Şimdi Ara

Lambda sensörü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
47.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabamı bilgisayara bağlattığımda lambda sensörü arızası çıktı. Lamda sensörünü 1 yıl önce değiştirmiştim. Bu kadar çabuk arıza yapma olasılığı varmı? Veya lpg den kaynaklanan bir sorunmu.Lpg ile kullanımda lambda sensörünün arızalı olmasının önemi varmı? Lambda sensörünü söküp temizlesek düzelirmi? Birde lambda sensörünün aracın çekişine ve düzenli çalışmasına ne gibi etkisi olur. Cevaplar için şimdiden sağolun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sintech -- 8 Ekim 2006; 23:27:31 >



  • önemli bir parcadır temizlenmesi gibi bi sey soz konusu degildir mutlaka degistirilmeli lpg konusunda ise bi sey diyemeyecegim...
  • lambda sensörü araç benzinle kullanılırken,karışımı ayarlamak için gereklı co miktarını ecu ya bildiriyor.
    yani bnce çok onemli bir iş yapıyor ve aracın yaktıgı yakıtıda duzenli çalışmasınıda çok yaklından ilgilendiriyor.Sensor serviste degiştiyse ve daha tam 1 sene dolmadıysa belki garantidedir bi araştır bnce.
    LPG de ise fazla bir fonksiyonu oldugunu düşünmüyorum lakin ecu giren lpg miktarını ayarlayamaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oktard

    lambda sensörü araç benzinle kullanılırken,karışımı ayarlamak için gereklı co miktarını ecu ya bildiriyor.
    yani bnce çok onemli bir iş yapıyor ve aracın yaktıgı yakıtıda duzenli çalışmasınıda çok yaklından ilgilendiriyor.Sensor serviste degiştiyse ve daha tam 1 sene dolmadıysa belki garantidedir bi araştır bnce.
    LPG de ise fazla bir fonksiyonu oldugunu düşünmüyorum lakin ecu giren lpg miktarını ayarlayamaz.

    AYNEN KATILIYORUM BU SENSÖR SADECE BENZİN İÇİN LPG KULLANIMINDA HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR
  • öğrendiğim kadarıyla lambda sensörü LPG kullanırken işe yaramadğı için motor arıza ışığı yanıyormuş. yani motor haliyle çalışmayan parçayı işaret ediyor..
  • Merhaba

    Lambda sensörü lpg de işe yaramaz diye bir şey yoktur.


    Lambda sensörünün çalışma şekli


    İki tip lambda sensörü vardır: Bunların farkı, egzoz gazlarının bileşiminin ölçülmesinde kullanılan seramik elemanlardadır.

    Zirkonyum dioksit sensörler:

    Zirkonyum dioksit elemanının dış kenarı doğrudan egzoz gazı ile irtibat halindedir. İç tarafı hava ile temas eder. Elemanın her iki tarafı da ince bir platin tabakası ile kaplıdır. Oksijen iyonları elemandan geçer ve platin tabakası üzerinde bir elektrik şarjı bırakırlar. Platin tabakası elektrot işlevi görür; özel sinyal elemandan sensörün bağlantı teline iletilir.



    Zirkonyum dioksit elemanı oksijen iyonları için yakl. 300°C’lik sıcaklığından itibaren iletken hale gelir. Zirkonyum dioksit elemanının her iki yüzündeki oksijen konsantrasyonu farklıysa, elemanın özel nitelikleri nedeniyle bir gerilim meydana gelir. Yakıt ile hava arasındaki oranın fakir olması halinde düşük voltaj üretilir. Oran zenginse, gerilim yüksektir.








    Karakteristik gerilim sıçraması, yakl. 1:14,5 yakıt/hava oranında gerçekleşir. Bu orantı hava sayısı ile de tanımlanabilir (λ = 1 hava/yakıt oranı olarak 1: 14,5 ile denktir, yani tam yanma gerçekleşir).

    “Lambda” (λ) sensörünün adı da buradan gelir. Karışım oluşturucusu aracılığıyla motor kumandası yakıt ile hava arasındaki orantıyı ayarlar. Kumanda ünitesi, bunun için gerekli bilgileri lambda sensöründen alır. Sensör ancak 300°C’lik çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra gerilim üretir. Bu yüzden eleman, motorun çalıştırılmasından sonra egzoz gazları tarafından ısıtılana kadar belirli bir zamana gerek duyar.

    Günümüzde çoğu sensör, sensörün çalışmaya başlayabilmesi için gereken zaman aralığını kısaltan bir dahili seramik ısıtıcıya sahiptir.










    Titanyum dioksit sensörler:

    Titanyum dioksit elemanı zirkonyum dioksit elemanı gibi gerilim üretmez. Onun yerine titanyum dioksit elemanının elektriksel direnci, egzoz gazındaki oksijen konsantrasyonuna bağlı olarak değişir. λ = 1,0 olduğunda dirençte büyük bir değişim görülür. Elemana bir gerilim bağlandığında, çıkış gerilimi egzoz gazındaki oksijen konsantrasyonuna bağlı olarak değişir. Titanyum dioksit sensörü, etki mekanizması zirkonyum dioksit sensöründekinden farklı olduğu için referans havasına gerek duymaz.

    Bu sayede titanyum dioksit sensörünün boyutları daha küçüktür. Sensör elemanı, onun platin elektrotları ve ısıtıcı eleman, NTK tarafından geliştirilen çok katmanlı kalın film teknolojisi ile bir seramik taban maddesi üzerinde oluşturulur. NTK’nın ısıtmalı sensörleri, çok katmanlı kalın film teknolojisi alanında uzun yıllara dayanan deneyimin ürünü olup kalite ve güvenilirliğin garantisini oluştururlar. Titanyum dioksit ve zirkonyum dioksit sensörleri, büyüklüklerinin farklı olması ve sensör sinyalinin değerlendirilmesi için kullanılan kumanda stratejilerinin farklı olması nedeniyle birbirleriyle değiştirilemezler.

    Resimler çıkmamış.
    Faydalı olması dileğiyle




  • Merhaba arkadaslar,
    Lambda olarak adlandirilan oksijen sensorleri, eksoz gazindaki hava-yakit oranini olcerek stokiometrik yanma orani olan 14.7 birim hava ile 1 birim yakit ile kiyaslarlar ve olctukleri orana gore karisimin zengin veya fakir olduguna karar verirler. Eger yanma mukemmel ise yani karisim orani 14.7/1 ise Lambda degeri 1 dir. Eger karisim zengin ise (yakit fazla-hava az) Lambda degeri 1 in altinda olur (ornegin 0.850). Eger karisim fakir ise (yakit az-hava fazla) Lamda degeri 1 den fazladir (ornegin 1.130)
    Lambda sensoru bu degerleri (ornegin 1.130) sayisal olarak arac beynine gondermez. Voltaj dalgalari olarak gonderir, beyin icindeki algoritma ile bu voltaj dalgalarini degerlendirir.
    2 sekilde lambda sensorunun ariza kontrolu yapilabilir.
    1-Eger sadece voltmetreniz varsa, birucunu sensore bir ucunu saseye baglayin. Motoru calistirin. Motor belli bir sicakliga geldiginde voltmetrede cok hizli voltaj degisikligi olmasi gerek(peak yapmali). Yani dalgalanma yapmali. Aradigimiz deger (standart Lambda icin) max:800 mV un uzerinde, min:200mV un altinda olmali.
    2- Eger osiloskopunuz varsa (kendisi pahali bir olcum aletidir) bu dalgalarin frekanslarini (dalga gonderilme sikligini) olcebilirsiniz. Asagi yukari 0.5Hz ile 5 Hz. arasinda gormeniz gerek. Motor rolantide calisirken frekans dusuktur, gaz verdikca artar.

    Daha faza bilgi icin: Automotive Fuel and Emission Control System (Halderman, Linder) ISBN:013110442X

    Sevgiler ve selamlar




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Oksijen ve vuruntu sensörü
    16 yıl önce açıldı
    Lastik Basınç Sensörü
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ben lambda sensörünü değiştirdim ancak aracımda yakıt konusunda hiçbir değişim olmadı sadece düzensiz çalışıyordu bazen ve garajda çok benzin kokuyordu.zaten serviste değiştirmesen bişey olmayacağını söylüyor ancak motor arıza ışığı sürekli yandığından başka arızada sorun olur.
    opel vektrada temizleniyormuş?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kilic

    Arkadaşlar arabamı bilgisayara bağlattığımda lambda sensörü arızası çıktı. Lamda sensörünü 1 yıl önce değiştirmiştim. Bu kadar çabuk arıza yapma olasılığı varmı? Veya lpg den kaynaklanan bir sorunmu.Lpg ile kullanımda lambda sensörünün arızalı olmasının önemi varmı? Lambda sensörünü söküp temizlesek düzelirmi? Birde lambda sensörünün aracın çekişine ve düzenli çalışmasına ne gibi etkisi olur. Cevaplar için şimdiden sağolun.


    sabahları çalışmada sıkıntı oluyor mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oktard

    lambda sensörü araç benzinle kullanılırken,karışımı ayarlamak için gereklı co miktarını ecu ya bildiriyor.
    yani bnce çok onemli bir iş yapıyor ve aracın yaktıgı yakıtıda duzenli çalışmasınıda çok yaklından ilgilendiriyor.Sensor serviste degiştiyse ve daha tam 1 sene dolmadıysa belki garantidedir bi araştır bnce.
    LPG de ise fazla bir fonksiyonu oldugunu düşünmüyorum lakin ecu giren lpg miktarını ayarlayamaz.

    Sıralı sistem LPG cihazlarında aracın orjinal ECU'su devrede ve görevinin başındadır. Yani lambda devrededir ve kullanılır. motora gönderilen lpg miktarı lambdaya göre ayarlanır. sıralı lpg sistemlerinde lambda devre dışı değildir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    öğrendiğim kadarıyla lambda sensörü LPG kullanırken işe yaramadğı için motor arıza ışığı yanıyormuş. yani motor haliyle çalışmayan parçayı işaret ediyor..

    durumun tam olarak nedir bilmiyorum ama düşündüğünün tam aksine, lambda devrede olduğu ve LPG'de çalışırken motora aşırı zengin (veya fakir) karışım sinyali gönderdiği için arıza ışığın yanıyor olabilir. arıza sinyalinin ne için yandığına mutlaka serviste bakılmalı. zengin karışım veya fakir karışım için arıza sinyalin yanıyorsa lambda devrede demektir.
    bu durumda lpg için karışım ayarı yapılmalı ama bunun düzgün yapılabilmesi için önce arabanın yeniden benzinle düzgün çalışır hale getirilmesi gerekir.
    arabayı benzinde düzgün çalışır hale getirmek için, sürekli benzinde iken 1-2 depo benzin bitirecek kadar bir süre araç gaza alınmadan kullanılmalı. Ondan sonra yetkili montaj merkezinde araç gaza alındığında ne kadar hatalı lambda sinyali ürettiğine bakılarak, bu hatalı lambda sinyalini düzeltecek şekilde hassas LPG ayarı yapılmalıdır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kilic

    Arkadaşlar arabamı bilgisayara bağlattığımda lambda sensörü arızası çıktı. Lamda sensörünü 1 yıl önce değiştirmiştim. Bu kadar çabuk arıza yapma olasılığı varmı? Veya lpg den kaynaklanan bir sorunmu.Lpg ile kullanımda lambda sensörünün arızalı olmasının önemi varmı? Lambda sensörünü söküp temizlesek düzelirmi? Birde lambda sensörünün aracın çekişine ve düzenli çalışmasına ne gibi etkisi olur. Cevaplar için şimdiden sağolun.


    sensörün düzensiz olarak çalışmasının diğer bir sonucuda yakıt sarfiyatının artmasıdır

    aracının daha fazla tüketiminden şikayette bulunanların karşısına bu sorun çıkıyor
  • peki lambda sensörü arızalıysa kesin yakıt tüketimi artar demek dogru mudur?

    lambda sensörünün arıza durumunda karşılaşacagımız fiziksel olaylar nelerdir?

    lambda sensörü, zengin karisim yada fakir karisim durumlarında motor sarı ışıgını yakar mı?

    yukarıda iki arkadaşım olaya çok güzel ve teknik yaklaşmışsınız teşekür ederim.sorularımı yanıtlarsanız sevinirim
  • arkadaşlar bende fiat uno 1.4 ie var değerlerimi ölçtürdüm lamda değeri 1,280 di daha sonra arabanın sibop ayarlarını yaptırdım tekrar ölçtüm değer 1.037 ye düştü ama hala araba fakir karışımda çalışıyor lambda sensörümü ölçü aletiyle omajını ölçtüm 3,5 ohm olduğunun gördüm acaba lamda sensörünün kaç ohm olması gerekiyor.
  • lamda sensor ışığım yandı servise gidip arıza ışığını yakmasının sebebini soracağım.hatalı karışım muhtemel. apcye bağlayınca çıkacak.

    sonra lpg montajı yaptırdığım yere uğrayacağım.
  • bu sensör çıkarılıra katilazörle birlikte arabada devir saatinde düzensizlik sabitlenme sorunu olurmu.
    benimkinde eski sahibi çıkarmış devir saati 2 saniyede bir milimlik hareketler gösteriyor
  • Bugün muayeneye soktum aracı. Çıktığından egzoz'dan geçemedi dendi. Dışarıda gazcıya götür kontrol ettir dendi. Götürdüm lamda değeri tüvtürk kağıdında 1.00 (+- 0.03) olması gerekiyor yazıyor. Bende 1.04 çıkmış. Özel servisteki adamda baktı araca yüksekmiş dedi. Napcaz dedim, hiçbirşey demeden baktım kağıdı çıkarttı, pulu yapıştırdı tamam dedi. Şaşırdım. Dedim tekrar muayeneye girerken kontrol ederler mi? Yok etmezler dedi. Gittim hafif kusurlu olanları tekrar kontrol ettiler baştan.. Ağır kusurlu olan egzoz emisyonunu tekrar kontrol etmeden geçirdiler aracı. Ancak kafama takıldı, bu değerin yüksek olmasının araca veya çevreye bir zararı olur mu? 1.00 ile 1.04 arasında ne fark var? Ne diyorsunuz?
  • selamlar.
    benzin ve lpgli linea aracım var. birbuçuk yıl kadar önce akümü yeniledim, aküm iyi derecede yani... geçenlerde akü boşalmış ve takviye ile aracı çalştırdım. fakat o günden sonra araçta çalışırken zorlanma, rölantide dalgalanma (300-500 arası) devir düşüklüğü, gazdan ayağı çekince hafif silkeleme ve media player (radyo-cd-usb) sisteminde arıza oluşmaya başladı. araçta usb üzerinden flash disk ile müzik dinlerken, bazen ilk çalıştırmada bazen bir süre yol aldıktan sonra radyo-teyp sistemi aux'a geçiyorki normalda aux özelliği yok. bazende km. sayıları sürekli yanıp sönüyor.

    servis lambda sensörü arızalı ama bunun akünün boşalmasıyla ilgisi yok diyor. acaba sensörü değiştirdiğimde diğer elektriksel arızalar da düzelir mi yoksa farklı bir arıza olabilirmi?
  • Kardeş lambda sensörü katalizatör ün üzerinde takılı bir parça sadece ronlanti dalgalanmasına sebep olur diğer diğer sorunlara etki edeceğini sanmıyorum ama senin sorunun sensörlerde olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki lambda sensörünün temizlenmesi, tamiri yada ayarlanması gibi birşey oluyormu? bu sensör nasıl bozulur, nasıl bozulması engellenir?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.