Şimdi Ara

Lastik basıncı, Lokurtular ve yüksek yakıt : ) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
2
Favori
14.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    -Lastiklerin basıncını bilmek istiyorsanız kendinize bir basınç ölçer alın.
    -Lastikçilerin yaptığı ayarlara asla güvenmeyin. Benzincideki aletler biraz daha güvenilirdir.
    -Yüksek basınç yol tutuşunu iyileştirir, lastiğin aşınmasına engel olur, yakıt tüketimini azaltır, konforu azaltır.
    -Her yakıt aldığınızda lastiklerinizin havasını kontrol edin. Normalden düşük lastik basınçları pek çok soruna neden olabilir.
    -Fiat Linea ve Chevrolet Captiva otomobilimde tüm lastiklerin havasını 41 psi olarak ayarladım. Kullanım biraz sert oluyor, ama avantajlarının yanında buna katlanıyorum.

    biz bu forumda lastiklerine 28 basanıda gördük,, ondan sonra yok araç gitmiyor basmıyor çok yakıyor diye geldi saydırdı cruze'a... vs ...(bknz. dönen cisimler için yuvarlanma direnci ve etkileyen faktörler google'dan)

    bi muhabettir gidiyor KONFOR KONFOR!!! KONFOR SADECE YATAKTA OLUR .... KONFOR İSTİYORSAN İSTİKBALDEN AXESS'E 50 taksitle alırsın bir yatak lıkırtısız tıkırtısız yaylana yaylana mışıl mışıl uyursun


    basacaksınız kardeşim 36 psi havayı bu cruze'a heleki bu soğuklarda...zaten havalarda soğuk olduğundan o gece 34 ' e düşecek kendiliğìnden.... eğer 30 basarsan ortalama tüketimin 10.3 gösterir hiç tartışmasız

    birde şu cruze'un lastik havalarında kendiliğìnden yaz-kış 3-4 psi düşüş olma hikayesi... mecburen 5 günde bir kontrol edip tekrardan hava basacaksın ...ama ben illaki konfor isterim dersen bas 30 psi yak 10-10,5 litre .... yada önümüzdeki yerel secimlerde belediyen değişir tüm yollarını değil asfalt , kütahya porselenden kaymak gibi seramikle döşerler o zaman belki lıkırtısız tıkırtısız kullanmak nasip olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joliva


    quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    -Lastiklerin basıncını bilmek istiyorsanız kendinize bir basınç ölçer alın.
    -Lastikçilerin yaptığı ayarlara asla güvenmeyin. Benzincideki aletler biraz daha güvenilirdir.
    -Yüksek basınç yol tutuşunu iyileştirir, lastiğin aşınmasına engel olur, yakıt tüketimini azaltır, konforu azaltır.
    -Her yakıt aldığınızda lastiklerinizin havasını kontrol edin. Normalden düşük lastik basınçları pek çok soruna neden olabilir.
    -Fiat Linea ve Chevrolet Captiva otomobilimde tüm lastiklerin havasını 41 psi olarak ayarladım. Kullanım biraz sert oluyor, ama avantajlarının yanında buna katlanıyorum.

    biz bu forumda lastiklerine 28 basanıda gördük,, ondan sonra yok araç gitmiyor basmıyor çok yakıyor diye geldi saydırdı cruze'a... vs ...(bknz. dönen cisimler için yuvarlanma direnci ve etkileyen faktörler google'dan)

    bi muhabettir gidiyor KONFOR KONFOR!!! KONFOR SADECE YATAKTA OLUR .... KONFOR İSTİYORSAN İSTİKBALDEN AXESS'E 50 taksitle alırsın bir yatak lıkırtısız tıkırtısız yaylana yaylana mışıl mışıl uyursun


    basacaksınız kardeşim 36 psi havayı bu cruze'a heleki bu soğuklarda...zaten havalarda soğuk olduğundan o gece 34 ' e düşecek kendiliğìnden.... eğer 30 basarsan ortalama tüketimin 10.3 gösterir hiç tartışmasız

    birde şu cruze'un lastik havalarında kendiliğìnden yaz-kış 3-4 psi düşüş olma hikayesi... mecburen 5 günde bir kontrol edip tekrardan hava basacaksın ...ama ben illaki konfor isterim dersen bas 30 psi yak 10-10,5 litre .... yada önümüzdeki yerel secimlerde belediyen değişir tüm yollarını değil asfalt , kütahya porselenden kaymak gibi seramikle döşerler o zaman belki lıkırtısız tıkırtısız kullanmak nasip olur

    Hocam senin şu yorumlarına hastayım. Harika örnekler veriyorsun.




  • @joliva Süper yorum. Budur!


    Evet lastik basınçlarım arabanın sağ kapısında önerilen değerlerin üzerinde. Bunun olumsuz etkisini konfor azlığı olarak görüyorum. Diğer etkileri bence bu olumsuzluğu kapatıyor.

    Yüksek Lastik basınçları hakkında yazılar (ingilizce):
    http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=38513&highlight=tire+pressure
    http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=11652&highlight=tire+pressure
    http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=10881



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 27 Aralık 2012; 15:43:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    -Lastiklerin basıncını bilmek istiyorsanız kendinize bir basınç ölçer alın.
    -Lastikçilerin yaptığı ayarlara asla güvenmeyin. Benzincideki aletler biraz daha güvenilirdir.
    -Yüksek basınç yol tutuşunu iyileştirir, lastiğin aşınmasına engel olur, yakıt tüketimini azaltır, konforu azaltır.
    -Her yakıt aldığınızda lastiklerinizin havasını kontrol edin. Normalden düşük lastik basınçları pek çok soruna neden olabilir.
    -Fiat Linea ve Chevrolet Captiva otomobilimde tüm lastiklerin havasını 41 psi olarak ayarladım. Kullanım biraz sert oluyor, ama avantajlarının yanında buna katlanıyorum.

    YALNIZ BURADA TEK BİR DÜZETME YAPMAK GEREKİR!!!!

    YÜKSEK BASINÇ YOL TUTUŞUNU ARTTIRMAZ ,,, AKSİNE AZALTIR... DAHA YÜKSEK BASINÇLI LASTİĞİN YERİ (ASVALTI) ÖPMESİ-KAVRAMASI -YAPIŞMASI AZALACAĞINDAN YOL TUTUŞ AZALIR FRENLEMEDE KIZAKLAMA MESAFESİ DAHA DA ARTAR..... VİRAJLARDA FREN KOYMADA KIZAKLAYIP YOL DIŞINA SAVRULMA %DESİ ARTAR.......




  • Ya ben bu Lastikçi arkadaşları anlayamıyorum. Birisi dedi;; ön 32 arka 39 yapalım dedi tamam dedik. 2 gün sorna arabadaki dengesizlik nedeni ile baska bir lastikçi arkadaşa gittik. SOl ön 41, sağ 34, Arkalar 39 muş meğer. . Manyak bir durumdu. Arakdaş da düzelttim dedi.... Neyse,
    Bu gün servise giderken benzincide Dijital hava aleti vardı. Bakayim bi dedim, oda de... Ön 40 arka 42. Dedim allah cezasını versin bunları diyerek Panther' in dediği değerlere getirdim. 34'er yaptım. Şimdi gayet iyi.

    Servise 13:30 da aracı şu şikayetlerle bıraktım.

    2 den 3, e geçerken birisi sanki aracı tutup bırakıyor.
    Malum, Lokurtu takırtı sorunu,
    Lastik basınçları kendi kendine salaklaşıyor ( ihtimal )
    Koltuk tık tık oynuyor.
    Motor, 115 km hız da 6. viteste olmasına ramen boğulma sesi hissediyorum.


    Arkadaş, 17:30 a kadar 4 saat boyunca bunlar ne yaptım bilemiyorum?
    Dediler ki araç 2 gün yatacak. Detaylı bakacağız.

    Dedim ki, şu zamana kadar hangi şikayetlerime baktınız?
    lifte aldık. Alta baktık.

    eee??
    birşey yok.

    amortisör sorunu malum dedi. Spariş etsekte düelmiyor.
    Biliyorum normal dedim....

    Ya peki Koltuk? boğulma, 2 den 3' e geçerken silkeleme? Yani bunları 4 saat boyunca anlayamadınız mı? 2 gün kalınca hakikatten 3 / 5 usta sırf benim araçlamı uğraşacak?
    yoo hayır... Dğer araçlar da var dolu servis efenim....

    Madem 10 dk,10dk bakacaksınız? 4 saat boyunca en az 1 sorunumu bari halletseydiniz ?? Yada sebebini bulabilirdiniz de bişiler söyleseydiniz bana şundan dır bundandır diye?
    Efenim burda böyle olmuyor. Zamanla oluyor. Ne olduğunu anlayammışlar... ( Adam gibi baktıklarından şüpheliyim )

    Bir sinirle çıktım aldım aracı. Dedim bizim nazmi usta halleder eminim dedim yemişim garantisini. Öf be..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asyagrafik -- 27 Aralık 2012; 23:45:56 >




  • Arabamı alalı yaklaşık 8 ay oluyor ve şimdiye kadar çok şikayet edilen lokurtu vs. gibi birşey henüz duymadım. Hatta bir ara yaz tatilinde sırf bu sesi duyabilmek için çanakkale de öyle bir yola girdim ki sonra bende pişman oldum ama gene de bir ses duymadım. lastik basıncına gelince aldığım günden beri önlere de arkaya 35 basıyorum. arabam 5000 km ye geldi şu anda yol bilgisayarına göre 7.8 benzin harcıyorum.

    Cruze alacaklara tavsiye olarak da milleti dinlemeyin bu otomobili alın ve pişman olmayın
  • Tam tersini iddia edeceğim. Yüksek lastik basıncı yol tutuşu bozmaz. Islak yolda tutunmayı artırır.

    özellikle bunu okuyunuz:
    http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=11652&highlight=tire+pressure



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 28 Aralık 2012; 13:01:10 >
  • Bir de 30 psi ile 40 psi arasında yakıt yaklaşık %5 fark eder. (40 psi daha ekonomik)
  • Üreticinin tavsiye etttiği minimum - maximum arasındaki tüm değerler kullanıcının isteğine göre basılabilir.

    Değerler dışına çıkılmasını tavsiye etmiyor ve yararlı bulmuyorum. Aksine! fazla yada az şişirilen lastiklerin yola teması azalır.
    Gereken den fazla hava basmak aracın yola tutunmasına etki eder ve konforu fazlası ile bozar.



    Min 32psi-max 39psi değer arasında oluşan yakıt ekonomisi, kabaca 0.3lt ye tekabül eder...

    cruze için 34-35psi arası iyidir. Fazlası gürültüyü arttırır, ekonomiye de pek fazla katkısı olmaz.
    ekonomi yapacağız diye, 34psi yerine 39psi basıp, 100km/0.2lt için "hop hop" gezmeye gerek yok...




  • 39-40 civarı iken resmen ses cümbüşü oluyor aracın içinde. Malum, zaten amortisör sistemi ve kule tasarım bölümü sıkıntılı ve sesli. Birde yüksek psi basınçlı lastikde eklenince fena oldu.
    Çünkü şuradan anladım, 34' e indirdiğimde büyük oranda bunlar yokoldu.
  • H.G.A arkadaşım yukarıda okuduğum göre daha önce c4 aracınız vardı ve satıp tekrar cruze aldınız.şu an bende de c4 1.4 sx modelinde araç var lpg li. alalı 1 sene oldu aracı. aracımdan genel anlamda memnunum ama olmayan performansı yüzünden nefret ettim aracımdan ben normalde ne süratten hoşlanırım ne de aracı sert kullanmaktan. ama bende ki c4 o kadar hantal ki yokuş çıksam kağnı gibi,araç biraz yüklü olsa resmen cortluyor. şimdik 2. el 124 lük cruze düşünüyorum kaldı ki herkes cruze içinde aynı şeyleri söylüyor. bu konuda en objektif karşılaştırmayı siz yaparsınız herhalde. ne dersiniz?
  • C4 1.4 90bg'lik c sınıfı araç
    Cruze 1.6 124bg'lik c sınıfı araç

    Eğer bu C4 ile Cruze kıyaslanıyor ise, benden PES! arkadaş...
  • Bende yeni kasa 2012 manuel C4 vardı.

    1.4 ile 1.6 atmosferik motorları kıyaslamak pek de doğru sayılmaz. Hele ki 1.4 C segmenti olupda, : )


    Ha yeni kasa C4 ile kıyasla dersen,

    Cruze yol tutuşu ve tip bakımından lider : ). bunda sedan oluşununda büyük artısı var. Diğerlerinde C4 döver. Zaten, cruze tekrar geçme nedenim de yol tutuşunu beğenmememdir.... Kesin ve net. : )

    Detaylarsam;

    C4
    Mükemmel ses yalıtımı, ( uzun yolda 110 dan sonra ses çoğalıyor. 120 den sonra bağırıyor. ) Şehir içinde dışarıyı duymak imkansız. Çok başarılı.
    Mükemmel iç dizayn. Teknoloji akıyor : ) Göğüslük kalitesi harika. İşlevsellik mükemmel.
    Süspansyon çok hoş. Çok yumuşak. birde michelin lastik vardı hamur gibi. Malesef yol tutmuyor araç...
    Motoru çok verimli. Çok atik ve güçlü.
    Comfort plus paketi ile tadından yenmiyor araç.

    ESP olmayışındanmıdır bilemiyorum ama ben çok tedirgin geldim istanbul izmire... Çok savuruyor. manuelde ESP yok. Şaka gibi... İlla otomatik olacak ESP için.

    daha da uzatılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asyagrafik -- 29 Aralık 2012; 22:19:58 >




  • sizin c4 1.4 mü idi yoksa 1.6 mıydı?

    fakat c4 için yol tutuşu zayflığından bahsettiniz bu beni çok şaşırttı!citroenler özellikle yol tutuşu konusnda efsane olmuş araçlardan biridir. tamam fransız mransız ama bu konuda hakkını yememek lazım.bende ki eski kasa c4 ve amortisörleri çok sert.
  • 1.6, ve eski kasa C4 ün yol tutusu ile uzaktan yakından alakası yoktu.
  • aracım daha 10 bine gelmeden bu lokurtular başlamıştı. az olunca üstünde durmamıştım. sonra sonra baktım ki 10 yaşın
    üstünde kıytırık sınıf araçların süspansiyonu benim canavardan çok daha sessiz! aracım şuan 60 binde ve kim binse
    "alt takımdan ses mi geliyor?" diye sorar oldu. problem sert süspansiyon değil.
    arkadaşımın 10 binde aurisi de sert ama tek ses yok süspansiyonunda.
    benim keyfimi kaçıran ise, değişimin çözüm olmaması ve hatta hiç bir şeyin çözüm olmaması! ön amortisörleri astra h takmayı düşünüyorum.
    sonuç kötü olur mu bilmem. çünkü cruze amortisörü takarsam ve kısa bir süre sonra aynı sorunu yaşarsam canımm çok sıkılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkuyakar

    aracım daha 10 bine gelmeden bu lokurtular başlamıştı. az olunca üstünde durmamıştım. sonra sonra baktım ki 10 yaşın
    üstünde kıytırık sınıf araçların süspansiyonu benim canavardan çok daha sessiz! aracım şuan 60 binde ve kim binse
    "alt takımdan ses mi geliyor?" diye sorar oldu. problem sert süspansiyon değil.
    arkadaşımın 10 binde aurisi de sert ama tek ses yok süspansiyonunda.
    benim keyfimi kaçıran ise, değişimin çözüm olmaması ve hatta hiç bir şeyin çözüm olmaması! ön amortisörleri astra h takmayı düşünüyorum.
    sonuç kötü olur mu bilmem. çünkü cruze amortisörü takarsam ve kısa bir süre sonra aynı sorunu yaşarsam canımm çok sıkılır.

    Aslın da amortisör de sorun yok.

    Kule tasarımı hatalı. Amortisör üstten sabit olmadığı ve kule için de gezindiği için, bize ses olarak geri dönüyor.

    Kasayı değiştirirken, kule tasarımına da el atarlarsa durum düzelir. Bu mevcut durum da, bir şey elde edilebileceğini sanmam.

    En iyisi! Araç tabanına, bağaja, motor göğüs kısmına, davlumbaz ve alt kısıma yapılacak yalıtım ile içeriye ses alımı büyük
    ölçü de engellenebilir. Diye düşünüyorum. Yaza girerken bunun için bir araştırma yapayım diyorum...

    *AstraH amortisörü bizim araca uygun mu?. Gerçi bu değişim çözüm olsa zaten! bunu uygulayarak çözerlerdi.
    Düşününce, soruna pek çare olacağını sanmıyorum.




  • Selamlar,

    Bu lokurdu sesi ile ilgili başka bir forumda alttaki yazıyı buldum. Sorunun fren kaliper boşluğundan olduğu ve çözülebildiği söylenmiş. Ancak araç aveo. Cruze'da da lokurdu sesi aynı nedenden mi bilemiyorum. Sadece açıklama ve çözüm çok mantıklı geldi..

    Şimdi şöyle kısaca anlatayım.
    Fren kaliper pimlerimiz, fren kaliperi ve karşısındaki takozu birbirine bağlıyor, kıçından atılan bir civata da takozu kalipere sabitliyor. PIM'in girdiği delik, PIM'den geniş. Bu aslında normal bir durum. Çünkü bu delik gres yağı dolu ve bu yağın dışarı taşmaması lazım. Bu yüzden deliğin girişinde bir plastik körük gibi daire şeklinde ortası delik bir parça var adı her neyse. Bu plastik parçanın, PIM'lerden hafif daha dar olması gerekiyor. Böylece PIM, bu plastiğin içinden geçtikten sonra kaliperin üzerindeki deliğe giriyor. Bu plastik parça tam kaliper'in üzerindeki deliğin girişinde olduğu için, PIM'in ucunu sıkarak, PIM'ı sabitlemekle ve içerideki gres yağının dışarı taşmamasını sağlamakla görevli. Fakat bizim araçlarımızda bu plastiğimsi körüğümsü şey de olması gerekenden daha geniş. Böylece PIM'i kaliperin içine soktuğumuzda bu parça görevini yapamıyor ve kaliperler sabitlenemiyor.

    Her stabilize yola girdiğimizde kaliperler sabit olmadığı için çok küçük bir açıyla sağa sola hareket ediyor.
    Aslında gürültüyü yapan şey bu değil..
    İşte işin tuzu biberi. Fren balatalarımızın sırtlarında olması gereken yapışkan katman yok. Bu sebepten fren balatalarımızdan piston tarafında olan pistona, kaliper tarafında olan da kalipere tutunamıyor. Aralarında en fazla 1mm belki daha az bir boşluk kalıyor. Ve kaliperlerimiz her sallandığında, fren balatalarımız bir pistona, bir fren kaliperine çarpıp çarpıp duruyor. Bu da stabilize yolda duyduğumuz lokurtuyu oluşturuyor.

    Şimdi ben bunu 4 aydır opel servislerine anlatmaya çalışıyorum fakat beceremiyorum. Dün nihayet Auto van Esch isimli bir resmi Chevrolet servisindeki randevumda servis şefi ilk 100 metre hareket ettiğimizde sesi duydu. İlk defa 10 15 dakka test sürüşü yapıp sesi duyurmaya çalışmak zorunda kalmadım. İçeri geldik, önce Z-Rot'lardan şüphelendi. Ben durumu anlattım, şüphemi söyledim, Z-Rot'ların değiştiğini söyledim. Kontrol etti gerçekten Z-Rot'larda birşey yoktu.

    Fren kaliperini şöyle bir eliyle sağ sol yapınca bana hak verdi.

    İşte çözüm:
    Çağırdı bir servis çalışanını, çıkardılar balataları. Sırtlarını zımparalayıp düzleştirip, balata spreyiyle temizlediler. Pistona denk gelen balataya tam piston şeklinde yuvarlak bir katman, kalipere denk gelen yere de tam kalipere temas eden yüzey şeklinde "D" harfi benzeri bir katman siyah kit (montaj silikonu gibi birşey) sürdüler. Balataları yerlerine takıp, diski ve pistonu oturttular. Kitin taşan kısımları parmak ucuyla kalipere ve pistonun temas eden yüzeyine iyice yedirildi, düzleştirildi.
    1 saat kurumaya bırakıldı.
    Artık lokurtu mokurtu yok.

    Normalde bu balatalar sırtlarında bir yapışkan katman ile gelmeliymiş. Fakat dediğim gibi bizim balatalarda bu katman yok. Ayrıca benim araçla karışlaştırmak için servisteki diğer bir Hollandalı aveo'yu lifte kaldırıp kontrol ettiler, aynı durum onda da var. Şaşırdılar baya, lakin kimse şikayet etmemiş..
    Hollanda'nın sağır milletine de bir hayır işlemiş oldum, artık servise gelen aveo'ların balatalarını yapıştırıp yollayacaklar.. xD

    Bu sorunu yaşayan arkadaşlar, sorunun çözümü budur.
    İster ustanıza, ister servise kolayca yaptırabileceğiniz bir işlem. Fren sistemine hiçbir zararı yok. PIM'leri de tornaya yollamadan halletmiş oluyoruz problemi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: felidae

    Selamlar,

    Bu lokurdu sesi ile ilgili başka bir forumda alttaki yazıyı buldum. Sorunun fren kaliper boşluğundan olduğu ve çözülebildiği söylenmiş. Ancak araç aveo. Cruze'da da lokurdu sesi aynı nedenden mi bilemiyorum. Sadece açıklama ve çözüm çok mantıklı geldi..

    Şimdi şöyle kısaca anlatayım.
    Fren kaliper pimlerimiz, fren kaliperi ve karşısındaki takozu birbirine bağlıyor, kıçından atılan bir civata da takozu kalipere sabitliyor. PIM'in girdiği delik, PIM'den geniş. Bu aslında normal bir durum. Çünkü bu delik gres yağı dolu ve bu yağın dışarı taşmaması lazım. Bu yüzden deliğin girişinde bir plastik körük gibi daire şeklinde ortası delik bir parça var adı her neyse. Bu plastik parçanın, PIM'lerden hafif daha dar olması gerekiyor. Böylece PIM, bu plastiğin içinden geçtikten sonra kaliperin üzerindeki deliğe giriyor. Bu plastik parça tam kaliper'in üzerindeki deliğin girişinde olduğu için, PIM'in ucunu sıkarak, PIM'ı sabitlemekle ve içerideki gres yağının dışarı taşmamasını sağlamakla görevli. Fakat bizim araçlarımızda bu plastiğimsi körüğümsü şey de olması gerekenden daha geniş. Böylece PIM'i kaliperin içine soktuğumuzda bu parça görevini yapamıyor ve kaliperler sabitlenemiyor.

    Her stabilize yola girdiğimizde kaliperler sabit olmadığı için çok küçük bir açıyla sağa sola hareket ediyor.
    Aslında gürültüyü yapan şey bu değil..
    İşte işin tuzu biberi. Fren balatalarımızın sırtlarında olması gereken yapışkan katman yok. Bu sebepten fren balatalarımızdan piston tarafında olan pistona, kaliper tarafında olan da kalipere tutunamıyor. Aralarında en fazla 1mm belki daha az bir boşluk kalıyor. Ve kaliperlerimiz her sallandığında, fren balatalarımız bir pistona, bir fren kaliperine çarpıp çarpıp duruyor. Bu da stabilize yolda duyduğumuz lokurtuyu oluşturuyor.

    Şimdi ben bunu 4 aydır opel servislerine anlatmaya çalışıyorum fakat beceremiyorum. Dün nihayet Auto van Esch isimli bir resmi Chevrolet servisindeki randevumda servis şefi ilk 100 metre hareket ettiğimizde sesi duydu. İlk defa 10 15 dakka test sürüşü yapıp sesi duyurmaya çalışmak zorunda kalmadım. İçeri geldik, önce Z-Rot'lardan şüphelendi. Ben durumu anlattım, şüphemi söyledim, Z-Rot'ların değiştiğini söyledim. Kontrol etti gerçekten Z-Rot'larda birşey yoktu.

    Fren kaliperini şöyle bir eliyle sağ sol yapınca bana hak verdi.

    İşte çözüm:
    Çağırdı bir servis çalışanını, çıkardılar balataları. Sırtlarını zımparalayıp düzleştirip, balata spreyiyle temizlediler. Pistona denk gelen balataya tam piston şeklinde yuvarlak bir katman, kalipere denk gelen yere de tam kalipere temas eden yüzey şeklinde "D" harfi benzeri bir katman siyah kit (montaj silikonu gibi birşey) sürdüler. Balataları yerlerine takıp, diski ve pistonu oturttular. Kitin taşan kısımları parmak ucuyla kalipere ve pistonun temas eden yüzeyine iyice yedirildi, düzleştirildi.
    1 saat kurumaya bırakıldı.
    Artık lokurtu mokurtu yok.

    Normalde bu balatalar sırtlarında bir yapışkan katman ile gelmeliymiş. Fakat dediğim gibi bizim balatalarda bu katman yok. Ayrıca benim araçla karışlaştırmak için servisteki diğer bir Hollandalı aveo'yu lifte kaldırıp kontrol ettiler, aynı durum onda da var. Şaşırdılar baya, lakin kimse şikayet etmemiş..
    Hollanda'nın sağır milletine de bir hayır işlemiş oldum, artık servise gelen aveo'ların balatalarını yapıştırıp yollayacaklar.. xD

    Bu sorunu yaşayan arkadaşlar, sorunun çözümü budur.
    İster ustanıza, ister servise kolayca yaptırabileceğiniz bir işlem. Fren sistemine hiçbir zararı yok. PIM'leri de tornaya yollamadan halletmiş oluyoruz problemi.


    Bu yöntem çare değil.

    Geçici bir ses kesimi sağlar sonra tekrar devam eder.

    Eski dönem otomatik araçların geri giderken çıkarttığı ses için kullanılan bir yöntemdir ve 2010 yılında günlas tarafından araçlara uygulanmaktaydı.
    Balataları çıkart / Sırtlarına sprey boya sık / biraz bekle, tam kurumadan montajını yap / 3-4.000km ses kes / sonra tekrar yap / devam et.....

    *arka tarafa servis tarafından "ses damperi" takılıp sorun çözülüyor.

    Amortisör ve kule tasarımı ile ilgili bir durum değildir. Ve faydası yoktur. Bir takım balata soruna çare olsaydı inanın çoktaaaan çözülürdü.
    Aracımdaki balataların arkasını gördüm bildiğimiz balata, diğer balataların sırt'ından farklı değil...

    -Pimlerin yuvası içinde oynayarak, taş döşeli sokalar da "tık tık tık" diye ses çıkartması başka bir durum.
    -Amortisörlerin üst kapak bağlantısı olmamasından dolayı kule içinde gezinip, bozuk yolda "lok lok lok" diye ses çıkartması başka durum.
    -Otomatik araçların geri giderken ses çıkartması başka bir durum.

    Bu durumlar 2009 yılından beri bilinmektedir. Ve pek çok yöntem denenmiştir.
    Eğer yukarıdaki "kalın puntolarla yazılmış" balata operasyonu "çare olsaydı".....

    Alt tarafı balata! GM balatayı değiştirir olayı bitirirdi.......

    Yada biz onları bekleme den! Uygun bir balata takımı ile işi sonlandırırdık...............

    Kolay gelsin.............




  • ön ve arka 35 ayarlıyorum ve gayet memnunum 2 yıldır cruze otom vites kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım araba şimdi 50,000 de
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.