Şimdi Ara

Lambda sensörü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
47.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • LPG kitlerinin cogu ECU ile enjektorler arasina takilarak, benzin enjektorlerini kapatip kendi kontrol unitelerindeki haritalara gore yakit puskurtmesi yaparlar. Iste fark da burada basliyor. LPG kitlerinin cogu sadece benzin enjektorlerine giden sinyalleri kesip kendi haritalarina gore yakit puskurtmesi yaparlar. Cogu sadece motor devrini, hava miktarini olcup ona gore statik bir sekilde puskurtme yapar. Lambda sensorunun ne okudugunun vb. hic onemi yoktur. Bu yuzden optimum yanma yerine statik bir sekilde yaz-kis hava basinci ve sicakligindan bagimsiz sabit ayarlarla calisirlar. Bazi kitler de var ki (Teleflex GFI gibi) ECU uzerinden tum sensor sinyallerini okuyup ayni benzin icin motorun ECU'sunun yaptigi isi yaparak ona gore atesleme ve puskurtme ayari yapar. Surekli lambda degerini okur. Burada lambda sensorunu degistirmeye gerek yoktur cunku 15.7'ye karsilik gelen voltaji okudugunda (1.05V gibi narrowband icin) optimum yanmayi saglayacagi zaten LPG beynindeki programda belirlidir.

    Ha bunlari yapmayan kitlerde ise ha lambda degismis ha degismemis motor statik ayarlarla calismaya devam edecektir ve atesleme ve puskurtmeden bir degisiklik olmayacaktir.




  • arkadaşlar benim de kafama takılan bir soru var burada. LPG sistemi için eski gönderinin birkaçında EKUya sinyal gitmediği için lambdanın önemsizliğinden dem vurulmuş lakin sıralı sistem tüplerin ayarları benzin püskürtmesine göre ayarlanıp yapılıyor. bu durumda yine lambda sensörünün önemi olmuyor mu? bu konuda birisi cevap verirse sevinirim.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.