Şimdi Ara

Lastik basıncı düşmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
12.311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Haftada bir lastik basınçlarını kontrol ederim. Dikkatimi çeken bütün lastikleri 35 yapıyorum bir hafta sonra hava sıcak soğuk durumuna göre lastikler ya 34’e inmiş oluyor yada 35 de değişmemiş oluyor. Ancak sağ arka lastik son zamanlar da 32 oluyor sizce neden ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Basıncının Düşmesi: Nedenleri ve Sonuçları

    Araç sahipleri olarak, lastik basıncınızın düzenli olarak kontrol edilmesi ve optimum seviyede tutulması çok önemlidir. Lastik basıncı zamanla düşebilir ve bunun çeşitli nedenleri olabilir.

    Lastik basıncı, doğal olarak lastiğin havasının sızması nedeniyle yavaş yavaş düşebilir. Bununla birlikte, lastik basıncının sürekli düşmesi veya aniden düşmesi, bir sorunun işareti olabilir.

    Lastik Basıncı Neden Düşer?

    • Lastik Delinmesi: Lastikte bir delik veya delinme, havanın hızla sızmasına neden olur ve lastik basıncının aniden düşmesine neden olabilir.
    • Valf Sapı Sızıntısı: Valf sapı, lastiğin şişirildiği ve havanın boşaltıldığı yerdir. Gevşek veya hasarlı bir valf sapı sızıntılara ve kademeli basınç kaybına neden olabilir.
    • Yan Duvar Yarılması: Lastiğin yan duvarındaki bir yarılma, havanın sızmasına izin verebilir ve lastik basıncının sürekli düşmesine neden olabilir.
    • Lastik Aşınması: Lastikler zamanla aşındıkça, havanın sızmasına izin veren küçük çatlaklar ve delikler geliştirebilirler.

    Lastik Basıncı Düşerse Ne Olur?

    Lastik basıncının düşmesi, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi olumsuz sonuca yol açabilir:

    • Azalan Yakıt Verimliliği: Düşük basınçlı lastikler, sürtünmeyi artırır ve bu da yakıt tüketimini artırır.
    • Daha Uzun Fren Mesafesi: Düşük basınçlı lastikler, aracınızın fren mesafesini uzatabilir.
    • Arttırılmış Lastik Aşınması: Düşük basınçlı lastikler, yol yüzeyi ile daha fazla temas alanı oluşturur ve bu da erken aşınmaya yol açar.
    • Araç Dengesizliği: Düşük basınçlı lastikler, aracınızın dengesini etkileyebilir ve sürüşü zorlaştırabilir.
    • Arızalar: Sürekli düşük basınçlı lastikler, lastiklerin patlamasına veya diğer ciddi arızalara yol açabilir.

    Sonuç

    Lastik basıncınızın optimum seviyede tutulması, aracınızın güvenliği, performansı ve verimliliği için çok önemlidir. Lastik basıncının sürekli düşmesi, bir sorun olduğunun bir işareti olabilir ve derhal araştırılmalıdır. Lastik basıncınızı düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse profesyonel yardım alın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bugünde baktım 2 günde 1 basınç düşüşü var lastiğe baktım çivi vida yok hava kaçırdığı bir yerde yok
  • exuberant42 E kullanıcısına yanıt
    Hep aynı istasyonda kontrol ettiğinizi varsayalım.

    Ya patlak vardır, dikkatten kaçmış olabilir. Üzeri toz çamur vb ile kirlendiğinden.

    Veya jantlarınız demir ise pas vs varsa yanaklardan bir ihtimal kaçırır.
  • Patlak haricinde sibobun kenarından da kaçırıyor olabilir. geçen şirket aracımda başıma gelmişti.
  • Jantlardan kaçırma ihtimali yüksek.
  • Hep aynı istasyon siboba baktım ordan değil ama pas olayına dikkat edeyim. Daha önce o lastiğe iki vida batmıştı acaba onun tamir yerinden çok az mı kaçırıyor diye şüpheleniyorum götürünce yazarım ama inşallah lastikçi bişey yok hava kaçırmıyor demez
  • 35 psi ile araç konforlu oluyor mu?
  • Be_Yourself kullanıcısına yanıt
    Araç 2012 leon yakıt kapağında yazan değer bu 1-3 kişi daha fazla ise 36 diyor bence iyi sizce konforlu olması için kaç olması lazım
  • O aletler 1-2 psi eksik fazla gösterebilir, 1 hafta arayla kontrol et.
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Öyle olsa diğer lastiklerde de fark ederdi
  • siboptan olma ihtimali yüksek. ben de her hafta basınç arızası alıyordum. aracın lastikleri değişti. doğal olarak siboplar da. o günden beri hiç uyarı almadım. janttan da olabilir ama jantım hiç işlem görmedi o yüzden benim sorunum siboptanmış. seninki de siboptan olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exuberant42

    Araç 2012 leon yakıt kapağında yazan değer bu 1-3 kişi daha fazla ise 36 diyor bence iyi sizce konforlu olması için kaç olması lazım
    32 tavsiye ederim
  • Müsait olunca götürecem Lastikçiye olabilir. Bakıma götürdüğümde iki vida vardı lastikte bakımdan lastiği söküp lastikçiye gönderdiler lastikçi sibob kapağına kadar kaybetmiş başka takmış sonra muayene ye girdim araç ağır kusurdan kaldı yönünü yanlış takmış, gitttim yönünü değiştirmiştim şimdide basınç düşüyor. Allah böyle mal usta esnaf ne derseniz karşılaştırmasın kimseyi
  • 35 psi lastiklerin 205 55 16 oldugunu varsayarak konusuyorum biraz yuksek bi deger sehir ici turkiye sartlarinda 32 psi en mantikli deger yollarimiz fiziki harita gibi oldugu icin 35-36 psi gibi degerler alt takima zarar veriyor ve konforu yok ediyor
  • lastik basıncı cok dusuktur
    kaynakhttps://skrotpriser.com
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Yakıt kapağında fabrika verileri 1-3 kişi önler 35 arkalar 32 tam terside olabilir

    3den fazla + bagaj 36 diye gösteriyor ona uyduk ama 32 de denerim
  • 40 psi hava bas, sök jantı daldır suya nerden kaçırdığı belli olur. Lastikçinin yöntemi de bu.
  • Jant kenarindan kaçırıyordur yüksek ihtimalle, yakın zamanda kışlık-yazlık lastik değişimi yaptırdıysaniz lastikçiler havayı indirmek için sibobun içinden küçük bi parçayı çıkartıp geri takiyorlar. Ordan da kaçırıyor olabilir 2 kere ayni sıkıntıyi yaşadım.
  • Sibobun vidası gevşek olabilir yahut bozulmuş olabilir
  • 4-5 lastikçi gezdik havuz yoktu bir çoğunda sorunu bulamayıp gönderdiler. Sonunda havuzlu bir yere gittik hava yağmurluydu havuza gerek kalmadan gördük lastikten hava kaçan yeri lastikle aynı renkte minik bir vida varmış yanından resmen damla damla hava kaçıyormuş sorun çözüldü
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.