Şimdi Ara

Kod Optimizasyonundan anlayanlar buraya. (Oyun Geliştirme)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir soru soracağım size araştırdım fakat bu bilgiye dair bir şey bulamadım. Şimdi ben Unity'de bir bileşeni önceden değişken olarak tanımlasam veya getcomponent<> ile çağırsam hangisi kod optimizasyonu için daha iyi olur ? Pek bir şey farkeder mi kafamı kurcalıyordu.


    örnek:


    Getcomponent<>.islem() // <> içine Rigidbody2D gelecek yazdım fakat gözükmedi forumda.

    veya

    public Rigidbody2D rb; // degisken tanımlanır

    rb.islem()



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8F0924900 -- 23 Temmuz 2019; 16:28:30 >



  • İngilizce forumlarda araştırdım ve şu sonuca ulaştım.

    "A reference is a reference; once you have the reference it doesn't matter how you got it."
  • Altta ki daha derli toplu. Eğer sahne objeleriyse referansı elle yapmanız daha iyi olur. Mobilde bu performans kurtarır.

    Referansı start'da belirtirseniz daha doğru olur üsttekini yapmak niyetindeyseniz. Çok fazla referans bu en fazla oyun açılırken 1-2 saniye kasmaya sebep verebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 23 Temmuz 2019; 16:54:4 >
  • Public olarak rb tanımladım ve starttan bileşeni çağırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8F0924900 -- 23 Temmuz 2019; 17:7:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-8F0924900

    Public olarak rb tanımladım ve starttan bileşeni çağırdım.
    Ya da Start yerine Awake kullan daha doğru olur diğer scriptler hata vermesin.
  • Tamamdır.
  • Unity kendi içinde GetComponent sonuçlarını önbelleğe atar yani performans olarak bir fark olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Premature optimization root of all evil.

    eğer scene yüklendikten sonra bir sefer yapacaksan fark etmez.

    eğer birden fazla yapacaksan 2. si diğer türlü her seferinde gidip getirmesi gerekecek
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.