Şimdi Ara

performans egzoz ve yakıt sarfiyatı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
36.716
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aranızda performans egzoz kullanan mutlaka vardır yada bilgisi olan benim merak ettiğim konu kat iptali ve piyasada bulunan son susturucu egzozların aracın yakıtına artı sarfiyat yaptırdığı kesin fakat bunun oranları ne ölçüde oluyor hesaplayan yada bilgi sahibi olan varmı



  • bu konuda bilgisi yada tecrübesi olan yokmudur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: opr

    bu konuda bilgisi yada tecrübesi olan yokmudur
    Egsoz konusunda bilgim var ancaaaak

    tüketime hiç dikkat etmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Egsoz konusunda bilgim var ancaaaak

    tüketime hiç dikkat etmedim.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Egsoz konusunda bilgim var ancaaaak

    tüketime hiç dikkat etmedim.




    işte bana tüketim değerleri lazım

    mesela örneğin arabam 300 bin yakıyor km de bu oran ne kadar artar merak ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: opr

    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Egsoz konusunda bilgim var ancaaaak

    tüketime hiç dikkat etmedim.




    işte bana tüketim değerleri lazım

    mesela örneğin arabam 300 bin yakıyor km de bu oran ne kadar artar merak ediyorum

    Alıntıları Göster
    Egsoz olunca ses cıkmasını ıstedıgın ıcın basacagından tuketımın normalin üzerinde olur...

    en buyuk sarfiyatı da orta yaşarsın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Egsoz olunca ses cıkmasını ıstedıgın ıcın basacagından tuketımın normalin üzerinde olur...

    en buyuk sarfiyatı da orta yaşarsın...


    Alıntıları Göster
    Şu kadarını söyliyim her performans egs. isteyene aynı şeyi tavsiye ediyorum ancak doğru bak eğer perf.eg. takmak istiyorsan aracını çok iyi tanımalısın yani gaz pedalını çok iyi bilmelisin sese aldanıp ayağın ayarını fazla verırsen e yakar hali ile ama pedalın huyunu suyunu bılıyorsan iyi anlaşırsın hem ses verir hemde tüketimde artış olmaz.

    Sana tecrübelerime dayanarak söylüyorum aldığın yani taktırdığın ilk 500 ~ 1000 km sesin tokluğu düzelir yani ilk taktığındaki abartı ses zamanla kaybolur daha oturaklı bir ses gelir. Ve sarfiyat ilk taktığında biraz daha yükselir ama bu belirttiğim km den sonra eski haline düşecektir.

    Egsoz alırken büyük hazneli bir son susturucu mümkünse kaliteli bir marka almaya çalış ve kaynak yapan adamın başında dur iyi taksın . Sebring , Supersprint tavsiyemdir. Ayrıca sesi çok abartı olsun dersen Borla öneririm. Remus ta çok iyidir. Daha makul başlangıç için istersen Real marka var alman malı tercih senin. 300 ytl den 1500 euro ya uzanan bir yelpaze seni bekliyor. Apaçi bir ses olmamasına dikkat et egsoz sesinden ziyade hava sesinin çıkmasına dikkat et. 1000 2000 devirde vereceği sesten ziyade yüksek devirlenmede vereceği ses daha makbül olacaktır. Benim ki düşük devirlerde bağırıyor mesela hoş ama belli bir süre sonra müzik açıyorum kafam almıyor çünkü.

    Özellikle kalabalık amiyane tabirle piyasa caddelerde , okul çıkışlarında , kapalı otoparklarda çok dikkat çekiyor ve alarmlı araçların titreşimden dolayı alarmları ötüyor. Birde ufak çocuklarla kızlar bir anda gaza yüklenince çok tırsıyor. Aktarıcaklarım bu kadar umarım objektif olmuşum anlaşılabilmişimdir.

    Selametle.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    Şu kadarını söyliyim her performans egs. isteyene aynı şeyi tavsiye ediyorum ancak doğru bak eğer perf.eg. takmak istiyorsan aracını çok iyi tanımalısın yani gaz pedalını çok iyi bilmelisin sese aldanıp ayağın ayarını fazla verırsen e yakar hali ile ama pedalın huyunu suyunu bılıyorsan iyi anlaşırsın hem ses verir hemde tüketimde artış olmaz.

    Sana tecrübelerime dayanarak söylüyorum aldığın yani taktırdığın ilk 500 ~ 1000 km sesin tokluğu düzelir yani ilk taktığındaki abartı ses zamanla kaybolur daha oturaklı bir ses gelir. Ve sarfiyat ilk taktığında biraz daha yükselir ama bu belirttiğim km den sonra eski haline düşecektir.

    Egsoz alırken büyük hazneli bir son susturucu mümkünse kaliteli bir marka almaya çalış ve kaynak yapan adamın başında dur iyi taksın . Sebring , Supersprint tavsiyemdir. Ayrıca sesi çok abartı olsun dersen Borla öneririm. Remus ta çok iyidir. Daha makul başlangıç için istersen Real marka var alman malı tercih senin. 300 ytl den 1500 euro ya uzanan bir yelpaze seni bekliyor. Apaçi bir ses olmamasına dikkat et egsoz sesinden ziyade hava sesinin çıkmasına dikkat et. 1000 2000 devirde vereceği sesten ziyade yüksek devirlenmede vereceği ses daha makbül olacaktır. Benim ki düşük devirlerde bağırıyor mesela hoş ama belli bir süre sonra müzik açıyorum kafam almıyor çünkü.

    Özellikle kalabalık amiyane tabirle piyasa caddelerde , okul çıkışlarında , kapalı otoparklarda çok dikkat çekiyor ve alarmlı araçların titreşimden dolayı alarmları ötüyor. Birde ufak çocuklarla kızlar bir anda gaza yüklenince çok tırsıyor. Aktarıcaklarım bu kadar umarım objektif olmuşum anlaşılabilmişimdir.

    Selametle.



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Şu kadarını söyliyim her performans egs. isteyene aynı şeyi tavsiye ediyorum ancak doğru bak eğer perf.eg. takmak istiyorsan aracını çok iyi tanımalısın yani gaz pedalını çok iyi bilmelisin sese aldanıp ayağın ayarını fazla verırsen e yakar hali ile ama pedalın huyunu suyunu bılıyorsan iyi anlaşırsın hem ses verir hemde tüketimde artış olmaz.

    Sana tecrübelerime dayanarak söylüyorum aldığın yani taktırdığın ilk 500 ~ 1000 km sesin tokluğu düzelir yani ilk taktığındaki abartı ses zamanla kaybolur daha oturaklı bir ses gelir. Ve sarfiyat ilk taktığında biraz daha yükselir ama bu belirttiğim km den sonra eski haline düşecektir.

    Egsoz alırken büyük hazneli bir son susturucu mümkünse kaliteli bir marka almaya çalış ve kaynak yapan adamın başında dur iyi taksın . Sebring , Supersprint tavsiyemdir. Ayrıca sesi çok abartı olsun dersen Borla öneririm. Remus ta çok iyidir. Daha makul başlangıç için istersen Real marka var alman malı tercih senin. 300 ytl den 1500 euro ya uzanan bir yelpaze seni bekliyor. Apaçi bir ses olmamasına dikkat et egsoz sesinden ziyade hava sesinin çıkmasına dikkat et. 1000 2000 devirde vereceği sesten ziyade yüksek devirlenmede vereceği ses daha makbül olacaktır. Benim ki düşük devirlerde bağırıyor mesela hoş ama belli bir süre sonra müzik açıyorum kafam almıyor çünkü.

    Özellikle kalabalık amiyane tabirle piyasa caddelerde , okul çıkışlarında , kapalı otoparklarda çok dikkat çekiyor ve alarmlı araçların titreşimden dolayı alarmları ötüyor. Birde ufak çocuklarla kızlar bir anda gaza yüklenince çok tırsıyor. Aktarıcaklarım bu kadar umarım objektif olmuşum anlaşılabilmişimdir.

    Selametle.







    yorum ve bilgi için teşekkür ederim benim amacım peformans abartı ses olması ikinci planda hatta hiç olmaması daha makbul ve yakıtı çok arttırmasını istemiyorum en önemliside polis vs . ile başımın derde girmesini istemiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi opr -- 11 Mayıs 2008; 22:53:17 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    308 Yakıt Tüketimi Sorunu
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: opr

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Şu kadarını söyliyim her performans egs. isteyene aynı şeyi tavsiye ediyorum ancak doğru bak eğer perf.eg. takmak istiyorsan aracını çok iyi tanımalısın yani gaz pedalını çok iyi bilmelisin sese aldanıp ayağın ayarını fazla verırsen e yakar hali ile ama pedalın huyunu suyunu bılıyorsan iyi anlaşırsın hem ses verir hemde tüketimde artış olmaz.

    Sana tecrübelerime dayanarak söylüyorum aldığın yani taktırdığın ilk 500 ~ 1000 km sesin tokluğu düzelir yani ilk taktığındaki abartı ses zamanla kaybolur daha oturaklı bir ses gelir. Ve sarfiyat ilk taktığında biraz daha yükselir ama bu belirttiğim km den sonra eski haline düşecektir.

    Egsoz alırken büyük hazneli bir son susturucu mümkünse kaliteli bir marka almaya çalış ve kaynak yapan adamın başında dur iyi taksın . Sebring , Supersprint tavsiyemdir. Ayrıca sesi çok abartı olsun dersen Borla öneririm. Remus ta çok iyidir. Daha makul başlangıç için istersen Real marka var alman malı tercih senin. 300 ytl den 1500 euro ya uzanan bir yelpaze seni bekliyor. Apaçi bir ses olmamasına dikkat et egsoz sesinden ziyade hava sesinin çıkmasına dikkat et. 1000 2000 devirde vereceği sesten ziyade yüksek devirlenmede vereceği ses daha makbül olacaktır. Benim ki düşük devirlerde bağırıyor mesela hoş ama belli bir süre sonra müzik açıyorum kafam almıyor çünkü.

    Özellikle kalabalık amiyane tabirle piyasa caddelerde , okul çıkışlarında , kapalı otoparklarda çok dikkat çekiyor ve alarmlı araçların titreşimden dolayı alarmları ötüyor. Birde ufak çocuklarla kızlar bir anda gaza yüklenince çok tırsıyor. Aktarıcaklarım bu kadar umarım objektif olmuşum anlaşılabilmişimdir.

    Selametle.







    yorum ve bilgi için teşekkür ederim benim amacım peformans abartı ses olması ikinci planda hatta hiç olmaması daha makbul ve yakıtı çok arttırmasını istemiyorum en önemliside polis vs . ile başımın derde girmesini istemiyorum

    Alıntıları Göster
    Madem oyle remus ve sebrınglerın cok ses cıkardıgı bılgısını vereyım hemen :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Madem oyle remus ve sebrınglerın cok ses cıkardıgı bılgısını vereyım hemen :))

    Alıntıları Göster
    Rica ederim. Yalnız belirtmeden edemiyeceğim . Bir adet son susturucu ile performans alamazsın ne yazıkki , son susturucu / orta susturucu / manifold olarak komple takım takarsan belki umduğun verileri yakalayabilirsin. Orta susturucu sesi ve fiyatı arttırır haberin olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    Rica ederim. Yalnız belirtmeden edemiyeceğim . Bir adet son susturucu ile performans alamazsın ne yazıkki , son susturucu / orta susturucu / manifold olarak komple takım takarsan belki umduğun verileri yakalayabilirsin. Orta susturucu sesi ve fiyatı arttırır haberin olsun.

    Alıntıları Göster
    Sen sadece normal bir son susturucu bağla arkadaşım
    hem ses fazla olmaz;hem de çok dikkat çekmezsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Sen sadece normal bir son susturucu bağla arkadaşım
    hem ses fazla olmaz;hem de çok dikkat çekmezsin.


    Alıntıları Göster
    BENDE REMUS TAKTIRDIM ARA GAZI VERE VERE YAKIT YÜZE 20 ARTTI NORMAL KULLANISAN PEK BİR FARKI YOK YAKITTA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptan69

    BENDE REMUS TAKTIRDIM ARA GAZI VERE VERE YAKIT YÜZE 20 ARTTI NORMAL KULLANISAN PEK BİR FARKI YOK YAKITTA

    Alıntıları Göster
    peki arkadaşlar sizler araç muayne işlemleri sırasında ne yapıyorsunuz bu şeklide muayneden geçiyormu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: opr

    peki arkadaşlar sizler araç muayne işlemleri sırasında ne yapıyorsunuz bu şeklide muayneden geçiyormu

    Alıntıları Göster
    Bu tip eksoz sistemi takan bir araba ile uzun yol yapmıştım. Cruise Control'da gereğinden çok fazla rokette alıyor arabayı bence fazla yaktırır gibi geliyor bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: opr

    peki arkadaşlar sizler araç muayne işlemleri sırasında ne yapıyorsunuz bu şeklide muayneden geçiyormu

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: opr

    peki arkadaşlar sizler araç muayne işlemleri sırasında ne yapıyorsunuz bu şeklide muayneden geçiyormu


    Daha gitmedim muayneye .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: opr

    peki arkadaşlar sizler araç muayne işlemleri sırasında ne yapıyorsunuz bu şeklide muayneden geçiyormu


    Daha gitmedim muayneye .

    Alıntıları Göster
    teorik olarak tüm susturucular yakıt tüketimini artırırlar.YAni hiç susturucu kullanmayan aracın gücünün artması ve tüketimi düşmesi gayet normal bir durumdur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Mayıs 2008; 8:33:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    teorik olarak tüm susturucular yakıt tüketimini artırırlar.YAni hiç susturucu kullanmayan aracın gücünün artması ve tüketimi düşmesi gayet normal bir durumdur.

    Alıntıları Göster
    piyasada abarth diye tabir ediler salak salak ses çıkaran eksozların hiç biri performans arttırmıyor. aphaçi ses den başka işe yaramıyorlar. performans istiyorsan komple manifolttan çıkan kitlerden yaptır. ancak onda bile hissedilir bir güç artışı olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GuLaT307

    piyasada abarth diye tabir ediler salak salak ses çıkaran eksozların hiç biri performans arttırmıyor. aphaçi ses den başka işe yaramıyorlar. performans istiyorsan komple manifolttan çıkan kitlerden yaptır. ancak onda bile hissedilir bir güç artışı olmaz

    Alıntıları Göster
    Ben muanede herhangibir sorun yaşamadım..

    Adam abi gaz ver dedi verdim tamamdır dedi gönderdi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Ben muanede herhangibir sorun yaşamadım..

    Adam abi gaz ver dedi verdim tamamdır dedi gönderdi :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Ben muanede herhangibir sorun yaşamadım..

    Adam abi gaz ver dedi verdim tamamdır dedi gönderdi :)



    Normal zira V8 bu böyle olur demiştir kendi kendine




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mississippi

    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Ben muanede herhangibir sorun yaşamadım..

    Adam abi gaz ver dedi verdim tamamdır dedi gönderdi :)



    Normal zira V8 bu böyle olur demiştir kendi kendine

    Alıntıları Göster
    Sadece son susturucu ile kesinlikle performans artışı olmaz. Komple egzost kiti değişiminde kat iptali ile birlikte +3-5bg güç alınır yalnız bu güç daha çok alt devirlerde olur. Üst devirlerde ise egzos geri dönüşünün motora yoğun olması sonucu motorda boğulma olabilir ve bu da net güç kaybı demektir.

    Yakıt tüketimi alt devirlerde çok az miktar azalırken üst devirlerde belirgin şekilde artacaktır. Yakıt tüketimi tamamen verimli yanma ile ilgilidir. Sonuç olarak eğer siz hem güç hem de yakıt tasarrufu istiyorsanız ve eğer aracınız turbo dizelse chip tuning öneririm. Eğer atmosferik benzinli bir aracınız varsa bile komple açık hava filtre kiti ve komple egzos sistemi ve üzerine iyi bir yazılımla ancak +10 ile +20 bg arası güç alırsınız ve malesef atmosferik benzinli araçlarda performans geliştirmeye yönelik yapılacak tüm modifiyeler yakıt tüketimini oldukça arttırır.

    Özelleşen araç muayene istasyonlarından hiçbir modifiyeli araç normal koşullarda geçemez. Buna aracın orijinalinde olmayan ve sonradan takılan xenon farlar da dahildir. Eskiden aracı görüp motor ve şase numarasına bakarlarken şimdi araçlar didik didik ediliyor ki edilsin de zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Sadece son susturucu ile kesinlikle performans artışı olmaz. Komple egzost kiti değişiminde kat iptali ile birlikte +3-5bg güç alınır yalnız bu güç daha çok alt devirlerde olur. Üst devirlerde ise egzos geri dönüşünün motora yoğun olması sonucu motorda boğulma olabilir ve bu da net güç kaybı demektir.

    Yakıt tüketimi alt devirlerde çok az miktar azalırken üst devirlerde belirgin şekilde artacaktır. Yakıt tüketimi tamamen verimli yanma ile ilgilidir. Sonuç olarak eğer siz hem güç hem de yakıt tasarrufu istiyorsanız ve eğer aracınız turbo dizelse chip tuning öneririm. Eğer atmosferik benzinli bir aracınız varsa bile komple açık hava filtre kiti ve komple egzos sistemi ve üzerine iyi bir yazılımla ancak +10 ile +20 bg arası güç alırsınız ve malesef atmosferik benzinli araçlarda performans geliştirmeye yönelik yapılacak tüm modifiyeler yakıt tüketimini oldukça arttırır.

    Özelleşen araç muayene istasyonlarından hiçbir modifiyeli araç normal koşullarda geçemez. Buna aracın orijinalinde olmayan ve sonradan takılan xenon farlar da dahildir. Eskiden aracı görüp motor ve şase numarasına bakarlarken şimdi araçlar didik didik ediliyor ki edilsin de zaten.

    Alıntıları Göster
    Bir F430 dusunun.. Adam almış komple Hamann Body kit yaptırmış

    Komple Tubi egsozunu da taktırmış. Günü geldi ve adam özelleştirilmiş muane istasyonuna girdi ?

    Git soktur gelmi diyecek adam egsozları ?

    Yoksa araban modifiyeli muanesi olmuyor mu diyecek ?

    Veya C5 Corvette girdi içeri araç stock halde ? V8 bu kardeşim çok otuyor git düzelt gel mi diyecek ?

    Bu soruların cevabını gerçekten merak ediyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.