Şimdi Ara

Kötülük Problemi: Tanrı ile Kötülükler Arasında Mantıksal Bir Çelişki Var Mıdır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
3
Favori
2.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eşarilerin görüşünü incelemedim farklılıklar oluyor ama ben genel görüşten bahsediyorum. Bunu farklı bir zamanda konuşabiliriz.
    kuran-ikerim.org
    “İyilik de kötülük de hepsi Allah’tandır.” (Nisa,78) “Sana gelen her iyilik Allah´tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir..” (Nisa, 79) ayetleri bir birine zıt değil midir? | Kur'an-i Kerim
    https://kuran-ikerim.org/iyilik-de-kotuluk-de-hepsi-allahtandir-nisa78-sana-gelen-her-iyilik-allahtandir-sana-ne-kotuluk

    https://forum.donanimhaber.com/david-enoch-un-vazgecilmezlik-argumani--137337198




  • Üstteki arkadaş özet istemiş bende sizin yazdığınız cümleye göre bunu yazdım, konuyla ilgisiz özet niye yazıyorsunuz o zaman.
  • Asus gl702 kullanıcısına yanıt
    Ben orada Tanrı ile kötülükler arasında mantıksal bir çelişki olmadığını söyledim konuyla alakasız mı?
  • Eşarilik Maturidilikle beraber Sünni İslam'ın iki itikadi mezhebinden birisidie. Gayet de genel sayılır.
    İkinci ile ilgili çatlak da toplumun ve dünyanın çıkarlarını kişinin çıkarlarından öne çıkarması. Bunun bir mutlaklığı yok. İnsan ahlaklı olmak zorunda diye de bir şey yok. Zıddının genel geçer olmasının sebebi toplumsal yapıların bireylerden daha güçlü olması, başka bir şey değil. Benim inandığım şey de güçlünün haklılığı zaten. Ama toplumların gücü mutlak değil. Benim fikrim bu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende olduğunu söyledim benimkisi neden alakasız.
  • Maksat ahlaki gelişim olsa herkesi iyi yapardı cehennemde yakarak kötülükleri yok etmek dahamı mantıklı?

    Herşeyi bilen tanrı ve sınav ikilisi 2+2=5 kadar yanlış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Communist -- 7 Mayıs 2019; 21:39:22 >
  • Ondan bahsetmiyorum Eşari'nin kişisel görüşü bu. Eşari'nin öğrencileri aynı görüşte olmayabilir. Ben Eşarilerin görüşüne baktım şu an mümkün dünyaların en iyisi olduğunu savunuyorlarmış. Allah hem iyi hem kötüdür dediklerini bulamadım.
  • Communist kullanıcısına yanıt
    Özgür irade ile yapılan iyilikler robot gibi proglamlanarak yapılan iyiliklerden daha değerlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F54F98451

    Özgür irade ile yapılan iyilikler robot gibi proglamlanarak yapılan iyiliklerden daha değerlidir.
    Hocam siz cidden tanrıdan mı bahsediyorsunuz, böyle tanrı mı olur ya :D Her hareketinde insansı ihtiyaçları ve zaafları var.
  • Asus gl702 kullanıcısına yanıt
    Hayır, insanlardan. Tanrı'nın zaten özgür iradeli olma sıfatı var o zorunlu bir şey.
  • Cehennemde yakarak kötülükleri yok ederse yine programlanmış robottan farkımız olmayacak Ozaman tanrı bize yanlışlıkla özgür irade vermiş şimdide zorla robotlaştırmak istiyor.
  • Tanrinin kötülük problemindeki yeri kötülüğün anlamı kadardır.

    Bana göre tanri benim ilahım değil ancak ilah olması vasfı ile basit ve dürüst olabilir.

    Bi arkadaş benim başından beri savunduğum bi şeyi yazmıştı. Kısaca türemezsen denenecek insan da kalmaz e o halde denenme istenci kimden?

    Peki Kişi kendisinin denenmesini ister ise bu esnadaki kötülük nereden?

    .......

    Türeyeceksen türe ancak denenme istencini de beraberinde taşıdığını unutma. Bu hal bence kötülüğün mevcudatı ve sebebini açıklamaya kafi olmalı idi.

    Daha da ilginci denenmek isteyen bir insi çoğunluğun hali de düşündürücü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 7 Mayıs 2019; 22:2:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Communist kullanıcısına yanıt
    Neden olmasın? Yakması senin kötülük yapman iyi bir gerekçesi varsa yakar. Tecavüz etmiştir yakar bunda bir sorun yok. Tanrı özgür iraden ile iyilik yapmanı istiyor. Bunlar konudan bağımsız sorular ayrıca herkese cevap vermeye çalışıyorum ama çoğu daha konu hakkındaki yazıyı okumadan soru soruyor.
  • Hem iyidir hem kötüdür demedim zaten, ne iyi ne de kötüdür dedim :) Kişisel görüşüm olarak kabul et öyleyse, şimdi kaynağı bulabileceğimi sanmıyorum. Muhtemelen kişisel yoeumumu katmış da olabilirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Asus gl702 kullanıcısına yanıt
    Tanrı çıkar/çıkarsızlıktan daha ziyade iyilik sıfatı gereği bizi yaratıyor. Tanrı'nın bizi neden yarattığını soruyorsun kısaca. Bunu şu şekilde düşünebilirsin. Tanrı iyi bir varlık diyorsak Tanrı'nın bazı şeyleri istemesini makul bulmayız. Ahlaki iyilik yapma ve ahlaki açıdan gelişme imkanı yaratmak çok iyi bir şey. Tanrı'nın hiçbir şey yaratmamasından daha iyi bir şey gibi görünüyor bu. O zaman Tanrı'nın böyle bir şey istemesi gayet normal.
  • Sınırsız bilgiye sahip bir güç bilgi vererek eğitmek varken cezalandırması acizliktir. Kötü olmanın bile bir sebebi vardır sebepsiz kötülük kötü yaratıldığı içindir.
  • Communist kullanıcısına yanıt
    Bu gene dediğim gibi açtığım konuyla ilgili bir şey değil. Delilci kötülük probleminde tartışılacak şeyler. Bu konunun amacı Tanrı'nın iyi olmasıyla kötülüklerin olmasının mantıksal çelişki doğurup doğurmaması.
    www.felsefe.gen.tr
    �eli�mezlik �lkesi Nedir? > Mant�k > Felsefe.Gen.TR
    http://www.felsefe.gen.tr/mantik/celismezlik_ilkesi_nedir_ne_demektir.asp


    Cevap vermeye çalışıyorum ama konunun ama amacından sapıyor. Yazıyı tamamen okuyun tam olarak konunun mantığını kavrammaışsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F54F98451 -- 7 Mayıs 2019; 22:21:43 >




  • İnsanlara basitçe ve dürüstçe yaklaşın.

    Basit daha basit en basit. Hatta abdulbasıt olarak.

    Kişi dnasal kod gereği türediği an karşısındakinin kendisini doğuran yani tabir gereği annesi olduğunu anlar. Kadın çocuğu emzirdiğinde bunun eşi dediği kişi de olduğunu bilir kendisi olduğunu da bunu kabul etmezse daha büyük tanım sorunları çıkar.

    Şimdi ben ilahın elçisiyim ve dedim ki annenle cinsi munasebet kurma. Bunu meydanda söylesen ya gülerler ya döverler.

    Bu dünyanın en basit şeyidir. Yani bunu yapamayacak adama namazı orucu zekatı emretmek yanlıştır hamakattır.

    Bunu bile yapamayacak halde olan kişinin yaratıcı karşısındaki durumu muallaktır.

    .......

    Boşlukta bir söz ver. Bu konu bile olamaz benimle alay mı ediyorsun de veyahut muhakkak ki sen şeytansın beni hem kandırıp hem de yoldan çıkaracaksın veya muhakkak ki sen azgın bir kimsesi de hayrı değil şerri talep ediyorsun.

    El cevap.

    Basitçe ve dürüstçe sen bu işi bile yapamayacak aciz iradesiz nefsini ilah etmiş hevanı aynı kefeye koymuş ve asırlardır bunu ispatlamış bir kimsesin.

    Basitçe ve dürüstçe karşındakini tanımak ondan olası taleplerini sınırlandırır. Yani karşındakine zul etmezsin ve onun halini ona anlatırsın. Senden koca ilah değil ben dahi bir şey istemiyorum dersin.


    ......

    İnsanın bunu başaramadığını gördüğünüz an pek az olan düşüncenizi biraz çoğaltıp düşünmeye başlarsınız.

    Yani insan sizi şaşırtmaması gereken bir varlık olarak verdiği sözlerin basitliğine ve iddiasına rağmen bunu ilaha karşı vermiş gibi bir halle karşılaşmıştır.

    Yani ilah annenle kızkardeşin ile evlenemezsin derken seni tanımış demek ki demelisin.

    Namaz oruç zekat insana ödenebilir şeyler iken neden ödenip de baki bir sermayeye dönüşüp cennete sebebiyet vermiyoru anlamak lazım.

    ........

    Yaratıcıya atfettiğiniz şey alay edercesine komik durmuş iken karşınızda aşılması mümkün olmayan bir dağa mı dönüştü? İşte bu esnada aranan tecelli in yaptığınız şeylere karşılık olması bakımından kötülüğün anlamı üzerine çok deruni bir düşünüş sebeb olması gerekir.


    Basitçe ve dürüstçe insanı uyarmak elçiliktir. Bu durumu çarpıtmak ise ilaha iftiraya kadar gider ki ilaha iftira atan felah bulamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 7 Mayıs 2019; 22:28:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.