Şimdi Ara

Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. (47. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
1.020
Cevap
191
Favori
70.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
138 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    Pontiaca takılan lakabı biliyordum da ford baya güldüm güzel giydirmisler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • '71-76 model b body chevroletler, chevy'nin bu güne kadar ürettiği en uzun araçlardı...
    örnek olarak '76 impala sedan 5.66 m, kingswood estate ise 5.80 m uzunluğundaydı. '77 modelle beraber gm, petrol krizi-emisyon vs nedenlerle b body araçlarda hem boyutsal hem de motor hacmi olarak downsizinge gidecekti ve araç uzunluğu sedanda 5.39 m wagonda ise 5.44 m'ye geriliyecekti. '76 modelde en büyük motor 454 cui (7.4 l) opsiyon olarak alınıyorken, '77 modelde üst sınır 350 cui (5.7 l) olarak sınırlandırıldı. ve böylece büyük sedanlar ve motorlar devri kapanmış oldu...

    '76 kingswood estate
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
    '77 caprice sw
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 12 Haziran 2017; 13:15:3 >




  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    70 ler'in sonu 80 lerin başı,amerikan araçlarının bodoslama dönemi olarak bilinir. bunun en bariz sebebi petrol krizidir,bu süreçten sonra küçük cc avrupalı araçlar çok büyük bir atak yapıyor ve amerikan araçları devrini bitiriyorlar, Amerikanlar hiç satmıyor değillerdi elbet ama eski o ihtişamlı dönemleri artık çok geride kalmıştı...

    Amerikan enstitüsü bu duruma dur demek için daha küçük cc motorlar,daha küçük ebatta araçlar üretiyorlar bunla beraber araçların tipleride bozuluyor.o büyük ithişamlı kromajlı arabalardan geriye küçük plastik araçlar kalıyor.
  • Son gerçek cadillac lar dan biri... 89 brougham

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • aslında '89 caddy de güzel ama benim favorim '93-96 fleetwood. 5.70 m boy, arkadan itiş ve LT1 corvette motoru ile bence güzel bir kombinasyon..
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • BUICK VENTIPORTS

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Buick firmasının otomobildeki silindir adedini gösterecek şekilde ( kaputun her iki yanında 8 silindir için dörder ,6 silindir için üçer ve 4 silindir için ikişer adet ) koyduğu havalandırma delikleri ,tüm modellerin 8 silindirli üretildiği 1949-1958 yılları arasında modeller arasındaki hıyerarşiyi belirtmek için kullanılırdı.Örneğin 1953 Buick Roadmaster 'ın 188 beygir 322 cu.in V8 motorlu modelinde her iki yanda dörder havalandırma deliği varken ,322 cu in V8 170 beygir (Dynaflow) motorlu Super ve sıralı düz 8 silindirli Special modelinde üçer adet delik vardı.Farklı dizayna sahip Skylark modelinde ise delik bulunmuyordu.

    Kaynak,Erk

    Bir nevi model farkını belirtmek için kullanılsa'da esasında statü farkını'da ortaya koyuyordu.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Şansınız galip gelip yollarda bir,buick gördüğünüzde artık motor kaputunun altında neler olup bittiğini bileceksiniz.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Son olarak sizi hurdacı garbis ile tanştırayım,kendisi klasik arabaların korkulu rüyasıdır. bir zamanlar dolapdere'de hayalini kurduğumuz o özel arabaları,peynir tenekesi gibi keserdi.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




  • 1957 yılından pontiac tanıtım broşürü,ablamızın düşük omuz detayı,koltuklarda'da devam ediyor,parası olan düdüğü çalar !

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • İnternette gezerken hep denk gelirdim. Buick sıralı 8 silindir motor, oldsmobile 8 silindir motor vs diye (halk arasında tabut motor olarak geçer). Ama hiç bu motora sahip chevy görmemiştim. Bir araştırayım dedim ve öğrendim ki buick, chevy ve pontiac bu motoru 1933-34 ile 1953-54 arasında kullanmış ama giriş markası olan hiç chevy de kullanılmamış (caddy de de kullanılmamış bu arada). Gm lüks markası olan caddy de ise v8 kullanmış.

    Pontiac inline 8 motoru


     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 18 Haziran 2017; 0:49:45 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    nadir özel motorlardan biridir. üklemizde bir elin parmağını geçmeyecek şekilde vardır.
  • niirvana kullanıcısına yanıt
    Bu ventiport olayını daha önce bir yerde görmüştüm, hatırlattığınız için teşekkürler..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    Rica ederim,ben sadece elçiyim, bu makalelerin hepsini bulmak,çevirmek,çok zor,kulüp ve forumlardaki kişiler sayesinde bu bilgiler sizlerle benim ne kadar emeğim varsa onlarında o kadar var
  • Pontiac sahibi olmak için sebeplerden biri...

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




  • 1905 ford araçları... model c ve model f
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    dikkatimi çeken sağ alttaki araç, model c'nin ucuz versiyonu olan ve doktorun arabası olarak lanse edilen araç. araç özellikle doktorlar için dizayn edilmiş diyor. herhalde o zaman doktorun hastaya gitmesi çok yaygın olduğu için düşünülmüş bir durum, fiyatı da diğer modellere göre kıyaslandığında gayet uygun.
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




  • Konu Pontiac'tan açılmışken (yukarıdaki starchief'i görünce hatırladım), Pontiac kimdir?
    Pontiac, Kanada'da yaşayan Ottawa kızılderili (yerli) kabilesinin lideridir. 1720-1769 arasında yaşamış ve Fransızlarla birlikte İngilizlere karşı yıllarca savaşmış. Başta Detroit kalesi olmak üzere 15 kaleyi kuşatarak çoğunu almış ve ingilizlere büyük kayıplar verdirmiş bir yerli. 1766 yılında ingilizlerle anlaşma imzalanmış ve sonrasında bir başka yerli kabilenin üyesi tarafından öldürülmüş.
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Bugün günümüz Amerikasın Michigan eyaletinde bulunan Pontiac şehri 1819 yılında kurulmuş ve onun ismi verilmiştir. GM, 1926 yılında 1909 yılında satın aldığı Oakland Motor Car Co. isimli araba firmasının ismini değiştirmiş ve bu büyük kızılderili kabile resinin adını yani "Pontiac" adını vermiştir. Pontiac firmasının özellikle 30-60 lı yıllarda bir çok modelinin isimleri de (Strato Chief, Chieftain, Super Chief ve Star Chief gibi) firmanın bu geçmişini yansıtmaktadır. O yıllarda üretilen araçların kaputunun üstünde de kızılderili süsü yer almaktaydı...
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/682971/9426950a-aa52-43dd-9cf1-e7392bcd47c0.jpg[/simage] Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 18 Haziran 2017; 12:39:11 >










  • .


    (
    )








  • Cadillağın dört ayağıda topraktaymış ama inatla hayata tutunmuş :) biraz şanslı olsa gerek şuan hayatta,emekliliğin keyfini sürüyor.

    80'ler in sonu...

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    fotoğraf,Çetin.

    Bugünü.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 27 Haziran 2017; 15:3:57 >




  • Maserati

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Öyküsü I. Dünya Savaşı öncesine dayanan Maserati, çeşitli motor ve motosiklet firmalarında çalışan Alfieri, Ettore, Ernesto ve Bindo Maserati kardeşler tarafından kurulmuştu. Yeni gelişmekte olan otomotiv sektörüne girmeye karar veren kardeşler, finansal engelleri aşabilmek için uzun yıllar test pilotu ve teknisyenlik gibi görevlerde çalıştılar. 1 Aralık 1914 ise Bologna kentinde, otomobil tarihine geçecek Maserati markasını kurdukları tarihti.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    I. Dünya Savaşı süresince İtalyan ordusu için çalışan Maserati, aynı zamanda yarış otomobilleri tasarlıyordu. 1925’te ise yarış otomobillerini üretmeye karar veren kardeşler, yarışlarda kendi sınıfında birinciliği elde edecek olan “Tipo 26”yı gün ışığına çıkardılar. Alfieri, Ernesto ve Ettore bu ilk Maserati otomobilin hayata geçirilmesinde yoğun bir şekilde çalıştılar. Mario Maserati ise sanatçı kişiliğiyle ön plana çıkacak ve markanın logosunu tasarlayacaktı.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Maserati kardeşlerin doğduğu Bologna’nın merkezindeki Neptün Çeşmesi’nden ilham alan Mario, kuvvetin sembolü olan Neptün heykelinin üç başlı mızrağını logoda kullandı. Aynı zamanda, günümüze kadar Maserati renkleri olarak kalan, Bologna şehrinin bayrağındaki kırmızı ve mavi renkleri de bu logoya uyarlamıştı.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1939 yılında Adolfo Orsi ile iş ortaklığı yapana kadar yalnızca yarış otomobilleri üreten Maserati, Adolfi Orsi’nin ikna çalışmaları sonucunda binek otomobil de üretmek için çalışmalarına başladı. Çünkü Orsi’ye göre, dünya ekonomisinin otomotiv şirketleri üzerindeki olumsuz etkisini dikkate almalı ve üretim konusunda çeşitlilik yapmalıydılar. Bu kararla birlikte Modena’ya taşınan şirket, 1946 yılında ilk binek otomobili piyasaya sürdü. Bu yeni Maserati, A6 olarak isimlendirildi; A harfi birkaç yıl önce vefat eden Alfieri kardeşin anısına, 6 rakamı da otomobilde kullanılan silindir sayısını belirtme amacıyla kullanılmıştı.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1960 yılı ortalarından itibaren Maserati, ünlü İtalyan tasarımcı Giorgetto Giugiaro ile yapmış olduğu işbirliğiyle artık giderek ünlü olmaya başlamıştı. İlk projesi, 8 silindirli Ghibli, 1966 yılında düzenlenen Turin Motor Show’da piyasaya tanıtıldı. Maserati’nin sadece 100 adet üretme planıyla piyasaya sürdüğü otomobile talep çoktu ve üretimi kısa süre içinde 400’e yükseltildi. 1972 yılının sonuna gelindiğinde ise 1295 adet Ghibli üretilmişti.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Maserati, 1980’li yıllarda Enzo Ferrari ile yaşanan olayla da adından söz ettirmişti. Dönemin İtalya Başbakanı Sandro Petrini, Maranello ziyareti sırasında, Ferrari’nin efsanevi kurucusu Enzo Ferrari ile görüşmek istemiş, fakat buna Ferrari sıcak bakmamıştı. Herkes tarafından şaşkınlıkla karşılanan bu olayda işin aslı ise çok basitti; Başbakan Sandro Petrini’nin makam otomobili Maserati Quattroporte Royale’ydi.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Kaynak,Keymuseum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 27 Haziran 2017; 0:6:59 >




  • 1955 İmperial

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Ülkemizde iki tane bulunmakta çok özel bir araçtır.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    depo kapağı arka kuyruk lambalarının altına konumlandırılmış,işi bilmeyen biri için zor bir yerde diyebilirim.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Detay...

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 27 Haziran 2017; 0:31:52 >




  • Amerikan ordusu personel ve yük taşıyabilecek, römork çekebilecek ve üzerine silah da monte edilebilecek bir hafif araç tasarımını 1940 yılında American Bantam firmasının yaptığı 40 BRC prototip modeli ile onaylamıştı.


     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    Bu model 1940 sonlarında “Quad” adı ile #Willys tarafından ve daha da geliştirilmişi Ford tarafından 1.500’er adet imal edilerek orduya teslim edildi. American Bantam’ın 40 BRC, Willys’in MA adını alan “Quad” modeli ve Ford’un GP örneklerinden yapılan testler sonucu ve bilhassa çok elverişli bir motora sahip olmasından, bazı modifikasyonların da yapılması kaydı ile Willys’in seri üretime geçmesine ordu tarafından karar verildi.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    Neticede ortaya çıkan MB modeli, 1941 Aralık ayında üretime girdi. Bu tek tip modele GP’den (CiPi) algılanan “Jeep” ismi verildi. Basit olmasına rağmen, güçlü bir motora ve ağır hizmete elverişli bir şasi ile süspansiyona sahip 1952 M38 ve CJ-3A’ların üretimine 10 Aralık 1951’de başlandı. Açık, tenteli ve kapalı çelik gövdeli olarak sivil kullanım için üretilen “Universal”larla beraber toplam 88,098 adet üretildi. Kore Savaşı için 61,423 adet M38 orduya verildi.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Araçlar orduya sandık içinde gelirdi ve orduda yetkili kişiler vasıtasıyla montaj edilirdi. Mühendislik harikası bu aracın montajını yapmak çok kolaydı.

    Hatta hatırlarsınız yakın zamanlarda, savaştan kalma sandık içinde jeep ler bulunmuştu.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 27 Haziran 2017; 15:23:38 >




  • Chevrolet belair hastasıyım çok güzel araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.