Şimdi Ara

Klimamız monte edildi ama..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.

    Toshiba servisi klimamızı monte etti bugün, yalnız bir iki konu kafama takıldı size sormak istedim.

    Montajın sonuna doğru kendilerindeki kablonun 3/1.5 olduğunu bana 3/2.5 TTR olursa iyi olcağını ama kendilerinde bulunmadığını söylediler.
    Alırsam onu da takarız burdayken dediler. İyi bişey diyolar gibi geldi bana iyi alalım dedim.
    Arabayla yarım saatte 5 elektrikçi gezdim sonunda buldum, 6 metre kablo 16TL tuttu bende 5-10TL benzin yaktım.
    Neyse eve geldim, kablonun ucunu dış üniteye bağlayıp açık ucundan prize sokup bak çalışıyor dediler sonra garanti belgesini verip biz gidiyoruz dediler.

    Sorum şu, 2 tane elektrikçi ve 3/1.5 kablonun aslında yeteceğini söylediler.
    Klimacıların müşteriyle dalga geçtiklerini, akşam ellerinde kalan kabloyu kendilerine satmaya geldiklerini söylüyorlar.

    İkinci konu, 13K BTU'luk bu cihaz için Siemens 16C sigorta takın dediler taktık.
    Şimdi montaj kitapçığından okuğum değer nominal 25A'lik sigorta takılması gerektiğini söylüyor.

    Bu iki konuda şikayetçi olmayı düşünüyorum eğer bir yanlış anlama yok ise.

    Görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    Arkadaşlar merhaba.

    Toshiba servisi klimamızı monte etti bugün, yalnız bir iki konu kafama takıldı size sormak istedim.

    Montajın sonuna doğru kendilerindeki kablonun 3/1.5 olduğunu bana 3/2.5 TTR olursa iyi olcağını ama kendilerinde bulunmadığını söylediler.
    Alırsam onu da takarız burdayken dediler. İyi bişey diyolar gibi geldi bana iyi alalım dedim.
    Arabayla yarım saatte 5 elektrikçi gezdim sonunda buldum, 6 metre kablo 16TL tuttu bende 5-10TL benzin yaktım.
    Neyse eve geldim, kablonun ucunu dış üniteye bağlayıp açık ucundan prize sokup bak çalışıyor dediler sonra garanti belgesini verip biz gidiyoruz dediler.

    Sorum şu, 2 tane elektrikçi ve 3/1.5 kablonun aslında yeteceğini söylediler.
    Klimacıların müşteriyle dalga geçtiklerini, akşam ellerinde kalan kabloyu kendilerine satmaya geldiklerini söylüyorlar.

    İkinci konu, 13K BTU'luk bu cihaz için Siemens 16C sigorta takın dediler taktık.
    Şimdi montaj kitapçığından okuğum değer nominal 25A'lik sigorta takılması gerektiğini söylüyor.

    Bu iki konuda şikayetçi olmayı düşünüyorum eğer bir yanlış anlama yok ise.

    Görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.



    Genelinde arkadaslarin 3x1.5 kablo yetmez denilir halbuki her klimanin standarti vardir esnaf agzi yapmislar size biraz kabloya cok takilmayin. Sigortaya gelince 25a o cihaz icin cok cektigi gucu vs bilmiyorum suan. Bence neamacla oldugunu bilmeden dogru birsey yaptirmislar. Sigorta buyurse klimada birsey oldugunda atmaz az olursa herdk atmaya baslar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İç ünite mutfağa yapıldı. Salona aradaki açık kapıdan hava üfleyecek.

     Klimamız monte edildi ama..
  • Dış ünite bağlantıları doğal gaz havalandırmasından geçirildi balkona.

     Klimamız monte edildi ama..
  • Servis elektrik kablosunu diğer borularla birlikte bantlamadı, açıkta bıraktı.
    Elektrikçi geldiğinde bant kullanarak hatta sardı kabloyu.

     Klimamız monte edildi ama..
  • Dış ünite.

     Klimamız monte edildi ama..


     Klimamız monte edildi ama..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi svevo -- 4 Temmuz 2012; 0:42:12 >
  • Alttan görünüm.

     Klimamız monte edildi ama..


     Klimamız monte edildi ama..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi svevo -- 4 Temmuz 2012; 0:46:09 >
  • Yandan görünüm.

     Klimamız monte edildi ama..
  • Arka kısmı çekmeye çalıştım.

     Klimamız monte edildi ama..
  • Kurulum dökümanında sigortanın 25A olacağı belirtilmiş.

     Klimamız monte edildi ama..
  • Başlamışken montaj fotlarını da ekleyeyim tam olsun dedim. Bir göz atarsanız sevinirim.

    Benim elektrikçi montajı da beğenmedi bu arada, özellikle elektrik kablosunun sarılı olmamasına çok şaşırdı, sanırım haklı.

    Bana aldırdıkları 3/2.5 kablodan sonra bunu da görünce kusura bakma dalga geçiyorlar bunlar dedi.

    Beğenmediğiniz noktaları paylaşırsanız sevinirim.
  • 9 ve 12 lik klimalar için 3x1,5 mm kesitli kablo yeterli olur,ama kalın kablodan zarar gelmez.Tos,Mit vs markaların servisleri artık elektrik beslemesine karışmıyorlar(aslında dogrusuda bu) onun için kendi kablolarını kullanmak istememiş olabilirler. Sizin klimanız max. 5-6 Amper akım çeker,onun için C tipi(yani gecikmeli) 16 Amper sigorta yeterde artar bile ,hatta C10 bile yeterlidir.Kullanma klavuzu genel yazılmış sanırım.Çok eski olmayan binalarda siğortayada gerek yok zaten ,evin panosunda zaten sigortalar var.Bence serviste bir art niyet yok.

    Montaja gelince sıradan bir montaj görünümü var,vasat olmuş...(tabi geneli böyle oluyor)Teknik olarak yanlış yapmasınlarda o daha önemli...
  • Şimdilik şikayet edilecek bir durum yok diye anlıyorum.
    Teşekkürler.

    Benim açımdan diğer bir konu da servisin ürün kullanımı konusunda hiçbir bilgi paylaşmadan ayrılmış olması.
    İlkin filtreleri yerleştirirken onlar ne diye sormasam bunları 15 günde bir temizlemeniz lazım da demeyecekti.
    Zaten klima hakkında edindiğim tek bilgi o oldu.

    Çıkarken servise gelindiğine dair birşey de imzalatılmadı bana. Sadece ek garanti istiyormusunuz dedi, evet dedim.
    95TL verdim, garanti kağıdına +2 yıl yazdı olay bitti. Böyle garanti uzatılıyorsa sonradan bende yazardım onu.

    Kızdığım konu, gereksiz yere beni kablo almaya göndermesi, yarım saat araçla mahalle mahalle gezdim.
    Getirdiğim kablonun ucunu dış üniteye bağlayıp işlem tamam dedi.
    "Yapacağın iş sadece buysa ben zaten elektrikçi getirecektim o da bağlardı niye beni dolaştırdın", demedim ama çok sinirlendim o sırada.
    Mevzu ellerindeki kablodan olmamak sadece, gerisi umurunda değil.

    Sonuç olarak Toshiba servisi beklediğim gibi değildi.
    Montaj yaptıracak arkadaşlara tavsiyem, siz siz olun 3 2.5 kablo bile alacak olsanız servisten 3 1.5 kablonuzu da isteyin.
    Ki konuştuğum elektrikçiler hep 3 1.5 yeter dedi.

    Burada bu işi yapan arkadaşlara naçizane önerim, belki dikkat ediyorlardır belki ama, bu işin standartlarını daha yükseğe taşımaya çalışmalarını isterim.
    Kapıdan girer girmez kolileri açmaya girişmek yerine 5dk yapacağınız iş hakkında bilgi verin. Ürünü monte ettiniz bi anlatın ne nedir neyden nasıl etkilenir.
    Tecrübeniz varsa bile karşınızdakini aptal yerine koymayın. Sigortadan elektrikten kablodan anlayan bir siz değilsiniz, elektrik projelerine imza atan mühendis te olabilir karşınızdaki.

    Servis gittikten hemen sonra elektrikçi çağırdım. Siemens C16 istedim, tamam dediler ve 10dk sonra geldiler.
    Balkondaki kabloyu içeri aldı, boat'ı açtı kontrol etti, sigortayı kapattık. O sırada takacağı sigortayı gördüm. Viko B25.
    Dostum dedim ben senden Siemens C16 istemedim mi? Evet abi ama ondan bende yoktu bundan getirdim dedi.
    Pazardan domates almıyoruz, senden istediğim ürün yok ise yok diyeceksin, geldiğin için teşekkür ederim kardeşim inebilirsin aşağı dedim.
    Özür dileyerek ayrıldılar, başkasını çağırdım aynı şekilde C16 ile. O da B16 ile çıkageldi.
    Bu milletin evlatları hiç mi laftan anlamaz kardeşim ben mi anlatamıyorum bilmiyorum.
    Artık birşey demedim takatim kalmamıştı.

    Öncesinde sabah gelen marangozla yaşadıklarım da var ama gerek yok, böyle bir gündü işte..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi svevo -- 5 Temmuz 2012; 0:01:44 >




  • Bugüne kadar 4 klima taktırdım,neler çektiginixzi iyi bilirim.Montaj konusunda en çok Memnun oldugum Servis General electric ten gelendi.Montajdan önce ne yapılacagını konuştuktan sonra 3 eleman aynı anda işe başladı problemsiz bir şekilde kirletmeden halletmişlerdi.Daha sonra yapılan 3 montajdada sorun çıkmıştı.Vakumlama yapılmamasına ragmen yaptık deyip imza istemişlerdi v.s .Neyse başınızı agrıtmayayım.Klimanız hayırlı olsun güle güle kullanın.Böyle sorunlar bu Ülkede malesef oluyor.Düzelecek gibide durmuyor zira Şikayet ettikçe bir degişim görmedim.
  • 1 hafta önce 2 adet Toshiba klima taktırdım istanbulda yaşıyorum Toshiba servisi Avcılardan geld 2 adet eski klimayı söktü ve yenilerini taktı çok memnun kaldım Toshiba klimaların performansıda baya iyi...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.