Şimdi Ara

Bir otomobil en fazla kaç yıl kullanılabilir? (Trafikte 30 yaş üstü araç pek yok)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
61
Cevap
1
Favori
2.353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Trafikte gördüğüm en yaşlı otomobiller japon onlarda en fazla 90 model yani 35 hadi zorlasan 40 yıllık otomobilleri görüyorum. 95 yılları civarı tek tük vw tarzı , renault tarzı avrupalı araçlar var maksimum 30 yaşlarda. Birde işte klasik yerli murat 124 , reno 12 ts tarzı parçası hala bulunabilen garip araçlar var.


    Bu eski arabaların hala motor ve yürüyen aksam parçaları bulunabiliyor sanırım. O halde bir otomobil en fazla kaç yıl kullanılabilir? Japonlar 40 yaş Avrupa araçlar 30 yaş falan mıdır bunun sınırı?




  • Aynen öyle. Özellikle Karadeniz Bölgesi'ni görmüş olsa mesela özellikle Ordu ilinin bitki örtüsünün Ford Transit olduğunu görür.


    Aynı şekilde Trakya Bölgesi'ne gitse kırsalında çok yoğun R9 veya Toros'ların olduğunu görür.


    Bu arkadaş genelde sadece kendi çevresi ile bütün bir ülkeyi yorumluyor. Geçenlerde de bayramda çok araba arıza yapmış sıfır araba almak lazım diyordu.  

  • 2000 yılından sonra otomobil üretimi ve kullanılan parçalar belli bir standarda eriştiği için örneğin 2004 model bir otomobilin daha uzun yıllar kullanılabileceğini düşünüyorum.


    - ABS

    - ESP

    - Arka disk fren

    - Arka bağımsız süspansiyon

    - Xenon far

    - Hidrolik direksiyon

    - Hız sabitleme

    - Hava yastıkları

    - Galvanizli ve çürümeyen şase


    Bunlar sürüşle ve güvenlikle alakalı şeyler ve bunların yer aldığı bir araç şayet otonom sürüş mecbur kılınmazsa 20 sene sonra da kullanılır.


    Mekanik aksamda ise:


    - Her silindir için ayrı enjeksiyon

    - Tamamen elektronik ateşleme

    - Daha büyük radyatör ve daha büyük elektrikli fan (hararet sorunu büyük ölçüde ortadan kalktı)

    - En az 5 ileri şanzıman


    Yani bunlara sahip bir araç otoyolda rahatlıkla ve güvenlik açığı yaratmayacak biçimde 130-140 ile gidebilir. Renault da gider Honda da. VW de Peugeot da gider.


    90'lı yıllarda ise durum değişiyor. Freni tutmayan, direksiyonu kütük gibi, kaza yaptığında ikiye ayrılan motoru verimsiz markalar da var Mercedes gibi günümüzdeki otomobillere taş çıkartacak kalitede araç üreten firmalar da var. O yüzden ben otomotivde 2003-2004 yılını baz alırım. Öncesi ve sonrasıdır benim için. Dizelmiş, turboymuş downsizingmiş bunlar işin teferruatı.





  • Max Damage M kullanıcısına yanıt

    tamamda hocam yedek parça bulabilcekmiyiz asıl sorun orda

  • ülkedeki araçların genel karakteristiğini , buyukşehirlerde yaşayıp, mahallenize veya gezdiğiniz gördüğünüz yerlere bakarak yapmamalısınız.

    öncelikle, tüvtürk muayne istasyonlarına giderek yaşadıgınız şehrin ilçenın demografik araba dağılımını net görebilirsiniz. olmadı tuik istatistikleri bu muayne bilgilerinden beslenıyor.


    tuik:

    Trafiğe kayıtlı taşıtların ortalama yaşı 14,5 olarak hesaplandı


    Türkiye'de 2023 yılı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 28 milyon 740 bin 492 adet motorlu kara taşıtı için ortalama yaş 14,5 olarak hesaplandı. Ortalama yaş otomobillerde 14,1, minibüslerde 15,8, otobüslerde 15,8, kamyonetlerde 13,6, kamyonlarda 17,9, motosikletlerde 11,6, özel amaçlı taşıtlarda 14,8 ve traktörlerde 24,4'tür.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 24 Nisan 2024; 10:9:42 >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Genel karakteristigini yapmıyoruz ki göz var nizam var ilde ilçede köy de görüyoruz zaten ülke trafiği belli

  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Bunu yazmaya gelmiştim eline sağlık. Hayatında Ankara’nın doğusuna geçmemiş hatta istanbuldan çıkmamış tiplerde ülke yorumlayacak özgüven var şaka gibi.

  • Hahaha ne alaka :P bal gabagi gibi laf sallayıp duruyonuz galerici bayi geldiniz yine

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Aynen öyle. Özellikle Karadeniz Bölgesi'ni görmüş olsa mesela özellikle Ordu ilinin bitki örtüsünün Ford Transit olduğunu görür.


    Aynı şekilde Trakya Bölgesi'ne gitse kırsalında çok yoğun R9 veya Toros'ların olduğunu görür.


    Bu arkadaş genelde sadece kendi çevresi ile bütün bir ülkeyi yorumluyor. Geçenlerde de bayramda çok araba arıza yapmış sıfır araba almak lazım diyordu.  

  • işte Türkiyegittiğiniz gördüğünüz ilçe ile sınırlı değil. ülke çok büyük. her corafi şart beraberinde zorlukları ve ona uygun araç çözümleriyle geliyor. sistem göz var izan var ile yürümüyor. küçük bir alandaki veri sizi yanıltıyor. zamanında bu şekilde bakan müttefikler 2. dünya savaşını kaybediyordu.bay Wald buna Hayatta kalma yanılgısı diyecekti.

    okumanızı tavsiye ederim


    https://www.tolgaakkus.com/2021/02/15/survivorship-bias/#:~:text=M%C3%BChendisler%20ve%20istatistik%20uzmanlar%C4%B1%20u%C3%A7aklar%C4%B1n,metal%20tabakalar%20ile%20g%C3%BC%C3%A7lendirmeyi%20deniyorlar.





  • Bak hala bilinçsiz bir şekilde sayıklıyor. Allah şifa versin.

  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    ben ülkedeki araçların yaş ortalaması diye konu açmadımki konu bir arabayı en fazla kaç yaşına kadar kullanabilirsiniz? Yani parça vs bulma durumları .. Daha onu anlamadan garip gairp mesajlar atanlar geldi toplanıp sizin gruptanlar sanırım sizi alıntılamış hepsi :D

  • bana taktikleriniz sökmez buyur: Bak hala bilinçsiz bir şekilde sayıklıyor. Allah şifa versin.

  • araştırmaktan ne3 kadar yoksun bir beyin. tuik diye yol da göstermişiz bakmaya niyet dahi etmemiş.


    Türkiye’de 2022 yılı itibariyle, trafiğe kayıtlı araçların yaş grubuna göre dağılımına bakıldığında 21,9%’unun 0-5 yaş aralığında, 23,4%’ünün 6-10 yaş aralığında, 15,6%’sının 11-15 yaş aralığında, 12,3%’ünün 16-20 yaş aralığında, 26,8%’inin ise 21 yaşından fazla olduğu görülmektedir.


    bu bilgiye göre araçların %25 i yani her 4 araçtan 1 i 21 yaşından büyük. yani 20+ yıllık araçlar gayet kullanılıyor. sorun yok yani

  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    bana taktikleriniz sökmez buyur:


    araştırmaktan ne3 kadar yoksun bir beyin. tuik diye yol da göstermişiz bakmaya niyet dahi etmemiş.


    Türkiye’de 2022 yılı itibariyle, trafiğe kayıtlı araçların yaş grubuna göre dağılımına bakıldığında 21,9%’unun 0-5 yaş aralığında, 23,4%’ünün 6-10 yaş aralığında, 15,6%’sının 11-15 yaş aralığında, 12,3%’ünün 16-20 yaş aralığında, 26,8%’inin ise 21 yaşından fazla olduğu görülmektedir.


    bu bilgiye göre araçların %25 i yani her 4 araçtan 1 i 21 yaşından büyük. yani 20+ yıllık araçlar gayet kullanılıyor. sorun yok yani

  • forumdaki beni kıskanan gruplar yine gelip konuyu sabote etmeye çalışıyor ben alıştım artık :D açtığım konulara profilimden bakınca neden kıskandıklarını anlarsınız :D




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9F9095222 -- 24 Nisan 2024; 13:12:45 >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    araştırmaktan ne3 kadar yoksun bir beyin. tuik diye yol da göstermişiz bakmaya niyet dahi etmemiş.


    Türkiye’de 2022 yılı itibariyle, trafiğe kayıtlı araçların yaş grubuna göre dağılımına bakıldığında 21,9%’unun 0-5 yaş aralığında, 23,4%’ünün 6-10 yaş aralığında, 15,6%’sının 11-15 yaş aralığında, 12,3%’ünün 16-20 yaş aralığında, 26,8%’inin ise 21 yaşından fazla olduğu görülmektedir.


    bu bilgiye göre araçların %25 i yani her 4 araçtan 1 i 21 yaşından büyük. yani 20+ yıllık araçlar gayet kullanılıyor. sorun yok yani

    kardeş dün haberleri izledinmi adam halüsinasyon görüp olmayan kişilerle çatışma yapmış boş sokakta heryere ateş etmiş. Yasaklı madde kullanıyormuş çok zararlı biraz araştır öğren istersen





  • anlaşılan bilgi alışverişinden cok mesaj sayısı kasıyorsun. biraz arttır da sonra sıfırlayalım o mesaj sayısını.

  • Bende 2009 Citroen Picasso araç var. 2013 Ocak ayında aldım 70bin kmdeydi, şu an 254bin kmde. 3 yıl Japon aracım da oldu, o araca bu kadar uzun süre binemezdim, binmedim de. küçüktü, atmosferik motordu, LPG can sıkıyordu, yarı otomatik şanzımanı rezaletti, araç izolasyonu iyi değildi, 2-3 kez yolda da kalmıştım, parçası pahalıydı. vs vs.


    Peki niye satmadım? Bu 11 yılda bana sorun çıkardı mı?


    Aracı neden satmadım çünkü çoğu güncel aracın yapamadığı biçimde bile şekilde ihtiyaçlarımızı görüyor.


    Bir kere geniş ve donanımlı:

    7 kişilik araç, bagaj da geniş. Satayım da büyük araba alayım demedim. İki yıl Mercedes GLB vardı 7 kişilik, ondan bile daha geniş bir araç.

    ABS, ASR, ESP, diz hava yastığı dahil 7 HY var, kocaman cam tavan var, tam otomatik kliması var, yağmur ve far sensörü var, elektronik el freni var, hız sabitleme/sınırlama var, yokuş kalkış var, 6 ileri yatı otomatik şanzımanı var.


    Ne yok? Renkli hayalet ekran yok, şerit takip, geri görüş kamerası, adaptif hız sabitleme gibi donanımlar yok. Bunlar da 2013 itibariyle mevcut. Yani 10 yaşında bir picasso'da bunlar da mevcut.


    Hal böyle olunca 1990 model araç 2005 yılında yetmezken 2010 model dolu bir araç hala yeterli gelebiliyor.


    11 yılda 2 kez akü, 2 kez triger, 2 kez debriaj baskı balata volan değiştirdim. DPF sorunu yaşamadım ama EGR bir kere bozuldu. 3-4 takım lastik eskittim. 1.6 HDI motor ile ilgili de parçalar kolayca bulunabiliyor.


    Küçük B sınıfı veya donanım fakiri C sınıfı araçların bu anlamda kullanım ömrü daha kısa olabilir. Aile büyüdükçe insanlar geniş araç olsun, tam otomatik olsun, kablosuz şarj olsun gibi sebeplerle araçların ömrü kısa sürebiliyor kullanıcıs yönünden. E tabi yüzü de eskiyor. Benim aracımın yüzü eskimiştir muhtemelen çoğu kişi de ilk günden beri tipini beğenmiyordur, hiç umrumda olmadı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 24 Nisan 2024; 13:42:11 >




  • synthesizer kullanıcısına yanıt

    ben 90 larda üretilen 25 yıllık japon araçta kullandım o elektrik aksamı 20 yaşında değişmişti mantıken yeni nesil araçlarda elektrik elektronik çok hhad safhada olduğundan sanırım 20 yaşı geçer geçmez elektronik problemleri ortaya çıkacaktır onuda yedek parç abulunabilirse halledilebilinir ama o eski 90lı yılların araçlarına göre çok daha fazla masraf çıkabilir gibi yani bekleyip göreceğiz ama bizim gelir grubumuza göre çok zor artık bu araçları yürütmemiz sanırım.


    Özet olarak 90 model arabalar hala trafikte gördüklerim var ama bizim yeni nesil araçlar misal sizin 2009 model araç ne olacak 5-6 sene içinde belli olacak

  • Bir otomobil en fazla kaç yıl kullanılabilir?


    Aracına göre değişir bence. Genelleme yapmak gerekirse de mekanik ömrü yettiği ve parçası bulunduğu sürece kullanılabilir. Misal Tofaş kuş serisi, mekanik ömrü yetse bi 50 sene daha kullanılabilir çünkü parça ve usta problemi yok. Ama başka "x" marka/model 5 yaşında bir araç (pazardan da çekilmişse) parçasını bulmak, ustasını bulmak zor olabilir. Yürütmek zor olacaktır bir yerden sonra.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.