Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.419
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ,

    Bu konuda 'lastikler' ile alakalı teknik bilgiler paylaştım. Farklı lastik ebatlarının araç üzerinde ne gibi etkileri olabileceğini anlatmaya çalıştım. Yazının tamamı bana aittir, alıntı değildir. Görsellerin kaynaklarını ise figürlerin altında ve 'referanslar' bölümünde verdim.

    Hepinize kazasız ve keyifli sürüşler,

    Saygılarımla.







    LASTİKLER

    Lastiklerin teknik özelliklerini daha iyi kavrayabilmek için öncelikle lastiğin en önemli özellikleri olan ''yuvarlanma direnci (rolling resistance)'' , ''kayma açısı (slip angle)'' ve ''kayma (slip)'' yı incelemek gerekir.

    Yuvarlanma Direnci (Rolling Resistance)

    Yuvarlanma direnci temel olarak 4 farklı durum için incelenmelidir.

    - Rijit yol ile rijit lastik (tren tekerleği ve ray)
    - Rijit lastik ile esnek yol (toprakta giden demir el arabası tekerleği)
    - Esnek yol ile esnek lastik (toprakta giden otomobil tekerleği)
    - Rijit yol ile esnek lastik (asfalt yolda giden otomobil tekerleği)

    Bu 4 farklı durumdan pratikte karşılaşılan en sık durum ''rijit yol ile esnek lastik'' olduğu için aşağıdaki açıklamalar da bu durum baz alınarak yapılmıştır. Bu durum günümüz araçlarının stabilize yoldaki durumuna karşılık gelir.

    Hareket esnasında lastiğe dikey yönde aşağıdaki kuvvetler etkir. Bu kuvvetler ;

    Fz > Yerin lastiğe uyguladığı normal kuvvet
    Fr > Lastiğe etkiyen yol direncidir.

    e ise > Yerin lastiğe uyguladığı kuvvetin merkezden kaçıklığıdır. Bu ''e'' kadar mesafenin olmasının sebebi, lastiğin rijit olmamasıdır.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Resimde de görülen formülasyon, lastiğe yol tarafından uygulanan kuvvetin etkidiği noktaya göre alınan moment ile elde edilmiştir. Yuvarlanma direnci, pek çok değişkene bağlıdır. Ana sebebi lastiğin rijit bir yapı olmamasından dolayı, lastiğin yere temas ettiği alandaki basınç dağılımının hareket yönünde daha fazla olmasıdır. Yukarıdaki şekilde de görülmektedir. Yerden lastiğe etkiyen bu Fz kuvveti, ''e'' kadar mesafe ile etkidiği için tekerlekte bir moment meydana getirir. Bu moment ''yuvarlanma direnci momenti'' olarak ifade edilir. Motor ve aktarma organları tarafından lastiğe iletilen momentin tamamı yere iletilemez. Yuvarlanma direnci momentinden dolayı lastikte bir kayıp meydana gelir.

    Şekilde yuvarlanma direncinin hem yol tipi ile hem de şişirme basıncı ''inflation pressure'' ile nasıl değiştiği görülmektedir.



    Alttaki grafikte de hem radyal lastik için hem de konvensiyonel lastik için hızın yuvarlanma direncine etkisi görülmektedir.





    Kayma Açısı (Slip Angle)

    Kayma açısını kısaca ifade etmek gerekirse, lastiğin fiziksel yönü ile gitmek zorunda olduğu yön arasında kalan açıdır. Şekilde ''direction of heading'' lastiğin yönünü, ''direction of travel'' ise lastiğin gitmek zorunda olduğu yönü belirtmektedir. Şekilde Fy ile gösterilen kuvvet kayma açısından kaynaklanan yanal kuvvettir. (Lateral Force)

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER



    Alttaki şekilde kırmızı noktalı bölüm, lastiğin yer ile temas eden bölgesinin temas anında aldığı şekildir.
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Kayma (Slip)

    Kayma, lastiğin gerçek hızının aracın hızı ile aracın hızının farkının aracın hızına oranıdır. Formülle ifade etmek gerekirse ;

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Burada
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
    lastiğin açısal hızı,
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
    lastiğin dış yarıçapı,
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
    ise aracın gerçek hızıdır.

    Fren esnasında lastikler kızaklamaya başladığında
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
    durumu meydana gelir. Bu durumda kayma -%100 olur. Patinaj durumunda ise taşıtın hızı eğer ''0'' ise kayma sonsuz büyüklükte olur.



    Üstteki grafikte bir lastiğe ait çeki kuvvetinin (tire force), lastikteki kaymaya bağlı eğrisi verilmiştir. Maksimum çeki kuvveti, kaymanın %20 civarında olduğu anda görülmektedir. Bu grafik hem çeki kuvveti için (tractive effort) hem de fren kuvveti (braking efficiency) için kullanılabilir. Alttaki grafik buna örnektir. Bu sefer bağıl kuvvet baz alınmıştır. (relative traction)

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Force-Slip eğrisininde peak değerin sol ve sağ tarafı farklıdır. Maksimum tutunma kuvvetine kadar olan kısım ''stable'' , diğer kısım ise ''unstable'' dır.

    Lastiğin Teknik Özellikleri

    Günümüz binek araçlarında kullanılan lastiklerin belli başlı özelliklere sahip olması gerekmektedir. Bu özellikler ;

    - Güvenlik
    - Yakıt ekonomisi
    - Konfor
    - Yüksek taşıma kapasitesi
    - Yüksek yol tutuştur.



    Buna rağmen ticari araçlarda kullanılan lastiklerin kriterleri daha farklıdır. Bu kriterler ise ;

    - Uzun ömür
    - Yüksek tutunma kabiliyeti
    - Hafiflik
    - Zincir takılabilme kabiliyeti
    - Düşük yuvarlanma direnci


    şeklindedir.

    Lastikler ; Radyal (Radial Tire) ve Konvansiyonel (Bias Ply / Diagonal Tire) lastikler olmak üzere iki çeşittir.

    1. Konvansiyonel Lastikler (Bias Ply / Diagonal Tire)

    Konvansiyonel lastiklerde karkas (carcass) yapı 30-40 derecelik açılarla (crown angle) çapraz şekildedir. Bu yapı üst üste katlar halinde lastiğin ana yapısını oluşturur. Karkas yapının üzerinde ''belt'' denilen kuşaklar yer alırsa ''kuşaklı konvansiyonel lastik'' adını alır.

    2. Radyal Lastikler (Radial Tires)

    Radyal lastiklerde ise karkas yapı, en alt katta tekerlek düzlemi ile 90 derecelik açı yapacak şekilde yer alır. Bu karkas yapının üzerinde ise ''belt'' denilen kuşaklar yer alır. Konvansiyonel lastiklerdeki 40 derecelik karkas açılarına karşın, radyal lastiklerde 20 derecelik kuşak açıları bulunur.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    1. Konvansiyonel Lastik
    2. Kuşaklı Konvansiyonel Lastik
    3. Radyal Lastik

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
    Radyal lastiğin iç yapısı

    Radyal ve Konvansiyonel Lastiklerin Karşılaştırılması

    Radyal lastiklerin en önemli avantajı esnekliğidir. Enine dizilmiş karkas yapısı lastiğin esnekliğini arttırır, yere temas yüzeyini genişletir. Bu sayede yol tutuş, çeki performansı, fren performansı konvansiyonel lastiğe göre büyük ölçüde artar. Ayrıca radyal lastikler konvansiyonel lastiklere göre ;

    - daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir,
    - yüksek taşıma kapasitesine sahiptir,
    - yüksek yanal kuvvet kapasitesi
    - yüksek konfora sahiptir.
    - uzun ömüre sahiptir.

    Bu nedenlerle 1960'lı yıllarda oldukça popüler olan konvansiyonel lastikler yerini günümüzde büyük ölçüde radyal lastiklere bırakmıştır.

    Aşağıda birkaç yönden radyal ve konvansiyonel lastiklerin karşılaştırılması verilmiştir.

    Radyal ve Konvensiyonel lastiğin hıza bağlı olarak yuvarlanma direnci değerleri
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Lastiğin Üzerinde Yazan Rakamlar Nasıl Okunmalıdır?

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Hız indeksindeki rakam tablodan bakılır ve karşılığında kg cinsinden bir birim bulunur. Bu kütle, lastiğin taşıyabileceği maksimum kütledir. Hız İndeksi ise (Sürat Sembolü) o lastiğin maksimum hangi hıza çıkabileceğini belirtir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER



    LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ

    Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca inceleyeceğim.

    Lastik Genişliği

    Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.

    Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Yanak yüksekliği ve jant çapı

    Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.

    Jantların ağırlıklarını buradan öğrenebilirsiniz.

    YAKIT TÜKETİMİ

    Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?

    - Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
    - Yol direnci

    Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.

    Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.

    Not : Grafikteki ''Fuel Economy (Yakıt Tüketimi)'' yazan kısmı litre/100 km ; ''Weight (ağırlık)'' yazan kısmı ise bizim kullandığımız kg cinsine çevirdim.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Lastik başlığı ile alakalı soracağınız sorulara bu başlık altında cevap verebileceğim.




    Not 1: Lastik başlığı altında ek konular zamanla eklenecek ve ilk mesaj sürekli güncellenecektir.

    Eklenecek konular : Negatif kamber

    Not 2: Grafiklerin bir kısmı alıntıdır, yazının tamamı şahsıma aittir, lütfen izinsiz paylaşmayın.


    Referanslar

    - Theory of Ground Vehicles - J. Y. Wong
    -http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=29
    -http://www.tkscientist.8m.com/21yuv.htm
    -http://www.michelinman.com/
    -http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/lastikler/
    -https://store.donanimhaber.com/99/29/7a/99297ae734205e00fe7e29d4b0658b3e.gif
    -http://en.wikipedia.org/wiki/Slip_%28vehicle_dynamics%29



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 15 Aralık 2012; 23:51:40 >







  • Emeğinize sağlık. Bilmediğim bir kaç şeyide öğrenmiş oldum.
  • saçma sapan marka karşılaştrıması yerine böyle bilimsel makale tarzı yazılar çok iyi oluyor.
  • Çok güzel paylaşım..Elinize sağlık..Lastik ölçülerindeki cm leri mm yapacaksınız...Düzeltiniz..Yük indeksi tablosu 90 da kalmış...Devamı gelsin....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 7 Ağustos 2012; 3:48:57 >
  • Önceki konudan da çok şey öğrenmiştim, paylaşımlarınız için çok teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paylasım icin tesekkürler. Aradıgım bir konuydu ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir konu ancak telefondan iyi inceleyemedim grafikleri mesajımız bulunsun pc den inceleriz artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yorumlar için teşekkürler. Yeni eklenecek konular ile çok faydalı olacağını düşünüyorum bu konunun.


    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Çok güzel paylaşım..Elinize sağlık..Lastik ölçülerindeki cm leri mm yapacaksınız...Düzeltiniz..Yük indeksi tablosu 90 da kalmış...Devamı gelsin....


    İnternetten almıştım o resmi, birimlere dikkat etmemişim. Düzeltildi, teşekkürler.




  • Güzel ve bilgilendirici konu...

    Emeğinize sağlık.
  • Teşekkürler emeğiniz için, izinsiz paylaşmayın demişsiniz ancak sizin yaptığınız alıntılara dair bir kaynakça görünmüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcornek

    Teşekkürler emeğiniz için, izinsiz paylaşmayın demişsiniz ancak sizin yaptığınız alıntılara dair bir kaynakça görünmüyor.

    Çünkü yazıları kendim yazdım, alıntı değildir. Grafiklerin bir kısmını internetten aldım, bir kısmını elimdeki kitaplardan cep telefonum ile çekip yükledim.
  • Tren tekerleği ve raydaki direncin düşüklüğünün sebebini de anlamış oldum. Tekerlek esneme ve ezilme yapmadığı için (Aynı şekilde yol da) direnç aşırı düşük oluyor ve 2200 BG'lik lokomotif 400 BG'lik kamyondan 30 kat fazla yük çekebiliyor... Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Tren tekerleği ve raydaki direncin düşüklüğünün sebebini de anlamış oldum. Tekerlek esneme ve ezilme yapmadığı için (Aynı şekilde yol da) direnç aşırı düşük oluyor ve 2200 BG'lik lokomotif 400 BG'lik kamyondan 30 kat fazla yük çekebiliyor... Teşekkürler.

    Doğru. En yüksek yuvarlanma direnci esnek yol-esnek lastikte, en düşük yuvarlanma direnci de rijit yol-rijit lastikte meydana gelir.

    Düşük hızlarda otomobile etkiyen direnç kuvvetlerinin büyük bölümünü yuvarlanma direnci oluşturur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcornek

    Teşekkürler emeğiniz için, izinsiz paylaşmayın demişsiniz ancak sizin yaptığınız alıntılara dair bir kaynakça görünmüyor.

    Çünkü yazıları kendim yazdım, alıntı değildir. Grafiklerin bir kısmını internetten aldım, bir kısmını elimdeki kitaplardan cep telefonum ile çekip yükledim.


    Çalışmanız çok güzel olmuş,faydalı bilgiler sunmuşsunuz.

    Bir de grafiklerin kaynakçasını belirtseymişsiniz daha da güzel olacakmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtmb -- 7 Ağustos 2012; 11:37:20 >




  • Bu konuyu tekniğin kendi kategorileriyle vermeniz çok güzel. Süspansiyon kounuz da güzeldi bence. Elinize sağlık.
  • Bir konu daha yazacağım..Bizim bu forumda ve başka forumlarda çok sık sorulan bir soru var..Arabamdaki filanca inç lastiğimi falanca inç lastikle değişeceğim nasıl olur ?..Bu konuda bazı lastik sitelerinde çizelgeler var..18 inç bu ölçü lastiğin emsali 16 inçte şu ebatlar gösteriyorlar.Yada15 inç filanca ebatlarda lastiğin 16 inçte karşılığı falanca ölçüler diyor...Uygun yada sakıncalı orada bakıp görülüyor..Bu çizelgeleri koyabilirseniz çok nefis eksiksiz bir topik olacak..Bu uygunluk çizelgesi..Link koyabilirsiniz..Buda bir teklif...Kolay gelsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtmb

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcornek

    Teşekkürler emeğiniz için, izinsiz paylaşmayın demişsiniz ancak sizin yaptığınız alıntılara dair bir kaynakça görünmüyor.

    Çünkü yazıları kendim yazdım, alıntı değildir. Grafiklerin bir kısmını internetten aldım, bir kısmını elimdeki kitaplardan cep telefonum ile çekip yükledim.


    Çalışmanız çok güzel olmuş,faydalı bilgiler sunmuşsunuz.

    Bir de grafiklerin kaynakçasını belirtseymişsiniz daha da güzel olacakmış.


    ''Referanslar'' bölümü eklendi.




  • öncelikle emeğiniz için teşekkürler ...

    Peki ne yapacağız lastik mi üreteceğiz, lastik seçiminde yukardaki bilgilerden hangilerine ihtiyaç duyacağız, dolu dolu ama manasız bi yazı olmuş, kullanıcılar için yazdıklarınız hiç bir anlam ifade etmiyor ne yazık ki, lastik direncinin hesaplama formulasyonu, kayma açısının yada kaymanın hesaplanması bir insanı niye ilgilendirsin arkadaşım, açarım adac testini benim için hangi kriterler önemliyse ona göre değerlendirir öyle seçerim lastiği, önüme kağıt kalem alıp bilimsel hesap makineleriyle hesap edip ne yapacağım ...

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    mesela, yukardaki adac teknik verilerine göre pirelli P1 Cinturato benim için en iyi lastiktir, en düşük dönme direnciyle beraber yakıt tüketimi, en düşük gürültü seviyesiyle konfor, bundan daha kolay anlaşır başka bir yöntem varmı ...

    Ben hala meraktayım yazdıklarınızla ne yapabiliriz onu düşünüyorum ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    öncelikle emeğiniz için teşekkürler ...

    Peki ne yapacağız lastik mi üreteceğiz, lastik seçiminde yukardaki bilgilerden hangilerine ihtiyaç duyacağız, dolu dolu ama manasız bi yazı olmuş, kullanıcılar için yazdıklarınız hiç bir anlam ifade etmiyor ne yazık ki, lastik direncinin hesaplama formulasyonu, kayma açısının yada kaymanın hesaplanması bir insanı niye ilgilendirsin arkadaşım, açarım adac testini benim için hangi kriterler önemliyse ona göre değerlendirir öyle seçerim lastiği, önüme kağıt kalem alıp bilimsel hesap makineleriyle hesap edip ne yapacağım ...



    mesela, yukardaki adac teknik verilerine göre pirelli P1 Cinturato benim için en iyi lastiktir, en düşük dönme direnciyle beraber yakıt tüketimi, en düşük gürültü seviyesiyle konfor, bundan daha kolay anlaşır başka bir yöntem varmı ...

    Ben hala meraktayım yazdıklarınızla ne yapabiliriz onu düşünüyorum ...

    Olayın teknik yönüyle ilgilenmiyor olabilirsiniz. Fakat lastik tavsiyesi isteyen bir kişiye düşük yuvarlanma direncine sahip bir lastik önermeden önce yuvarlanma direncinin ''ne'' olduğunu anlatmak gerekir. Teknik bilgi olmadan yapılacak yorumlar havada kalmaktadır.

    Kaldı ki, konuya daha fazla bilgileri zaman buldukça ekleyeceğim. Eklenecek konular kısmına yazdım. İsteğe göre lastikle alakalı bilinmesi istenen bilgileri de ekleyebilirim. En çok karşılaşılan konu; lastiğin genişliğinin ve jant çapının yakıt tüketimine ve yol tutuşa etkisi. Lastik konusunda PM'den birçok soru geldiği için konuyu bir an önce açıp soruları burada cevaplamayı uygun gördüm.

    Yazıda olabildiğince formülasyondan uzak olmaya çalıştım. Kolay anlaşılabilecek bir şekilde yazmaya gayret ettim. Yorumunuz için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    öncelikle emeğiniz için teşekkürler ...

    Peki ne yapacağız lastik mi üreteceğiz, lastik seçiminde yukardaki bilgilerden hangilerine ihtiyaç duyacağız, dolu dolu ama manasız bi yazı olmuş, kullanıcılar için yazdıklarınız hiç bir anlam ifade etmiyor ne yazık ki, lastik direncinin hesaplama formulasyonu, kayma açısının yada kaymanın hesaplanması bir insanı niye ilgilendirsin arkadaşım, açarım adac testini benim için hangi kriterler önemliyse ona göre değerlendirir öyle seçerim lastiği, önüme kağıt kalem alıp bilimsel hesap makineleriyle hesap edip ne yapacağım ...



    mesela, yukardaki adac teknik verilerine göre pirelli P1 Cinturato benim için en iyi lastiktir, en düşük dönme direnciyle beraber yakıt tüketimi, en düşük gürültü seviyesiyle konfor, bundan daha kolay anlaşır başka bir yöntem varmı ...

    Ben hala meraktayım yazdıklarınızla ne yapabiliriz onu düşünüyorum ...

    Olayın teknik yönüyle ilgilenmiyor olabilirsiniz. Fakat lastik tavsiyesi isteyen bir kişiye düşük yuvarlanma direncine sahip bir lastik önermeden önce yuvarlanma direncinin ''ne'' olduğunu anlatmak gerekir. Teknik bilgi olmadan yapılacak yorumlar havada kalmaktadır.

    Kaldı ki, konuya daha fazla bilgileri zaman buldukça ekleyeceğim. Eklenecek konular kısmına yazdım. İsteğe göre lastikle alakalı bilinmesi istenen bilgileri de ekleyebilirim. En çok karşılaşılan konu; lastiğin genişliğinin ve jant çapının yakıt tüketimine ve yol tutuşa etkisi. Lastik konusunda PM'den birçok soru geldiği için konuyu bir an önce açıp soruları burada cevaplamayı uygun gördüm.

    Yazıda olabildiğince formülasyondan uzak olmaya çalıştım. Kolay anlaşılabilecek bir şekilde yazmaya gayret ettim. Yorumunuz için teşekkürler.

    evet ... insanların bireysel tercihleri sonucunda karşılabilecek şeyleri önceden hesaplayabilmeleri, onların seçim kararlarını etkileyecektir, (bence) yukarda belirttiğiniz yerdeki konu çok faydalı olacaktır.

    iyi forumlar, saygılar...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.