Şimdi Ara

kmsi yüksek arabaların eksisi nedir? Çok masrafı olması mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.564
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Anneme çok uygun fiyata geldiği için ve bazı masraflarını bildiğim için bi otomatik vites araba aldım. Ciddi bi kazası belası da yoktu.

    2005 model lancer otomatik, 259bin km'de idi. yarı bakımlı denilebilir. 240bin km'ye kadar düzgün bakılmış. Sahibinin son zamanlarda sıkışması sonucu bakımsızdı biraz.

    Satan kişi bakımı 3-4bin km geçmiş olabilir bakım yaptır dedi. Arka sis farı kırık ve teybi düzgün çalışmıyordu.

    Noter: 140tl
    sigorta: 500tl
    kasko: 1100tl (normalde kasko yapmıyorlar yaşından ötürü tanıdık sigorta ve benim eski aracımın annemin üzerinde olmasından indirim kalmış)
    temmuzda 200tl vergi.

    Alırken bildiğim masraflar:
    180tl (4lt yağ, buji seti, filtre seti)
    50tl işçilik
    160tl arka sis
    200tl ön arka tampon sabitleme ve sis farı montajı vs. marşpiyel elden geçti.
    70tl navitech usb teyp (montaj bana ait)

    Bana sürpriz olan şeyler:
    Araba ilkbaharda su eksiltmeye başladı ama yağında en ufak sıkıntı yok.

    50tl lpg su boruları değişti.
    195tl lpg regülatörü ve kalan bi kaç boru daha değişti. Kaput içinde lpg'nin bütün boruları yenilendi, enjektörler eski sahibi tarafından 1sene önce değişmiş.

    hala su eksiliyor, uzun yolda ilk rampada yani motor ısındığında 1-2lt gidiyor.
    Sanayiye tekrar gittik.

    30tl radyatör kapağı bana şaka yapıyormuş.
    50tl alınan antifrizlere gitti.

    hazır sanayide iken sağ direksiyon körüğü ve rot başı değişti.
    10 +25tl
    usta tanıdık olduğu için işçiliği bakım sırasında hallederiz dedi.

    bu arada sağ arka cam düğmesi çalışmıyormuş, 90tl ona gitti.

    araba 270bin km oldu. bakım geldi.
    110tl 4lt yağ aldım.
    275tl'ye 2tane çok az kullanılmış lastik aldım.
    100tl bütün lastiklerin balansı sök tak, sibop değişimleri ve ön takım kontrolüne gitti.

    ön takım biraz üzdü.
    sol sağ ön salıncak 175*2
    sol sağ ön amortisör takozları 75*2
    ön viraj çubuğu dikmeleri 35*2

    560tl malzeme alınacak.
    yağ ve hava filtresi 50-75tl tutacak.

    bunların işçiliğini vereceğim.
    Tekrar ön düzene girecek.

    araba yaklaşık 271bin km'de, motor hiç açılmamış, şanzıman da keza öyle. Düzgün bakılınca motoru uzun ömürlü onu anladım. içindeki yağ 10bin km'dir var ve eksiltme yapmadı.

    Ayrıca şubatta lpg tankını değiştirmem lazım, 10yılı dolacak araba da muayeneye girecek.
    Şubatta da bi 400tl filan lpg tankına, 300tl de muayeneye gidecek.

    Bütün bu masraflara rağmen araç bana hala piyasadan 3-4bin TL ucuza gelmiş oluyor. Hem bu ufak tefek masraflarla arabanın tamiratında çok şey öğrendim. Çoğu şeyi kendim yaptım. (cam düğmesi, lpg borularının değişimi, regülatör değişimi, teyp montajı, suyun nerelerden eksilme ihtimali var)

    Üstüne şubatta tekrar sigorta kasko gelecek...

    8ayda 10bin yaptık, araba köy yollarına da giriyor, uzun süre 130-150 ile de uzun yol yapıyor sürekli biniliyor.
    Kendi arabamı yormak istemediğim yerlere bu arabayı götürüyorum

    Sigorta kaskoları saymazsak, 1yılda 3000tl harcama yaptım/yapacağım.

    Parçası kolay ve ucuza bulunan bir arabanın bu kadar masraf açabildiği yerde yaşlı bir alman mı almak kafada bi iki tahtanın eksik olması lazım sanırım...

    Motoru saat gibi çalışıyor, ancak bir de motor istese rahat 2000-3000tl daha eklemem lazım masraf listesine. Düzgün bakıldığı sürece 400-500bin km'den önce motorunu açmayız dedi ustam. bir iki müşterisi 400bin'i motoru açmadan devirmiş aynı arabadan. Bendekinde de neden olmasın
    Hocam hayirli olsun. Yalniz dikkatini cekiyor 4-5 kez denk geldim. Bu yazdiklarinizi cep telefonunda notlar uygulamasinda sakliyor musunuz ? :D Her arac arayana bu araci onerip yaptiginiz masraflari paylasiyorsunuz :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tamamen bakım ve geçmişi ile alâkalı. Tek sıkıntı yüksek kmli aracı zor satıyorsun. Benim kullandığım Lada ile ilgili konuşursak, eski sahibi ve servis 6, 7 binde bir yağı değişiyor diye aldım, bende ortalama 5 binde değişerek devam ettim. Şuan 200 binde ve sıkıştırma oranı kmsine göre çok iyi. Ben 31 binde fokur fokur su kaynatan Lada da gördüm, 100 binde komple rektefe gören piston çatlatan Lada da gördüm. Benim araba motor ve yürüyeni çok iyi olmasına rağmen sadece km odaklı alıcılar aradığı için gel gör ki Ladamı satamıyorum.

    "Motor" dediğimiz mekanik ve metal parçalardan oluşan mekanizma elbet birgün bitecek, bitecek ama sahibinin veya eski sahibinin bakmasına göre ya uzun vadede bitecek yada kısa zamanda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.