşeye karşı.

    sanayideki kara cahil ustalardan galiba,müşteri kıtlığı yaşıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talbotlago

    4 yıl Petlas kış lastiği kullandım kendi aracımda.
    Şirketteki araçlarda (Hyundai Accent, yeni Clio 4 - frenlemesi çok çok iyidir); Pirelli, GoodYear UG9, Lassa, Marangoni, gibi çok çeşitli kış lastiklerini sıkça tecrübe ettim.

    Bunlardan edindiğim deneyim şöyle (tabi en çok Petlas'ı tanıyorum):
    Hemen hepsi kışın, özellikle de karda gayet iyiler. Hepsi yumuşak hamurlu doğal olarak. Marangoni ve Pirelli müthiş gürültülü, daha doğrusu hız arttıkça uğultu abartılı seviyeye geliyor. Lassa ortalama seviyede, GoodYear ise en sessiz ve yumuşak olanı. Bu lastiklerin tamamında, aşırı yumuşak hamurun sıcak havada iyice yumuşaması sebebiyle fren mesafesi bazen tehlikeli olabilecek kadar uzuyor. Bu 5 lastik de maalesef 18-20 derecelerden itibaren acilen yazlıklarla değiştirilmeli, bu net.

    Kışlıklarla ilgili bunca deneyimden sonra, genel olarak kış lastiklerini hava ılımaya başladığında kullanmamak ve fren mesafelerine dikkat etmek konusunda bir yargı oluştu bende.


    Taa ki geçen sonbaharda kendi aracım için Petlas yerine Nokian WR D4 alana kadar. 185-55-15 ebatında fazla lastik bulunmadığından ve çabuk tükendiğinden, çok erken sipariş verdim. Havalar 25-30 derece iken taktırmak istemediğimden, 3-4 hafta kadar bayide beklettim. Ama yine de hava 20-25 derecelerdeyken taktırdım. Oldukça sessiz ve yeterince yumuşak bir lastik, XL yük özelliği sebebiyle biraz da, hiç kış lastiği gibi hissettirmiyor. Yol tutuşu standart bir yaz lastiğinden farklı değil. Kışın soğukta ve karda ise zaten muhteşem, bahsetmeye bile gerek yok.

    Yazlık lastiklerim Michelin Energy Saver+ idi, düşük sürtünme direncine sahip, ekonomik olma iddiasında (bence kötü bir özellik bu düşük sürtünme, aşağıda yazacam sebebini), yumuşak hamurlu, konforlu ve çok sessiz bir lastik. Son iki özellik sebebiyle almıştım, bunu da sağlıyor fazlasıyla.

    Michelin aşırı sıcak yaz günlerinde, aynı kışlıkların yaza geçerken gösterdiği aşırı yumuşama gibi etki gösteriyor ve viraj dönerken fazlaca ötmesi dışında yol tutuş felaket derecede kötüleşiyor, daha kötüsü frenlemesi de baya baya zayıflıyor maalesef. Düşük sürtünmenin yan etkisi olarak, yola iyi tutunamayan lastik haliyle kilitleniyor ve "abs devreye girip, frenlemenin daha da uzun olmasına sebep oluyor". Kısaca Energy Saver lastiklerin frenlemesi iyi değil en basit tabirle.

    Gelelim WR D4 'e, ilk taktırdığım 20-25 derece sıcaktaki havalarda daha önceki kış lastiği denemelerimden, frenleme için ekstra mesafe bırakıyorum ama çok kısa mesafede duruyordu araç. Bir gariplik var diyordum hep kendime, bir kış lastiği hem de bu kadar sıcakta böyle fren yapamaz(dı).
    Zaman geçtikçe bunun mümkün olabileceğine ikna oldum. Aynı yolda, aynı sıcaklıklarda, aynı yol şartlarında (yağmur sonrası temizlenmiş, toz toprakdan arınmış saf asfalt veya aynı toz ve çamurlu asfaltta (bol inşaat yapılan bölgede oturuyorum)) yaz ve kış lastiklerimi karşılaştırdım. Tüm şartlar aynı, 20-25 derece sıcaklıkta WR D4 kış lastiğimin frenleme hissi kesinlikle Energy Saver'dan daha iyi. Ölçüm yapmadım ama daha kısa mesafede duruyor bile olabilir. En basitinden artık abs devreye çok daha geç giriyor, çünkü lastik yolu daha iyi kavrıyor.

    Acaba WR D4 konusunda hissi davranıyor olabilir miyim diye sık sık kendimden şüphelendiğim oldu. Ocak ayındaki Otohaber dergisinin kış lastiği testindeki sonuçları görünce yanlış düşünmediği farkettim. Nokian WR D4'ün yol tutuş ve fren performansından övgüyle bahsediyordu, testte 2. olmuş ama 1.'den (Continental) daha fazla övmüşler. Testi yapan Alman'lar bu arada. :)

    Kısaca şunu diyebilirim, Nokian bu sene çok gelişme kaydetmiş ve kesinlikle diğer kış lastiklerine benzemeyen, harika bir lastik üretmiş. Sıcakda gayet iyi diye yazın da WR D4 lerimi kullanacak değilim ama böyle bir lastiğin de piyasada olduğunu bilin.


    Etiket değerlerinin hakkını fazlasıyla veriyor, emin olabilirsiniz.

    http://www.trcitroen.com/forum/lastik-jant/9666-nokian-wr-d4-kis-lastigi-yeni-urun-2.html

    http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/autoaccessoires/banden/4-nieuwe-winterbanden-nokian-wr-261327270.html




    Wrd4 ün 225 50 17 ebatını kullanıyorum. Kar performansı iyi, zaten kışlık lastiklerin kar performansı genel olarak birbirine yakın. Bu lastiğin diğerlerinden iyi yanı ıslak zemin performansı. Yazlık lastiklerim Michelin primacy3hp, kuru zeminde nokian bu lastiğe benzer performans gösteriyor. Sadece tozlu yollarda ani kalkışta azda olsa patinaja düşebiliyor.lastiğin ıslak zemin performansı bence çok iyi ve çok güven veriyor. Genel olarak gayet güzel bir lastik. Fiyatıda gayet uygundu. Doğru değil ama kışlık nokianlarla 225-230 km hızlı gördüğüm çok oldu. Hattabir keresinde yaklaşık 200 km lik yolu 200 km hızın altına düşmeden gittiğimde oldu.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.