Şimdi Ara

Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. (46. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.020
Cevap
191
Favori
70.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
138 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eline sağlık süper konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emeğine sağlık arkadaşım, çok güzel bir paylaşım olmuş. bu arada bol camlı bir cenaze arabası dediğin bir araç vardı öndeki 3 halka dikkatimi çekti ve aracı buldum buick roadmaster. diğer adıyla 1947 frankenstein hearse Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




  • hakankrk H kullanıcısına yanıt
    Konuya katkından dolayı teşekkür ederim :)
  • 1957 ford ranchero...avustralyalı bir kadının forda yazdığı bir mektupta "bize pazar günleri aileyi kiliseye pazartesileri de satılacak hayvanları pazara götürmeye yarayacak bir araç lazım" demesi üzerine üretilen bir model. Sloganı: "arabadan daha fazla, kamyonetten daha fazla". Model piyasaya çıkar çıkmaz gm, bu fikrin tutulacağını anlıyor ve hemen apar topar bir yıl sonra (1958 sonu 1959 model olarak) brookwood 2 dr vagon şasesi üzerine bel air dış görünüşlü ve biscane iç görünüşlü el caminoyu (kelime anlamı ispanyolca yol demek) piyasaya sürüyor..rancheronun üretimi 1979 da sona ermiş ve 500 binin üzerinde satmış. El camino ise 1987 ye kadar üretilmiş ve çok daha iyi satış rakamlarına ulaşmış. Hatta 1979 da yaklaşık 59 bin adet satışa ulaşmış.



    1957 ranchero broşürü

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




    1957 ranchero

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




    1958(9) el camino

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 27 Mayıs 2017; 22:51:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    Otomobil tarihindeki ilklerden biridir ranchero. sedan ve pickup kasa yapısını tek bir araçta buluşturması onun eşsiz kılıyor. nihayetinde kaymağını gm yiyor ama olsun taklitler asıllarını yaşatır :)

    Bilgiler için çok teşekkürler aracın hikayesi çok ilginçmiş...
  • Shooting-brake

    Günümüzde otomotiv dünyasında bir coupe ile bir station wagon otomobilin özelliklerini birleştiren modellere verilen ''Shooting Brake '' kavramı ilk defa 20. yüzyılın başlarında İngilterede ortaya çıkmış.''Shooting'' yani ''Av'' partilerine çok düşkün olan İngilizler bu av partilerinde kullanılmak üzere bir çok kişi,silah ve mühimmatı bir arada taşıyacak şekilde otomobillerin şasilerinde ve kaportalarında değişiklikler yaptırmışlar,bu tip otomobillere de ''Av Aracı '' anlamına gelebilecek ''Shooting Brake '' adını vermişler.İlk örnekleri İngiltereden çıkan.Bu öncü modellerin arasında en çarpıcı örnek,

    1910 Rolls Royce Silver Ghost Shooting Brake.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    İleriki yıllarda aynı terim tren istasyonlardan otellere müşteri ve bavullarını taşımak için kullanılan araçlar için de kullanılmış.Unutulmaya yüz tutmuş terim 60'ların başlarında İngilterede kısıtlı sayıda üretilen Sunbeam Alpine ve devamında Aston Martin DB5 Shooting Brake modelleri ile tekrar gündeme gelmiş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    Amerikalı üreticilerde avrupalı dostlarımızdan neyimiz eksik ki deyip hepimizin aşina olduğu nomad serisini üretmişler.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




  • amc rambler, 1963-1965 arasında merlin ve 440 gibi bazı modellerinde "twin stick" adı verilen bir manuel şanzıman kullanmış. normalde 3 ileri vitesi olan şanzıman bu şekilde 5 ileri vitese yükseltilmiş (2 ve 3. viteslere over drive ilave edilmiş aslında). sıralama da şu şekilde: 1, 2, 2+od, 3 ve 3+od. soldaki büyük kol ile 1, 2 ve 3. vitesler, sağdaki küçük kol ile de over drive aktif hale geliyormuş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 29 Mayıs 2017; 23:33:45 >




  • 1957'den başlamak üzere, Imperial markasinda 3 ayri alt model ortaya çıkmıştı, standard Imperial, (ayni zamanda Imperial Custom olarak da bilinmekte idi) Imperial Crown ve yeni , süper-lüks Imperial LeBaron 1950'ler den başlayıp 1960'lı yılların başlarına kadar modelin mottosu hep "daha uzun, daha alçak ve daha geniş" olarak uygulandı ve bu yıllarda arabalarda görülen en büyük, en vahşi ve sıra dışı kuyruklar ortaya çıktı.


    1961 chrysler imperial lebaron

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    çok güzel bilgiler,fotoğraflar simage olsa tadından yenmez:)
  • Günümüzde tüm yeni teknolojiyi takip eden ve sürücülerin yakıt ihtiyaçları dışında, yol boyunca karşılaşacakları neredeyse tüm ihtiyaçlarını bulabildikleri benzin istasyonlarının hikayesi, 1900’lerin başında Amerika’da başlamıştı. 20. yüzyılın ilk yıllarıyla birlikte hızla yükselen otomotiv sektörü, benzin istasyonu kavramının hayatımıza girmesini sağlamıştı. Sektör o kadar hızlı gelişiyordu ki ilk açılan istasyondan itibaren toplam sayı 20 yıl içerisinde yaklaşık 200.000’e ulaşmıştı.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Petrol istasyonlarının ilki, 1905 yılında, Harry Grenner ve Clem Laessing tarafından Automobile Gasoline Co. ismiyle ABD’nin St.Louis kentinde açıldı. Bu istasyonda petrol ilk zamanlar, bir tankın içinden bahçe tulumbası aracılığıyla boşaltılıyordu.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    İlk modern benzin istasyonu ise Standart Oil tarafından, 1907 yılında ABD’nin Seattle kentinde hizmete girdi. “Modern” olarak adlandırılan istasyon, çağdaş gereksinimlerin karşılanmasından ise hayli uzaktı. Araçların yanında yolcuların da ihtiyaçlarına yanıt verebilecek, tuvalet ve büfe içeren ilk istasyon ise 1912 yılında Tennessee’de açıldı. Hatta bu istasyonda bir görevli, araç sahiplerine soğuk su ikram ediyordu. Gelişen sektör böylece sürücülerin tüm ihtiyaçlarını karşılar hale gelmiş ve rekabet hızla artmıştı.

    Kaynak,keymuseum

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: niirvana

    çok güzel bilgiler,fotoğraflar simage olsa tadından yenmez:)

    simage yaptım...
    forumun resim yükleme aparatını pek kullanmıyorum çünkü nedense çok hata veriyor, ama bu sefer oldu
    bu arada le baron ismi nereden nereye gelmiş. nerede yukarıdaki imperial le baron, nerede 80 ve 90 lı yılların kutu gibi le baronları... hep şu downsizing yüzünden bu işler!
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




  • 1969 Baldwin Motion Phase III RS-SS Camaro 427



    Muscle Car savaşlarının en hararetli olduğu yıllarda Chevrolet bayileri fark yaratabilmek için araçları garanti kapsamında modifiye ediyorlardı. Yenko, Dana ve Baldwin Motion bunun en iyi örnekleridir. Baldwin firması ise bu modifikasyonlar için Motion isminde bir firma açmıştı. Müşteriler geldiğinde 0-400 metre süresi soruluyordu. Müşterinin bu cevabı en belirleyici unsurdu. Bundan sonra aracın fiyatı tespit ediliyordu. Müşterinin aracı teslim edildikten sonra müşteri deneme yapıyordu. Denemede başarısız olması halinde Baldwin Motion’dan profesyonel bir sürücü gönderiliyor ve eğer bu süre yapılamaz ise ücret iade ediliyordu.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Mucize 4 ileri şanzıman, 4,11 diferansiyel, hidrolik fren, önler disk, ahşap direksiyon, headers, elektronik ateşleme, kaput üstü devir saati, Stewart Wagner göstergeler ama hepsinden en önemlisi 3 boğazlı 950cfm’lik karbüratör ile beslenen 427ci V8.

    Kaynak,@Amerikanaraba




  • Sene 1966, Oldsmobile Toronado modelini tanıtmıştı,Bu model modern çağın "ilk önden çekişli" amerikan spor modeliydi ve
    o yıl dönemin meşhur "Motor Trends" dergisi tarafından yılın arabası seçilmişti.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • Gm meşhur 50 milyonuncu aracı,önceden deginmiştik hatırladınız'mı ? tamamen saf altından ibaret bir 55 chevy.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.






  • .


    (
    )








  • quote:

    Orijinalden alıntı: niirvana







    .


    (
    )






    valla böyle çirkin olsun, benim olsun!




  • amc rambler şanzumanlarına devam..
    1962'de rambler american modelinde debriyaj pedalsız manuel şansuman sunmaya başlamış ve adına da e-stick adını vermiş. şimdiki yarı otomatiklerin (mmt, easytronik vs gibi) atası herhalde.. sadece 60 dolarlık bir opsiyon olarak sunulan bu şanzuman ile rambler, o yıllarda sektörde en fazla şanzuman opsiyonu sunan firma ünvanını kazanmış. 1962 yılında rambler manuel, manuel+overdrive, E-Stick, E-Stick +overdrive ve otomatik olmak üzere 5 faklı tipte şanzuman sunmuş...
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




  • KITT hakkında bilmediklerimiz...

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    -Yapımcılar dizide Pontiac Trans Am 'den önce Chevrolet Corvette C4 kullanmayı planlıyordu.

    -İlk Pontiac Trans Am satın alınıp dizayn firması Mattel'e teslim edidiğinde ,firmanın dizaynırı Micheal Scheffe otomobilde sadece dikdörtgen şeklindeki burnu sevmediğini söyleyerek ön tarafı daha saldırgan bir hava veren üçgen burna dönüştürmüştü.(İlk promosyon fotoğrafı ile orjinal otomobil karşılaştırıldığında bu fark açıkça gözüküyor.)

    -Otomobile o dönemde çok talep olduğundan sadece 4 adet Pontiac Trans Am satın alınabilmişti :Yakın çekimler için detaylı bir Trans Am ,Takla sahneleri için fiberglass gövdeli bir Trans Am ,şöförün gözükmediği dublörlü çekimler için iki adet Trans Am daha.

    -1983 baharında California 'da bir tren raydan çıktı ve taşıdığı Pontiac otomobiller zarar görmemesine rağmen yasa gereği satılmayıp hurdaya ayrılmalı ve yok edilmeliydi.Otomobillerin içinden bir düzine Trans Am ayrılarak 1 dolar gibi sembolik bir değerle yapımcı firmaya satıldı ve firma bu araçları dizide kullandıktan sonra vinç ile üzerlerine gülle indirerek yok etti.Bu tren kazası sayesinde 1986'ya kadar süren dizide otomobil sıkıntısı fazla çekilmedi.

    -Firma tren kazasından gelen otomobillere rağmen dizi boyunca ilk aldığı 4 adete ek olarak 6 adet daha Pontiac Trans Am satın aldı.

    -Dizide rol alan Pontiac Trans Am'ler den sadece beş adedi günümüze kadar gelebilmiştir. Ancak Kitt'in çok sayıda replika versiyonu bulunmaktadır.dizinin başrol oyuncusu David Hasselhoff'un gerçek hayatta kullandığı otomobil de bir replikaydı.

    kaynak,Erk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 11 Haziran 2017; 22:19:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: niirvana

    KITT hakkında bilmediklerimiz...


    -Yapımcılar dizide Pontiac Trans Am 'den önce Chevrolet Corvette C4 kullanmayı planlıyordu.

    -İlk Pontiac Trans Am satın alınıp dizayn firması Mattel'e teslim edidiğinde ,firmanın dizaynırı Micheal Scheffe otomobilde sadece dikdörtgen şeklindeki burnu sevmediğini söyleyerek ön tarafı daha saldırgan bir hava veren üçgen burna dönüştürmüştü.(İlk promosyon fotoğrafı ile orjinal otomobil karşılaştırıldığında bu fark açıkça gözüküyor.)

    -Otomobile o dönemde çok talep olduğundan sadece 4 adet Pontiac Trans Am satın alınabilmişti :Yakın çekimler için detaylı bir Trans Am ,Takla sahneleri için fiberglass gövdeli bir Trans Am ,şöförün gözükmediği dublörlü çekimler için iki adet Trans Am daha.

    -1983 baharında California 'da bir tren raydan çıktı ve taşıdığı Pontiac otomobiller zarar görmemesine rağmen yasa gereği satılmayıp hurdaya ayrılmalı ve yok edilmeliydi.Otomobillerin içinden bir düzine Trans Am ayrılarak 1 dolar gibi sembolik bir değerle yapımcı firmaya satıldı ve firma bu araçları dizide kullandıktan sonra vinç ile üzerlerine gülle indirerek yok etti.Bu tren kazası sayesinde 1986'ya kadar süren dizide otomobil sıkıntısı fazla çekilmedi.

    -Firma tren kazasından gelen otomobillere rağmen dizi boyunca ilk aldığı 4 adete ek olarak 6 adet daha Pontiac Trans Am satın aldı.

    -Dizide rol alan Pontiac Trans Am'ler den sadece beş adedi günümüze kadar gelebilmiştir. Ancak Kitt'in çok sayıda replika versiyonu bulunmaktadır.dizinin başrol oyuncusu David Hasselhoff'un gerçek hayatta kullandığı otomobil de bir replikaydı.

    kaynak,Erk



    Zamanında oralarda öğrenciyken nashville şehrinde müze gibi bir yerde kitt car lardan biri sergileniyordu..içine oturup epey incelemiş ve çok etkilenmiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 12 Haziran 2017; 2:49:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada bazı amarikan arabaları için halk arasında yaygın olan bazı söylemler vardır.
    Pontiac için mesela: Poor Old Nigger Thinks Its A Cadillac (zavallı yaşlı zenci cadillac olduğunu düşünür)
    Ya da ford için: Found Onthe Rod Dead (yolda ölü bulundu- çok sık bozulmasına gönderme olarak)...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.