Şimdi Ara

Klima gazı bu kadar sürede biter mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
0
Favori
14.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt

    klima, hele hele iç ortam devirdaim modunda araba içinde nem bırakmaz. iç devirdaim modunda sürekli nemi çekilip yoğuşan hava sirküle edilir. ön sağ yolcu ayak altı şaseden yola su drenajında sorun vardır, kondenser yoğuşma su tepsisinde tıkanıklık vardır vs.


    çalışna klima ortamda nem bırakmaz

  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Kaçak tespiti nasıl yapılıyor sisteme basınç veriliyor eğer basınç düşmezse!!! kaçak yok deniliyor. Ama cihazın tespit edemeyeceği kadar küçük bir kaçak varsa ne olacak. Tabiki kaçak tespit edilemediği için kaçak yok denilecek. (Tamamen varsayım hiç böyle bir işlem yaptırmadım)

    Klima ile buzdolabı aynı sistem buzdolabında gaz kaçak yoksa bitmez. Buzdolapları durduk yere gaz bitiren cihazlar değiller.

    Mutlak bir kaçak vardır.

    Klimayı yaza girerken açarım havalar serinleyince kapatırım. Kışın arada açmam mesela 14 sene geçmiş hâlâ ilk günkü gibi çalışıyor. Arabayı suya sokup nereden baloncuk çıkıyor diye bakamacağına göre gaz doldurup uzun süre dayanmasını umacaksınız gibi duruyor.

    Gaz bozulan yarı ömrü olan bir şey değil. Öyle olsaydı zamanla tüm araçlarda yavaş yavaş olurdu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nicknick N kullanıcısına yanıt

    Benim üç yıl önce ki mesajıma gelen bir cevapmış bu arada kendi eski mesajımı görmüş oldum.

    Devirdaim modunda dışarıdan gelen değil içerideki hava dolaşır.

    Dediğiniz yerlerde ayak altı şase....sorun yok. Sorun nem oranı. Yağmurlu bir günde zaten hava neme doymuş oluyor. Lisede fizik dersinde anlatılan konular bunlar. Anlatmayacağım.

    Nefes alırken oksijen alırız verirken karbondioksit ve su veririz. Verilen bu su ve karbonun kaynağı ise vücudun yaktığı glikoz. Hava zaten neme doymuş ise araç içindeki 3 4 kişinin de verdiği nemde eklenince camlarda buğu oluştuğunu görürsünüz. Çaresi ise yağmur olsa bile camı açıp içerdeki yoğun nemli hava ile dışardaki daha az nemli havayı değiştirmek yada klimayı sıcak moda getirip havanın taşıyabileceği nem miktarını artırmak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt

    konut hortlayınca bende bakmadım mesaj geçmişine :)


    devirdaim modunda dışarıdan değil içeriden gelen hava sirküle edildiği içindir ki diğer moda göre daha hızlı nem dışarı atılır, nem kaynağı sadece insan nefesi ve teri olduğu için ;)


    "çalışan klima ortamda nem bı-rak-maz"


    kondenser iç ortam hava sıcaklığı ve hfc sıcaklığı arasındaki farka ve fan motoru hava debisine / sıcaklık eşanjörü yüzey alanına ve eşanjörün malzeme alaşımına bağlı olarak "az ama çok ama sürekli" olarak havadaki nemi yoğuşturarak ortamdam çeker -:> sıvı fazda drenaj hortumundan dışarı atar. (bak drenaj tepsisindeki sıvının yüzey alanı ile ortantılı eş zamanlı evaporasyonu yani tekrar nem kazanımının da ihmal ettim, o derece düşük göreceli olrak çünkü)


    tersinir tersinmez prosesler, suyun entalpisi yoğuşma üstü altı faz diyagramları, Enthalpy–entropy molier diyagramlar falan şimdi bunlara girmeyeceğim bu yaştan sonra.





  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.