Bildirim
Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. (42. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Bilgi için teşekkürler. -
Hepsini tek tek beğenemedim ama çok güzel bir konu olmuş eline sağlık . -
Arkadaşlar havalar ısındı,klasikler yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. yollarda rastladığınız klasik araçları konu altında paylaşmayı unutmayın ! -
-
-
Renault 4L
Dünyanın ilk seri üretim hatchback (HB) aile otomobili olarak bilinen Renault 4L 1961 yılında üretilmeye başlandı. O yıllarda dünya ekonomisinde yaşanan durgunluk Renault şirketini herkesin alım gücüne hitap edebilecek bir araç yapmaya yöneltti ve üretilen 4L modeli sadece 4 yıl içinde tüm dünyada 1 milyonluk satış adedine ulaştı. Renault markasının ilk önden çekişli otomobil olan 4L modelinde kullanılan 747 cc'lik 4 silindirli küçük motor 26 beygirlik bir güce sahipti. 3596 mm uzunluk ve 1448 mm genişliği ile A segmentinin öncüleri arasında yer aldı. 3 ileri vites oranına sahip olan model 1992 yılına kadar dünyanın pek çok farklı ülkesinde montajı yapılarak satıldı.
Kaynak,Arabalar.com
-
-
1964 Pontiac Banshee XP-833
John Delorean’ın Pontiac GTO’yu yaratmasını takiben satışlarda inanılmaz bir artış oldu ve GTO en çok satılanlar arasında 3. sıraya yerleşti. Bu başarısı John Delorean’ın 1966 yılında Pontiac’ın Genel Müdürlük ile ödüllendirilmesi ile sonuçlandı.
Delorean fiberglas ile hafifletilmiş, 2 kişilik spor otomobiller üretilmesi gerektiğini düşünüyordu. XP-833 Banshee bu süreçte tasarlandı. Coupe ve Cabriolet olmak üzere 2 prototip üretildi. Coupe versiyonunda üstten egzantrikli 6 silindirli motor, cabriolet versiyonda ise 326 ci’lik V8 bulunuyordu.
Ama bu özel araç GM üst yönetimi tarafından Corvette satışlarını baltalayacağı düşünülerek hiç bir zaman üretime geçmedi.
Kaynak@Amerikanaraba
-
Amphicar
Bu aracı bir yerden hatırladınız'mı ? durun durun ben hatırlatayım,Türk sinemasının yapı taşlarından,Hülya Koçyiğit 1965 yılında bu araç ile boğazda tur atmıştı.
1959 yılında, Cenevre Otomobil Fuarı"nda tasarımcısı Hans Trippel tarafından tanıtılan Amphicar, dünya üzerinde halkın sivil amaçlarda kullanılması için seri üretilen ilk ve en bilinen Amfibik otomobildir. 1961-68 yılları arasında tam tamına 3878 adet üretilmiş,(esasında yolun başında 25.000 araç hedeflenmiş fakat fabrikanın iflas edeceği planlarında yokmuş.) aracın Tasarımı,Mercedes-Benz de kullanılan "martı kanat" kapılarını tasarlayan Hans Trippel abimiz tarafından yapılmış ve Volkswagen Schwimmwagen tabanlı bir gövdeye sahip.
Alman yapımı Amphicar model 770.Herkesin kullanabileceği yüzen bir araba yapmak amacıyla tasarlanmıştı,ama araç üzerinde yaşanan teknik sorunlar neticesinde beklenen ilgiyi görmemiştir,neymiş o teknik sorunlar abicim derseniz,,pervanelere güç iletimi için motordan gelen şaftın,tekneden (yani kasadan) çıkış noktasıydı.Bir çok Amphicar bu nedenle su yerine yollarda gitmek zorunda kaldı.Araç karbonlu çelikten imal edilmişti,bu su kaynaklı korozyona karşı koruma sağlasa da şaftın olduğu yerlerdeki gibi ince noktalarda sızıntıya yol açıyordu.Alttan alınan herhangi ufak bir darbe bile su geçirmezliğini bozabiliyordu.Tasarımcılar her ihtimale karşı araca biri yedek olmak üzere 2 adet tahliye pompası koymuştu.
Üretildiği dönemde pazar olarak sadece Amerika seçilmişti,Almanya da satılması düşünülmemişti bile bu yüzdendir ki üretilen,3.878 aracın 3.106 tanesi Amerikaya satılmıştır.
3.031 dolara, , 71 bayi kanalıyla pazarlanarak satılmıştır, Amerika"da ördek avında çok tercih edilip kullanılırken, çok az sayıda Almanya"da bulunan örnekleri, Berlin Polisince ve deniz kurtarma operasyonlarında kullanılan Amphicar"ın üretimine 1965"te son verildi. Eldeki otomobiller 1968 yılında şirket iflas edene dek satıldı. 1962 yılında yüzerek Fransa"dan İngiltere"ye geçmiş olmasına rağmen, ancak 1964 yılından sonra girebildiği İngiltere pazarı için 99 Amphicar sağ direksiyona çevrildi.
Motora gelirsek,1200 cc.lik İngiliz Triumph Herald motora sahip olan Amphicar karada 109, suda 12 km"den fazla hız yapamıyor. Torku, 2500 devirde 7,8 mkg olan motor, 100 km"de 9,6 litre benzin tüketirken, suda yarı hızla seyrettiğinde harcadığı yakıt saatte 2,3 litre. 47 litre kapasiteli yakıt tankı öndeki bagajın ön cam altındaki bölümünde yer alıyor.
1965 yılı sonunda Triumph, Herald 1200"ün motor gücünü, silindir hacmini değiştirmeden 48 beygire çoğaltınca, motorun devri de 4750"den 5200"e yükseliyor ve 1965"ten sonra Amphicar"ın da motoru kuvvetleniyor. Yeni motor karada 0-100 km"ye 23 saniyede erişir oldu. Motorun torku da 2250 devirde 8,4 mkg"ye yükseldi. Yapılan testlerde beklenilen 70 mil (112 km) hız, bazen göstergede 80 mili (128 km) buluyor. Ancak en yüksek hızın 50 mil (88 km) olarak kabul edilmesinin daha gerçekçi olacağı düşünülüyor. Yeni, yani 48 beygirlik motor karada, 1 galon benzinle 35 mil yapabiliyor. Engebeli arazide kullanıldığında ise Amphicar, 42 derecelik bir meyili, bir dağ keçisi gibi tırmanıyor.
Eğer olur da aracımız su alırsa arka da bulunan su tahliye çıkışları ile su aracımızda çıkartılıyor.
Regatta Kırmızısı, Fjörd Yeşili, Lagoon Mavisi ve Beach Beyazı olmak üzere dört standart rengi olan Amphicar"ın çok az opsiyonu, yani seçeneği vardı. Radyo ve anten beraberce 63 dolar, kendine özel aksesuar çapa 13 dolar ve 4 adet deniz giysisi 50 dolara alınabiliyordu.
Geçmişten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 18 Mart 2017; 20:4:56 >
-
Tamirat tadilat programında mike ve edd bu özel aracı restore etmişti izlemek isterseniz.
http://www.otobelgesel.com/izle-turkce/wheeler-dealers/tamirat-tadilat-94-s11e07/ -
Delorean daha sonra back to the future filminde kullanılan arabayı üreten kişi değil miydi hocam, yoksa ben mi karıştırıyorum.. Hani şu aliminyum gövdeli ve boyasız olan martı kanat arabaları yapan firma..
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Siz benden daha iyi bilirsiniz -
quote:
Orijinalden alıntı: niirvana
Her şeyin güzel olduğu yıllardan,insanların yüzündeki gülümsemenin içindeki samimiyetinin yitip gitmediği yıllardan bir fotoğraf,anlayana!
Çok güzel bir kare hocam, ben de böyle bi poz vereyim 2010 model chevroletimle 50 yıl sonra biz de antika oluruz belki
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: niirvana
Siz benden daha iyi bilirsiniz
Estafurullah hocam, ne demek.
Siz kendi bilginizi küçümsemeyin bence.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
-
quote:
Orijinalden alıntı: niirvana
Trafik Lambası yansıtıcısı
Bu ilginç icadı ilk olarak 1950 yıllarında Amerikan araçlarında görmeye başlamışız.
Trafik lambalarının altına sıfır giren sürücüler için bulunmaz nimet.kafanızı cam dan yukarı horoz gibi çıkarmadan sürücü koltuğumuzdan rahatça ışığın yandığını görebiliyoruz.
Bu alet süpermiş...hala kullanılır bence...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 18 Mart 2017; 20:55:43 >
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
-
Eh işte teknoloji gittikçe geriliyor neymiş bu olmuyor çok para istiyor vb.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Esasında tam türk işi bir icat,şuan tekrar üretilse ilgi göreceğini düşünüyorum. girişimci arkadaşlar'dan biri bu konuyu takip ediyorsa köşeyi döner benden söylemesi ! -
Aranızda Kaçakçı veya meksikalı uyuşturucu kartelleri varsa az beri gelsin :) size çok özel bir şey göstereceğim.
Aşağıdaki fotoğrafta bir aracın pedal sistemi var buraya kadar her şey normal ama fren pedalının üzerinde yer alan butona dikkat etmenizi öneririm zira hikaye burada başlıyor...
Butonla birlikte frene basarsanız,arka stop lambaları normal olarak çalışıyor,Eğer butona dokunmadan basarsanız arka stop lambaları yanmıyor,peki bu ne işimize mi yarar,Dallas polisinden kaçarken karanlık boş araziye girersek polislerin bizi takip etmesi zorlaşıyor ve gecenin zifiri karanlığında gözden kayboluyoruz.
Trafikte'ki çakarlı lambala lı organizmalar'dan sıkılan arkadaşlar bu düzeneğe benzeyen bir tesisat kurabilir. içeriden tuşlu bir sistem yaparak seyir halinde ilerlerken arka fren lambalarını yakıp arkanızdaki kekoları maymun edebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 19 Mart 2017; 1:7:2 >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X