Şimdi Ara

Lada vega 2005 model 1.5 16V (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
16.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Lada dadan özellikle elektriğinden anlamıyorsanız, veya anlayan birini tanımıyorsanız sıkıntı olabilir.

    Ustanız için kesin sıkıntı olur. Neticede size yardımcı olup parasını alamayacaktır.

    Veya şöyle sorayım. Bu araçlar rusya için yapılmış. Rusyada kışın yolda kaldın = öldün. Sizce böyle bir araç satarmı ?

    Neyse siz otomatik man soğuyun ki. Klimalı HD li arabaya biz 10 bine binelim...

    Nasipse bu sene bir dene almayı kuruyorum da :)
  • Bende yazayım bari. Bendeki model klimalı, fakat klimalarını Çelik Motor Türkiye'de taktığı için verimli değil.Hidrolik direksiyon ise benim beklemediğim kadar iyi.Yüksek hızlarda aşırı yumuşama gibi bir problemi yok.Renaultlarda olan hissizlikte yok.Gayet memnunum.

    Bende 15 16v var.Rölanti dengesizliği genelde LPG takılı araçlarda olur, benim LPG iptal, bende dengesizlik yok. Uzun yolda sakin kullanımda 5.2lt/100km, normal kullanımda 6lt/100km yakıyor.

    Konfor konusuna gelince, yaşıtı olan(2005 model) Renault Symbol 1.5 dci'den daha az ses alıyor, fakat aynı yaştaki bir Albeadan bir tık fazla ses alıyor. Ayrıca bu noktada aracın temizliği de önemli. Hırpalanmış olanlar çok fazla trim sesi yapar.Koltuk rahatsızlığını da aynı konuya bağlıyorum, benimki aman aman rahatsız değil, uzun yolda bel ağrısı falan yaşamadım.

    Elektrik arızası da şans işi. Benim bu 2. Vegam, 5. Ladam olmasına rağmen tuhaf elektrik sorunu hiç yaşamadım. Bu araçların genelde arızası ya şanzımandan olur, ya da iç mekan çatlama falan yapar.

    Aracın yol tutuşuna gelirsek, muadillerinden daha üstün. Fakat muadili olarak Ford Focus falan düşünülmemeli. Her türlü kuş serisinden, Symbolden Albeadan aynı fiyata alabileceğiniz ''piyasa'' araçlarından daha iyi yol tutar. Ayrıca hepsinden seridir.

    Birde size Ladalar hakkında bilgi vereyim.1.5 motor Porsche'nin yardımıyla yapılmıştır. Seat Ibıza mk1'lerde de aynı motor vardır. ''seat ibiza system porsche'' olarak aratırsanız görürsünüz.(Ladadaki motorun sıkıştırma oranı daha düşük). Motorlarda ''System Porsche'' yazan her araç için Seat Porsche'ye 6 mark ödemiş. Rusların işine gelmemiş tabi.Linki incelerseniz kendinizde görebilirsiniz(http://www.porschec.ru/showthread.php?t=1897)(Rusça)

    Son olarak, Vegası olan arkadaşlar belki bilmeyebilir,kontak açıkken kilometre sıfırlama tuşuna basılı tutup kontak çevirirseniz göstergeleri test eder.

    Yazmayı unuttum yukarıda da bahsedilmiş iyi bir usta şart.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Greatersura -- 21 Haziran 2015; 21:59:13 >




  • Greatersura G kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail4444


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lunatic001

    1.6 16v hakkında bilhim yok.

    Ama 1.5 8v daha ufak motor birazdaha sarsıntılı calısıyordu benim diger iki araçta
    ama bu 1.5 16v gayet sessiz ve bazen çalıstıgını bile anlamıyorsunuz.ama bu 1.5 16v de sanki bir ugultu oluyor arada.onuda bir ara gösterecegim servise,

    2005 model 1.6 16 valf buldum bi tane sağ ön çamurluk harici boyası değişeni yok. Klimalı hd li. Lpg li ve lpg 1 yıl kadar önce takılmış. Muayene yeni 4 lastik yeni 110 bin km de. 10500 e alacaktım. Ustaya dedim böyle bi araç alacağım. Kesinlikle uzak git dedi. Sürekli sorun çıkarır dedi. Hele lpg li ise derdi hüç bitmez dedi. Bende otomotikmen soğudum arabadan. Alsam iyi mi olurdu kötü mü bilmiyorum. Ayrıca sizin verdiğiniz rakamlara göre 1.5 ler lpg olmadan kullanılmaz çünkü verdiğiniz rakamlara göre ortalama 40 42 kuruş benzün yakıyor. Bir de sizin kullandığınız vega larda lpg varmıydı.

    Bir önceki 2 sinde vardı.2 yada 3 bin km de lpg de sıktıntı yaparlardı.100 km filan shell den aldıgım benzinle kullanıyordum düzeliyordu.

    Yakıt katkısı enjektör temizleyici kullanıyordum.

    Söyle bir anımı paylasmak istiyorum,

    Bir önceki 2000 model 1.5 8v lpg li aracımda birgün trafikte conta yaktı.
    çektik götürdük ustaya aracı.üst blogu söktü elimize verdi taşlatmamız için.tornacıya gittik ki üst kapakta taslanacak limit kalmamış.
    neyse yenisi 350 tl ye almadık tabi biraz yüksek geldi ama bedavaymış meğer 350 tl.
    Yenisini almadık eskisini son kez taşlatıp triger mriger yeni jonta derken aracı toplattık.hatta yanma odası daraldıgı icin aracın torkuda arttı çok ilginc.gende lpg bir sorun cıkarmadı.it gibi gidiyor 140 150 görüyordu.
    Aracı toplayan usta ilk kez lada toplayacagını söyledi.neticede topladı.ve ben o aracı bu işlemden 6 yada 7 bin km sonra sattım.satarken söyledim tabi.alıcıya.hatta ilerde sorun yasarsa aracı geri bile alabilecegimi söyledim.su anda adam kullanmaya devam ediyor.

    Öyle aman aman karmasık bir yapısı yok.

    İsini bilen bir usta bile ilk defa jonta degisti ama gayette saglam yaptı.sadece biraz terleme yapıyordu motor.

    Sağlam bir arac denk gelmisti galiba bana .gayette memnundum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2005 model 1.6 16 valf vega 112 sahibiydik. O araç çok iyiydi. Hatta incelemem var arzu edenler gözatabilir;

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=86130246&p=3#107093231
    2014 ün başında satmıştık, daha doğrusu biz satışa çıkarmadan alıcı olmuşlardı.
    Şimdi yine ikinci araç ihtiyacımız için bir vega aldık. 2004 model 1.5 8 valf 112. Bunda LPG var 120000 km de. Temiz kullanılmış ama klasik trimler ses yapıyor. Hidrolik direksiyon yok ana ilginç şekilde seyir halinde inanılmaz yumuşak oluyor. Önceki hidrolik direksiyondu bu kadar yumuşak değildi.

    Bir de bu rolantide dengesizliği tarif eder misiniz? Bizim araçta devir göstergesi dalgalanmıyor 1000 rpm ve biraz üstü çok küçük titreme yapıyor. Obd den kontrol ettim 1020-956 aralığında çalışıyor. Yalnız araç motoru titreşimli çalışıyor kabin titriyor. Sebebi ne olabilir? Zaten bu araç için videolu bir inceleme yapacağım. O zaman da size danışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kafkars BOZKURT -- 22 Haziran 2015; 7:41:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kafkars BOZKURT kullanıcısına yanıt
    Evet benim önceki 8 v 2000 model aracımda kalkışlarda tüm kabin titriyordu.çok kafaya takmadıgım için kimseye göstermemiştim.

    Lpg de iken Rolanti kendi kendine 2000 lere cıkıyor 1500 lerde geziniyor sonra 900 e iniyordu.simdiki 16v aracımdada bazen 1200 1300 lerde takılı kalıyor.sizdede oluyor mu ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün yaklaşık 40 km yol yaptım. Işıklarda durduğumda rolantide araç ani bir devir kaybı yaşıyor sonra tekrar 900-1000 rpm civarına geliyor. Bu durum bir kaç kez üst üste oluyor sonra devrini buluyor araç. Dediğiniz 1500-2000 rpm gibi daha yukarı değerlere çıkmıyor.
    OBD den baktığımda p0134, p0327 ve p0301 hata kodları okudum. İncelediğimde ilk izlenimim p0134 oksijen sensörü 1. Kısımdan kaynaklı. P0301 ise 1. Silindir ateşleme arızasından kaynaklanıyormuş. P0327 ise vuruntu sensöründen kaynaklı. Şimdi aracın neden titreşimli ve tekler gibi çalıştığı anlaşıldı. Gaz tepkileri de çok keskin. Ayağını gazdan çektiğimde veya gaza bastığımda sarsıntılı oluyor.
    Ateşlemeyi ve silindir kompresyonunu kontrol ettireceğim. Ateşleme bobini sorun çıkarabilir diye düşünüyorum. Sizlerin görüşü nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kafkars BOZKURT kullanıcısına yanıt
    Hmm sefaköyde lada dan anlayan bir usta var istersen yönlendirebilirim seni.ama numarasını hatırlamıyorum.tarif edebilirim.arıza kodlarını arıza tespit cihazı baglayarak tespit ediyorsunuz degil mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lada Vega klima kompresörü koptu yedek çıkma bulamadım başka araç yada bildiğiniz yervar mi??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.