Felicia kaloriferden su kaçırıyormuş anlayan var mı? :) |
ŠKODA FELICIA SW(COMBI) 1.3 GLXi İNCELEME -( 40-50 BİNE ARAÇ )(2020) (2. sayfa)
-
-
Böyle bir başlık görünce hatıralar geldi aklıma :) İzninizle bir kaç yorumda ben yapıyım :)
Sırasıyla 98 Felicia 1.3 GLX, 96 Felicia 1.3 Glxi ve 2000 Felicia Combi Glxi 1.3 Safeline araç sahibi olduk. Araçlar ailemizin aracıydı ve bende bolca kullandım. Üstelik Skoda markasına en fazla ön yargıların olduğu yıllarda sahip olduk. Ve tabiki bu da kısıtlı imkan, bilgi ve kaynak demek :)
Kısaca bahsetmek gerekirse verdiğiniz paradan fazlasını verebilen araçlar ama genel olarak uygun fiyatları nedeniyle nispeten fazla el değiştirmi ve en yenisi 20 yaşında olan bir araç olarak düşünüldüğünde temizinin artık zor bulunacağı gerçeğinide göz önünde bulundurmakta fayda var.
Çok sorun çıkarmayan, uzun ömürlü parçalardan üretilmiş olmaları, az elektronik barındırmaları nedeniyle düzenli bakımlarla uzun süre sıkıntısız kullanabilirsiniz. Ama burada her arabada olduğu gibi araçtan anlayan ustalarla ve geçmişi düzgün araçlara denk gelmek önemli nokta :)
İlk gönderide de bahsedildiği gibi aslında bulunduğu sınıfa göre oldukça geniş bir iç mekan sunmaktadır. Son Felicia'mız da Combi yani station wagon model olmasından bagaj konusunda da oldukça tatminkardı. Geliştirilip,üretildiği yıllara göre ortalama üstünde güvenlik sunan araçlar olarakta tanımlayabiliriz. Günümüzdeki araçlarda artık her türlü elektronik güvenlik sistemleri ile kıyaslandığında elbetteki yeterli değil maalesef.
Donanım konusunda Türkiye'ye az gelen Safeline donanıma sahip bir araç kullanmış olarak eğer almayı planlayanlar var ise özellikle bu modeli önerebileceğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Peki bu donanımda ek olarak ne var derseniz; ABS-EDS(elektrnik differansiyel kilidi)(bu abs sistemi golf mk3 lerde olan EDS barındıran sistemi kullanmış) Çift hava yastığı (duruma göre tek hava yastıklılarıda var) 13 inç çok kollu alaşım jant, ön amortisör kule gergisi bu donanımla birlikte standart geliyor. GLXİ lerde ayrıca elektrikli ön cam, elektrikli ve ısıtalı yan aynalar, ön arka sis farı, hidrolik direksiyon gibi özellikler standart geliyor. 1.6 Motorlu modellerde ise klima yı opsiyon olarak sunulmuş olması nedeni ile piyasada 1.6 motorlu modellerde klimada bulunabiliyor.
Motorlardan bahsedersek; 1.3 motorlu motor aslında çok eski bir skoda motorunun revize edilmesi oluşmuş bir motor. Hatta kendisi fabianın ilk neslinde revize edilip, 1.4 68 HP lik model olarak kullanıldı ama daha sonra 1.2 HTP motor gelişince üretimi durdu. Bu motor 8 subaplı olması nedeni ile düşük devirde gücüne göre yeterli çekişe sahip desekte gücünün 68 HP olduğunu unutmamak gerek. Sakin kullanımda yeterli gücü üretmektedir ama Türk halkının "bastın mı gidecek" mantığıyla uyuşmayacağını baştan söyleyim. Temel amacı ulaşım olan, bir yerden bi yere güvenli şekilde gitmek isteyenleri tatmin edecek bir motordur. Bu motoru biz lpg olmadan benzinli kullandık. şehir dışında 5-5,5 LT /100 Km , şehir içinde mevisime göre 8-10 LT/100 KM arasında tüketimi olmaktadır. Bu motor triger zinciri barındırmasından dolayı nispeten daha güvenli diyebileceğimiz ve rutin triger bakımı olmayan bir motordur. Motor konusunda daha fazla güce ihtiyacı olanların 135 NM torku olan VW Polo 6N kasalarda da kullanılarn 1.6 75 HP lik motorlu seçeneğide incelemesi daha yerinde olur.
Kullanım tarafına gelirsek oldukça yumuşak süspansiyon, 13 inç jantlarla geliyor olmasından ve lastik yanak kalınlıkları fazla olmasından oldukça konforludur. Çukur ve tümseklerde biraz fazla esner, normal şartlarda dert olmasada eğer yolda çıkıntı tarzı alan var ise altını vurmanız çok kolaydır. Bunun için genelde her felicia da karter koruma mevcuttur. Yok ise taktırmanızı öneririm.
Zamanında gördüğüm ve hararet sorunu olduğu iddia edilen bir araç olmasından dolayı o noktayada açıklık getirelim. 3 farklı Felicia sahibi olmuş, her türlü hava koşulunda kullanmış olmamızdan dolayı şunu açıkca söyleyebilirim ki hararet sorunu yoktur. Orjinal termostat, kullanma kılavuzunda yazdığı şekilde antifrizli su karışımı kullanıldığında sorun yaşamazsınız. Hararet göstergesi bazı markalardaki gibi 85-95 arasında kendisini 90 a sabitleme durumu bu araçta yok. Bu da demek oluyorki siz sürekli hareket ederken görüyorsunuz motor sıcaklığını. Yaklaşık olarak 93-94 derecede fan çalışıp hızlıca soğutur ve 86-89 derece seviyerlerinde seyreder. Soğutma sisteminizdeki sıvıyı ve radyatörünüzün sağlığını düzenli kontrol ederseniz sorun yaşamazsınız.
Benzer fiyattaki araçlarla kıyaslanınca çok karmaşık bir araç olmasından ve sorun çıkarcak çok az parça olmasından dolayı diğerlerine göre oldukça avantajlıdır. Eğer sorunsuz olana denk gelirseniz uzun süre sizlerde sorunsuz şekilde kullanabilirsiniz. Üstelik artık ek parçalarla kişiselleştirilip yeni özellikle katabiliyorsunuz. Örneğin, geri görüş kamerası, bluetooth, park sensörü, lastik basınç sensörleri gibi bir çok parçayı uygun fiyata alınıp her araca takılabildiği için, uygun fiyata araç ihtiyacınızı giderecek güzel olan bir olarak değerlendirebilirsiniz.
-
Jng cigim o dedigin ani frende frenlemeyi guclendiren sistem tam olarak nedir ??? Yani nasil calisir ?
Skodayi severim bende favoritler vardi tas gibi arabalar pis alamanlar satin alinca bozuldu kalitalist sisteme girdi. O pis almanlarin bok temizleyen Turkler arabalarimiza tapiyorlar yakinda bizlere tapacaklar laflarindan sonra kiclarina soksunlar o arabalarini onlari zengin etmek ihanet fabrikada acmayacaklarmis.
- ugurum peki kronik sorunlari nedir ? 1.3 motorlarda klimalisi yok mu ? 1.6 motor 16v ise yakit olarak ayni yakar 1.6 daha mantikli. Birde bu 1.3 skodalar porche ile ortak motor gelistirilmis diye okumustum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Açıkcası kronik osrun olarak aklıma gelen çok fazla bir şey yok. Elektrikli camları taşıyan halatlerın kopması problemi oluyordu. Hatta bir çok VW de de o yıllarda olan problem ama uygun fiyata sorun çözülüyordu. Ön diskler hava soğutmalı değildir. Yüklü ve rampa aşağı aşırı fren kullanımında aşırı ısınabilir ve kaçırma yapabilir. Arka frenlerde kampana olması ile genelde dengesiz tutabilir veya ayarı bozulabilir. GLX lerde döşeme kadifedir. ve inanılmaz kalitelidir. Kolay kolay deforme olmaz ve konforludur. Bagaj amortisörleri zamana yağ kaçırıp değişim isteyebilir. Bahsettiğim gibi oldukça az teknolojili olması nedeniyle kolay kolay sorun çıkaran parçası yok. Olduğunda da kendinizin bile yapabileceği şeyler mutlaka vardır.
-
Bunun mavi renk pick up kasa olanı vardı eniştemde. 96 yılında sıfır km almıştı. Kırşehir'de o renkte ilk ve tekti. Bir manavın önünde görüyorum bazen, belli ki o sektörde hizmetini sürdürüyor şu an :) 2008 yılına kadar her işte kullandı yanılmıyorsam. Bir ara müteahhitti, çok çimento taşıdı. O yıllar normalmiş demekki, çoluk çocuk çok yolculuk yaptık kasasında. Anahtarı garipti o kalmış aklımda. Bir tarafı dişli, diğer tarafı dümdüz işlenmemişti. Ev anahtarı gibiydi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ugurcypBöyle bir başlık görünce hatıralar geldi aklıma :) İzninizle bir kaç yorumda ben yapıyım :)
Sırasıyla 98 Felicia 1.3 GLX, 96 Felicia 1.3 Glxi ve 2000 Felicia Combi Glxi 1.3 Safeline araç sahibi olduk. Araçlar ailemizin aracıydı ve bende bolca kullandım. Üstelik Skoda markasına en fazla ön yargıların olduğu yıllarda sahip olduk. Ve tabiki bu da kısıtlı imkan, bilgi ve kaynak demek :)
Kısaca bahsetmek gerekirse verdiğiniz paradan fazlasını verebilen araçlar ama genel olarak uygun fiyatları nedeniyle nispeten fazla el değiştirmi ve en yenisi 20 yaşında olan bir araç olarak düşünüldüğünde temizinin artık zor bulunacağı gerçeğinide göz önünde bulundurmakta fayda var.
Çok sorun çıkarmayan, uzun ömürlü parçalardan üretilmiş olmaları, az elektronik barındırmaları nedeniyle düzenli bakımlarla uzun süre sıkıntısız kullanabilirsiniz. Ama burada her arabada olduğu gibi araçtan anlayan ustalarla ve geçmişi düzgün araçlara denk gelmek önemli nokta :)
İlk gönderide de bahsedildiği gibi aslında bulunduğu sınıfa göre oldukça geniş bir iç mekan sunmaktadır. Son Felicia'mız da Combi yani station wagon model olmasından bagaj konusunda da oldukça tatminkardı. Geliştirilip,üretildiği yıllara göre ortalama üstünde güvenlik sunan araçlar olarakta tanımlayabiliriz. Günümüzdeki araçlarda artık her türlü elektronik güvenlik sistemleri ile kıyaslandığında elbetteki yeterli değil maalesef.
Donanım konusunda Türkiye'ye az gelen Safeline donanıma sahip bir araç kullanmış olarak eğer almayı planlayanlar var ise özellikle bu modeli önerebileceğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Peki bu donanımda ek olarak ne var derseniz; ABS-EDS(elektrnik differansiyel kilidi)(bu abs sistemi golf mk3 lerde olan EDS barındıran sistemi kullanmış) Çift hava yastığı (duruma göre tek hava yastıklılarıda var) 13 inç çok kollu alaşım jant, ön amortisör kule gergisi bu donanımla birlikte standart geliyor. GLXİ lerde ayrıca elektrikli ön cam, elektrikli ve ısıtalı yan aynalar, ön arka sis farı, hidrolik direksiyon gibi özellikler standart geliyor. 1.6 Motorlu modellerde ise klima yı opsiyon olarak sunulmuş olması nedeni ile piyasada 1.6 motorlu modellerde klimada bulunabiliyor.
Motorlardan bahsedersek; 1.3 motorlu motor aslında çok eski bir skoda motorunun revize edilmesi oluşmuş bir motor. Hatta kendisi fabianın ilk neslinde revize edilip, 1.4 68 HP lik model olarak kullanıldı ama daha sonra 1.2 HTP motor gelişince üretimi durdu. Bu motor 8 subaplı olması nedeni ile düşük devirde gücüne göre yeterli çekişe sahip desekte gücünün 68 HP olduğunu unutmamak gerek. Sakin kullanımda yeterli gücü üretmektedir ama Türk halkının "bastın mı gidecek" mantığıyla uyuşmayacağını baştan söyleyim. Temel amacı ulaşım olan, bir yerden bi yere güvenli şekilde gitmek isteyenleri tatmin edecek bir motordur. Bu motoru biz lpg olmadan benzinli kullandık. şehir dışında 5-5,5 LT /100 Km , şehir içinde mevisime göre 8-10 LT/100 KM arasında tüketimi olmaktadır. Bu motor triger zinciri barındırmasından dolayı nispeten daha güvenli diyebileceğimiz ve rutin triger bakımı olmayan bir motordur. Motor konusunda daha fazla güce ihtiyacı olanların 135 NM torku olan VW Polo 6N kasalarda da kullanılarn 1.6 75 HP lik motorlu seçeneğide incelemesi daha yerinde olur.
Kullanım tarafına gelirsek oldukça yumuşak süspansiyon, 13 inç jantlarla geliyor olmasından ve lastik yanak kalınlıkları fazla olmasından oldukça konforludur. Çukur ve tümseklerde biraz fazla esner, normal şartlarda dert olmasada eğer yolda çıkıntı tarzı alan var ise altını vurmanız çok kolaydır. Bunun için genelde her felicia da karter koruma mevcuttur. Yok ise taktırmanızı öneririm.
Zamanında gördüğüm ve hararet sorunu olduğu iddia edilen bir araç olmasından dolayı o noktayada açıklık getirelim. 3 farklı Felicia sahibi olmuş, her türlü hava koşulunda kullanmış olmamızdan dolayı şunu açıkca söyleyebilirim ki hararet sorunu yoktur. Orjinal termostat, kullanma kılavuzunda yazdığı şekilde antifrizli su karışımı kullanıldığında sorun yaşamazsınız. Hararet göstergesi bazı markalardaki gibi 85-95 arasında kendisini 90 a sabitleme durumu bu araçta yok. Bu da demek oluyorki siz sürekli hareket ederken görüyorsunuz motor sıcaklığını. Yaklaşık olarak 93-94 derecede fan çalışıp hızlıca soğutur ve 86-89 derece seviyerlerinde seyreder. Soğutma sisteminizdeki sıvıyı ve radyatörünüzün sağlığını düzenli kontrol ederseniz sorun yaşamazsınız.
Benzer fiyattaki araçlarla kıyaslanınca çok karmaşık bir araç olmasından ve sorun çıkarcak çok az parça olmasından dolayı diğerlerine göre oldukça avantajlıdır. Eğer sorunsuz olana denk gelirseniz uzun süre sizlerde sorunsuz şekilde kullanabilirsiniz. Üstelik artık ek parçalarla kişiselleştirilip yeni özellikle katabiliyorsunuz. Örneğin, geri görüş kamerası, bluetooth, park sensörü, lastik basınç sensörleri gibi bir çok parçayı uygun fiyata alınıp her araca takılabildiği için, uygun fiyata araç ihtiyacınızı giderecek güzel olan bir olarak değerlendirebilirsiniz.
Üstadım elinize sağlık, nedense forumda bayağı meşhur olan Felicia'nın konusu çok prim yapmamış yaşadığım tecrübeleri anlattığım diğer konum yangın yeri.
Aracımı 183 binde aldım ve şu an 195 bini devirdim, uzun yola gittim, havalar soğukken araba tadından yenmiyor soğuk iklim arabası gerçekten.
Kalorifer peteği ve V kayışı değiştikten sonra ilginç bir şekilde aracın çekişi düzeldi, OBD-II portundan bilgisayar bağlayıp bazenleri motor durumunu inceliyorum V kayışı yağ basıncını arttırdı.
Benim aracım 19 yaşında, 2021 Kasım'da trafiğe çıkışından bu yana tam 20 yaşında olacak, araba inanılmaz bir şekilde sağlam, 200-300 binde motorunda randıman tutmayan çok sayıda 190 ve 200 Mercedes gördüm Felicia o konuda gerçekten sağlam bir araba, 20 yaşında bir Palio ile arasında dünya kadar fark var.
Aynalarda da ısıtma varmış, arka cam rezistansı sigortası atınca yan aynalar ısıtmıyor, sigortayı düzeltince yan aynalar ısıtmaya başladı.
Motoru alt devirlerde çok yeterli, sizde bilirsiniz 1200-1300 devirde bile tırmanıyor, alüminyum blok olduğu için yazın bir nebze daha kolay soğuyor.
Hararet konusunda biraz sabıkalıyız, yaklaşık 200 bin km sonunda araç biraz daha nazlı oluyor, yazın 35 derece güneşte 40 derece sıcakta motor kendini salıyor tam kırmızı ışıkta bağıra bağıra fan açmasına da hastayım, buna dair şiir bile yazdım.
Araç çok basit bir mekaniğe sahip, mesela E27-E36 BMW'lerde petek değişimi için göğüs, direksiyon sökülür bu araçta 5 vida 10 klips çıkınca tüm kalorifer ve tesisat çıkıyor. Kaloriferde polen filtresi olmadığı için bebekleri sivrisineklerden korumak için kullandıkları tülden ve sineklikten filtre yaptım iş görüyor.
Felicia piyasası da iyi ama ölücüsü fazla, benim araca 48'den ilan girdim 1 hafta içinde beni delirtmeye çalışan bir grup oluştu, Ankara'da adamla 1 saat telefonda konuştuk 2 saat arabayı 3 kişi inceledi aynı gün 200 lira ekspertize verdi sonra motor %87 çıktı 90 çıksa alırdım dedi sonra bi durdu durdu s ben senin arabanı almam dedi kağıtları da bana verdi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_migJng cigim o dedigin ani frende frenlemeyi guclendiren sistem tam olarak nedir ??? Yani nasil calisir ?
Skodayi severim bende favoritler vardi tas gibi arabalar pis alamanlar satin alinca bozuldu kalitalist sisteme girdi. O pis almanlarin bok temizleyen Turkler arabalarimiza tapiyorlar yakinda bizlere tapacaklar laflarindan sonra kiclarina soksunlar o arabalarini onlari zengin etmek ihanet fabrikada acmayacaklarmis.
- ugurum peki kronik sorunlari nedir ? 1.3 motorlarda klimalisi yok mu ? 1.6 motor 16v ise yakit olarak ayni yakar 1.6 daha mantikli. Birde bu 1.3 skodalar porche ile ortak motor gelistirilmis diye okumustum.
Valla hocam iki kere sert frenleme yaptım ilginç ama aynı ABS gibi lastik tam kilitlenince kilidi bırakıyor, pat pat yapmıyor ama lastik tam kilitlenmiyor normalde HBA frene sert basınca çok daha sert frenleme yapan bir sistem, geç fren yapınca sürücüye aracın tolerans göstermesini sağlıyor.
-
1999 200.000 km glxi almak istiyorum tavsiye edermisiniz ilk aracım olacak acemilik atmak için uygunmu sizce
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: muhip601999 200.000 km glxi almak istiyorum tavsiye edermisiniz ilk aracım olacak acemilik atmak için uygunmu sizce
Evet hocam uygundur, ustası bol yedek parçası ucuz ikinci eli çok iyi satmak istediğiniz de elinizden çabuk çıkar.
Acemilik atma noktasında bunu sürmek
F-16 kullanmakla eş değer kabiliyet gerektiriyor zaten arabanın camları kanopi gibi bunu kullanabilirseniz süremeyeceğiniz taşıt yok. :^)
Bu arada frenlemesi bayağı tehlikeli haberiniz olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: oznk40Bunun mavi renk pick up kasa olanı vardı eniştemde. 96 yılında sıfır km almıştı. Kırşehir'de o renkte ilk ve tekti. Bir manavın önünde görüyorum bazen, belli ki o sektörde hizmetini sürdürüyor şu an :) 2008 yılına kadar her işte kullandı yanılmıyorsam. Bir ara müteahhitti, çok çimento taşıdı. O yıllar normalmiş demekki, çoluk çocuk çok yolculuk yaptık kasasında. Anahtarı garipti o kalmış aklımda. Bir tarafı dişli, diğer tarafı dümdüz işlenmemişti. Ev anahtarı gibiydi.
135'e Fun paketi ilan girmiş hocam :)
Kırşehir'de efsane olarak genelde Toros'u çok duydum.
-
Arabayı sanırım forumdan gören biri Ankara içinde yaşıyormuş ve arabaya bakmaya geldi.
Dürüstçe de söyledi, abi al-satçıyım bu arabadan ekmek yiyeceğiz 45'e verirsen alacağım dedi bende bu kadar masraf ettikten sonra 45'e veremem dedim alacaksa binici alsın.
-
Felicia'yı sattım arkadaşlar.
Ah ulan Felicia, aldığımda 55 üstüne gidecek deseler inanmazdım.
-
Benden alan dayı 75'e satmış.
Şu an 2000 model enjeksiyonlu, elektrikli ön cam ve yan aynalara sahip arabalar 80-90 bin TL.
Toros'lar 50-60 bin ediyor...
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X