Klimayı açıp direksiyonu çevirince ciyaklama oluyor. Klimayı kapayınca olmuyor. Bunun sebebi ne olabilir?
merhaba , aracınızın markası ve modeli nedir? tahminler üzerinden duracınıza en iyisi bir uzmana veya teknik ustaya götürüp kontrol ettirmeniz.
iyi günler
quote:
Orjinalden alıntı: techcentre
Klimayı açıp direksiyonu çevirince ciyaklama oluyor. Klimayı kapayınca olmuyor. Bunun sebebi ne olabilir?
Öncelikle amacınız bir uzmana baktırın demek ise önce bu forumun amacını açıklayın!! Uzman dediklerinize gitmeyi çok şükür akıl edecek yaştayız ancak gitmeden önce başımıza ne gelceebilir onu öğrenmektir amacımız. Bu forumdaki bir çok kişi gibi cevabınız yok ise, bu konu daha önce yazılmıştı diyecekseniz, google'da ara diyecekseniz lütfen araya girmeyin.
evet bende de oluyor bu problem özellikle motor soğukken...
terbiyesizliğe gerek yok. başkasının başına gelen şikayet ile sizinkinin aynı sebepten olup olmadığını nerden bileceksiniz. biri çıksa şundan dese hemen onun dediği işlemimi yaptıracaksınız. tamini yorum yazınca iyi ama uzmana başvurun deyince bilgilimi oluyorsunuz. sizinki çaresizlikten başka bir şey değil. sanal ortamdan kim sizin sorununuzu çözebilir. görmeden incelemeden tecrübe etmeden. varsa öyse sanal bir tamirhane söyleyin googel'dan arayıp bulalım.
quote:
Orjinalden alıntı: techcentre
Öncelikle amacınız bir uzmana baktırın demek ise önce bu forumun amacını açıklayın!! Uzman dediklerinize gitmeyi çok şükür akıl edecek yaştayız ancak gitmeden önce başımıza ne gelceebilir onu öğrenmektir amacımız. Bu forumdaki bir çok kişi gibi cevabınız yok ise, bu konu daha önce yazılmıştı diyecekseniz, google'da ara diyecekseniz lütfen araya girmeyin.
BEnim arçta da klima açıkken geri viteste frenler şişiyor zor tutuyor klimayı kapatınca normale dönüyor, servisler anlamadı ama benim tahminim klima çalışırken çok elektrik yükü çekiyor ve diğer aksamların çalışmasını etkileyebiliyor, senin de direksiyon pompana gidecek elektrikte bir dalgalandırma yapıyorsa istenmeyen sesler geliyor olabilir..
Benimde olmuştu bi kere meğer motora kedi girmiş ciyak ciyak öttü.
hidrolik direksiyon sistemi gücünü motordan alıyorsa(yani elektrohidrolik sistem değilse) motora bir yük bindirir ve bu sistem direksiyon hareketleri esnasında motordan 1 hp civarı bir güç çeker..klima da devredeyken (klimanın motor hacmine göre 3-5 hp cıvarı güç çalacağını düşünürsek) bu güç kaybı 6 hp civarı olur..bunu tolare edebilmek için motor devir yükseltir..hidrolik direksiyon pompası da motora bir kayış ile bağlı olduğundan daha hızlı dönmek durumundadır ve bir cayırtı sesine neden olabilir..ki bu normal bir durumdur..bu ilk ihtimal.. diğer ihtimaller arasında ise daha önce söylendiği gibi servo sistem değilse akü amper düşüklüğü cayırtı sebebidir..ayrıca hidrolik direksiyon sıvısı azlığı,basınç düşüklüğü,direksiyon kutusu problemleri bu tip şikayet yaratabilir..
quote:
Orjinalden alıntı: cekicbilek
terbiyesizliğe gerek yok. başkasının başına gelen şikayet ile sizinkinin aynı sebepten olup olmadığını nerden bileceksiniz. biri çıksa şundan dese hemen onun dediği işlemimi yaptıracaksınız. tamini yorum yazınca iyi ama uzmana başvurun deyince bilgilimi oluyorsunuz. sizinki çaresizlikten başka bir şey değil. sanal ortamdan kim sizin sorununuzu çözebilir. görmeden incelemeden tecrübe etmeden. varsa öyse sanal bir tamirhane söyleyin googel'dan arayıp bulalım.
quote:
Orjinalden alıntı: techcentre
Öncelikle amacınız bir uzmana baktırın demek ise önce bu forumun amacını açıklayın!! Uzman dediklerinize gitmeyi çok şükür akıl edecek yaştayız ancak gitmeden önce başımıza ne gelceebilir onu öğrenmektir amacımız. Bu forumdaki bir çok kişi gibi cevabınız yok ise, bu konu daha önce yazılmıştı diyecekseniz, google'da ara diyecekseniz lütfen araya girmeyin.
Burdaki tek terbiyesizin sizin olduğu kesinleşti. Kendine biraz çeki düzen ver adam ol.
quote:
Orjinalden alıntı: türbülans
hidrolik direksiyon sistemi gücünü motordan alıyorsa(yani elektrohidrolik sistem değilse) motora bir yük bindirir ve bu sistem direksiyon hareketleri esnasında motordan 1 hp civarı bir güç çeker..klima da devredeyken (klimanın motor hacmine göre 3-5 hp cıvarı güç çalacağını düşünürsek) bu güç kaybı 6 hp civarı olur..bunu tolare edebilmek için motor devir yükseltir..hidrolik direksiyon pompası da motora bir kayış ile bağlı olduğundan daha hızlı dönmek durumundadır ve bir cayırtı sesine neden olabilir..ki bu normal bir durumdur..bu ilk ihtimal.. diğer ihtimaller arasında ise daha önce söylendiği gibi servo sistem değilse akü amper düşüklüğü cayırtı sebebidir..ayrıca hidrolik direksiyon sıvısı azlığı,basınç düşüklüğü,direksiyon kutusu problemleri bu tip şikayet yaratabilir..
Teşekkür ederim söylediklerinizi aynen yazıcıdan çıkarttım kontrol edeceğim. Sağolun
quote:
Orjinalden alıntı: techcentre
quote:
Orjinalden alıntı: türbülans
hidrolik direksiyon sistemi gücünü motordan alıyorsa(yani elektrohidrolik sistem değilse) motora bir yük bindirir ve bu sistem direksiyon hareketleri esnasında motordan 1 hp civarı bir güç çeker..klima da devredeyken (klimanın motor hacmine göre 3-5 hp cıvarı güç çalacağını düşünürsek) bu güç kaybı 6 hp civarı olur..bunu tolare edebilmek için motor devir yükseltir..hidrolik direksiyon pompası da motora bir kayış ile bağlı olduğundan daha hızlı dönmek durumundadır ve bir cayırtı sesine neden olabilir..ki bu normal bir durumdur..bu ilk ihtimal.. diğer ihtimaller arasında ise daha önce söylendiği gibi servo sistem değilse akü amper düşüklüğü cayırtı sebebidir..ayrıca hidrolik direksiyon sıvısı azlığı,basınç düşüklüğü,direksiyon kutusu problemleri bu tip şikayet yaratabilir..
Teşekkür ederim söylediklerinizi aynen yazıcıdan çıkarttım kontrol edeceğim. Sağolun
türbülans arkadaşın da belirttiği gibi sorun genellikle kayıştan kaynaklanır. bu kayış ötmesi ya kayışın fazla yıpranıp sertleşmesinden, yada gevşemesinden olur. kayış iyi durumda ise gergisinden gerdirin biraz. yaklaşık 1-2 parmak esneyecek kadar gergin olsun.
ama eğer kayış çok yıpranmışsa değiştirin. zaten ucuz bir parça...
ben diğer ihtimallerden önce bu ihtimalin değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum...
kolay gelsin...
quote:
Orjinalden alıntı: O.B.K
quote:
Orjinalden alıntı: techcentre
quote:
Orjinalden alıntı: türbülans
hidrolik direksiyon sistemi gücünü motordan alıyorsa(yani elektrohidrolik sistem değilse) motora bir yük bindirir ve bu sistem direksiyon hareketleri esnasında motordan 1 hp civarı bir güç çeker..klima da devredeyken (klimanın motor hacmine göre 3-5 hp cıvarı güç çalacağını düşünürsek) bu güç kaybı 6 hp civarı olur..bunu tolare edebilmek için motor devir yükseltir..hidrolik direksiyon pompası da motora bir kayış ile bağlı olduğundan daha hızlı dönmek durumundadır ve bir cayırtı sesine neden olabilir..ki bu normal bir durumdur..bu ilk ihtimal.. diğer ihtimaller arasında ise daha önce söylendiği gibi servo sistem değilse akü amper düşüklüğü cayırtı sebebidir..ayrıca hidrolik direksiyon sıvısı azlığı,basınç düşüklüğü,direksiyon kutusu problemleri bu tip şikayet yaratabilir..
Teşekkür ederim söylediklerinizi aynen yazıcıdan çıkarttım kontrol edeceğim. Sağolun
türbülans arkadaşın da belirttiği gibi sorun genellikle kayıştan kaynaklanır. bu kayış ötmesi ya kayışın fazla yıpranıp sertleşmesinden, yada gevşemesinden olur. kayış iyi durumda ise gergisinden gerdirin biraz. yaklaşık 1-2 parmak esneyecek kadar gergin olsun.
ama eğer kayış çok yıpranmışsa değiştirin. zaten ucuz bir parça...
ben diğer ihtimallerden önce bu ihtimalin değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum...
kolay gelsin...
Çok teşekkür ederim bunuda not ettim. Sonucu yine buradan bildireceğim.
Sorun çözüldü sağolun arkadaşlar. Aynen yukarıda tarif ettiğiniz gibi kayış gevşemiş. Bir anahtar ile kayışı gerdiren civatayı sıktım şimdi ses falan yok Çok teşekkürler
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme