Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (29. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omaeda

    Merhabalar
    kullananlar ve konu ile ilgili bilgi vererek beni yönlendirecek arkadaşlar öncelikle teşekkür etmek istiyorum
    Aracım 2005 kia magentis ve aracımın orjinal lastik ölçüleri 205/60/R15 91 H. LAstik ölçülerimi 195/95/R15 yapmayı düşünüyorum ve yüzde olarak 1,20 gibi bir değer çıkıyor anladığım kadarı ile u da çok sorun olarak görünmüyor. Asıl sıkıntı ettiğim nokta üç lastik belirledim ve bunlardan hangisi konfor ve sürüş güvenliği açısından iyidir.
    NOKIAN 195/65 R15 95H XL - H Serisi= 135TL
    GOODYEAR 195/65 R15 91V EFFICIENTGRIP PERFORMANCE=140TL
    CONTINENTAL 195/65/15 91 H TL CPC5= 16TL

    Good Year Efficient Grip Performance etiket değerleri çok iyi ve kullananlar çok memnun, bugün lastik değiştirecek olsam tercih ederdim.




  • bridgestone B250 nasıldır bilgisi olan var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liverpol

    bridgestone B250 nasıldır bilgisi olan var mı

    şuan aracımda takılı aldığımda üzerindelerdi sıfır takılmış açıkcası ben çok memnunum yumuşaklık yol tutuş frenleme v.s hepsinde çok iyi

    özellikle yamurlu havalarda da çok güzel performansı var
  • teşekkür ederim arkadaşlar alıp deneyelim bakalım goog year ı . aslında bugüne kadar hiç kullanmadım ve korkum lastiğin çabuk sertleşmesi ve dağılması sanıırm bu da biraz deneme ile gözlemlenecek artık
  • arkadaşlar,arabamda 15" 6J 4x100 ET40 saç Jant, 185x65x15 88T lastik var.ben lastikleri değiştirmeden 15" çelik jant almak
    istiyorum,fakat
    piyasadaki 15" jantlar 6.5 inç ET35,bu yarım inç ve ofset lastiklerde sorun oluşturur mu.sürüşte virajda v.b. tşk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir26

    arkadaşlar,arabamda 15" 6J 4x100 ET40 saç Jant, 185x65x15 88T lastik var.ben lastikleri değiştirmeden 15" çelik jant almak
    istiyorum,fakat
    piyasadaki 15" jantlar 6.5 inç ET35,bu yarım inç ve ofset lastiklerde sorun oluşturur mu.sürüşte virajda v.b. tşk.

    185 taban 6.5j için kullanılabilecek en küçük ölçüdür. Jant dış kenarları biraz dışarıda kalabilir ve kaldırım kenarına parkederken daha kolay zedelenebilir. Et35 olması aracın5 mm toplamda 1 cm daha geniş basmasını sağlar ki yol tutuş açısından faydası vardır. Mevcut lastiğiniz eskiyince 195 60 15 e geçmeniz daha iyi olacaktır.
  • kullandığım saç jantlara kış lastiği almayı düşünüyorum.çelik jantıda kullandığım yaz lastiklere takmayı düşünmüştüm.lastikler yeni 2000 km oldu.araba clio4...
  • arkadaşlar yukarıda yazdım ama üstadlar görmedi sanırım bir daha sormak istedim

    175-70-13 lastik kullanıyorum aracımda

    ama stepne için dış çapı ufak olan bir lastik istiyorum

    175 taban kısmı önemli değil 185-195 olabilir

    70 yanak genişliği 50-45 gibi ufak 13 jant uygun lastik varmıdır sitelere baktım ama bulamadım

    bana dış çap ölçüsü max. 455mm olan bir lastik lazım

    yani 175-45 13 gibi

    böyle bir lastik varmıdır

    yada dış çap ölçüsü en ufak olan lastik ebatı nedir

    bu arada 13 jant var aracımda bijonlar 4*100

    bilgi verebilecek birisi var ise çok memnun olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Bahsettiğiniz ölçüye geçmeniz, %4.9'luk fark oluşturacaktır.

    Bu da sürüş güvenliğinizi tehlikeye sokabilir.

    Ne gibi bir tehlikeye atıyor ?

    BMW F30 araçlarda 225/55/17'de kullanılıyor m paketerde önde 225/40/18 arkada 245/40/18 kullanılıyor
    Şimdi ön lastiklerde arada -%6 oynama var, bundan dolayı bir güvenlik açığı var mıdır ?
    Varsa neden BMW böyle bir şey yapar, ben olmadığını düşünüyorum.

    Asıl sorum bu -%6'nın etkisi hıza mı, yol tutuşuna mı etkı edıyor.

    Yani aslında 100 değilde 94 ile mı gıdıyorum ?
    Ya da yol tutusunda %6 daha mı kotu durumdayım

    eski ölçü : 225/55/17 yeni ölçü 225/40/18 ve BMW tarafından önerilen 225/45/18 arada 0.5 yanak farkı var, bunun etkısı sadee konfora olmaz mıu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alwaysfc -- 5 Mayıs 2014; 22:39:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Bahsettiğiniz ölçüye geçmeniz, %4.9'luk fark oluşturacaktır.

    Bu da sürüş güvenliğinizi tehlikeye sokabilir.

    Ne gibi bir tehlikeye atıyor ?

    BMW F30 araçlarda 225/55/17'de kullanılıyor m paketerde önde 225/40/18 arkada 245/40/18 kullanılıyor
    Şimdi ön lastiklerde arada -%6 oynama var, bundan dolayı bir güvenlik açığı var mıdır ?
    Varsa neden BMW böyle bir şey yapar, ben olmadığını düşünüyorum.

    Asıl sorum bu -%6'nın etkisi hıza mı, yol tutuşuna mı etkı edıyor.

    Yani aslında 100 değilde 94 ile mı gıdıyorum ?
    Ya da yol tutusunda %6 daha mı kotu durumdayım

    eski ölçü : 225/55/17 yeni ölçü 225/40/18 ve BMW tarafından önerilen 225/45/18 arada 0.5 yanak farkı var, bunun etkısı sadee konfora olmaz mıu ?

    Şimdi sizin bahsettiğiniz durum ile, arkadaşa verdiğim cevaptaki durum arasında fark var.

    O arkadaşın aracının 4 lastiği de aynı ölçüde ve hepsini değiştirmeyi düşünüyor.

    Bu tür durumlarda lastik değişim tablosuna bakılır ve orjinal ile takılmak istenen lastik arasındaki en yakın uyum aranır. http://www.lastikcim.com.tr/-Jant-Lastik-Hesaplama,DP-17.html

    Bu uyum oranı +%3 ile -%3 arasında değişiklik gösteriyorsa, güvenli kabul edilir.

    Ama bu oranlar daha büyük rakamlarda olursa, yol tutuşunun azalması, aracın dengesinin bozulması, fren mesafesinin artması, kontrolsüz savrulmalar ve yoldan çıkmalara sebep olabilir.

    Daha tehlikesiz olan olasılıklar ise yakıt tüketiminin artması yada aracın yerden yüksekliğinin artması-azalması olarak sıralanabilir.

    Sizin bahsettiğiniz olayda ise çoğu arkadan itişli olan araçlar için geçerli olup, lastik ebadının değiştirilmesi isteniyorsa, hangi ölçünün uygun olacağı hakkında en ufak bilgim yoktur.

    Ayrıca bu tür araçlar fabrikada zaten ön ve arka tekerlek ebatları birbirlerine en uygun şekilde ayarlanarak satılıyor.

    Ben sadece 4 lastiği aynı ölçüde olan araçların lastik ebadı değişimi hakkında yorum yapabilirim.(Yukarıda verdiğim linkteki değişim tablosuna bakarak tabii ki.)

    Ön ve arka lastik ebadı farklı olan araçlardaki değişimler hakkında yorum yapamam.

    Umarım kendimi ifade edebilmişimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkese iyi forumlar;
    Aracım ford 2007 model s-max 2.0 tdci.İkinci el aldım ve aldığımda üzerindeki lastikler run-flat idi.Bende yazlık ve kışlık olmak üzere iki takım run-flat lastik aldım.(2010 yılında).Ancak yazlık lastiklerden aldığımdan beri memnun değilim ve en son taktırdığımda aşırı ses yapmaya başladı.(bridgestone potenza).Araştırdım ama bulamadım aracın fabrika çıkışı lastikleri run-flatmidir bilginiz varmı acaba?yazlıkları normal lastikle değiştirsem sorun yaşarmıyım?teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tlgdnc

    Herkese iyi forumlar;
    Aracım ford 2007 model s-max 2.0 tdci.İkinci el aldım ve aldığımda üzerindeki lastikler run-flat idi.Bende yazlık ve kışlık olmak üzere iki takım run-flat lastik aldım.(2010 yılında).Ancak yazlık lastiklerden aldığımdan beri memnun değilim ve en son taktırdığımda aşırı ses yapmaya başladı.(bridgestone potenza).Araştırdım ama bulamadım aracın fabrika çıkışı lastikleri run-flatmidir bilginiz varmı acaba?yazlıkları normal lastikle değiştirsem sorun yaşarmıyım?teşekkürler.

    Yetkili servise danışırsanız aracın şasi numarasına bakarak hangi lastik ile üretildiğini söylerler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elalembialem_

    arkadaşlar yukarıda yazdım ama üstadlar görmedi sanırım bir daha sormak istedim

    175-70-13 lastik kullanıyorum aracımda

    ama stepne için dış çapı ufak olan bir lastik istiyorum

    175 taban kısmı önemli değil 185-195 olabilir

    70 yanak genişliği 50-45 gibi ufak 13 jant uygun lastik varmıdır sitelere baktım ama bulamadım

    bana dış çap ölçüsü max. 455mm olan bir lastik lazım

    yani 175-45 13 gibi

    böyle bir lastik varmıdır

    yada dış çap ölçüsü en ufak olan lastik ebatı nedir

    bu arada 13 jant var aracımda bijonlar 4*100

    bilgi verebilecek birisi var ise çok memnun olurum

    Öyle bir lastik var ama Türkiye'de ticari olarak satışı yok. Ayrıca çapı o kadar küçültürseniz araç ne kadar yavaş gitsenizde o lastiğin takılı olduğu tarafa çeker, garip dengesiz bir durum ortaya çıkar. Stepnesiz araçlarda kullanılan lastik tamir kitlerinden bulundurmak daha iyi bir çözüm gibi.




  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt
    teşekkürler.servise sorayım.
    az önce goodyear'ın sitesindeki fiyat listesine baktım run flat model orjinal ekipman olarak görünüyor.galiba fabrika çıkışı run flat.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tlgdnc -- 6 Mayıs 2014; 16:14:03 >
  • arkadaşlar opel corsa c 1.2 aracımın 155/80 13 lastiklerini değiştireceğim ben bunları 175/70 13 yapayım diyorum ne gibi etkileri olur yardımcı olursanız sevinirim??
  • üstad bilgilendirme için teşekkür ederim

    benim yol güzergahımda pek çok lastikçi mevcut olaki bir sorun olursa ilk lastikçiye gidecek kadar beni idare etsin yeter yani max 15-25 km gibi bir mesafeden bahsediyorum lastik çok küçük olsa bile yavaş yavaş gidersem bir sorun olmaz kanaatindeyim

    ben stepneyi dik olarak bagaja koyacağım ve aracın bagaj yüksekliği 47 cm civarında
    o yüzden bana dış çapı küçük bir lastik lazım

    bu arkası çift teker kamyonetlerde 155*12 lastik var bunun gibi bir lastik alsam çok sorun olurmu acaba tabi bir de 4*100 bijon aralığında 12 jant bulmam gerekecek çok sıkıntılı bir iş

    lpg taktırırken bir hesap hatası her şeyi mahvetti aracımın kocaman bagajını hiç verimli kullanamıyorum

    bir de üstad bahsettiğiniz o lastik nedir acaba 13'' janta uygun mu
  • aracım mazda 3 2012 model. Orijinal lastik ebatı 205/55 R16.
    Aracımın yere çok yakın olmasından memnun değilim, ailem inip binerken zorlanıyor ve de araç dolu iken setlere-kasislere çok sürtüyor. Bununla beraber aracımın orijinal amortisörleri oldukça sert karakterleri. Bana göre bu iki olumsuzluğu biraz hafifletmek adına 215/60 R16 ebatlı lastiklere geçmek istiyorum. Konforun artacağını düşünüyorum. Ne dersiniz?
  • merhabalar,

    konuyu inceledim ancak bulamadım, daha önce sorulmuşsa idare edin


    1-yaz lastiği için michelin ile starmaxx'ın iki modeli arasında lastik başı 50-100 tl arası fiyat oynuyor. ancak michelin yakıt tüketimi B sınıfı, starmaxx lar genel olarak E sınıfı. 5 yıllık kullanımda (ortalama 50.000 km) bu tüketim farkı, lastik fiyat farkını karşılar mı? daha açık ifadeyle B ve E sınıfı tüketim birbirinden değer olarak ne kadar farklıdır? (matematik sorusu gibi oldu)


    2-ikinci konu ise Emniyet'e yazdım ancak yanıt vermediler, kış lastiğinin zorunlu olduğu yerlerde 4 mevsim lastikler kış lastiği yerine geçer mi? bu konuda yasal dayanak bilen varsa memnun olurum.
  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt
    kardeşim sana birşey soracam konuyla ilgisi fazla yok ama azda olsa var :) bızım aracın lastiğine vida girdi yaklasık 3-3.5 cm uzunlugunda vida kafasının yuvarlak yerıne kadar gırmıs lastıge ..lastıkcıye gıttık vıdayı aldı fitil bastı bnde dedımkı yama yapsak daha ıyı olmazmıydı oda dedıkı lastıgın yanak kısmının yakın yerınde oldugu için yama yapsak zamanla lastık esnemesınden dolayı yanı vırajlara gırıp cıkmayı kastettı ben oyle anladım zamanla yama esneme yapıp bozlur ve atar dedi.fitil bu olay ıcın daha iyi dedi ve gonderdı benımde aklım takıldı .sence dedıgı gıbımıdır yoksa yama olsa ıyımı olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ECDAD_OSMANLI -- 17 Mayıs 2014; 11:32:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zuzuş

    kardeşim sana birşey soracam konuyla ilgisi fazla yok ama azda olsa var :) bızım aracın lastiğine vida girdi yaklasık 3-3.5 cm uzunlugunda vida kafasının yuvarlak yerıne kadar gırmıs lastıge ..lastıkcıye gıttık vıdayı aldı fitil bastı bnde dedımkı yama yapsak daha ıyı olmazmıydı oda dedıkı lastıgın yanak kısmının yakın yerınde oldugu için yama yapsak zamanla lastık esnemesınden dolayı yanı vırajlara gırıp cıkmayı kastettı ben oyle anladım zamanla yama esneme yapıp bozlur ve atar dedi.fitil bu olay ıcın daha iyi dedi ve gonderdı benımde aklım takıldı .sence dedıgı gıbımıdır yoksa yama olsa ıyımı olurdu.

    Fitil ile tamirat tavsiye edilen bir şey değil, birçok sakıncası var, gerekçesi bana pek mantıklı gelmedi. Daha güvenilir başka bir lastikçiye danışarak içten yamaya çevirmeniz gerekebilir.




  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.