mümkün olduğunca en yeni açılmış benzinlikte basmak lazım... digital adam gibi 0 makina koyuyorlar eskileri hiç bakım yapılmıyor çünkü...
Kitapçıklara dikkat edin arkadaşlar.Bazısında tam yüklü aracın lastik değerleri de veriliyor.Bizim 225 lastikler 35 ti çok sertti 33 yaptık tam ayarlı oldu.Basıncı bir kaç psi düşürmek konforu arttırıor arkadaşlar (sözüm çukurlarda zıplayanlara)
quote:
Orjinalden alıntı: Sygncn
Kitapçıklara dikkat edin arkadaşlar.Bazısında tam yüklü aracın lastik değerleri de veriliyor.Bizim 225 lastikler 35 ti çok sertti 33 yaptık tam ayarlı oldu.Basıncı bir kaç psi düşürmek konforu arttırıor arkadaşlar (sözüm çukurlarda zıplayanlara)
türkiyemin yollarında düşürmekten çok normalin 1 psi fln üstünde tutmak lastiklerin balon yapması olasılığını düşürür....
malesef yollarımızın kalitesi belli....
Lastik havasına kitapçıktan bakıp basmayın.
Kendinize en uygun hava basıncını kendiniz belirleyin.
1. Direksiyon rahat dönmeli
2. Çukurlarda ve tümseklerde rahatsız edici vurmalar olmamalı
3. Lastik havaları çok sönükse yalpalama olabilir, bu da lastiğin yapısını bozar.
65R14 Michelin lastiklerime kitapçıkta 32 basmam gerektiği yazıyor. Bazıları da önlere 30, arkalara 32 basmam gerektiğini söyledi.
Ben şehiriçi ön ve arkalara 29, şehirlerarası gittiğimde 30 basıyorum.
Kesinlikle dijital pompalarda hava basarım. Lastikçilerdeki aletlere güvenmeyin, yanlış ölçüm yapıyorlar.
quote:
Orjinalden alıntı: bossbee
Lastik havasına kitapçıktan bakıp basmayın.
Kendinize en uygun hava basıncını kendiniz belirleyin.
1. Direksiyon rahat dönmeli
2. Çukurlarda ve tümseklerde rahatsız edici vurmalar olmamalı
3. Lastik havaları çok sönükse yalpalama olabilir, bu da lastiğin yapısını bozar.
65R14 Michelin lastiklerime kitapçıkta 32 basmam gerektiği yazıyor. Bazıları da önlere 30, arkalara 32 basmam gerektiğini söyledi.
Ben şehiriçi ön ve arkalara 29, şehirlerarası gittiğimde 30 basıyorum.
Kesinlikle dijital pompalarda hava basarım. Lastikçilerdeki aletlere güvenmeyin, yanlış ölçüm yapıyorlar.
kendimizin belirlediği basınçla iş yürrümez bence.... kitapçıkta arka 38 ön 32 yazıyor bunu ben nasıl belirleyim.... tabiki onların en uygun olanını bulmak lazım
Demin gelirken beylerbeyi köprü yolundaki virajlarda biraz yapıştırdım araba gerçekten çok farketti yol tutuş bakımından lastik havalarını arttırınca.
Lastik basıncı ile lastik markanın da ilişkili olduğunu düşünüyorum. benim 206 nın kapısında michellin lastik için doğru basıncın 34 PSI olması gerektiği yazıyordu(yanlış hatırlamıyorsam). Daha önce ben de 30 PSI basıyordum serviste basıncı yükselttiler ve aracın seriliği arttı. Ama dediğim gibi marka önemli sanırım eğer marka da belirtilmiş ise o markaya belirtilen hava basıncı uygulanmalı. Örneğin pirelli gibi sert hamurlu lastiklere 34 basıldığında şimdiki konforu vermiyeceğini düşünüyorum. Kazasız günlere
Bendede pisiklet war kaç basam :D pek anlamam o ps falan diyonuz azcık anlatında basmaya gidicem bugün
bizzat aracın kitapçığına göre basın lastiklere havaya.
Bir sürü saçma yorum var.Şoför kapısını açın orada yapıştırılmıştır gerekli bilgiler.Aracın üzerinde olması gereken lastik ebatlarına kadar.
Dikkat edin, istasyonlardaki saatler doğru basıncı göstermiyor. En iyisi ölçüm saati edinin ya da lastikçiye bastır
Hort olcak biraz ama 255/55/R16 lastiğe bugün önler arkalar 35 bastım. Sanırım arkalar daha çok olcakmış. Önler basık bişey olmuyor ama arka lastiklerden yolda ses gelmeye başladı. Sanki arkalar daha az olmalıymış gibi. Araç önden çekiş.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme