Şimdi Ara

performans egzoz ve yakıt sarfiyatı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
36.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Bir F430 dusunun.. Adam almış komple Hamann Body kit yaptırmış

    Komple Tubi egsozunu da taktırmış. Günü geldi ve adam özelleştirilmiş muane istasyonuna girdi ?

    Git soktur gelmi diyecek adam egsozları ?

    Yoksa araban modifiyeli muanesi olmuyor mu diyecek ?

    Veya C5 Corvette girdi içeri araç stock halde ? V8 bu kardeşim çok otuyor git düzelt gel mi diyecek ?

    Bu soruların cevabını gerçekten merak ediyorum.




    Söktür diyemez neyi söktürüyormuş arabanın 4 silindiri mühürlüyormuş. Oluyormuş araba V4

    Ama 1.6 motordan kamyon gibi ses gelirse o zaman söktürür. Ama V8'lerde bunun kıstasını kendisi belirleyemez arabadan arabaya değişir. Bunun şehir içinde şu ds geçmeyecek diye bir kanunu yokki.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Özelleşen araç muayene istasyonlarından hiçbir modifiyeli araç normal koşullarda geçemez. Buna aracın orijinalinde olmayan ve sonradan takılan xenon farlar da dahildir. Eskiden aracı görüp motor ve şase numarasına bakarlarken şimdi araçlar didik didik ediliyor ki edilsin de zaten.

    Şimdi ben 2001 accent aracımın 175/70/13 lastik jantlarını kurallara uygun ölçülerle yani 185/60/14 lastik jantla değiştirdim. Bu da mı yasak?
    Aracımdaki beyaz parklar yerine mavi park lambası taktım, kısa farları sarımsıdan beyaza dönüştürdüm kapalıyken hafif mavi renk veren cinsten, bu da mı yasak?
    Bagaja kendi spoylerinden taktırdım bir tane, park sensörü taktırdım bunlar da mı yasak?
    Kendi orjinal teybini söktürüp yerine sony cd/mp3 çalar taktırdım, bu da mı yasak?
    Orjinal direksiyonu çıkartıp yerine kendi çapımızda spor direksiyon taktırdım, vites topuzunu değiştirdim, bunlar da mı yasak?
    Egozusun ucunu kestirip ona sadece ilave olarak uç kaktırdım, ses de yapmıyor, o da mı yasak?
    Hava filtresi olarak K&N filtre taktım, 4000 devir ve üstünde ses veriyor, bu da mı yasak?
    İçerde ayrı olarak devir saati taktırdım, gösterge niyetine, ışıklı olanından.. bu da mı yasak?
    havalı korna taktırdım, dat cinsinden, bi de alarm var haliyle, belki de onlar da yasak...
    bunlara karışacak adamın alnını karışlarım.. bana mantığını anlatsınlar söktürelim..
    kurallara uygun modifiyeye hiçbişey deme hakları yok..
    yakında body kit işine de girecem, hadi bakalım, bu haliyle de muayeneye sokacam aracı zamanı gelince.. epey var ama hodri meydan diyecem onlara..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Özelleşen araç muayene istasyonlarından hiçbir modifiyeli araç normal koşullarda geçemez. Buna aracın orijinalinde olmayan ve sonradan takılan xenon farlar da dahildir. Eskiden aracı görüp motor ve şase numarasına bakarlarken şimdi araçlar didik didik ediliyor ki edilsin de zaten.

    Şimdi ben 2001 accent aracımın 175/70/13 lastik jantlarını kurallara uygun ölçülerle yani 185/60/14 lastik jantla değiştirdim. Bu da mı yasak?
    Aracımdaki beyaz parklar yerine mavi park lambası taktım, kısa farları sarımsıdan beyaza dönüştürdüm kapalıyken hafif mavi renk veren cinsten, bu da mı yasak?
    Bagaja kendi spoylerinden taktırdım bir tane, park sensörü taktırdım bunlar da mı yasak?
    Kendi orjinal teybini söktürüp yerine sony cd/mp3 çalar taktırdım, bu da mı yasak?
    Orjinal direksiyonu çıkartıp yerine kendi çapımızda spor direksiyon taktırdım, vites topuzunu değiştirdim, bunlar da mı yasak?
    Egozusun ucunu kestirip ona sadece ilave olarak uç kaktırdım, ses de yapmıyor, o da mı yasak?
    Hava filtresi olarak K&N filtre taktım, 4000 devir ve üstünde ses veriyor, bu da mı yasak?
    İçerde ayrı olarak devir saati taktırdım, gösterge niyetine, ışıklı olanından.. bu da mı yasak?
    havalı korna taktırdım, dat cinsinden, bi de alarm var haliyle, belki de onlar da yasak...
    bunlara karışacak adamın alnını karışlarım.. bana mantığını anlatsınlar söktürelim..
    kurallara uygun modifiyeye hiçbişey deme hakları yok..
    yakında body kit işine de girecem, hadi bakalım, bu haliyle de muayeneye sokacam aracı zamanı gelince.. epey var ama hodri meydan diyecem onlara..


    Ustam bir kıstası yok Zırhlı Tahoe var. Arka camların kalınlığı 8 cm renkli haliyle camları söktür dedi. Isı yalıtımlı çift cammı olsun tek cammı dedim. Ruhsatsatta zırhlı diye işaretli.. Yani yeme politikası köşe git orada evrakları ver 50 ytl ver arabayı hiç sokma yapsın gelsinler sen çayını iç...




  • Yazdıklarımı abartmaya gerek yok. Bariz şekilde göze çarpan uygulamalardan bahsediyorum ben. Aracınıza body kit yaptırırsanız tabiki geçirmezler muayeneden çünkü çok göze batan bir uygulama olur bu. Aynı şekilde jant ya da lastik konusunda da böyle. Lastiklerinizin diş derinliği yönetmeliğe uygun ise problem yok ancak abartı geniş taban bir lastik takar ve buda çamurluktan dışarı takarsa müsade etmemeleri de çok normaldir.

    Benim bahsettiğim muaeyene istasyonları karayolları muayene istisyonu değil, özelleşen TÜVTÜRK.e ait muaneye istasyonları.
  • aslında wolvorine arkadaşımız ilginç ama günlük hayatta sık raslanabilecek durumlardan bahsetmiş.

    Türk kanunları bu konuda ne tür uygulamalareı var net olmarak bikmemekle birlikte LPG veya kabin değişikliği uygulamaları ruhsata işlenmektedir.Her türlü modifiyenin de eğer motor üstünde yapılıyorsa ilgili artış oranı resmi bir yerden ölçtürülerek ruhsata işletilmesi durumu olsa, bir problem olacağını sanmıyorum.Sonuçta motor üstünde yapılan modifikasyonların bir karayolları açısından güveninirlik ve diğer araçları riske atmayacak durumun belgelenmesi lazım.Mesela lastik ebatı konusunda alt sınır ve üst sınır kataloglarda yazar , bu durumda cant ve lastik genişliğinin uygun olup olmadığı rehatlıkla 2 dakikada karar verilebiilnir.Nedenleri konusuna söyle bir zoom yaparsak , teker çapının değişmesi sonucunda kilomere sayacının yanlış okunması birçok hukuksal itiraz hakkı ve kaza oluşumunda aleyhinize dönecek bir kusur olarak görülebilinir.Tork ve hız farklı olunca kazadaki suç oranına işini bilen bir uzman denetçi gözüyle bakarsak birçok nokta açık bırakılmış olacaktır.

    Aynı durum motor modifikasyonları için de söz konusu olabilecektir.yani her durumda yeni durumun iletilmesi için belki bir ek modifiye başlığı altında ruhsatta yer olsa buraya da yapılan eklemeler veya değişimler kaydedilse hem hukuki hem de resmi olarak açık kapı kalmayacaktır.

    Yine kasko üzerinden bir örnek verirsek , standart bir donanıma sahip aracınızda kasko yaparken bu değer ve donanım esas alınır.Kaza durmunda sizin xenon farlarınız , çıkma tampon masraflarınızı kaskoya kabul ettiremezsiniz.Ancak bunlar özel maddeler halinde kaskoda belirtilir ve tahmini tutuar girilirse bütün değeri etkileyen bedel artacağı için kazadan sonra yapılan tutanakta belirtilmesi ve fotoğraflanması ispat açısından yeterli bulunmaktadır.

    kısadan hisse;
    Eğer aracınızda ek yapılan ve maliyetli modifikasyonlar varsa kasko kağıdından ektra lar diye ekletmeniz halinde güvenle aracınızı kullanabilirsinizx.Belki 50-60 tl ek maliyet çıkar ancak milyarlarca liralık masraflarınızı geri almanız için elzem bir ek maddedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Mayıs 2008; 13:23:43 >




  • quote:

    Bir F430 dusunun.. Adam almış komple Hamann Body kit yaptırmış

    Komple Tubi egsozunu da taktırmış. Günü geldi ve adam özelleştirilmiş muane istasyonuna girdi ?

    Git soktur gelmi diyecek adam egsozları ?

    Yoksa araban modifiyeli muanesi olmuyor mu diyecek ?

    Veya C5 Corvette girdi içeri araç stock halde ? V8 bu kardeşim çok otuyor git düzelt gel mi diyecek ?

    Bu soruların cevabını gerçekten merak ediyorum.


    Ben de merak ediyorum doğrusu.

    Ben çevremde zorluk yaşayan ve bu sebeple Trabzon.dan kalkıp Gümüşhane ve Rize.deki karayolları trafik muayene istasyonlarına gidenlerden edindiğim tecrübelerimi aktarıyorum.

    1. Karşıdan gelen ya da önündeki sürücüyü aşırı şekilde rahatsız edecek ışıklandırma tertibatı ve ayarsız far düzenekleri geçmiyor.
    2. Araçta çeki halatından, yönetmelikte belirtilen ve araçta olması gereken tüm ekipmanına kadar olması gerekenler yoksa geçmiyor.
    3. Kamyonlar için lastikler eğer kaplamaysa geçmiyor.
    4. Stepne normal ölçülerde değilse (dikkat edin yoksa demiyorum var ancak diş derinliği uygun değil ya da lastik ebatı farklıysa) geçmiyor.
    5. Fren balataları yarı ömürden az ise geçmiyor.
    6. OBD soketli araçlarda araç bilgisayara bağlandığında sürekli arıza veriyorsa geçmiyor.
    7. Standartın üzerinde ses kirliliğine neden olan egzos veya benzeri sistemlerle araç muayeneden geçmiyor.
    8. Emisyonlar standardın %30 üzerindeyse geçmiyor.
    9. Kaportada çürük varsa geçmiyor.
    10. Yine kamyonlar için kasa boy ve genişliği projede belirtilen ölçüden fazla ise (ki %60.ı böyle) geçmiyor.

    Bunlar benim bildiklerim.




  • valla bi makine mühendisi vardı araca takılan kanat ve egzos'un ruhsata işletilmesi söz konusu değil dedi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    4. Stepne normal ölçülerde değilse (dikkat edin yoksa demiyorum var ancak diş derinliği uygun değil ya da lastik ebatı farklıysa) geçmiyor.

    Yuh! yani bu fabrika çıkışlı minik stepneleri kullanamayacağımız anlamına mı geliyor??
  • eksozun dan cıkardıgı sesle cevresindekileri rahatsız eden ruhsal sorunu olan insan benzeri canlılar icin uzak dogu ogreti dinlerinden budizm de 129 sayfa en alt satırda bu canlılar icin ne kadar dümdüz giderseniz o kadar sevap alıp cennetin kapılarını sonuna kadar acar sınız der
  • 8 sene önce açılmış bir konuya niye cevap yazarsın bilmem ama dümdüz gitme konusunda akıllı ol yoksa senin aklını alırım
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.