Şimdi Ara

klimayı neden kışın dahi olsa en az ayda 1 kez birkaç dakika çalıştırmalıyız (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
7.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    Düşük derecede klimanın çalışmaması tüm araçlarda vardır ister otomatik ister klasik sistemde,ister reheat ister ayarlı komprasöre sahip olsun ,bu özellik tümünde vardır.
    Vw nin alameti farikası değildir.



    manuel klimalarda kışın da çalışır. -5 derecede de çalışır. kışın deneyebilirsiniz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: aagökhan


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    klimayı neden kışın dahi olsa en az ayda 1 kez birkaç dakika çalıştırmalıyız?
    çalıştırmazsak ne olur?
    klima gazı kaybolurmu? özellikle bunu merak ediyorum.

    aslında ayda bir bile azdır haftada en az bir kere bir kaç dakika çalıştırmalısın çünkü keçeler durdukça sertleşir ve gaz kaçağı olur sen haftada bir çalıştırdığın için bu keçelerin ömrünü uzata bilir yani işleyen demir pas tutmaz.eğer çalıştırmazsan keçeler kurur ve kemikleşir ondan sonrada gaz kaçağı olur keçeleri değiştirmek zorunda kalırsın

    bir oto klimacısı ve 2 tane klima servisiyle görüştüm
    keçe olayı hikaye, kapalı bir sistemde gaz kaçağı yoksa gaz kaybolmaz, ama yoğunlaşma olur dediler.


    pek işin ehli servisler değil sanırım. siz hiç buz dolabının gazının kaçtığını gördünüz mü? çünkü sürekli çalışır ve sistem kendini yağlar. vezir arkadaşımın dediği gibi birçok tamir takımı parçası vardır klima sisteminin. kaçak var ise klima yağı ile beraber kaçak tespit sıvısı da eklenir sisteme.

    kaçağın olduğu yer ultraviyole ışık ve gözlük ile çok net belli olur. kaçağın olduğu yer fosforlu yeşile bürünür. dikkatli gözlerle de görülebilir bu sıvı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: impress


    pek işin ehli servisler değil sanırım. siz hiç buz dolabının gazının kaçtığını gördünüz mü? çünkü sürekli çalışır ve sistem kendini yağlar. vezir arkadaşımın dediği gibi birçok tamir takımı parçası vardır klima sisteminin. kaçak var ise klima yağı ile beraber kaçak tespit sıvısı da eklenir sisteme.

    kaçağın olduğu yer ultraviyole ışık ve gözlük ile çok net belli olur. kaçağın olduğu yer fosforlu yeşile bürünür. dikkatli gözlerle de görülebilir bu sıvı

    verdiğin bilgiler çok güzel teşekkürler
    çalışanbuzdolabının gazının kaçtığını görmedim.
    sorun zaten orada görseydim sorun yokru.
    ama çalışmayan buzdolabının da gazı kaçmıyor ama soğutmuyorda. başıma geldi filtre değiştirip yeniden gaz basıldı.
    evde kullandığımız klimada 10 ay çalışmayınca gazı neden eksilmiyor
    benim 2008 model aracınki klima çalıştırılmamış diye eksilebiliyor, hatta tamamen bitebiliyor. ama nedense 2005 model olupta kışları çalıştırılmayan klimanın ne soğutması, nede gazı bitmiyor. bu nasıl oluyor? 15 ay yatan aracın klimasında hiç sorun olmayabiliyor.

    muakkak keçeler yağsız kaldığı için kayıp oluyordur ama bu durum araçtan araca farklılık mı gösteriyor.

    servisin kolayına geldiği için bana böyle yorum yaptığını düşünüyorum




  • @impress
    sende doblocusun
    2003 ten 2007 ağustosa kadar doblo kullandım ve kışın klimasını hiç çalıştırmazdım. hiçde sorun olmadı

    toyota ile doblonun klimasının çalışma sistemi farklımı?
  • her ne kadar buzdolabı ile araba sistemi prensipte aynı olsa da otomobillerdeki gaz basıncı daha yüksektir. böylece kuruyan keçelerden kaçması daha kolay oluyor. klimanın çalışmaması olayını sadece keçe olarak da algılamamak lazım. kimi aracın torpido içindeki evoparatörü yani radyatörü delinir, kimi aracın kompresör kafası dağılmıştır, kiminin bobini yanmıştır böyle gider bu...

    keçe olayı araçtan araca değişir. kimi 2 sene sonra kaçırır kimi 5 sene sonra kaçırır. bu ne kadar kaçırdığına ve araçtaki toplam gaz miktarına bağlıdır. araç 1500 gr r134 gaz alıyordur, 500 gr kalana kadar kompresör çalışır. ama sonuçta süre zarfında 1000 gr gaz kaçmış oluyor.

    iki dakikada ve ya bir ayda oluşan bir olay değil bu.

    japon araçlardaki klima sistemi ortalama 400 gr gaz ile çalışır. 200 gr civarına kadar da kompresörü devreye sokabilir. 1000 gr gazın kaçtığı süre ile 200 gr gazın kaçtığı süre tabii ki bir olamaz. o yüzden 5 senede de bitebilir, 2 senede de.

    çıkan sonuç şu ki işleyen demir pas tutmaz. klimanızı yaz kış çalıştırmalısınız.




  • bilgiler için teşekkürler
    benim araçta nedense 3 ayda bitiyor
    şimdi beklemedeyim gaz ne kadar zamanda boşalacak.
  • impress arkadaşımız işi teknik olarak açıklamaış .Ancak akıllarda yanlış kalmasın diye buldolabı kompresörü ile arabalardaki sistemin farklı olduğunu belirteyeyim. Buzdolabına göre belki değişir ama sistem tamamen kaynaklı kapalı bir sistemdir. Kompresörü dönerek piston tarzı çalışan değil diaframlı akvaryum motorlarındakinin büyüğü olarak hayal edebilrisiniz.

    burda benzetme yapacak isek arabalar ve evdeki klimalar birbirine tıpatıp benzer .Benzer şekilde evdeki klimöaları da uzun süre kışın çalıştırmaz iseniz yine benzer şekilde gaz kaçırma ve bastırma gibi sorunlar çıkabiliyor. Arıza sınıflandırması diye birşey var . Arabalada olan ise birde tüm sistemin dangır dungur çukurlara girip her bağlantı parçasının esneyerek sızıntı için imkan vermesidir. Emin olun evdeki klima sistemini de araca bağlasanız benzer sorunlar olur.Bakımları yapıldığı sürece 3-5 sene gaz kaçırsa bile idare edecektir. 5 senede bir gaz bastırma normal koşullarda olabilircek arızas sıklığıdır. Sene vermek çok yanlış ama 5 kış veya uzun kmler demek daha doğru olabilir.

    Ayrıca kompresörde küçücük pistonlar segmanlar mi,nyatür bir piston içi davranışı gösteren yapı vardır. Bunun anlamı iyi bakım yapılsa bile uzun zamanda aşınmanın kaçınılmaz olmasıdır. Kural olarak söylenemez ancak üst üste 3 kere gaz bastırdıktan sonra şu kompresörü elden geçirmek lazım diye ustanıza bastırmak gerekir. Tamir takımları vardır ama nedense birçok bakım yeri komple kompresör takmayı tercih eder çünkü risk hemen hemen sıfırdır ve işlem basittri. Ama diğeri komresörü dağıtacak parçalarını bulacak geri toplayamayacak , toplayıp da gaz kaçırırrsa sizden para istemeye yüzü olmayacak .meşakkatli işler vesselam. Ustalara allah sabır versin .Ancak iyi bir toplama yapan kompresör ustası buldunuz mu ,bir de tamir takımı , sıfır gibi olur gerek yok tonla para vermeye




  • 3 ayda biten sistemde illaki delik veya kılcal çatlak benzeri bir durum vardır. Hasarı bulmak için fosforlu bir şey basıyorlar gözlükle nereden kaçırdığını buluyorlar bilginiz olsun.

    http://www.ozenelektronik.com.tr/?s=products4&group=klima-dolum

    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    bilgiler için teşekkürler
    benim araçta nedense 3 ayda bitiyor
    şimdi beklemedeyim gaz ne kadar zamanda boşalacak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    bilgiler için teşekkürler
    benim araçta nedense 3 ayda bitiyor
    şimdi beklemedeyim gaz ne kadar zamanda boşalacak.


    ben pek dikkat etmemişim o zaman. 3 ayda bir gaz bastırıyorsanız kaçak tespit ilacını neden bastırmadınız? sizde keçe sorunu olduğunu sanmıyorum. bariz bir kaçak var sistemde. heryerde de çıkabilir tek çözümü de kaçak tespit ilacıdır. kaçak tespit ilacı için biraz fark isteyebilirler bilginiz olsun. 150 ml şişesi 200 tl civarı çünkü :) 20 tl gibi bir fark isteyebilirler.

    ben buzdolabı sistemini pek bilmem ancak otomobilin kompresörü 4 silindirli bir motor gibidir. 4 tane pistonu bulunur. açıp toplaması da çok zevklidir lego gibi




  • 10 gün içinde kontrole gel dediler
    olanları burada yazacağım
    ilginize teşekkürler

    quote:

    Orjinalden alıntı: impress


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    bilgiler için teşekkürler
    benim araçta nedense 3 ayda bitiyor
    şimdi beklemedeyim gaz ne kadar zamanda boşalacak.


    ben pek dikkat etmemişim o zaman. 3 ayda bir gaz bastırıyorsanız kaçak tespit ilacını neden bastırmadınız? sizde keçe sorunu olduğunu sanmıyorum. bariz bir kaçak var sistemde. heryerde de çıkabilir tek çözümü de kaçak tespit ilacıdır. kaçak tespit ilacı için biraz fark isteyebilirler bilginiz olsun. 150 ml şişesi 200 tl civarı çünkü :) 20 tl gibi bir fark isteyebilirler.

    ben buzdolabı sistemini pek bilmem ancak otomobilin kompresörü 4 silindirli bir motor gibidir. 4 tane pistonu bulunur. açıp toplaması da çok zevklidir lego gibi




  • 97 corolla sahibiyim..aynı araç arkadaştada var..o klimasının buz gibi yaptığını söylemişti ama bendeki normal sogutuyor...yani buz gibi yapmıyordu..oto klimacıya gittim..gazı kontrol etti normal çıktı...bu durumda sorun ne olabilir....
  • klimacı söylemedi mi size? nasıl esnaf ki bunlar. sayfada da görebileceğiniz gibi onlarca sebep olabilir. kompresör dağılmıştır, sigortası atmıştır, bobini yanmıştır ve daha bir sürü şey olabilir. buradan tespitte bulunmak zor olur
  • peki arkadaşlar madem konu klima ve bakımı bende bişey sorayım.mesela 100 km lik yolda sürekli klimayı kullandınız yada kısa mesafede.

    Aracı klima çalışırken stop etsek zararı olur mu?
    Stop etmeden önce klimayı kapatıp havalandırmayı açıp sıcak hava gelene dek havalandırmayı çalıştırmalı mıyız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpergndz

    peki arkadaşlar madem konu klima ve bakımı bende bişey sorayım.mesela 100 km lik yolda sürekli klimayı kullandınız yada kısa mesafede.

    Aracı klima çalışırken stop etsek zararı olur mu?
    Stop etmeden önce klimayı kapatıp havalandırmayı açıp sıcak hava gelene dek havalandırmayı çalıştırmalı mıyız?

    Stop ederken bildiğim kadarıyla klimayı kapatıp kapatmamanızın bir farkı yoktur ancak klimayı ilk çalıştırırken aracın yüksek devirde olmamasına dikkat etmek gerekir. Bilhassa kompresör ilk yağlamayı tamamlayana kadar rolantide bulunmak en doğru olanı, bu duruma dikkat etmemek uzun vadede bir kompresöre mal olur ki o da pek ucuz bir parça değildir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpergndz

    peki arkadaşlar madem konu klima ve bakımı bende bişey sorayım.mesela 100 km lik yolda sürekli klimayı kullandınız yada kısa mesafede.

    Aracı klima çalışırken stop etsek zararı olur mu?
    Stop etmeden önce klimayı kapatıp havalandırmayı açıp sıcak hava gelene dek havalandırmayı çalıştırmalı mıyız?

    :)) bu bahsettiğin turbolu araçların turbosunun sağlığı için geçerli. klima ile alakalı değil
  • Klima çalışırken aracın stop edilmemesi gereklidir.nedenleri ;

    ---polen filtresi dahil sistemin kurutulması için klima butonuna kapatmadan belirli bir süre önce basarak fan yardımı ile kurutma işleminin başlatılması gerekir.
    ---Lejyoner hastalığının baş düşmenı kuru bir havadır. Bunun için kısa bir süre de olsa klima araç stop edilmeden önce kapatılarak sitemin eski haline dönmesi hedeflenir.
    ---sistem aniden kapatılırsa basınçlı sistem bir müddet için muhafaza edilmeye çalışılır halbuki eğer fan açık iken kapatılırsa sıcak hava araç motor ısısı ve çevre şartları ile boruları ve kondenser , evaporatör gibi parçaları ıstarak üzerinde nem oluşumu engelleyecektir. Bu nenmin zararı ise yoğunlaşma yaparak sistemi dıştan korazyona açık hale getirmesinin engellenmesidir. Bu durumu buzdolabından çıkaracağınız soğuk bir cam şişe üzerindeki, nemin yoğunlaşmasına benzetebiliriz. Su daha sıcak olursa cam şişe de daha ılık olur üzerindeki damlacaık sayısı da azalır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alpergndz

    peki arkadaşlar madem konu klima ve bakımı bende bişey sorayım.mesela 100 km lik yolda sürekli klimayı kullandınız yada kısa mesafede.

    Aracı klima çalışırken stop etsek zararı olur mu?
    Stop etmeden önce klimayı kapatıp havalandırmayı açıp sıcak hava gelene dek havalandırmayı çalıştırmalı mıyız?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    :)) bu bahsettiğin turbolu araçların turbosunun sağlığı için geçerli. klima ile alakalı değil


    saolun @vezir bey açıklamalarınız için. Demekki alakası varmış @ lokosit
  • FİRMAMIZ 1986 YILINDA KURUCUMUZ MEHMET AKIN VE OĞULLARI(SİNASİ AKIN)TARAFINDAN RENAULT VE TOFAŞ YEDEK PARÇA SATŞI YAPARAK HİZMETİNE BAŞLAMIŞTIR.

    2002 YILINDA GELİŞMEKTE OLAN ARAÇ SOĞUTMA SEKTÖRÜNDEKİ KALİTE,ÜRÜN VE HİZMET EKSİKLİĞİNİ GÖREREK, SİZ DEĞERLİ MÜŞTERİLERİMİZE AKIN OTO KLİMA OLARAK HİZMET VERMEYE BAŞLAMIŞTIR.

    FİRMAMIZIN İLKESİ, GÜNÜMÜZ ŞARTLARINA GÖRE SÜREKLİ GELİŞME GÖSTEREN OTO KLİMA SEKTÖRÜNDE GENİŞ VE KALİTELİ ÜRÜN YELPAZESİ VE TÜRKİYE ÇAPINDAKİ HİZMET AĞIYLA KENDİNE SAĞLAM BİR YER EDİNİP SİZ DEĞERLİ MÜŞTERİLERİMİZİN MEMNUNİYETİNİ KAZANMAKTIR.




    Her marka ve model araç için klima yedek parçalarını bulabileceğiniz AkinOtoKlima oto Klima sektöründe öncü bir kuruluştur.




    A/C DÜGMELERİ,OTOKLİMA KOMPROSOR ÇEŞİTLERİMİZ,KASNAK ÇEŞİTLERİ,VALF ÇAŞİTLERİ,KUrutucu filtreler,EVOPARATÖR ÇEŞİTLERİ,DRIER ÇEŞİTLERİ,MÜŞÜR ÇEŞİTLERİ,PORT ÇEŞİTLERİ,CONTA VE PUL ÇEŞİTLERİ,REKOR ÇEŞİTLERİ VE HORTUM SIKMA ALETLERİ,SİBOP İĞNELERİ ,KEÇE ÇEŞİTLERİ VE SÖKME TAKMA ALETLERİ VE OTOKLİMA PARCALARIYLAN İLGİLİ TUM KOMPROSOR CEŞİTLERIMİZ MEVCUTTUR.




    AC parçaları oto klima otoklima OTOKLİMA OTO KLİMA OTO KLİMA AKİNOTOKLİMA ve Oto Yedek Parça Klima Sisteminde Kullanılan Soğutucu Maddeleri otomobil klima sistemlerinde soğutucu maddeLer .

    AKIN OTO KLİMA
    Orjinal Klima Parçaları & Kurutucu Filtre Çeşitleri
    Y.Çamlıca Mah. Yedpa Tic. Merkez G Cad. No:136/2 As. ATAŞEHİR / İSTANBUL
    Tel: 0216 471 00 27 - 471 01 32 Fax: 0216 471 01 31

    http://www.akinotoklima.com



    Not: TeLefonLan Arayanlara Fiyat konusunda yardımcı OLunur.





    KLİMA SİSTEMİNİZ İÇİN
    Düzenli şekilde soğutma gazı dolumu yapılmıyorsa kompresör yıpranır,buda pahalı sonuçlar doğurur.
    Komponentlerdeki Hatalar için Tipik Belirtiler
    ÖNERİLER
    *Kompresör Azalan soğutma performansı alışılmadık sesler klima sisteminin devre dışı kalması.
    *Kondenser:Düşük soğutma performansı sürekli çalışan kondenser fanı klima sisteminin devre dışı kalması.
    *Kondenser Fanı:Gürültülü sesler Zayıf soğutma performansı Kompresörün sık sık devreye girip çıkması artan motor ısısı.
    *Kurutucu Filtre:Kötü soğutma performansı Klima sisiteminin devre dışı kalması (kurutucu filtre iki yılda 1 kez değiştirilmelidir.)
    *Genleşme valfi:Düşük sağutma performansı Kompresörün durması Klima sisteminin devre dışı kalması.
    *Evaparatör:Alışılmadık koku Azalan soğutma performansı Klima sisteminin devre dışı kalması
    *İç havalandırma fanı:Azalan soğutma performansı Alışılmadık sesler Klima sisteminin devre dışı kalması.


    ÖNERİLER
    Her 12 ayda bir fonksiyon kontrolü yüksek ve alçak basınç değerleri orta havalandırma kanalındaki üfleme ısısı kompresör çalışma ve kapanma noktaları kondenser
    fanı ve hava dağıtım ve iç çevrim kontrol edilmelidir.UV Kaçak arama istemi ile kaçak arama kontrolleri yapılmalıdır.
    Her 24 ayda bir kurutucu filtrenin değişimi orta havalandırma kanalındaki üfleme ısısının ölçümü R 134a soğutma gazının sistemden çekilerek geri dönüştürülmesi
    doğru miktarın tekrar dolumu gereklidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akinotoklima -- 19 Kasım 2010; 12:09:33 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.