Şimdi Ara

klimayı neden kışın dahi olsa en az ayda 1 kez birkaç dakika çalıştırmalıyız

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
7.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • klimayı neden kışın dahi olsa en az ayda 1 kez birkaç dakika çalıştırmalıyız?
    çalıştırmazsak ne olur?
    klima gazı kaybolurmu? özellikle bunu merak ediyorum.



  • Kış geçti gitti, bu soruyu yaza girerkenmi soruyorsun
    Tam emin olmamakla birlikte, forumdan öğrendiklerime göre;
    kışın arada bir klima çalıştırılmazsa, klima gazı dibe çöküp yoğunlaşabiliyormuş. Bağlantılarda bir kaçak olmadığı sürece gaz uçmuyor ama dibe çöktüğünden azalıyormuş.
    Diğer bir sakıncasıda tesisatta korozyon olabiliyormuş.
    Bildiklerim bundan ibarettir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimiye

    Kış geçti gitti, bu soruyu yaza girerkenmi soruyorsun
    Tam emin olmamakla birlikte, forumdan öğrendiklerime göre;
    kışın arada bir klima çalıştırılmazsa, klima gazı dibe çöküp yoğunlaşabiliyormuş. Bağlantılarda bir kaçak olmadığı sürece gaz uçmuyor ama dibe çöktüğünden azalıyormuş.
    Diğer bir sakıncasıda tesisatta korozyon olabiliyormuş.
    Bildiklerim bundan ibarettir.
    teşekkürler hocam. servisle sorun yaşadığım için sordum bu soruları.
    acaba kaç kişi kışın klimayı çalıştırıyor? çalıştırmayanların hepsinde yaza girerken soğutmama durumu olmasını beklerim ama benden başkasında bu olmamış.
    birde evdeki klimalarda da aynı olay olması gerekmezmi?
    bir arkadaş meganın kapısını kilitliyor ve askere gidiyor. askerden geldiğimde böyle bir sorun yaşamadım diyor.
    buzdolaplarında benzer bir durum oluyor. uzun süre çalıştırılmazsa gazın içinde çökeltiler oluyormuş ve filtreyi tıkıyormuş. başıma geldi filtreyi değiştirip gaz bastılar ve buzdolabı sorunsuz çalıştı.
    bu durum araçta olduğunda da sadece gaz basmayla bir düzelme olacağını sanmıyorum. değişmesi gereken elemanların olaağını düşünüyorum..

    bu konuyu bilenlere sormak istedim. ama en iyisi sanayiye gidip bir klimacıya sormak galiba.
    quote:

    Orjinalden alıntı: selimiye

    Kış geçti gitti, bu soruyu yaza girerkenmi soruyorsun
    Tam emin olmamakla birlikte, forumdan öğrendiklerime göre;
    kışın arada bir klima çalıştırılmazsa, klima gazı dibe çöküp yoğunlaşabiliyormuş. Bağlantılarda bir kaçak olmadığı sürece gaz uçmuyor ama dibe çöktüğünden azalıyormuş.
    Diğer bir sakıncasıda tesisatta korozyon olabiliyormuş.
    Bildiklerim bundan ibarettir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    teşekkürler hocam. servisle sorun yaşadığım için sordum bu soruları.
    acaba kaç kişi kışın klimayı çalıştırıyor? çalıştırmayanların hepsinde yaza girerken soğutmama durumu olmasını beklerim ama benden başkasında bu olmamış.
    birde evdeki klimalarda da aynı olay olması gerekmezmi?
    bir arkadaş meganın kapısını kilitliyor ve askere gidiyor. askerden geldiğimde böyle bir sorun yaşamadım diyor.
    buzdolaplarında benzer bir durum oluyor. uzun süre çalıştırılmazsa gazın içinde çökeltiler oluyormuş ve filtreyi tıkıyormuş. başıma geldi filtreyi değiştirip gaz bastılar ve buzdolabı sorunsuz çalıştı.
    bu durum araçta olduğunda da sadece gaz basmayla bir düzelme olacağını sanmıyorum. değişmesi gereken elemanların olaağını düşünüyorum..

    bu konuyu bilenlere sormak istedim. ama en iyisi sanayiye gidip bir klimacıya sormak galiba.
    quote:

    Orjinalden alıntı: selimiye

    Kış geçti gitti, bu soruyu yaza girerkenmi soruyorsun
    Tam emin olmamakla birlikte, forumdan öğrendiklerime göre;
    kışın arada bir klima çalıştırılmazsa, klima gazı dibe çöküp yoğunlaşabiliyormuş. Bağlantılarda bir kaçak olmadığı sürece gaz uçmuyor ama dibe çöktüğünden azalıyormuş.
    Diğer bir sakıncasıda tesisatta korozyon olabiliyormuş.
    Bildiklerim bundan ibarettir.


    Alıntıları Göster
    Benim yaz kış kapalı

    Hiç kalmamıştır heralde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: monodoks

    Benim yaz kış kapalı

    Hiç kalmamıştır heralde

    Alıntıları Göster
    klima sisteminin içinde yağ vardır. bu yağ tüm aksamı yağlar. klima kompresörü çalışmayınca keçeleri kurur ve kaçırma yapar. o yüzden sistemin sorunsuz çalışabilmesi için ayda değil haftada en az 5 dakika çalıştırmalısınz.

    klima gazı biten arkadaşlar da istanbuldalar ise 40 TL ye dolduruyorum klima gazını




  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    klima sisteminin içinde yağ vardır. bu yağ tüm aksamı yağlar. klima kompresörü çalışmayınca keçeleri kurur ve kaçırma yapar. o yüzden sistemin sorunsuz çalışabilmesi için ayda değil haftada en az 5 dakika çalıştırmalısınz.

    klima gazı biten arkadaşlar da istanbuldalar ise 40 TL ye dolduruyorum klima gazını

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    klima sisteminin içinde yağ vardır. bu yağ tüm aksamı yağlar. klima kompresörü çalışmayınca keçeleri kurur ve kaçırma yapar. o yüzden sistemin sorunsuz çalışabilmesi için ayda değil haftada en az 5 dakika çalıştırmalısınz.

    klima gazı biten arkadaşlar da istanbuldalar ise 40 TL ye dolduruyorum klima gazını

    pek bu neden bütün araçlarda olmuyor? 10 ay yatan aracın klimasını çalıştırıyorlar ve sorunsuz çalışıyor.
    biri bunu açıklayabilirmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    klima sisteminin içinde yağ vardır. bu yağ tüm aksamı yağlar. klima kompresörü çalışmayınca keçeleri kurur ve kaçırma yapar. o yüzden sistemin sorunsuz çalışabilmesi için ayda değil haftada en az 5 dakika çalıştırmalısınz.

    klima gazı biten arkadaşlar da istanbuldalar ise 40 TL ye dolduruyorum klima gazını

    pek bu neden bütün araçlarda olmuyor? 10 ay yatan aracın klimasını çalıştırıyorlar ve sorunsuz çalışıyor.
    biri bunu açıklayabilirmi?

    Alıntıları Göster
    birçok etmen olabilir. Ancak hava sıcaklığı ve nem oranı birinci öncelikli durumdur. hepimiz soğuk havalarda yağın viskositesinin düştüğünü biliriz. GAzın içindeki yağın yağlama özelliği kullnılmadığında conta ve keçelerden kaçam şanzıbüyüyor. Halbuki klima komresörü çalıştırıldığında gaz ile yağ beraberce hem sızdırmazlık hem yağlama işini yapıyor. Ama kompresör çalışmayınca gaz çökeliyor ve yağdan ayrılan noktadarda sorun başladığını düşünüyorum. ne dersek diyelim her araçta olcak diye birşey yok çünü
    her araç,
    Aynı parkurda gitmiyor, çukur stablize yol vb koşullar sarsıntıyı etkilemektedir.

    Klima sistemi ne kadar yıpranmış olduğu ile alakalı durumlar.

    Kopmresörün ne kadar çalışıp yıprandığı ile alakalı.

    Sistem fitting ve borulama sisteminin sağlamlığı ve gevşeyip gevşemediği

    gibi durumlar ile birlikte eğer klima kışın hiç çalıştırılmışsa benzer şekilde risk oranı büyür. Neyse ki kaçan gazı tekrar koyma şansı var.gaz ile birlikte yağını da koydurmak gerekebilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    klima sisteminin içinde yağ vardır. bu yağ tüm aksamı yağlar. klima kompresörü çalışmayınca keçeleri kurur ve kaçırma yapar. o yüzden sistemin sorunsuz çalışabilmesi için ayda değil haftada en az 5 dakika çalıştırmalısınz.

    klima gazı biten arkadaşlar da istanbuldalar ise 40 TL ye dolduruyorum klima gazını

    pek bu neden bütün araçlarda olmuyor? 10 ay yatan aracın klimasını çalıştırıyorlar ve sorunsuz çalışıyor.
    biri bunu açıklayabilirmi?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    birçok etmen olabilir. Ancak hava sıcaklığı ve nem oranı birinci öncelikli durumdur. hepimiz soğuk havalarda yağın viskositesinin düştüğünü biliriz. GAzın içindeki yağın yağlama özelliği kullnılmadığında conta ve keçelerden kaçam şanzıbüyüyor. Halbuki klima komresörü çalıştırıldığında gaz ile yağ beraberce hem sızdırmazlık hem yağlama işini yapıyor. Ama kompresör çalışmayınca gaz çökeliyor ve yağdan ayrılan noktadarda sorun başladığını düşünüyorum. ne dersek diyelim her araçta olcak diye birşey yok çünü
    her araç,
    Aynı parkurda gitmiyor, çukur stablize yol vb koşullar sarsıntıyı etkilemektedir.

    Klima sistemi ne kadar yıpranmış olduğu ile alakalı durumlar.

    Kopmresörün ne kadar çalışıp yıprandığı ile alakalı.

    Sistem fitting ve borulama sisteminin sağlamlığı ve gevşeyip gevşemediği

    gibi durumlar ile birlikte eğer klima kışın hiç çalıştırılmışsa benzer şekilde risk oranı büyür. Neyse ki kaçan gazı tekrar koyma şansı var.gaz ile birlikte yağını da koydurmak gerekebilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    klima sisteminin içinde yağ vardır. bu yağ tüm aksamı yağlar. klima kompresörü çalışmayınca keçeleri kurur ve kaçırma yapar. o yüzden sistemin sorunsuz çalışabilmesi için ayda değil haftada en az 5 dakika çalıştırmalısınz.

    klima gazı biten arkadaşlar da istanbuldalar ise 40 TL ye dolduruyorum klima gazını

    pek bu neden bütün araçlarda olmuyor? 10 ay yatan aracın klimasını çalıştırıyorlar ve sorunsuz çalışıyor.
    biri bunu açıklayabilirmi?


    Alıntıları Göster
    aracım 2008 model toyota yaris 10bin km de ve asvalttan inmemiş bir araç.

    az önce airfel klima servisi ile bu konuyu konştum. bana bu aydabir çalıştırma olayının yağlama için gerekli olduğunu söyledi ama gaz eksilmesi ancak bir kaçak durumunda olabileceğini ve araçta nereden kaçak olduğu araştırılmalı diyor. klima çalışmadığında kompresörde yoğunlaşacağını kendiside söyledi ama gazın bir yere kaybolmaması gerektiğini söyledi. beklemeden kaynaklanan partikül çökmeleride olacağından tıkanma yapabileceğnide söyledi.
    aynı parkur olayına katılmıyorum çünkü sistemde yüksek basınç var kaçak varsa araçtaki çalkantıya bağlı olacağı pek mantıklı gelmiyor. sıvı olsa çalkalanır derim ama gaz olunca mantıklı gelmedi. bu keçelerden sızıntı olmasıda yağlı olsada olmasada bence bir arızadır. böyle bir durumda 6 ay çalışmayan bir araçta sarsıntı olsada olmasada her durumda gaz kaçması gerekirdi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    birçok etmen olabilir. Ancak hava sıcaklığı ve nem oranı birinci öncelikli durumdur. hepimiz soğuk havalarda yağın viskositesinin düştüğünü biliriz. GAzın içindeki yağın yağlama özelliği kullnılmadığında conta ve keçelerden kaçam şanzıbüyüyor. Halbuki klima komresörü çalıştırıldığında gaz ile yağ beraberce hem sızdırmazlık hem yağlama işini yapıyor. Ama kompresör çalışmayınca gaz çökeliyor ve yağdan ayrılan noktadarda sorun başladığını düşünüyorum. ne dersek diyelim her araçta olcak diye birşey yok çünü
    her araç,
    Aynı parkurda gitmiyor, çukur stablize yol vb koşullar sarsıntıyı etkilemektedir.

    Klima sistemi ne kadar yıpranmış olduğu ile alakalı durumlar.

    Kopmresörün ne kadar çalışıp yıprandığı ile alakalı.

    Sistem fitting ve borulama sisteminin sağlamlığı ve gevşeyip gevşemediği

    gibi durumlar ile birlikte eğer klima kışın hiç çalıştırılmışsa benzer şekilde risk oranı büyür. Neyse ki kaçan gazı tekrar koyma şansı var.gaz ile birlikte yağını da koydurmak gerekebilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    klima sisteminin içinde yağ vardır. bu yağ tüm aksamı yağlar. klima kompresörü çalışmayınca keçeleri kurur ve kaçırma yapar. o yüzden sistemin sorunsuz çalışabilmesi için ayda değil haftada en az 5 dakika çalıştırmalısınz.

    klima gazı biten arkadaşlar da istanbuldalar ise 40 TL ye dolduruyorum klima gazını

    pek bu neden bütün araçlarda olmuyor? 10 ay yatan aracın klimasını çalıştırıyorlar ve sorunsuz çalışıyor.
    biri bunu açıklayabilirmi?






  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    aracım 2008 model toyota yaris 10bin km de ve asvalttan inmemiş bir araç.

    az önce airfel klima servisi ile bu konuyu konştum. bana bu aydabir çalıştırma olayının yağlama için gerekli olduğunu söyledi ama gaz eksilmesi ancak bir kaçak durumunda olabileceğini ve araçta nereden kaçak olduğu araştırılmalı diyor. klima çalışmadığında kompresörde yoğunlaşacağını kendiside söyledi ama gazın bir yere kaybolmaması gerektiğini söyledi. beklemeden kaynaklanan partikül çökmeleride olacağından tıkanma yapabileceğnide söyledi.
    aynı parkur olayına katılmıyorum çünkü sistemde yüksek basınç var kaçak varsa araçtaki çalkantıya bağlı olacağı pek mantıklı gelmiyor. sıvı olsa çalkalanır derim ama gaz olunca mantıklı gelmedi. bu keçelerden sızıntı olmasıda yağlı olsada olmasada bence bir arızadır. böyle bir durumda 6 ay çalışmayan bir araçta sarsıntı olsada olmasada her durumda gaz kaçması gerekirdi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    birçok etmen olabilir. Ancak hava sıcaklığı ve nem oranı birinci öncelikli durumdur. hepimiz soğuk havalarda yağın viskositesinin düştüğünü biliriz. GAzın içindeki yağın yağlama özelliği kullnılmadığında conta ve keçelerden kaçam şanzıbüyüyor. Halbuki klima komresörü çalıştırıldığında gaz ile yağ beraberce hem sızdırmazlık hem yağlama işini yapıyor. Ama kompresör çalışmayınca gaz çökeliyor ve yağdan ayrılan noktadarda sorun başladığını düşünüyorum. ne dersek diyelim her araçta olcak diye birşey yok çünü
    her araç,
    Aynı parkurda gitmiyor, çukur stablize yol vb koşullar sarsıntıyı etkilemektedir.

    Klima sistemi ne kadar yıpranmış olduğu ile alakalı durumlar.

    Kopmresörün ne kadar çalışıp yıprandığı ile alakalı.

    Sistem fitting ve borulama sisteminin sağlamlığı ve gevşeyip gevşemediği

    gibi durumlar ile birlikte eğer klima kışın hiç çalıştırılmışsa benzer şekilde risk oranı büyür. Neyse ki kaçan gazı tekrar koyma şansı var.gaz ile birlikte yağını da koydurmak gerekebilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    klima sisteminin içinde yağ vardır. bu yağ tüm aksamı yağlar. klima kompresörü çalışmayınca keçeleri kurur ve kaçırma yapar. o yüzden sistemin sorunsuz çalışabilmesi için ayda değil haftada en az 5 dakika çalıştırmalısınz.

    klima gazı biten arkadaşlar da istanbuldalar ise 40 TL ye dolduruyorum klima gazını

    pek bu neden bütün araçlarda olmuyor? 10 ay yatan aracın klimasını çalıştırıyorlar ve sorunsuz çalışıyor.
    biri bunu açıklayabilirmi?




    Alıntıları Göster
    en iyisi haftada 1-2 kez bikaç dakika bile olsa sistemi devreye almak..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    en iyisi haftada 1-2 kez bikaç dakika bile olsa sistemi devreye almak..

    Alıntıları Göster
    sevgili arkadaşlar,


    yeni nesil araçların çoğunda kışın aracınızın havalandırmasını buğu giderme konumuna getirince çalışır.. bu şekilde zaten klimanız buğu giderme modu devrede oldukça çalışır.eski araçlarda da benzer bir yöntem kullanılır tek fark ayarın elle yapılması gerektiğidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sevgili arkadaşlar,


    yeni nesil araçların çoğunda kışın aracınızın havalandırmasını buğu giderme konumuna getirince çalışır.. bu şekilde zaten klimanız buğu giderme modu devrede oldukça çalışır.eski araçlarda da benzer bir yöntem kullanılır tek fark ayarın elle yapılması gerektiğidir.

    Alıntıları Göster
    buğu giderme dediğiniz rezistansların çalıştırılarak uygulanması değil mi.rezistansın çalışması demek klimanın da çalışması anlamına mı geliyor acaba.yani klima çalışırken aynı zamanda yakıt sarfiyatı artıyor.buğu giderelim derken yakıt sarfiyatını da arttırmış mı oluyoruz.yoksa buğu giderme işi farklı mı yapılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    buğu giderme dediğiniz rezistansların çalıştırılarak uygulanması değil mi.rezistansın çalışması demek klimanın da çalışması anlamına mı geliyor acaba.yani klima çalışırken aynı zamanda yakıt sarfiyatı artıyor.buğu giderelim derken yakıt sarfiyatını da arttırmış mı oluyoruz.yoksa buğu giderme işi farklı mı yapılıyor.

    Alıntıları Göster
    evet farklı ,

    2 tür buğu giderme var birisi elktrikyardımıyla arka resistans ısıtılarak yapılıyor bu yan camlardaki ve ön tarafta olışacak buğuyu halletmez. kesin çözüm klimayı çalıştırıp sıcak konumuna almaktır. Bu takdirde klima nem alma fonksiyonu gibi çalışır. devridaim kapatılırsa dışarıdaki nem alınmayacağı için ikldakikadan itibaren tüm camlardaki nem azalır ve yok olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    buğu giderme dediğiniz rezistansların çalıştırılarak uygulanması değil mi.rezistansın çalışması demek klimanın da çalışması anlamına mı geliyor acaba.yani klima çalışırken aynı zamanda yakıt sarfiyatı artıyor.buğu giderelim derken yakıt sarfiyatını da arttırmış mı oluyoruz.yoksa buğu giderme işi farklı mı yapılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evet farklı ,

    2 tür buğu giderme var birisi elktrikyardımıyla arka resistans ısıtılarak yapılıyor bu yan camlardaki ve ön tarafta olışacak buğuyu halletmez. kesin çözüm klimayı çalıştırıp sıcak konumuna almaktır. Bu takdirde klima nem alma fonksiyonu gibi çalışır. devridaim kapatılırsa dışarıdaki nem alınmayacağı için ikldakikadan itibaren tüm camlardaki nem azalır ve yok olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    buğu giderme dediğiniz rezistansların çalıştırılarak uygulanması değil mi.rezistansın çalışması demek klimanın da çalışması anlamına mı geliyor acaba.yani klima çalışırken aynı zamanda yakıt sarfiyatı artıyor.buğu giderelim derken yakıt sarfiyatını da arttırmış mı oluyoruz.yoksa buğu giderme işi farklı mı yapılıyor.


    Alıntıları Göster
    Bu özellik manual klimalarda da geçerlimi ?
    Sadece sıcak konuma alıp klima tuşuna basacağız değil mi?
    Clio Symbol 1.4 8v aracım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet farklı ,

    2 tür buğu giderme var birisi elktrikyardımıyla arka resistans ısıtılarak yapılıyor bu yan camlardaki ve ön tarafta olışacak buğuyu halletmez. kesin çözüm klimayı çalıştırıp sıcak konumuna almaktır. Bu takdirde klima nem alma fonksiyonu gibi çalışır. devridaim kapatılırsa dışarıdaki nem alınmayacağı için ikldakikadan itibaren tüm camlardaki nem azalır ve yok olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    buğu giderme dediğiniz rezistansların çalıştırılarak uygulanması değil mi.rezistansın çalışması demek klimanın da çalışması anlamına mı geliyor acaba.yani klima çalışırken aynı zamanda yakıt sarfiyatı artıyor.buğu giderelim derken yakıt sarfiyatını da arttırmış mı oluyoruz.yoksa buğu giderme işi farklı mı yapılıyor.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Bu özellik manual klimalarda da geçerlimi ?
    Sadece sıcak konuma alıp klima tuşuna basacağız değil mi?
    Clio Symbol 1.4 8v aracım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet farklı ,

    2 tür buğu giderme var birisi elktrikyardımıyla arka resistans ısıtılarak yapılıyor bu yan camlardaki ve ön tarafta olışacak buğuyu halletmez. kesin çözüm klimayı çalıştırıp sıcak konumuna almaktır. Bu takdirde klima nem alma fonksiyonu gibi çalışır. devridaim kapatılırsa dışarıdaki nem alınmayacağı için ikldakikadan itibaren tüm camlardaki nem azalır ve yok olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    buğu giderme dediğiniz rezistansların çalıştırılarak uygulanması değil mi.rezistansın çalışması demek klimanın da çalışması anlamına mı geliyor acaba.yani klima çalışırken aynı zamanda yakıt sarfiyatı artıyor.buğu giderelim derken yakıt sarfiyatını da arttırmış mı oluyoruz.yoksa buğu giderme işi farklı mı yapılıyor.




    Alıntıları Göster
    tüm tiplerde olur. zaten çalıştıracağınız maksimum 1.5-2 dakika. buğunun hızla yok olduğunu göreceksiniz. ancak volksvagen grubundaki climatronik klima grubu olan araçlar 4 derecenin altında klima kompresörü devreye girmez. ayrıca alfa romeo larda da böyle bu durum. göstergede kar işareti çıktığı zaman klimayı çalıştıramazsınız. manuel klimalarda böyle bir durum yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Bu özellik manual klimalarda da geçerlimi ?
    Sadece sıcak konuma alıp klima tuşuna basacağız değil mi?
    Clio Symbol 1.4 8v aracım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet farklı ,

    2 tür buğu giderme var birisi elktrikyardımıyla arka resistans ısıtılarak yapılıyor bu yan camlardaki ve ön tarafta olışacak buğuyu halletmez. kesin çözüm klimayı çalıştırıp sıcak konumuna almaktır. Bu takdirde klima nem alma fonksiyonu gibi çalışır. devridaim kapatılırsa dışarıdaki nem alınmayacağı için ikldakikadan itibaren tüm camlardaki nem azalır ve yok olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    buğu giderme dediğiniz rezistansların çalıştırılarak uygulanması değil mi.rezistansın çalışması demek klimanın da çalışması anlamına mı geliyor acaba.yani klima çalışırken aynı zamanda yakıt sarfiyatı artıyor.buğu giderelim derken yakıt sarfiyatını da arttırmış mı oluyoruz.yoksa buğu giderme işi farklı mı yapılıyor.




    Alıntıları Göster
    evet geçerli. impress arkadşımız yazdığı gibi belki elektronik olarak buna müdahale eden araçlar olabilir ama pratikte nem alma (kışın) için klimanın çalıştırılması ve sıcak konuma alınması yeterlidir. Aslında havalar soğukken bu konu açılsa hemen görmek olası idi ama şimdi yaz artık yazın nem alma koşullunu değerlendirmek için soğuk konumuna almak ve klimaya basmak gerekiyor. yazın klima çift fornksiyon yerine geitir hem nem alır hem de içeriyi soğutur. Aracınızı park ettiğinzde klimayı çalıştırmaya devam ederseniz arabanın altının ıslandığını göreceksiiz işte bu aracın içindeki nemin dışarı atılmasından olmaktadır. Dikkat edin tespit edeceksiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    Bu özellik manual klimalarda da geçerlimi ?
    Sadece sıcak konuma alıp klima tuşuna basacağız değil mi?
    Clio Symbol 1.4 8v aracım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet farklı ,

    2 tür buğu giderme var birisi elktrikyardımıyla arka resistans ısıtılarak yapılıyor bu yan camlardaki ve ön tarafta olışacak buğuyu halletmez. kesin çözüm klimayı çalıştırıp sıcak konumuna almaktır. Bu takdirde klima nem alma fonksiyonu gibi çalışır. devridaim kapatılırsa dışarıdaki nem alınmayacağı için ikldakikadan itibaren tüm camlardaki nem azalır ve yok olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    buğu giderme dediğiniz rezistansların çalıştırılarak uygulanması değil mi.rezistansın çalışması demek klimanın da çalışması anlamına mı geliyor acaba.yani klima çalışırken aynı zamanda yakıt sarfiyatı artıyor.buğu giderelim derken yakıt sarfiyatını da arttırmış mı oluyoruz.yoksa buğu giderme işi farklı mı yapılıyor.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evet geçerli. impress arkadşımız yazdığı gibi belki elektronik olarak buna müdahale eden araçlar olabilir ama pratikte nem alma (kışın) için klimanın çalıştırılması ve sıcak konuma alınması yeterlidir. Aslında havalar soğukken bu konu açılsa hemen görmek olası idi ama şimdi yaz artık yazın nem alma koşullunu değerlendirmek için soğuk konumuna almak ve klimaya basmak gerekiyor. yazın klima çift fornksiyon yerine geitir hem nem alır hem de içeriyi soğutur. Aracınızı park ettiğinzde klimayı çalıştırmaya devam ederseniz arabanın altının ıslandığını göreceksiiz işte bu aracın içindeki nemin dışarı atılmasından olmaktadır. Dikkat edin tespit edeceksiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    Bu özellik manual klimalarda da geçerlimi ?
    Sadece sıcak konuma alıp klima tuşuna basacağız değil mi?
    Clio Symbol 1.4 8v aracım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet farklı ,

    2 tür buğu giderme var birisi elktrikyardımıyla arka resistans ısıtılarak yapılıyor bu yan camlardaki ve ön tarafta olışacak buğuyu halletmez. kesin çözüm klimayı çalıştırıp sıcak konumuna almaktır. Bu takdirde klima nem alma fonksiyonu gibi çalışır. devridaim kapatılırsa dışarıdaki nem alınmayacağı için ikldakikadan itibaren tüm camlardaki nem azalır ve yok olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    buğu giderme dediğiniz rezistansların çalıştırılarak uygulanması değil mi.rezistansın çalışması demek klimanın da çalışması anlamına mı geliyor acaba.yani klima çalışırken aynı zamanda yakıt sarfiyatı artıyor.buğu giderelim derken yakıt sarfiyatını da arttırmış mı oluyoruz.yoksa buğu giderme işi farklı mı yapılıyor.






    Alıntıları Göster
    Düşük derecede klimanın çalışmaması tüm araçlarda vardır ister otomatik ister klasik sistemde,ister reheat ister ayarlı komprasöre sahip olsun ,bu özellik tümünde vardır.
    Vw nin alameti farikası değildir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    klimayı neden kışın dahi olsa en az ayda 1 kez birkaç dakika çalıştırmalıyız?
    çalıştırmazsak ne olur?
    klima gazı kaybolurmu? özellikle bunu merak ediyorum.

    aslında ayda bir bile azdır haftada en az bir kere bir kaç dakika çalıştırmalısın çünkü keçeler durdukça sertleşir ve gaz kaçağı olur sen haftada bir çalıştırdığın için bu keçelerin ömrünü uzata bilir yani işleyen demir pas tutmaz.eğer çalıştırmazsan keçeler kurur ve kemikleşir ondan sonrada gaz kaçağı olur keçeleri değiştirmek zorunda kalırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aagökhan

    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    klimayı neden kışın dahi olsa en az ayda 1 kez birkaç dakika çalıştırmalıyız?
    çalıştırmazsak ne olur?
    klima gazı kaybolurmu? özellikle bunu merak ediyorum.

    aslında ayda bir bile azdır haftada en az bir kere bir kaç dakika çalıştırmalısın çünkü keçeler durdukça sertleşir ve gaz kaçağı olur sen haftada bir çalıştırdığın için bu keçelerin ömrünü uzata bilir yani işleyen demir pas tutmaz.eğer çalıştırmazsan keçeler kurur ve kemikleşir ondan sonrada gaz kaçağı olur keçeleri değiştirmek zorunda kalırsın
    quote:

    Orjinalden alıntı: aagökhan


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    klimayı neden kışın dahi olsa en az ayda 1 kez birkaç dakika çalıştırmalıyız?
    çalıştırmazsak ne olur?
    klima gazı kaybolurmu? özellikle bunu merak ediyorum.

    aslında ayda bir bile azdır haftada en az bir kere bir kaç dakika çalıştırmalısın çünkü keçeler durdukça sertleşir ve gaz kaçağı olur sen haftada bir çalıştırdığın için bu keçelerin ömrünü uzata bilir yani işleyen demir pas tutmaz.eğer çalıştırmazsan keçeler kurur ve kemikleşir ondan sonrada gaz kaçağı olur keçeleri değiştirmek zorunda kalırsın

    bir oto klimacısı ve 2 tane klima servisiyle görüştüm
    keçe olayı hikaye, kapalı bir sistemde gaz kaçağı yoksa gaz kaybolmaz, ama yoğunlaşma olur dediler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    quote:

    Orjinalden alıntı: aagökhan


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    klimayı neden kışın dahi olsa en az ayda 1 kez birkaç dakika çalıştırmalıyız?
    çalıştırmazsak ne olur?
    klima gazı kaybolurmu? özellikle bunu merak ediyorum.

    aslında ayda bir bile azdır haftada en az bir kere bir kaç dakika çalıştırmalısın çünkü keçeler durdukça sertleşir ve gaz kaçağı olur sen haftada bir çalıştırdığın için bu keçelerin ömrünü uzata bilir yani işleyen demir pas tutmaz.eğer çalıştırmazsan keçeler kurur ve kemikleşir ondan sonrada gaz kaçağı olur keçeleri değiştirmek zorunda kalırsın

    bir oto klimacısı ve 2 tane klima servisiyle görüştüm
    keçe olayı hikaye, kapalı bir sistemde gaz kaçağı yoksa gaz kaybolmaz, ama yoğunlaşma olur dediler.

    Alıntıları Göster
    klima isstmei anlatılanların aksine oldukça çok parça içeren basınçlı olarak kapalı sistem olrak imal edilen bir yapıdır. Ancak kapalı sistemler 2 ye ayrılır birisi kaynaklı olarak tüm sistemin kapatılıp valf ile denetlendiği basınçlı kaplar ve böyle onlarca parçanın sistemi kapalı tutmaya çalıştığı sistemler.

    işte kapalıdan anladığınız anlamı biraz değiştirmek gerekebilir.
    bahsedilen keçeler ile ilgili link verdim. Ancak buırada klima sisteminde bir kaçak veya hasar varsa klima tamir setinin herhangi bir parçasına ihtiyaç bulanabilir. Ayrıca titreşim ve rezonans ile bağlantı rakorları gevşeyip dışarı gaz kaçırabilir. rakorlar veya adapterler gibi mekanik parçalar kopntrolünde bu parçaların birleşim ywerlerinde yağlı bir çamur varsa bu sızın gazın yerini size işaret eder. Bu parça sıkılarak tekrar gaz dolum işlemi yapılmalıdır.

    keçelerhttp://www.oto-klima.com/urunler.php?anakategoriid=141&altkategoriid=143

    keçe sökme el aletihttp://www.oto-klima.com/urunler.php?anakategoriid=127&altkategoriid=129

    kompresör tamir takımı parçaları

    O’ringler

    Keçeler

    Kompresör Müşürleri

    Kontrol Valfleri

    Gövde parçaları

    Şarj Port Adaptörleri

    Contalar

    Teflon

    Kompresör kapak ve bağlantı parçaları

    Rondela kitleri

    Rulman ve parçaları

    çok söze gerek yok resimlere bakıp parçalrı anlamaya çalışmak sistemi tanımanın birinci adımıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Haziran 2009; 9:03:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    klima isstmei anlatılanların aksine oldukça çok parça içeren basınçlı olarak kapalı sistem olrak imal edilen bir yapıdır. Ancak kapalı sistemler 2 ye ayrılır birisi kaynaklı olarak tüm sistemin kapatılıp valf ile denetlendiği basınçlı kaplar ve böyle onlarca parçanın sistemi kapalı tutmaya çalıştığı sistemler.

    işte kapalıdan anladığınız anlamı biraz değiştirmek gerekebilir.
    bahsedilen keçeler ile ilgili link verdim. Ancak buırada klima sisteminde bir kaçak veya hasar varsa klima tamir setinin herhangi bir parçasına ihtiyaç bulanabilir. Ayrıca titreşim ve rezonans ile bağlantı rakorları gevşeyip dışarı gaz kaçırabilir. rakorlar veya adapterler gibi mekanik parçalar kopntrolünde bu parçaların birleşim ywerlerinde yağlı bir çamur varsa bu sızın gazın yerini size işaret eder. Bu parça sıkılarak tekrar gaz dolum işlemi yapılmalıdır.

    keçelerhttp://www.oto-klima.com/urunler.php?anakategoriid=141&altkategoriid=143

    keçe sökme el aletihttp://www.oto-klima.com/urunler.php?anakategoriid=127&altkategoriid=129

    kompresör tamir takımı parçaları

    O’ringler

    Keçeler

    Kompresör Müşürleri

    Kontrol Valfleri

    Gövde parçaları

    Şarj Port Adaptörleri

    Contalar

    Teflon

    Kompresör kapak ve bağlantı parçaları

    Rondela kitleri

    Rulman ve parçaları

    çok söze gerek yok resimlere bakıp parçalrı anlamaya çalışmak sistemi tanımanın birinci adımıdır.

    Alıntıları Göster
    yazdıklarına katılıyorum.
    bende klimanın çalıştırılmaması değil, titreşim ve rezonansa bağlı gevşemelerden kaynaklanan kayıp olduğu düşüncesindeyim.
    bu yarisle yaşadığım olayın aynısı marea ilede başıma gelmişti ama bana kimse klimayı kullanmadığın için gaz kalmamış dememişti.
    aslına bakarsanız aracın kliması geçen ağustos ayında soğutmamaya başlamıştı. 10 bin(8000km) bakımında söylemeyi unuttum(daha sonra tekrar uğradım ve klima soğutmuyor diye ama sonra uğramamı söylediler.) sonrada kış geldi ve iyice unutuldu. havalar ısınınca tekrar aklımıza gelincede servis sadece gaz basıp aracı bana verdi ve kullanıcı hatası dedi. sebep; kışın çalıştırılmaması.

    hepinize yorumlarınız için teşekkürler.


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klima isstmei anlatılanların aksine oldukça çok parça içeren basınçlı olarak kapalı sistem olrak imal edilen bir yapıdır. Ancak kapalı sistemler 2 ye ayrılır birisi kaynaklı olarak tüm sistemin kapatılıp valf ile denetlendiği basınçlı kaplar ve böyle onlarca parçanın sistemi kapalı tutmaya çalıştığı sistemler.

    işte kapalıdan anladığınız anlamı biraz değiştirmek gerekebilir.
    bahsedilen keçeler ile ilgili link verdim. Ancak buırada klima sisteminde bir kaçak veya hasar varsa klima tamir setinin herhangi bir parçasına ihtiyaç bulanabilir. Ayrıca titreşim ve rezonans ile bağlantı rakorları gevşeyip dışarı gaz kaçırabilir. rakorlar veya adapterler gibi mekanik parçalar kopntrolünde bu parçaların birleşim ywerlerinde yağlı bir çamur varsa bu sızın gazın yerini size işaret eder. Bu parça sıkılarak tekrar gaz dolum işlemi yapılmalıdır.

    keçelerhttp://www.oto-klima.com/urunler.php?anakategoriid=141&altkategoriid=143

    keçe sökme el aletihttp://www.oto-klima.com/urunler.php?anakategoriid=127&altkategoriid=129

    kompresör tamir takımı parçaları

    O’ringler

    Keçeler

    Kompresör Müşürleri

    Kontrol Valfleri

    Gövde parçaları

    Şarj Port Adaptörleri

    Contalar

    Teflon

    Kompresör kapak ve bağlantı parçaları

    Rondela kitleri

    Rulman ve parçaları

    çok söze gerek yok resimlere bakıp parçalrı anlamaya çalışmak sistemi tanımanın birinci adımıdır.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.