Şimdi Ara

Klima mı daha çok hasta eder, rüzgar mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
0
Favori
4.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bazı arabalarda havalandırma petekleri çok enteresan yerlerde oluyor.
    Ben kendi aracımda ( yeni polo ) havalandırma delikleri vitese çok yakın olduğu için vitesin oraya ve camlara veriyorum.
    İlk bindiğinizde camlari sonuna kadar acin, iceri temiz hava girsin bi kac saniye, sonra iceriyi ayarlayin en soguk pozisyonda en ust kademeden alt kademeye yavas yavas dusun.

    Ayrica arabanin camlarina iki numara film yapin. Film olmazsa klimanin cokda bir espirisi kalmiyor. Hatta ben ön cama 3 numara düşünüyorum, ama hatun izin vermiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oto klimada şunu farkettim;

    30 derece üstü sıcaklıklarda 22 dereceye de alsan arac sadece ön havalandırmaları çalıştırıp maksimum fan seviyesine getiriyor. Bu rahatsız edici nedenden dolayı oto klimayı kullanmıyorum sıcak havalarda. Bu herkeste böyle mi yoksa bende mi bi sorun var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Oto klimada şunu farkettim;

    30 derece üstü sıcaklıklarda 22 dereceye de alsan arac sadece ön havalandırmaları çalıştırıp maksimum fan seviyesine getiriyor. Bu rahatsız edici nedenden dolayı oto klimayı kullanmıyorum sıcak havalarda. Bu herkeste böyle mi yoksa bende mi bi sorun var?
    Otomatik klimalar manuel kontrole de izin verir. Dereceyi ayarlayıp havalandırma düzenini istediğiniz gibi seçebilirsiniz. Probleminizi anlamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bennett.antony B kullanıcısına yanıt
    tmm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Otomatik klimalar manuel kontrole de izin verir. Dereceyi ayarlayıp havalandırma düzenini istediğiniz gibi seçebilirsiniz. Probleminizi anlamadım.

    Alıntıları Göster
    Dereceyi seçince auto ya basınca sadece ön havalandırmaları açıp son güç fan basıyyor sıcak havalarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wol4onak kullanıcısına yanıt
    Buğu gidericiyi açmadığınızdan emin misiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Dereceyi seçince auto ya basınca sadece ön havalandırmaları açıp son güç fan basıyyor sıcak havalarda

    Alıntıları Göster
    Tamam ben de onu anlamadım işte, autoya neden basıyorsunuz?
    Cam, göğüs ya da ayak ayarını siz yapın, o yine ayarladığınız dereceye göre çalışacak.
    Ciddi misiniz? Bir yerde boşluk var bu diyalogta sanırım bu kadar basit bir sorun olamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Tamam ben de onu anlamadım işte, autoya neden basıyorsunuz?
    Cam, göğüs ya da ayak ayarını siz yapın, o yine ayarladığınız dereceye göre çalışacak.
    Ciddi misiniz? Bir yerde boşluk var bu diyalogta sanırım bu kadar basit bir sorun olamaz.

    Alıntıları Göster
    Hocam anlatamadım galiba. Auto'ya basınca. Sadece yüze vuran havalandırmaları kullanıyor araç, yani ayak ya da cama gideni kapatıyor. Ayrıca fanı son hızda çalıştırıyor ki bu şekilde 10 dakika bile gidilemeyecek şekilde rahatsız edici. Bu nedenden dolayı hep manual kullanıyorum(havalandırma seçimi, üfleme hızı vs). Auto klimanın olayı kalmıyor yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Hocam anlatamadım galiba. Auto'ya basınca. Sadece yüze vuran havalandırmaları kullanıyor araç, yani ayak ya da cama gideni kapatıyor. Ayrıca fanı son hızda çalıştırıyor ki bu şekilde 10 dakika bile gidilemeyecek şekilde rahatsız edici. Bu nedenden dolayı hep manual kullanıyorum(havalandırma seçimi, üfleme hızı vs). Auto klimanın olayı kalmıyor yani

    Alıntıları Göster
    Klimayı komple kullanmıyorsunuz bu nedenden dolayı olarak algıladım strese girdim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Klimayı komple kullanmıyorsunuz bu nedenden dolayı olarak algıladım strese girdim :)

    Alıntıları Göster
    Peki sizde durum nedir? Araç cehennem kadar sıcak olunca da autodayken fanı full açıyor mu? (Araç soğana kadar durmaden full ki soğana kadar zaatüre olursun) Ve diğer havalandırmaları kapatıp, sadece yüze vuranları mı çalıştırıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burda bahsedilen fan hızı değil, klimanın verdiği havanın soğukluğu, sıcak soğuk kademesini ayarladığınız konum. Bir radyatör fanı neredeyse iki far ampulü kadar güç çeker. Bu bahsettiğiniz, akşam farları kapatıp yakıt tasarrufu yapmak gibi birşey. Sizce ampulleri kapatmak o kadar tasarruf ettirir mi?

    Asıl güç çeken sistem kompresördür. AC tuşuna basıp fan kademesini 1'e aldığınız an kompresör çalışır ve motorun sesinde bile değişim, küçük hacim motorlarda yığılma ve güçten düşme meydana gelir. Kompresörü açmadan (ac tuşuna basmadan) fanı açın bakalım yine motor sesinde değişim, motorda yığılma ve güçten düşme yaşanıp yakıt tüketimi artacak mı?

    Sizin tezinize göre yine yakıt tüketimi artması lazım. Yani kışın da kalorifer açtığımız için tüketimin fan sebebiyle artması lazım, ancak kışın yaşanan tüketim artışının kalorifer ile bağı bulunmamakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 26 Haziran 2019; 9:45:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    Burda bahsedilen fan hızı değil, klimanın verdiği havanın soğukluğu, sıcak soğuk kademesini ayarladığınız konum. Bir radyatör fanı neredeyse iki far ampulü kadar güç çeker. Bu bahsettiğiniz, akşam farları kapatıp yakıt tasarrufu yapmak gibi birşey. Sizce ampulleri kapatmak o kadar tasarruf ettirir mi?

    Asıl güç çeken sistem kompresördür. AC tuşuna basıp fan kademesini 1'e aldığınız an kompresör çalışır ve motorun sesinde bile değişim, küçük hacim motorlarda yığılma ve güçten düşme meydana gelir. Kompresörü açmadan (ac tuşuna basmadan) fanı açın bakalım yine motor sesinde değişim, motorda yığılma ve güçten düşme yaşanıp yakıt tüketimi artacak mı?

    Sizin tezinize göre yine yakıt tüketimi artması lazım. Yani kışın da kalorifer açtığımız için tüketimin fan sebebiyle artması lazım, ancak kışın yaşanan tüketim artışının kalorifer ile bağı bulunmamakta.
    Hocam bahsettiğiniz şeyleri ben de biliyorum, tekrar ediyorum klima en soğuk konumda iken 1. Kademe ve son kademe arasında tüketim farkı mevcut benim araçta. Gözlerimle görüp tecrübe ettim yani belki kademe arttıkça kompresör çalışma seviyesi de artiyordur bilemiyorum, belki de rolantide oldugu denediğim için bu kadar etkiliyordur. Ama bunları yalan söylüyormuş gibi deklere etmeyin, kulaktan dolma değil görüp denediğim şeyler. Her araçta farklı olabilir bilemiyorum, benim gördüğüm bu. Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynen senin gibi ben de tüketimde fark ettiğini gördüm dostum. Ama insanları inandıramıyoruz

    Her gün aynı trafik durumunda aynı yolu gidip geliyorum, dün mesela hiç klima açmamıştım 6.5 litre yaktı, bugün sabah yine her koşul aynıyken orta seviye klima açtım tüketim 6.8’e yükseldi. Yarın sabah son ayar açacağım, sonuçları yazarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Peki sizde durum nedir? Araç cehennem kadar sıcak olunca da autodayken fanı full açıyor mu? (Araç soğana kadar durmaden full ki soğana kadar zaatüre olursun) Ve diğer havalandırmaları kapatıp, sadece yüze vuranları mı çalıştırıyor?

    Alıntıları Göster
    Kullandıklarımın hepsi cehennem sıcağında göğüse veriyor. Lagunada konumu seçsem de fan hızını kendi ayarlardı mesela. Sizinki öyle değil sanırım. Yapacak birşey yok autoyı manuele alıp devam edin. İyi bir soğutma için önce camlar soğumalı, ben göğüsü elle mekanik kapatıyorum. Cam ve ayak veriyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • On cam dahil tum camlara kaliteli film kaplatin, etkisi hissedilir oluyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.