Bildirim
Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. (44. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
-
-
Benimde klasik araçlara ilgim var ve uzun süredir bu konuyu takip ediyorum gerçekten emeğinize sağlık çok güzel bir konu olmuş saatlerce okuyup inceliyorum canım nezaman sıkılsa buraya geliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: niirvana
1948 Tucker. Araç yeni üretime geçtiğinde fabrika bir dolandırılıcılık olayı ile sarsılmış ve kapanmak zorunda kalmış. fabrika kapanmadan önce sadece 51 tane üretilmiş çok değerli bir klasik.
Buna bi ekleme daha yapayim Gm motors beraber farkli bi firma tuckeri piyasadan cikartmis.Bi kac gun once dtx kanalinda muzayede programi vardi 1.4 m dolar verdiler fakat adam satmadi bordo renkliydi
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
KÜÇÜK DETROIT: TOPHANE
Ford, 1900'lü yılların ortalarına doğru küresel bir açılıma girişmişti. ABD'de dışında da fabrikalar kurulmaya başlanmıştı. Hatta Tophane'deki fabrika için bizzat Henry Ford'un başvuruda bulunduğu belirtiliyor. Nitekim başvurusu kabul edilmiş.
Fabrika, 1925 - 44 yılları arasında faaliyet göstermiş. 25 bin metrekareden fazla alana sahip olan bu alan cumhuriyet tarihinin ilk serbest mahaliydi. Yani, memleket harici bölge sayılıyordu.
Öte yandan fabrikadan, üretime geçtikten sonra ilk ayda 45 otomobil çıktı. Altı ay sonra ise bu rakam 35'e düştü. Zaman geçtikçe tablo Ford adına kötüleşti. Son üretimin yapıldığı 1934 senesinde günde sadece 6 otomobil üretiliyordu.
Üretim tamamen durduktan sonra ise fabrika depolama ve yedek parça satış alanı olarak kullanıldı. 1944 yılına gelindiğinde kapıya kilit vuruldu.
Tophane fabrikasının kapatılmasında birden çok neden öne sürülüyor. Ülkenin içine düştüğü döviz darboğazı ve azalan otomobil talebinin yanı sıra, fabrikanın bürokratik düzenlemelere de takıldığı belirtiliyor.
-
Nissan Figaro.
Figaro ilginç, çünkü kendisi her ne kadar 60'lı yıllardan fırlamış gibi görünüyor. Ancak o 1991 yılında üretilmiş bir otomobil. Mühendisler Figaro'ya retro bir tarz vermek istemiş. Bu retro tarz iç mekanda kendini daha çok gösteriyor.
Figaro, aslında markanın 'ünlü küçüğü' Micra ile aynı temele sahip.
Kaputunun altında ise 4 silindirli 987 cc'lik motor görev yapıyor. 70 beygir gücündeki otomobilde aktarma işlevini üç vitesli otomatik şanzıman üstleniyor.
Kaynak,Sibop...
-
Mehmet Taşanyürek
Kendisi gurur duyacağımız nadir Türklerden biri,hayatını otomobillere adamış bir otomobil tasarımcısı,Hepimizin aşığı oldu ferrarinin simgesi haline gelen testarossa modelinin anatomik çizimleri mehmet taşanyürek'in ellerinden çıkmadır.
Bu çılgın türkün daha bir dünya güzel projelere imza atmışlığı var arzu eden araştırabilir.
-
Tophane ford fabrikasının kapanmasının (satışların çok azalması sonrası) temel nedenlerinden biri 1929 da abd de başlayan ve sonra hemen tüm dünyayı etkileyen büyük buhran (the great depression) olayı diye okumuştum bir yerde.. Ekonomik kriz nedeniyle zaten savaştan çıkmış ve hiçbirşeyi olmayan bir ülkede o arabaları satın alacak yeterli kişinin olması zordu bence. Düşünsenize 70 ve 80 li yıllarda bile bir araba almak ne kadar zordu. 55-70 arası o fabrika açık olsaydı bence çok güzel satışlar yapabilirdi...
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
1960 Chrysler 300F-A
1960 Chrysler 300F-A Muscle Car’ların atası… 1950li ve 1960’lı yıllarda “300” denildiğinde performans akla geliyordu.
Bu aile araçları inanılmaz ağır olmalarına rağmen gösterdikleri performans sizi kolayca şaşırtacaktır.Neden Amerikanların atası (ya da Muscle Car efsanesinin başlangıcı) dendiğini kolayca anlayabilirsiniz.
Önceleri “300” ismi 331 beygirlik Hemi motoru sayesinde Nascar pistlerinde performans anlamına geliyordu. 1955 yılında Hemi motorlu 300’ler AAA Ulusal Şampiyonasını ve Nascar şampiyonluklarını aldılar.
1956 yılına gelindiğinde 354ci’lik Hemi motorlu 300’ler Daytona kumlarında birçok rekor kırdı. 1957 yılına geldiğinde motor hacmi gene artmış ve 392ci Hemi motor kullanılırken 1959 yılında 300E modelinde 413ci’lik Wedge motoru kullanılıyordu ve 400hp’lik inanılmaz bir güç üretiyordu.
Yazımızın konusu 1960 300F modeline geldiğimizde ise bizi devasa açılı büyük kanatlar ve dev stoplar karşılıyordu.
Artık bu model Nascar yarışlarında boy göstermese de Daytona’da yapılan yarışlarda 145mil/s ( 232 km/s) gibi bir son hıza çıkarak hep ilk 6’da olmuştur.
1960 yılında yeni Ram Induction sistemi ile motorun 2 yan tarafına yerleştirilmiş karbüratörler ve uzun çapraz hava kanalları ile 413ci’lik standart motordan 375 beygir güç üretmeyi sağlıyordu.
F versiyonu yaklaşık 2.100 kg, lastik aralığı 315cm ve 5,5metrelik toplam uzunluğu ile tam bir devdi. Fren sistemi hidrolikti, disk frenler yoktu fakat 4 tekerlekte kampanya tipi fren bulunmaktaydı.
Aracın içi deri koltuklar, kolay çıkışı sağlayan “swing-away” ön koltuklar ve çift renkli keybetli bir panel ile lüksü her açıdan sunuyordu.
Wedge motorun en büyük özelliklerinden biri ürettiği inanılmaz tork’tu. Motordan alınan torkun yüksek olması vites küçültmenize gerek bile kalmadan hızlanmanıza olanak sağlıyordu. Motor sürekli olarak normal devirlerde kullanılabiliyordu.
Şanzımanı 3 ileri otomatik olan Torque-Flight’dı. Diferansiyeli ise 3.31 oranlı Sure Grip’ti.
Fotoğrafta o yıllarda Chrysler’in çok sevdiği butonlu şanzımanı görebilirsiniz. Kontrol panelinde toplam 15 buton (düğme) bulunuyordu. Grupladığımızda ise 6 buton radyo için, 5 tanesi klima için ve 5 tanesi de şanzıman içindi.
Kaynak @Amerikanaraba
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 10 Mayıs 2017; 19:49:29 >
-
Tam benlik araba bu 300 serisi, 5 küsür m boy ve tek kapı!
Bir de bu push button şanzımanların düğmeleri direksiyon göbeğinde olanları vardı, plymouth belvedere mi yoksa edsel miydi acaba birinde görmüştüm...
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Edsel de var di. hatta ülkemizde güzel bir örneği mevcut önceki sayfalarda yer vermiştik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Seri üretime geçmedi maalesef. Ama geçse güzel olurdu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
quote:
Orijinalden alıntı: niirvana
59 Plymouth un dünü ve bugünü...
Geçmişi
Bugünü
Park yeri de iyiymiş. Camaro, nova yanlış görmediysem ve diğerleri olmak üzere bir sürü amerikan. Galeri falan herhalde.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 11 Mayıs 2017; 22:26:26 >
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
-
yok hayır galeri değil. bu bir buluşmadan kalma fotoğraf, hatta eski bir fotoğraf olmalı. -
quote:
Orijinalden alıntı: niirvana
yok hayır galeri değil. bu bir buluşmadan kalma fotoğraf, hatta eski bir fotoğraf olmalı.
Bizim böyle buluşmalara gideceğimiz günler gelecek mi acaba ileride? Tam da
almaya niyetlenmişken güncel arabayı yeniledik para kalmadı bu işe
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiyatlar artık ulaşılamaz bir noktaya ilerlemekte,şuan için zor gibi piyasada zaten araba kalmadı. -
quote:
Orijinalden alıntı: niirvana
Fiyatlar artık ulaşılamaz bir noktaya ilerlemekte,şuan için zor gibi piyasada zaten araba kalmadı.
Doğru, araç hele 8 otomatik ise en kötü durumdaki 4 kapılar bile 80-100 bin tlden başlıyor. Ama alan satan oluyor mu merak ediyorum çünkü çoğu ilan aylarca kalıyor. Hele galericiler tam sazan avında. 3-4 ay önce '81 impala vardı adana'da satılık 28 nin tl civarında aylarca kaldı ilanda. Sonra araç konya'da göründü 40 küsür isteniyordu yapılan iş sadece tavan derisi değiştirilmiş ve tampon kromları parlatılmıştı..şimdi ise bursada ve 68 yazmışlar ilana.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X