Şimdi Ara

konsollar yandı, nedir bu ters polarizasyon?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Selam,

    İkidir aynı şey oluyor.

    Erkek ucu ile eski Atari 2600 kolonlarını çalıştıran 9V 500mA'lık sıradan bir adaptörün bu defa dişi ucunu
    üzerlerinde 9V 850mA yazan 2 Adet NES kopyası kolona taktığımda bu cihazlar yandı.

    Yani ne oldu derseniz, her iki cihazın da adaptör girişinin hemen ardındaki bir direnç (ya da bence diyot olması daha mantıklı ama dirence benziyor)
    yanarak pis bir koku ve dumanla havaya karıştı.

    Ama şansım o ki, sonra bu adaptördeki kutupları değiştirince bu kolonlar, o dirençlerin yanık olmasına rağmen çalıştı.

    Şimdi sorum şu...

    Bu olay tam olarak nedir? Ters elektrik gelmesinden dolayı bu cihazların koruyucu diyotları, tıpkı bir sigorta gibi mi yanıyor?
    Bu direnç ya da diyotlar kül olmuş olmasına rağmen bu sistemler hala nasıl çalışıyor?
    Bu işin bir hesabı var mı? Yani ters kutuplama yapmış olsam da 850mA'lık birer adaptör kullansam yanmayacak mıydı?
    Bu örnekteki gibi bazı aletler, ters kutupta yanıyor olsa da; neden bazı aletler ters kutupta çalışmasa bile, yanma gibi bir problemleri olmuyor?

    Yani bunlar merak sorusu...

    Ama asıl olay herhangi bir cihazın doğru kutbunu ya da onun + veya - değerde çalışıp çalışmadığını anlamanın yolu nedir?

    Teşekkürler...







  • 850 mA isteyen cihaza 500 mA'lik adaptör takmaman lazım, eğer durumu doğru anladıysam. Ama önce yandı ters takınca çalıştı demişsin, belki orada bir zener diyot olabilir, diyot doğru polarize olunca normal olarak cihaza akım gitmemiştir ve aşırı ısınmıştır. Ters çevirince ise çalışmasına devam etmiştir. Böyle bir durum olabilir.

    Ama başta dediğim gibi cihazın çekeceği akımı sağlayabilecek bir adaptör kullanmazsan adaptörden sürekli fazla akım çekmiş olursun ve düz taksan bile cihazı yakarsın.
  • anlatıma göre hala çalışıyor olması enteresan bir durum ,sonuca gitmek için bilinçli bir müdahele gerekli sanırım.
  • Ben kullamamanı tavsiye ederim, akım yüksek olduğundan devre ona göre tasarlanmamıştır ileride kapasitörler başını ağrıtır (Kokusu Pistir) bence bilinçli bi müdahale iyi olur...
  • quote:

    Ama asıl olay herhangi bir cihazın doğru kutbunu ya da onun + veya - değerde çalışıp çalışmadığını anlamanın yolu nedir?


    Diyelimki elinizde bir alet var fakat besleme kablolarindan hangisi + hangisi - bilmiyorsunuz. Acaba hangisi + hangisi - dir?

    Eger cihazin icini acma sansiniz varsa cihazi acin.

    Besleme uclarini takip ettiginizde elektrolitik kondansatorler goreceksiniz. Kondansator uzerinde + yada - ucu belirten yazi sorunuzun cevabidir.

    Eger cihazin icini acma sansiniz yoksa fakat devre entegre tarzi elemanlar iceriyorsa;

    Avometreyi diyod kademesine alin. Besleme uclarinda iki yonde de olcum yapin.

    Bir yonde dusuk diger yonde yuksek deger okursunuz.

    Dusuk okudugunuz uclar ters uclardir. Yuksek okudugunuz uclar ise dogru yonde olan uclardir.

    2. yontemin mantigi sudur. Entegre devrelerin besleme uclarinda imalat asamasinda genellikle ters diyod olusur.

    Yani entegre dogru beslendiginde bu diyod kesimdedir. Ancak entegreye ters voltaj verirseniz bu diyod iletimdedir. Zaten ters voltajda bu diyod yanar ve silikon cipi harap eder.

    2. yontem %99 ise yarar ancak besleme girisinde seri diyod varsa yontem tersine isler.

    Bir diger yontem de besleme uclarina 15..20 Ohm seri direnc baglamaktir.
    Ters voltaj verdiginizde cihaz hemen arizalanmaz. Baktiniz calismiyor beslemeyi ters cevirirsiniz cihaz yarim yamalak ta olsa calisir yada calisir gibi yapar.

    Bu yontem de genllikle ise yarar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.