Şimdi Ara

KoskocaTV kutusunu 2 yıl boyunca saklamak gerekiyormuş (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
15.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GENESIS
    arkadaşım kendi açından bakarsan haklısın koca koli hem nediye saklıycan ama firma tarafına döndüğünde o attığın kolinin üzerinde cihazını seri numaraları var ve o seri numaraları başka bi koliye daha uygulayamazlar olabilecek ters bi durumda firma zanlı durumuna düşer bunoktada da biz tüketiye iş düşüyo ve malesef o kutuları hatta köpükleri bile atmamız gerekiyo adına üzgünüm :(

    Garanti kapsamında değişim yapılacak bir ürün için kutusu üzerindeki seri numarasının ne gibi bir önemi var pek anlayamadım.

    Burada geçerli olan kanunun ne söylediğidir. Bugüne kadar böyle bir zorunluluğu hiç duymadım.

    Diyelim ki yeni ev kuruyoruz; buzdolabı, fırın, çamaşır, bulaşık makinesi, televizyon, müzik seti vb. bunların hepsinin kutusunu saklayacak mıyız ? Hadi diyelim kutuları katladık ince oldular ve bodruma koyduk bir şekilde, köpükleri nasıl saklayacaklar ? "Garanti kapsamında ürün değişimi için" böyle bir zorunluluğun elle tutulacak hiçbir tarafı yok.

    Konuyu açan arkadaş gerekli mercilerle görüşüp bizleri yetkili ağızdan alacağı bilgi ile bilgilendirirse iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 11 Şubat 2008; 17:28:37 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: signore

    [Konuyu açan arkadaş gerekli mercilerle görüşüp bizleri yetkili ağızdan alacağı bilgi ile bilgilendirirse iyi olur.


    boş durmadık tabii bir kaç yerle görüştük.

    Sanayi Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü ile görüştüm. kutu şartı falan yok. kayıtsız şartsız değişim veya ücret iadesi gerekiyor.

    TNB ile görüştüm. Teknik servisin hata yaparak beni satıcıya yönledirdiğini, bunun ancak arıza 30 gün içerisinde olması durumunda yapılabileceğini, satın almamın üzerinden 7 ay geçtiği için değişimin kendilerince yapılması gerektiğini söylediler. telefonumu aldılar bana döneceklermiş. kutu olmaması durumunda değişim yapmayacakmısınız şimdi yani diye ısrarla sormama rağmen öyle bişey söylemiyoruz biz size döneceğiz dediler.

    bekliyorum bakalım sonuçtan sizi haberdar edeceğim.




  • konu uzadıkça uzuyor.

    dün tnb den aradılar tv yi alın teknosaya götürün bir sorun çıkarsa da şu numaradan .... hanımı arasınlar dediler.
    dedikleri gibi götürdüm tv yi. teknosaya bıraktım. teknosadaki müşteri hizmetleri temsilcisi tnb yi aradı, çıkan bayan sizden başka bir toshiba alsınlar onun kutusunu da bize gönderin ama önce mail atın iş resmi olsun demiş.

    ben de dedimki benim şu an teknosadan alacağım bir toshiba tv yok. ben bu tv nin aynısından istiyorum olmazsa da para iadesi istiyorum. nesye sonuç olarak mail attılar cevaba göre teknosa beni arayacakmış.

    cevabı beklemeden bugün tnb deki sözkonusu bayanı aradım. bana mail gelmedi dedi. durumu anlattım. başka bir toshiba tv alın onun kutusuna da sizin eski tv yi koyup gönderesinler dedi. aynı şeyleri ona da izah ettim. 32wl68p yokmuş onlarda da. o zaman dedim paramı geri istiyorum. kutunuz olmadığı için öyle bişey mümkün değil dedi. dedim nerde yazıyor bu kutu. tüketici kanununda tüm aksesuarlarıyla teslim etmek yazıyormuş. dedimki ben de okudum onu ve tüm aksesuarlarını da teslim ettim. kutu akseuardı değildi tartışması çıktı.

    yine başa döndük bana 37z3030 100hz tv yi biz teknosaya gönderelim siz farkını verip onu alın dedi. hangi fiyat geçerli olacak dediğime ise toshibanın belirlediği fiyat yanıtını aldım. o kadar para veremem kutu şartını da kabul etmiyorum. hakkımı arayacağım dedim.

    galiba tüketici hakem heyetinin yolu görünüyor. iş iyice çıkmaza girdi.




  • hiç bir şey boşu,boşuna var olmuyor.etki,tepki meselesi.
    internette teknosa mağdurları adında site açılmış.
    acaba neden?????
  • teknosa yı suçlamıyorum çünkü burda arıza çıkaran TNB. illa ki kutu isteriz diyorlar. teknosadan da değişimde mutlaka toshiba alacaksınız ve kutusunu bize vereceksiniz diyorlar.

    az önce teknosa dan aradılar. TNB den mail gelmiş. müşteri mağazanızdan istediği bir toshiba tv yi alabilir diyormuş. ücret farkını vermek veya almak kaydıyla.

    yaa anlamıyorum amaç sadece zorluk çıkarmak. ben şimdi 37 inch bir tv alsam naapacak ki bu kutuyu. benim 32 inch tv mi bu kutuya mı koyacak.

    Tüketiciyi Koruma Genel Müdürlüğüyle de tekrar görüştüm. kutu isteyemezler Tüketici Mahkemesine başvurun ve para iadesi isteyin dediler.

    Tüketici Mahkemesi diğer mahkemelerden farklıymış. harç vergi mahkeme masrafı falan yokmuş. direkt gidip dilekçenizi veriyormuşsunuz.

    bakalım biraz düşüneyim ne yapacağıma karar vermiyorum. şimdi mahkemeye gitsem aylarca sürünürüm tv siz. teknosadan başka bir toshiba alsam attan inip eşşeğe binmek olacak. zaten alabileceğim 32c3500 ve 42a3000, 42c3000 ve 37a3000 var. x serisi için üstüne para vermem lazım ki x serisi de activevision panel değil değil zaten. hmi 2 tane.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toggle -- 14 Şubat 2008; 16:45:20 >




  • bu nasıl bir anlayış müsteri memnuniyeti nerede kaldıki
  • işim gücüm yok kutu saklıycam ben evde oturacak yer bulamıyorum
  • YAPACAĞIN ÇOK BASİT

    Ürünün aynısından değişim isteyeceksin. yenisinin kutusunun içine sendeki sorunlu lcd yi koyacaksın. yeni ürünü de paşa paşa eve götüreceksin.

    tüketici kanununda "iade edilen ürünü satın alındığı gibi aksesuarlarıyla iade etmelisiniz" gibi bi madde var ama kutusu , köpüğü aksesuar mıdır bilemem. ancak teknosa ya bu malı satan firma böyle bi şart koşuyordur, o firmaya da yurtdışındaki fabrika böyle demiştir. yani teknosalık bi olay değil bu kutusunun istenmesi.
  • Valla bende 42" tvnin devasa kutusunu hala gardrobun üstünde tutuyorum...
  • Belki çok genel bir yorum olacak ama, burada kabahat ne Teknosa'nın ne TNB'nin; asıl kabahat onların bu davranışlarına prim veren ve tüketiciyi koruyormuş gibi gözüküp, aslında korumayan sistem...

    Mesela "neye dayanarak benden kutu istiyorsunuz" diye sorsanız, ya cevapsız bırakırlar, ya da kutuyu "aksesuar" kategorisine sokmaya çalışırlar. Gerçi o zaman şöyle cevap vermek lazım; "Peki, eğer kutu aksesuar ise, 23 ay sonra rengi solarsa yeni kutu isterim, gelmezse ürün iadesi yaparım !!!!"

    Bu firmaların bu kadar yokuş yapabilmesinin, neredeyse hiçbir firmanın 15 iş günü sonra yedek ürün verme kuralına uymaması, kusurlu ürün değişimi veya ücret iadesi yapmamasının sebebi, etkili yaptırımların olmaması.

    Eğer ağır cezalar olsa, kanuni yükümlülüklerini tüketiciye iki dedirtmeden yerine getirirler. Ama şimdi belki %1-2, hadi bilemedim %5 tüketici mahkeme ile uğraşıyordur. Bu durumda, tüketiciyi mağdur etmek onlar için daha avantajlı gözüküyor.

    İnanın sırf bu yüzden, Toshiba, Sony, Dell notebook almaya korkuyorum. Hepsi HP'den daha kaliteli, ancak HP'nin müşteri hizmetleri ve Tüketici Kanununu uygulaması sorunsuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 15 Şubat 2008; 1:01:27 >




  • Sayın signore..

    Sizin notebook bölümünde de yazılarınıza rastladım hp ve servis memnuniyeti ile alakalı. Fakat sizde görmüşsünüzdür, hp nin servisinden herkes yaka silkiyor. Buradaki fark nereden kaynaklanıyor? Aklımda yanlış kalmadıysa sizin hp'nin ticari ürünlü notebook'unu kullanmanızdan mı?

    Benimde servisi ile değil ama başka bir konuda güvenim sarsılmıştı hp'ye. Oda şuydu: Bir ara yazıcılarda "geri ödeme kampanyası" şeklinde anlatılan bir kampanyası olmuştu. 30 ytl. geri ödeme yapacaklardı ve bu gazetelerde dahi ilanları çıkan bir kampanyaydı. Faturayı ve banka bilgilerini fax çektim bir ay beklememi söylediler. Ödeme yapılmadı. Tekrar aradım sonuç çıkmadı bende pes ettim. O günlerde şikayetimvar.com gibi sitelerede bakmıştım meraktan. Daha büyük ödeme yapılması gereken ürünlerde de alamayan pek çok insan olduğunu görmüştüm. Örneğin: bir notebook ve pda alana 300$ gibi bir geri ödeme olacaktı. Alamayanlar vardı. Halbuki alım kararında bu kampanyanın etkisi küçümsenemez.

    Fazla uzatmayayım...O günlerden bende hp ye karşı bir soğukluk var. Ama sizin memnuniyetiniz, ben mi yanlış düşünüyorum acaba dememede sebep oluyor doğrusu.




  • üstteki mesaja katılıyorum bende philips 50" plasma aldım ki tahmin edeceğiniz gibi 42" uf diorsunuz büyük diyorsunuz bir de bunu düşünün üç yetişkin insan içine sığar rahat rahat hemde

    neyse ben sorduğumda kuruluma gelen servis elemanlarına yok dediler ve eklediler saklamanız yarın öbür gün bir yere taşımak istediğinizde işinize çok yarayacağı için yani sizin için iyi olacaktır lakin saklamak zorunda değilsiniz dediler...

    Saygılarımla,
    Soner Alp Korkmazlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE
    Sayın signore..

    Sizin notebook bölümünde de yazılarınıza rastladım hp ve servis memnuniyeti ile alakalı. Fakat sizde görmüşsünüzdür, hp nin servisinden herkes yaka silkiyor. Buradaki fark nereden kaynaklanıyor? Aklımda yanlış kalmadıysa sizin hp'nin ticari ürünlü notebook'unu kullanmanızdan mı?

    Benimde servisi ile değil ama başka bir konuda güvenim sarsılmıştı hp'ye. Oda şuydu: Bir ara yazıcılarda "geri ödeme kampanyası" şeklinde anlatılan bir kampanyası olmuştu. 30 ytl. geri ödeme yapacaklardı ve bu gazetelerde dahi ilanları çıkan bir kampanyaydı. Faturayı ve banka bilgilerini fax çektim bir ay beklememi söylediler. Ödeme yapılmadı. Tekrar aradım sonuç çıkmadı bende pes ettim. O günlerde şikayetimvar.com gibi sitelerede bakmıştım meraktan. Daha büyük ödeme yapılması gereken ürünlerde de alamayan pek çok insan olduğunu görmüştüm. Örneğin: bir notebook ve pda alana 300$ gibi bir geri ödeme olacaktı. Alamayanlar vardı. Halbuki alım kararında bu kampanyanın etkisi küçümsenemez.

    Fazla uzatmayayım...O günlerden bende hp ye karşı bir soğukluk var. Ama sizin memnuniyetiniz, ben mi yanlış düşünüyorum acaba dememede sebep oluyor doğrusu.

    Söylediklerinizde son derece haklısınız.

    HP Tüketici ve Ticari ürün servislerini ayırdıktan sonra, hem Pavilion serisi tüketici ürünlerinin kalitesini düşürdü, hem de servis hizmetinin kalitesini düşürdü, süresini uzattı. Ancak benim memnuniyetim ticari ürünler ile ilgili, çünkü tamamen farklı bir yaklaşım sergiliyorlar. Telefonla destek hatları bile farklı.

    Geri ödeme kampanyasına gelince, bana da geri ödeme yapmadılar. O konuda ben de HP'ye çok kızdım. Anladığım kadarıyla aracı bir firma yürütüyordu, ancak yine de HP'nin sonuçlandırması gerekirdi, ama ben de üzerine düşemedim işlerimden dolayı.

    Sonra mesela yeni bir olay anlatayım. HP 6815 cep bilgisayarı. 2 kez ana kart değişti. En son 4 Ocak'ta değişti ve IMEI kaydı yapılmadığı için 6 Şubat'tan beri cihazın telefon özelliği kapalı. HP ise "bizim yapabileceğimiz birşey yok, Telekomünikasyon Kurumu'ndan kaynaklanıyor" diyor. Bence burada HP haksız IMEI kaydı onların sorumluluğunda olmalı.

    Ancak o 6815 cep bilgisayarı şu an aynı arızayı 3. kez yaptı ve HP'nin gık demeden fatura bedelini geri ödeyeceğini biliyorum. Ayrıca serviste bir 6185 daha var, o da anakart bekliyor. 15 iş günü oldu, yarın yedek ürün verecekler. Bu yüzden HP'den memnunum diyorum. Ayrıca batarya ve adaptör arızasında telefonla verilen bilgiye göre yeni parça gönderiyorlar, harddiskimi söküp bana veriyorlar... Yani öyle ufak şeylerle uğraşıp, müşterinin canını sıkmıyorlar.

    Genel olarak HP'nin ticari seri ürünlerde son derece ilgili ve profesyonel yaklaşımı var. Forumda HP'den şikayetlerin çok çok büyük kısmı Pavillion ve tüketici serisi ürünler hakkındadır.

    Neyse, kusura bakmayın, biraz konu dışına çıktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 15 Şubat 2008; 8:54:49 >




  • Hımm..Teşekkürler aydınlatıcı oldu.

    Ama hala hp ürünü almam.
  • normalde ürünün kutusunu ve diğer parçalarını saklama süren 1 aydır . çünkü ayıplı ürünü değştirme süren 1 aydır. bir aydan sonra oluşan arızalarda teknik servise gitmen lazım.mağazalardan aldığın ürünlerde ürün ayıplı değilse kanun gereği ürünü değiştiremezsin.arızada teknik servis değişim raporu verdiyse o ürünün kutusuna bakılmaksızın ürün değişmesi gerekiyor.kutuya falan ihtiyaç yok.gerekirse farkını vererek yeni bir üst medel bile alabilirsin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: timroth

    normalde ürünün kutusunu ve diğer parçalarını saklama süren 1 aydır . çünkü ayıplı ürünü değştirme süren 1 aydır. bir aydan sonra oluşan arızalarda teknik servise gitmen lazım.mağazalardan aldığın ürünlerde ürün ayıplı değilse kanun gereği ürünü değiştiremezsin.arızada teknik servis değişim raporu verdiyse o ürünün kutusuna bakılmaksızın ürün değişmesi gerekiyor.kutuya falan ihtiyaç yok.gerekirse farkını vererek yeni bir üst medel bile alabilirsin.


    bunu sen ben biliyoruz da Toshiba bilmiyor. veya bilmek istemiyor. dediğim gibi herkes tüketici mahkemesine git diyor da. mahkeme ne kadar sürer ne karar verir muallak. bu arada benim de mağduriyetyim katmerlenecek tabii ki mahkeme süresince.

    toshiba da milletin mahkemeyle uğraşmak istemeyeceğini bildiği için bunu kullanıp istismar ediyor.




  • kararımı verdim. Tüketici mahkemesine gidiyorum. paramı geri istyeyeceğim. tüketici kanununa göre gizli ayıplı mal (yani ürünü satın alıp bir süre sonra ayıplı olduğunu ortaya çıkması) için seçimli hakkınız var. ürün değişimi veya para iadesi.

    ben para iadesi isteyeceğim çünkü aynı paraya bana 100 hz bir televizyon veremiyor toshiba.

    bu arada tüketici hakem heyeti her nekadar büyükşehirlerde 2.159,08 ytl ye kadar olan şikayetlere baksa da kararının bağlayıcılığı yokmuş. yani şirket kararı uygulamayabiliyormuş. bu yüzden kesin çözüm mahkeme.

    teknosada değişim için gittiğim mağaza müdürüyle de konuştum. kutu şartının olmadığını o da biliyor. zaten sadece toshiba da bu sorunla karşılaşıyoruz diyor. örneğin samsung alsaydınız hiç bir sorunla karşılaşmadan ürünü geri alır paranızı verirdik dedi.

    neyse napalım bizde bir dahaki sefere toshiba almayız olur biter.

    hatta mağaza müdürü kutuyla ilgili şu olayı anlattı. telefon iadelerinde mutlaka kutusunu da istiyorduk dedi. birisi mahkemeye gitmiş ve kazanmış. bunu üztüne teknosanın genel merkezinden şubelere yazı gitmiş. bundan sonra kutusunu istemeyin diye.

    benim başıma gelen de ilk değilmiş. benden öncede toshiba bir çok kişiye sorun çıkartmış kutu isteriz diye. mağaza müdürü genel müdürlüğe iletiyoruz bu sorunları hatta çözmeleri için bastırıyoruz bizimde toshiba nedeniyle devamlı başımız ağrıyor diyor.

    sonuç olarak müşterisini mağdur eden TOSHIBA'dan ürün alırken bir kere daha düşünün lütfen. benim başıma gelenler size ders olsun. müşteri ilişkileri bölümü hiçbir şekilde yapıcı değil. çözüm üretmiyorlar hatta siz üstüne gitmezseniz sizin böyle bir sorununuz varmış diye arayıp soran bile yok.

    Edit: mesajı yumuşattım birazcık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toggle -- 18 Şubat 2008; 14:35:00 >




  • Son gelişmeleri paylaştığınız için teşekkürler.

    @Genele hitaben
    Lütfen konuda firma hakkında şikayet içeren mesajlar göndermeyelim.
    Aksi takdirde "firma şikayeti" haline dönüşür ve mesajlar ve/veya konu silinir.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • bilgi tazeleme

    evet arkadaşlar sorunum çözüldü. toshibanın geç gelen yapıcı yaklaşımı sayesinde.

    bildiğiniz üzere mahkemeye gitmeye karar vermiştim. avukatlarla görüştüm. mahkeme dilekçemi hazırladım cuma günü (22.02.2008) mahkemeye gidecektim. mahkemeye gitmeden öce son bir defa arayayım dedim toshibayı. çok şaşırtıcı bir biçimde ürünü geri almayı kabul ettiler. bu seferlik size bir istisna tanıyalım dediler.

    dün teknosaya gittim. ordan toshibayı aradılar ve ürünü geri aldılar. yerine philips aldım. 32pfl7862 100 Hz. 4 Ms tepkime süresi 4 trilyon renk pixel plus 2HD.

    tabii teknosada başka garipliklerle karşılaşmadım değil. ben toshiba yı alırken sehpada almıştım kampanya vardı. ürünü iade alırken dedidler ki siz sehpa da almışsınız kampanyadan tv yi iade yapınca 30 ytl lik fark çıkıyor. nasıl yani? sehpanın sizde kalması için 30 ytl vermeniz gerekiyor. dedim alın sehpayı da geri. neymiş sistem müsaade etmiyormuş.

    neyse sonuç olarak hem tv yi hem de sehpayı iade ediyorum. yeni sehpa aldım yine kampanyadan 400 ytl lik sehpa 199 muş onu aldım. philips 7862 2099 ytl. toplamda 176 ytl fark verdim 6 taksit.




  • neyse geçmiş olsun diyelim umarım başka bir sorunla karşılaşmazsınız
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.