Şimdi Ara

Kuran Meali Önerisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
11.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler bende bu zamana kadar sayısız kitap okudum ama ilk defa olarak kutsal kitabımızı okumaya karar verdim. Şunu alsam tavsiye eder misiniz acaba?



    http://m.kitapyurdu.com/index.php?route=products/productdetail&product_id=5046
  • Edip Yüksel- Mesaj. Bu kitapta karar kıldım bugün aldım. Görecez bakalım ne olacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintus Lentulus Batiatus

    Edip Yüksel- Mesaj. Bu kitapta karar kıldım bugün aldım. Görecez bakalım ne olacak?

    Aman ha sapıtırsın
  • Niye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintus Lentulus Batiatus

    Niye

    Hadislere inanmaz kendisi o yüzden hadislerden bağımsız bir mealdir.
  • E herif haklı ki. Buhari denen varlık peygamberin ölümünden sonraki 200. Yıldan sonra toplamaya başlıyor ye biliyorum ki bu işlem 500. Yıla kadar devam ediyor diye biliyorum. Bunların içinde doğru olanlar var mıdır bilemem ama yılın 2017 olduğuna ve mantığımıza bakarsak hangisinin doğru hangisinin yanlış olduğunu saptamanın imkansız olduğunu biliriz. Üzerinde kesinlik bulunmayan bir şeye göre hayatını çekip çevirmekte mantıksızlığın en dik alası olur. Kuranda kuranın bozulmayacağına dair ayet vardır ama sünnetin bozulmayacağına dair ayet yoktur. Sünneti koruyan bir yaradan yok yani.



    Oysa ki feysbukta takip ettiğim 1-2 islamla ilgili sayfada bir çok kez ayet meali paylaşıldı nereden bakarsan bak sanki bir sünnetlere inanmayın diye açık açık yazmadığı kalıyordu.



    Daha kuranın mealine güvenemeyip binbir araştırmayla alıyorken peygamberin ölümünden sonraki 200-500 yılları arasında toplanan sözlerinine inanır mıyım? Dediğim gibi milyonlarca sünnet içerisinden hangisinin (bence yoktur bozulmayan ama) bırak türkçeye çevrilmiş halini arapça halinin bile bugünlere hiç bozulmadan gelen bir sünnetin hangisi olduğunu biz nereden bileceğiz? Vardır belki, ama hangisi?



    Neyse bunlar beni çok alakadar etmeyen şeyler ben sadece doğru olanı göstermek istedim yoksa ben tarafımı çoktan seçtim beni çok ırgalamıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintus Lentulus Batiatus

    E herif haklı ki. Buhari denen varlık peygamberin ölümünden sonraki 200. Yıldan sonra toplamaya başlıyor ye biliyorum ki bu işlem 500. Yıla kadar devam ediyor diye biliyorum. Bunların içinde doğru olanlar var mıdır bilemem ama yılın 2017 olduğuna ve mantığımıza bakarsak hangisinin doğru hangisinin yanlış olduğunu saptamanın imkansız olduğunu biliriz. Üzerinde kesinlik bulunmayan bir şeye göre hayatını çekip çevirmekte mantıksızlığın en dik alası olur. Kuranda kuranın bozulmayacağına dair ayet vardır ama sünnetin bozulmayacağına dair ayet yoktur. Sünneti koruyan bir yaradan yok yani.



    Oysa ki feysbukta takip ettiğim 1-2 islamla ilgili sayfada bir çok kez ayet meali paylaşıldı nereden bakarsan bak sanki bir sünnetlere inanmayın diye açık açık yazmadığı kalıyordu.



    Daha kuranın mealine güvenemeyip binbir araştırmayla alıyorken peygamberin ölümünden sonraki 200-500 yılları arasında toplanan sözlerinine inanır mıyım? Dediğim gibi milyonlarca sünnet içerisinden hangisinin (bence yoktur bozulmayan ama) bırak türkçeye çevrilmiş halini arapça halinin bile bugünlere hiç bozulmadan gelen bir sünnetin hangisi olduğunu biz nereden bileceğiz? Vardır belki, ama hangisi?



    Neyse bunlar beni çok alakadar etmeyen şeyler ben sadece doğru olanı göstermek istedim yoksa ben tarafımı çoktan seçtim beni çok ırgalamıyor.

    O zaman onlar yalan yada değiştirilmiş dersek Kuran bu zamana kadar nasıl geliyor bozulmadan?




  • Kuran bir dini kitap yani beşerilik üstü bir ulviyete sahip inananları için. Kuranda kuranın asla ve asla bozulmayacağına her bir noktası aynı şekilde kıyamete kadar varacağına dair ayet var. Kurana inanan adam kuranın bozulmadığına dair inancını o ayete bağlıyor. Kurana inanmayan için aıkıntı yok ayeti de yalanlar ama kurana inanan ayetin dediğine de inanmak zorunda. Bu bir paradokd gibi bir durum. Kuran ve o ayet doğruluklarını İNANANLAR İÇİN birbirlerinden alıyorlar.



    Peki sünneti koruyan nedir? Sünnetin korunduğuna dair hiçbir bilgi yok. Bunların içinde bugünlere kadar bozulmadan gelen tek bir sünnet yoktur varsa bile hangisinin bozulmadan geldiği bilinemez. Sünneti peygamberi sevdiğin için ayarında uygularsan sıkıntı yok ama sünnetle ayet kaldırıyorsan kurandan islama inandığını söylemen de biraz garip kaçıyor. Kafam kadar ayet var çünkü bozulmayacağına dair.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintus Lentulus Batiatus

    Kuran bir dini kitap yani beşerilik üstü bir ulviyete sahip inananları için. Kuranda kuranın asla ve asla bozulmayacağına her bir noktası aynı şekilde kıyamete kadar varacağına dair ayet var. Kurana inanan adam kuranın bozulmadığına dair inancını o ayete bağlıyor. Kurana inanmayan için aıkıntı yok ayeti de yalanlar ama kurana inanan ayetin dediğine de inanmak zorunda. Bu bir paradokd gibi bir durum. Kuran ve o ayet doğruluklarını İNANANLAR İÇİN birbirlerinden alıyorlar.



    Peki sünneti koruyan nedir? Sünnetin korunduğuna dair hiçbir bilgi yok. Bunların içinde bugünlere kadar bozulmadan gelen tek bir sünnet yoktur varsa bile hangisinin bozulmadan geldiği bilinemez. Sünneti peygamberi sevdiğin için ayarında uygularsan sıkıntı yok ama sünnetle ayet kaldırıyorsan kurandan islama inandığını söylemen de biraz garip kaçıyor. Kafam kadar ayet var çünkü bozulmayacağına dair.

    Kitabı yazan içindekini de yazar biri değiştirebilir de hatta değiştirmiş olabilir de, bu sefer ne anlamı kalıyor?




  • E kardeşim orada ben ne diye "inananlar için" yazdım? Ne diye büyük harflerle yazdım?



    İslam bir inanç sistemi. İnanıp inanmamak sana kalmış. İnanmayan için hiçbir sıkıntı yok. Ama inanan adam o ayete de inanmak ZORUNDA eğer yürürlükten ayet kaldırırsa o ayeti de çiğnemiş olur. Yani kuranın korunduğunu reddetmiş olur. Bu zamanda gidip insanlara kuran bozulmadan varmıştır bozulmamıştır diyemez.



    İnanan sensin inanmayan benim. Doğruluk peşinde koşan doğruyu arayan benim. Kuranı inanana karşı savunduğuma şuan inanamıyorum. İslama inanıyorsun o zaman kuran da bozulmuştur diyorsun islama ve dolayısıyla kurana inanıyorsun ama yüzlerce ayete rağmen kuranı sünnetle bir tutar gibi konuşuyorsun. Nerde sende bizden yana geçip ateist olacaksın. Asdafafs.



    Neyse biraz daha araştır. Daha fazla araştır. İki dakka daha konuşsak dinden çıkacaksın neredeyse bu ne biçim inanaç asdafs ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintus Lentulus Batiatus

    E kardeşim orada ben ne diye "inananlar için" yazdım? Ne diye büyük harflerle yazdım?



    İslam bir inanç sistemi. İnanıp inanmamak sana kalmış. İnanmayan için hiçbir sıkıntı yok. Ama inanan adam o ayete de inanmak ZORUNDA eğer yürürlükten ayet kaldırırsa o ayeti de çiğnemiş olur. Yani kuranın korunduğunu reddetmiş olur. Bu zamanda gidip insanlara kuran bozulmadan varmıştır bozulmamıştır diyemez.



    İnanan sensin inanmayan benim. Doğruluk peşinde koşan doğruyu arayan benim. Kuranı inanana karşı savunduğuma şuan inanamıyorum. İslama inanıyorsun o zaman kuran da bozulmuştur diyorsun islama ve dolayısıyla kurana inanıyorsun ama yüzlerce ayete rağmen kuranı sünnetle bir tutar gibi konuşuyorsun. Nerde sende bizden yana geçip ateist olacaksın. Asdafafs.



    Neyse biraz daha araştır. Daha fazla araştır. İki dakka daha konuşsak dinden çıkacaksın neredeyse bu ne biçim inanaç asdafs ?

    Tamam öyle diyorsun da bu ister inan ister inanma değil ki? İnanacaksın diyorsun o zaman kanıtta olması lazım. Yani şimdi ortada bir gerçek var diyelim bu gerçek "Yerçekimi" olsun, sen getiriyorsun bunu bana diyorsun ki "bak böyle böyle bir şey var inan" e bende derim ki "kanıtın ne?" sen "kanıtım yok ben söylüyorum inan" dersen orada duracaksın, aynı bu örnekteki gibi oluyor durum. Hadisi güvenilmez ilan et e o zaman Kurana nasıl güveneceğiz? Sonuçta hadisi yazan adamlar getirdi onuda pekala üzerinde değişiklik yapabilirler.

    İnanmayan için sıkıntı yoksa kim niye inansın vaktinin bir kısmını ibadete, parasını ibadete harcasın ki? İnanmaz istediği gibi parasını harcar suyla abdest almaz atıyorum su tabancısı doldurur oynar.

    Doğruluk arıyorum diyorsun ama baştan tarafım belli diyorsun? Tarafını önceden seçtiysen nasıl doğruluk arıyorum diyebiliyorsun ki? Önceden kararını vermişsin kendi inancını yada inançsızlığını güçlendirmeye çalışıyorsun o zaman... Mesela bütün kedilerin beyaz olduğuna inanıyorsun ve diyorsun ki bütün kediler beyaz diye bir inancım var ama ben bu odada başka kediler arayayım belki siyah bir kedi vardır ve bütün kediler beyaz değildir sonra gözlerini kısarak odaya bakıyorsun ve gri bir kedi görüyorsun bu kedi pislenmiş olabilir deyip kendi fikrini kuvvetlendirmeye çalışıyorsun. Kusura bakma yani dışarıdan anladığım bu

    Bu aralar araştırmaya çalışıyorum, kitap önerim varsa alabilirim.




  • İnancı bilimle bir tutuyorsun. İnanç bilim değildir. Bilim ve inanç arasında bariz farklar vardır. İslami inancın temeli kurandır. Kuranın bir çok ayetinde kendinden başka dini yasa koyan her kaynağı reddettiği gayet açıktır. Bunun dışında kuran kendi güvenirliliğini içinde bulunan değişmemiştir değişmeyecektir ayetinden alır. (Aynı şeyi papağan gibi ama farklı yollarla anlatarak anlamanı sağlamaya çalışmaktan bıktım) Yani kurana inanan adam sana kuranın bozulmadığını bilimsel olarak kanıtlamaz sadece bozulmadığına olan inancının nereden geldiğini ilgili ayetle temellendirir.

    Sünnetin korunacağına dair hiçbir bilgi yoktur. Ulvi kabul edilen kuranda da bu yönde bir ayet yoktur. Ancak aksi şekilde hadisleri reddettiği sonucu çıkarılabilecek bir çok ayete sahiptir.

    Yani kısaca senin saptırdığın gibi inançlılar kuranı kurandaki ayetle temellendirmezler(bilimsel olarak temellendirmezler) inançlarını kuranın ayetiyle temellendirirler.

    Sünnet için hiçbir temel gösteremezsin. Buradaki asıl konumuz aslında zaten sünnetlerin güvenilmezliğidir. Ancak hadislerden korunmak o kadar zor bir hale gelmiştir ki bugün bir çok alim güvenilmezlik argümanına dayanmak yerine hadisleri reddetmeyi tercih ediyorlar. Aslında bu insanların hiçbiri hadisleri reddetmiyor sadece güvenilmez olduklarını biliyorlar. Herhangi bir hadisin doğru olma ihtimalinin milyonda bir olduğunun farkındalar. Belki doğrudur diye işlem mi yapsın adamlar?

    Sonraki söylediklerin ise tamamen benim karakterimle ilgili olan islamla alakası olmayan şeyler. Evet senin anlayacağın dille konuşacak olursak ben inançlarının aksine hareket edebilen biriyim. Yarın bir gün olurda islamın gerçekliğinde karar kılarsam hayatımı inanan biri olarak ama inanmayan birinin yaşadığı hayattan farksız olarak yaşayacağıma emin olabilirsin. Benim derdim tamamen gerçeği öğrenmekle alakalı. Bu noktada ise beni yargılamak senin haddinde olmayan bir konu. Bu konunun tartıştığımız konuyla hiçbir alakası yok. Kısaca olurda bir gün inanırsam münafık olacam. Problem? Seni ilgilendiriyor mu? İlgilendirmiyor.

    Kitap konusuna gelirsek okudun mu okunmadın mı bilmiyorum ama her tarafın okumadığını düşündürtüyor diye al yobaz bir malın yazmadığı bir meal oku diyorum. Ben okumadım ama sophienin dünyasından sonra okuyacağım ilk kitap olacak. Bunun dışında okuduğum tek bir islami kaynak oldu bugüne kadar o da fecr yayınevine ait olan içinde şeriatinin birden fazla çalışmasını barından insanın 4 zindanı(normalde insanın 4 zindanı 80 sayfalık bir kitaptır) kitabını okuyabilirsin ağır bir kitap olsa da yer yer güzel bilgiler içeriyor.

    Ayrıca internetten bir çok kişiyi takip edebilirsin. Bu malum kişilerin adlarını sen adın gibi biliyorsun söylememe gerek yok. Ama ben bunların dışında sana Jeffrey Lang diyorum. Önerme sebebimi ise söylemeyeceğim kendimle mezara götüreceğim.

    Ayrıca inanmak istemiyorsun bence kırk yıldır inanmamak için bir bahane arıyormuşsun gibi bir halin var. Kasma bu kadar inanma gitsin bence zaten cehennem falan da yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8EF5824CF -- 31 Ocak 2017; 4:23:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Başka biriyle din tartışırken, "ben Kuranı okudum" demek için okuyorsan, okumasan daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintus Lentulus Batiatus

    İnancı bilimle bir tutuyorsun. İnanç bilim değildir. Bilim ve inanç arasında bariz farklar vardır. İslami inancın temeli kurandır. Kuranın bir çok ayetinde kendinden başka dini yasa koyan her kaynağı reddettiği gayet açıktır. Bunun dışında kuran kendi güvenirliliğini içinde bulunan değişmemiştir değişmeyecektir ayetinden alır. (Aynı şeyi papağan gibi ama farklı yollarla anlatarak anlamanı sağlamaya çalışmaktan bıktım) Yani kurana inanan adam sana kuranın bozulmadığını bilimsel olarak kanıtlamaz sadece bozulmadığına olan inancının nereden geldiğini ilgili ayetle temellendirir.

    Sünnetin korunacağına dair hiçbir bilgi yoktur. Ulvi kabul edilen kuranda da bu yönde bir ayet yoktur. Ancak aksi şekilde hadisleri reddettiği sonucu çıkarılabilecek bir çok ayete sahiptir.

    Yani kısaca senin saptırdığın gibi inançlılar kuranı kurandaki ayetle temellendirmezler(bilimsel olarak temellendirmezler) inançlarını kuranın ayetiyle temellendirirler.

    Sünnet için hiçbir temel gösteremezsin. Buradaki asıl konumuz aslında zaten sünnetlerin güvenilmezliğidir. Ancak hadislerden korunmak o kadar zor bir hale gelmiştir ki bugün bir çok alim güvenilmezlik argümanına dayanmak yerine hadisleri reddetmeyi tercih ediyorlar. Aslında bu insanların hiçbiri hadisleri reddetmiyor sadece güvenilmez olduklarını biliyorlar. Herhangi bir hadisin doğru olma ihtimalinin milyonda bir olduğunun farkındalar. Belki doğrudur diye işlem mi yapsın adamlar?

    Sonraki söylediklerin ise tamamen benim karakterimle ilgili olan islamla alakası olmayan şeyler. Evet senin anlayacağın dille konuşacak olursak ben inançlarının aksine hareket edebilen biriyim. Yarın bir gün olurda islamın gerçekliğinde karar kılarsam hayatımı inanan biri olarak ama inanmayan birinin yaşadığı hayattan farksız olarak yaşayacağıma emin olabilirsin. Benim derdim tamamen gerçeği öğrenmekle alakalı. Bu noktada ise beni yargılamak senin haddinde olmayan bir konu. Bu konunun tartıştığımız konuyla hiçbir alakası yok. Kısaca olurda bir gün inanırsam münafık olacam. Problem? Seni ilgilendiriyor mu? İlgilendirmiyor.

    Kitap konusuna gelirsek okudun mu okunmadın mı bilmiyorum ama her tarafın okumadığını düşündürtüyor diye al yobaz bir malın yazmadığı bir meal oku diyorum. Ben okumadım ama sophienin dünyasından sonra okuyacağım ilk kitap olacak. Bunun dışında okuduğum tek bir islami kaynak oldu bugüne kadar o da fecr yayınevine ait olan içinde şeriatinin birden fazla çalışmasını barından insanın 4 zindanı(normalde insanın 4 zindanı 80 sayfalık bir kitaptır) kitabını okuyabilirsin ağır bir kitap olsa da yer yer güzel bilgiler içeriyor.

    Ayrıca internetten bir çok kişiyi takip edebilirsin. Bu malum kişilerin adlarını sen adın gibi biliyorsun söylememe gerek yok. Ama ben bunların dışında sana Jeffrey Lang diyorum. Önerme sebebimi ise söylemeyeceğim kendimle mezara götüreceğim.

    Ayrıca inanmak istemiyorsun bence kırk yıldır inanmamak için bir bahane arıyormuşsun gibi bir halin var. Kasma bu kadar inanma gitsin bence zaten cehennem falan da yok.

    Anladım ve bunun çok zayıf bir şey olduğunu söylüyorum, bilimle inancı birleştirmeye çalışmıyorum sadece inancın kanıt getirmesi gerektiğini söylüyorum.

    http://www.ehlisunnetbuyukleri.com/Sorularla-Islamiyet/Detay/Hadis-i-serifleri-inkar/427
    Bir inceleyin isterseniz.

    İlk başta dediğim gibi bu çok zayıf bir iddia oluyor sadece, kanıtlanmadan yada büyük kanıtları veya ispatları olmadan bir insanı nasıl inandırabilirsin ki? Sen bu coğrafyada doğdum tamam ama adam Avrupa'da doğduysa Hristiyan olur ve büyük ihtimalle o da kendi dini için bu tarz şeyler düşünüyordur ve neden kendi dininden çıksın ki?

    Ya hepsini kabul edersin yada reddedersin bence bunun içinden ayıklamak bana saçma geliyor, ayıkladın diyelim bu neye göre olacak? Pekala başkası da gelip farklı şekilde ayıklayabilir.

    Benim tabi ki umurumda değil, neye inandığınızda umurumda değil sadece arayış yada sorgulama içindeyim dediğiniz için ve önceki mesajlarla karşılaştırdığım zaman biraz yanlı bir tavır sergilediğinizi gördüğüm için dedim. Yoksa hayat sizin istediğiniz gibi yaşayın.

    Elinizdeki meali ve klasik diyanet mealini okudum, Sofie'nin dünyasını ve İnsanın 4 zindanını okudum. Kimleri ima ettiniz pek anlamadım ama Jeffrey Lang'in tek kitabı var ve internette bulunmuyor eğer bulabilirsem bakacağım. İnanmamak yerine Agnostizm yada Deizm daha mantıklı geliyor, şuan Sam Harris diye birinin kitabını bekkliyorum bakalım ne olacak




  • Tartıştığımız konunun içinde kalamıyorsun. Sürekli konunun dışına taşıyorsun. Bu sefer de insanları inandırabilmek için onlara kanıt sunmamız gerektiğine vardın. Alakasız konuşuyorsun.



    Neyse aynı konuyu anlayabilmen için 3 kez 3 farklı anlatımla anlattım. 4. Kez 4. Bir anlatımla anlatmaya takatim yok.



    Sophienin dünyasını önermedim bitince meale geçecem dedim okuduğunu belirtmenin sebebi nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintus Lentulus Batiatus

    Tartıştığımız konunun içinde kalamıyorsun. Sürekli konunun dışına taşıyorsun. Bu sefer de insanları inandırabilmek için onlara kanıt sunmamız gerektiğine vardın. Alakasız konuşuyorsun.



    Neyse aynı konuyu anlayabilmen için 3 kez 3 farklı anlatımla anlattım. 4. Kez 4. Bir anlatımla anlatmaya takatim yok.



    Sophienin dünyasını önermedim bitince meale geçecem dedim okuduğunu belirtmenin sebebi nedir?

    Anlaşamadık neyse bir önemi yok ben sizin demek istediğinizi anladım ama siz benim demek istediğimi anlamadınız yada yanlış anladınız.

    Önerdiğiniz kitapları okumuştum onuda görünce okuduğumu belirtmek istedim. Meali okumamışsan tartışmayı burada bırakmak en iyisi, birde belirteyim "siz" ve "sen" farklı şeyler




  • Konuştuğumuz konuyla ilgili bütün ayetleri internetten bir inançsız olmama rağmen okumuş bir insanım. Dayandığım ayetler benim kendimi anlatmama yetiyor. Daha en başından beri benim meali okumadığımı biliyorsun şimdi mi aklına geldi buna dayanarak tartışmayı kesmek? Komikleşme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintus Lentulus Batiatus

    E herif haklı ki. Buhari denen varlık peygamberin ölümünden sonraki 200. Yıldan sonra toplamaya başlıyor ye biliyorum ki bu işlem 500. Yıla kadar devam ediyor diye biliyorum. Bunların içinde doğru olanlar var mıdır bilemem ama yılın 2017 olduğuna ve mantığımıza bakarsak hangisinin doğru hangisinin yanlış olduğunu saptamanın imkansız olduğunu biliriz. Üzerinde kesinlik bulunmayan bir şeye göre hayatını çekip çevirmekte mantıksızlığın en dik alası olur. Kuranda kuranın bozulmayacağına dair ayet vardır ama sünnetin bozulmayacağına dair ayet yoktur. Sünneti koruyan bir yaradan yok yani.



    Oysa ki feysbukta takip ettiğim 1-2 islamla ilgili sayfada bir çok kez ayet meali paylaşıldı nereden bakarsan bak sanki bir sünnetlere inanmayın diye açık açık yazmadığı kalıyordu.



    Daha kuranın mealine güvenemeyip binbir araştırmayla alıyorken peygamberin ölümünden sonraki 200-500 yılları arasında toplanan sözlerinine inanır mıyım? Dediğim gibi milyonlarca sünnet içerisinden hangisinin (bence yoktur bozulmayan ama) bırak türkçeye çevrilmiş halini arapça halinin bile bugünlere hiç bozulmadan gelen bir sünnetin hangisi olduğunu biz nereden bileceğiz? Vardır belki, ama hangisi?



    Neyse bunlar beni çok alakadar etmeyen şeyler ben sadece doğru olanı göstermek istedim yoksa ben tarafımı çoktan seçtim beni çok ırgalamıyor.

    ateist halinle hadis rivayetleri konusundaki problemi çok iyi izah etmişsin, işin ilginci hadisler 2'e de ayrılıyor. sünnilerin de, şiilerin de hadis kitapları farklı, hangi cografya'da doğmuşsan oranın hadislerini peygamberin sözleri zannediyorsun. bu rivayetler kaç sene sonra yazılmış, çelişki var mıdır bunlar hiç sorgulanmaz genelde



    yalnız ilk sayfada bir yazına güldüm doğrusu. Allah'ın peygambere, kafirlere karşı savaşmayı teşvik etmesini emretmesini eleştirmişsin, sana garip gelmiş, ''bildiğin savaşı emrediyor'' demişsin. fakat şunu gözardı etme. Ayetler genelde olay üzerine inmiştir. O dönemde, müslümanlara karşı savaş açılmıştı, açtıkları savaşa karşılık vermek adına siz de saldırın minvalindedir çoğu ayet. Kuran'ın pasifizmi emretmesi beklenemez sanırım. sana ilginç gelen ayeti dosdoğru anlamak için önceki ve sonraki ayetlerine bakmalısın. Savaş ayetlerini yorumlarken, savaşı önce karşı tarafın açtığını bilmeni(tevbe suresi, 13.ayet) ona göre değerlendirmeni tavsiye ederim.



    Bu yazdıklarımı objektif değerlendirebilmen için söylüyorum, genelde ayetler 3.sınıf ateistler tarafından cımbızlanır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ilonglife kullanıcısına yanıt
    Açıkçası bende o cımbızlayanlardan biriyim önceki ve sonraki ayet olaylarını daha önce de çok duydum ama şöyle bir nokta var ki evrensellik ve apaçıklık(kolay anlaşılırlık) iddaa eden ben değilim. Bizim bazı ayetlere bakıp bütün olarak düşünüp sonra bu bütünü geçmiş için yazılmıştır dememiz apaçıklığa girmiyor bir kere. Ve sonra yanlışım varsa düzelt çünkü din konusunda çok cahilim bildiğim kadarıyla kuran evrensellik idda eden yani geçmiş ve gelecek her zamanı kapsadığını her zaman güncel kaldığını iddaa eden bir kitap. Bunun doğru olduğu varsayımıyla konuuşursam derim ki ayetin sadece o günün şartları için indirilmiş olması saçma değil mi? Özel olaya indirilmiş olması saçma değil mi? Özel olaya ayet varsa çünkü evrensellik iddaası da ayyuka çıkmalı.



    Eyvallah anladım dostum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintus Lentulus Batiatus

    Açıkçası bende o cımbızlayanlardan biriyim önceki ve sonraki ayet olaylarını daha önce de çok duydum ama şöyle bir nokta var ki evrensellik ve apaçıklık(kolay anlaşılırlık) iddaa eden ben değilim. Bizim bazı ayetlere bakıp bütün olarak düşünüp sonra bu bütünü geçmiş için yazılmıştır dememiz apaçıklığa girmiyor bir kere. Ve sonra yanlışım varsa düzelt çünkü din konusunda çok cahilim bildiğim kadarıyla kuran evrensellik idda eden yani geçmiş ve gelecek her zamanı kapsadığını her zaman güncel kaldığını iddaa eden bir kitap. Bunun doğru olduğu varsayımıyla konuuşursam derim ki ayetin sadece o günün şartları için indirilmiş olması saçma değil mi? Özel olaya indirilmiş olması saçma değil mi? Özel olaya ayet varsa çünkü evrensellik iddaası da ayyuka çıkmalı.



    Eyvallah anladım dostum.

    ayetlerin olay üzerine inmesi onu tarihsel yapmaz ki, olay üstünden inmesi daha iyi çıkarım yapmamızı sağlar. Olay üzerine inmemiş olsaydı kur'an zorlaşır, anlamı çok farklı yönlere çekilebilirdi. Cımbızlama dediğimiz yöntemle anlaşılamaz/tahrif edilebilir hale getirebilirdi. Olay üzerine inmesi bunu engelliyor.



    o dönemin müslümanlarına da hiçbir öğüt vermemiş olurdu. 1400 sene geçmiş, ben daha doğru yorumlayabiliyorum, olayla kıyaslayıp hüküm çıkartabiliyorum. Bunun sebebi örneklendirelerek anlatılması.



    bunlar evrenselliğe de apaçık olmasına da engel değil. Bence bu iddialar senin aşırı önyargından kaynaklanıyor. önyargını da, benim kuran'i savunan iddialarımı bırak eğer meal eline geçmişse;



    din, felsefe, tarih, hukuk, sosyoloji, psikoloji, bilim gibi alanların tamamını 650 sayfacikta barındırabilen kitabı oku, kafanda oluşacak yeni düşüncelere kur'an hakkında hükmünü verirsin. Hocam Kendin diyorsun din konusunda cahilim diye, okuduktan sonra inanmasan da en azindan inançsızlığında samimi olursun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.