Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • teşekkürler
  • Konularınız gerçektende çok faydalı. Keyifle takip ediyorum. Elinize emeğinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey11

    teşekkürler




    quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Konularınız gerçektende çok faydalı. Keyifle takip ediyorum. Elinize emeğinize sağlık.


    İlginiz için ben teşekkür ederim. Faydalı olabildiyse ne mutlu.
  • Herkese merhabalar. Benim bir sorum olacak.
    Aracımın orjinali 175/60 R14. Bunun yerine 175/65 R14 lastik taktırsam ne gibi olumsuzluklarla karşılaşabilirim (özellikle yakıt tüketimi). Bu şekilde yapan birisi forumda sorun yaşamadığını hatta konforun arttığını söylemiş. Ben yine de emin olmak istiyorum.Şimdiden çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omarkatip -- 18 Eylül 2012; 17:56:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omarkatip

    Herkese merhabalar. Benim bir sorum olacak.
    Aracımın orjinali 175/60 R14. Bunun yerine 175/65 R14 lastik taktırsam ne gibi olumsuzluklarla karşılaşabilirim (özellikle yakıt tüketimi). Bu şekilde yapan birisi forumda sorun yaşamadığını hatta konforun arttığını söylemiş. Ben yine de emin olmak istiyorum.Şimdiden çok teşekkürler.

    Yanak oranını arttırdığınızda lastiğin dış çapı %3 artacaktır. Bu da 17 mm olur. Yakıt tüketimi açısından değişim oranı çok az olduğu için pek bir fark olmaz. Yanak yüksekliğinin artması konforu arttırır fakat bu değişim dediğim gibi az olduğu için daha çok alacağınız lastiğin kalitesine bağlıdır. %2.5'un üzerinde bir değişim ben tavsiye etmiyorum. Mümkün olduğunca orjinal lastik dış çapı ebatına sadık kalın.

    Eğer amacınız konforu arttırmaksa jantı küçültüp yanak yüksekliğini arttırabilirsiniz. Bunun için 175/70/R13 iyi bir seçim olur. Jantın değişimi, maliyeti artırır.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 18 Eylül 2012; 18:22:18 >




  • Konuyu okudum ama şu sorunun cevabına tam olarak ulaşamadım:

    Aynı ebattaki lastiklerden (Örneğin 205/55 R16) hız seviyesi H olan mı daha sessiz ve konforlu olur V olan mı? Ya da aralarında dikkat edilmeyecek kadar az mı fark olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Forever1907 -- 24 Eylül 2012; 14:33:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forever1907

    Konuyu okudum ama şu sorunun cevabına tam olarak ulaşamadım:

    Aynı ebattaki lastiklerden (Örneğin 205/55 R16) hız seviyesi H olan mı daha sessiz ve konforlu olur V olan mı? Ya da aralarında dikkat edilmeyecek kadar az mı fark olur?

    Lastiğin hız indeksi ile konfor arasında doğrudan bir ilişki yoktur. Lastiğin H koduna sahip olması bu lastikle maksimum 210 km/h 'a ulaşacağımızı, V kodu ise maksimum 240 km/h 'a ulaşabileceğimizi belirtir. Aynı hızda hangisinin daha sessiz ve daha konforlu olduğunu bize vermez.

    Bu yüzden bu iki lastiğin konfor ve ses açısından aynı olacağını kabul edebiliriz. Pratikte de öyle olacağını tahmin ediyorum. (lastiklerin tek farkının hız indeksi olduğunu kabul ederek ; aynı marka, aynı model, aynı desen)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Lastiğin hız indeksi ile konfor arasında doğrudan bir ilişki yoktur. Lastiğin H koduna sahip olması bu lastikle maksimum 210 km/h 'a ulaşacağımızı, V kodu ise maksimum 240 km/h 'a ulaşabileceğimizi belirtir. Aynı hızda hangisinin daha sessiz ve daha konforlu olduğunu bize vermez.

    Bu yüzden bu iki lastiğin konfor ve ses açısından aynı olacağını kabul edebiliriz. Pratikte de öyle olacağını tahmin ediyorum. (lastiklerin tek farkının hız indeksi olduğunu kabul ederek ; aynı marka, aynı model, aynı desen)

    Teşekkürler cevap için.
    210-240 kısmını biliyorum, benim merakım, lastiklerdeki farklı alaşım sebebi ile aralarında konfor-ses durumunun yeni lastik tercihimde kriter olması açısından ne kadar fark olacağıyla ilgiliydi. Sanırım aradaki fark ihmal edilecek kadar az oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forever1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Lastiğin hız indeksi ile konfor arasında doğrudan bir ilişki yoktur. Lastiğin H koduna sahip olması bu lastikle maksimum 210 km/h 'a ulaşacağımızı, V kodu ise maksimum 240 km/h 'a ulaşabileceğimizi belirtir. Aynı hızda hangisinin daha sessiz ve daha konforlu olduğunu bize vermez.

    Bu yüzden bu iki lastiğin konfor ve ses açısından aynı olacağını kabul edebiliriz. Pratikte de öyle olacağını tahmin ediyorum. (lastiklerin tek farkının hız indeksi olduğunu kabul ederek ; aynı marka, aynı model, aynı desen)

    Teşekkürler cevap için.
    210-240 kısmını biliyorum, benim merakım, lastiklerdeki farklı alaşım sebebi ile aralarında konfor-ses durumunun yeni lastik tercihimde kriter olması açısından ne kadar fark olacağıyla ilgiliydi. Sanırım aradaki fark ihmal edilecek kadar az oluyor.

    Rica ederim.




  • benzer bir soruda ben sorayım.
    aracımı aldığımda üzerinde 195x65x15 ölçülerinde jant ve lastikler takılı idi. sonradan lastik ve jantları opsiyonel olan ve denklik tablosuna uygun olarak 205x55xR16 94V lastiklerle değiştirdim. taktığım lastiklerin üzerinde RF (reinforce-güçlendirilmiş) ibaresi var. aynı ebat lastiğin 91V normal olanıda var. (bu durumu netten sonradan öğrendim) 94V reinforce ile 91V normal lastik arasında teknik, konfor,yol tutuş ve yakıt açısından ne gibi farklar vardır. RF (güçlendirilmiş) ibaresi lastiğin taban ve yanaklarında kullanılan malzemenin daha kalın veya sık olduğunumu gösterir.
    teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ft19 -- 25 Eylül 2012; 23:25:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    benzer bir soruda ben sorayım.
    aracımı aldığımda üzerinde 195x65x15 ölçülerinde jant ve lastikler takılı idi. sonradan lastik ve jantları opsiyonel olan ve denklik tablosuna uygun olarak 205x55xR16 94V lastiklerle değiştirdim. taktığım lastiklerin üzerinde RF (reinforce-güçlendirilmiş) ibaresi var. aynı ebat lastiğin 91V normal olanıda var. (bu durumu netten sonradan öğrendim) 94V reinforce ile 91V normal lastik arasında teknik, konfor,yol tutuş ve yakıt açısından ne gibi farklar vardır. RF (güçlendirilmiş) ibaresi lastiğin taban ve yanaklarında kullanılan malzemenin daha kalın veya sık olduğunumu gösterir.
    teşekkürler.

    Lastiğin yanağındaki ''RF'' ibaresi lastiğin güçlendirilmiş bir lastik (reinforced tyre) olduğunu gösterir. RF lastiklerin diğer lastiklerden farkı yanak kısımlarının geometri ve mukavemet bakımından farklı olmasıdır. Peki bu değişim nasıldır? Bakalım.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Resimden de görüldüğü üzere RF lastikte (run flat de denir) daha kalın bir yanak geometrisi vardır. Daha güçlü yanak yapısı, lastiğin daha fazla yük taşıyabilmesine olanak verir. Bu yüzden 205/55/R16 94V RF lastik 2 bar basınçta (29 psi) 560 kg taşıyabilirken , 91V koduna sahip lastik aynı basınçta 515 kg taşıyabilmektedir. Bunun için nispeten daha ağır araçlarda ve yük taşımak için kullanılan araçlarda (hafif ticari gibi) kullanılması tavsiye edilir.

    Bunun dışında güçlü yanak yapısı lastiğin havasının indiği ya da patladığı durumlarda normal lastiğe göre şeklini daha iyi koruma imkanı verebildiğinden daha uzun zaman sağlar ve jantın korunmasına da yardımcı olur.

    Bir kaza durumunda ya da lastiğin seyir halindeyken patlaması durumunda ise direksiyon hakimiyetinin aniden kaybolmasını engelleyerek güvenli bir şekilde durmanızı sağlar. Çünkü aniden jantın üzerine inen bir tekerlek ciddi tehlike demektir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Yakıt tüketimi ve performans gibi konularda diğer lastikler arasında belirgin fark ''yuvarlanma direnci'' konusundan kaynaklanmaktadır. Bu da RF lastiklerin daha çok yakıt tüketimine sebebiyet vermesi ve performanstan çalmasına neden olmaktadır. Genel olarak run flat lastiklerin %20 daha fazla yuvarlanma direncine sahip olduğu belirtilse de bu konuda ilerleme sağlanmaktadır. Yuvarlanma direncinin fazla olması, RF lastiğin hem kütlesinin fazla olması hem de daha kalın olmasından kaynaklanmaktadır.

    Burada asıl önemli olan lastiğin ''inflation pressure'' yani şişirme basıncının sürekli kontrol edilmesi gerekliliğidir. Çünkü normal çalışma basıncından 1 psi düşük bile olması, yuvarlanma direncinde %1,4 lük bir artışa sebep olmaktadır. Bu da yakıt tüketimine doğal olarak yansıkmaktadır.

    Önemli Not : Lastiğin şişirme basıncı daima lastik soğukken kontrol edilmelidir. Isınan lastiğin basıncı artar, lastik sıcakken basıncı ölçer ve havasını indirirseniz, bu normalden daha düşük basınçla çalışmasına sebep olacak ve yakıt tüketimini doğrudan arttıracaktır.

    Daha ayrıntılı bilgi için verdiğim linkler incelenebilir. Bu lastik teknolojisine ''Run Flat Technology'' de denir.

    http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/car/genericPage/all_about_tyres

    http://www.blackcircles.com/general/technology

    http://en.wikipedia.org/wiki/Run-flat_tire



    quote:

    It’s important to note the new trend toward bigger tires has affected fuel economy because, all else being equal, bigger rims and wider tires are heavier, less aerodynamic and create more rolling resistance. Run-flat tires, which are becoming more popular, appear to have at least 20 percent higher rolling resistance (in general) than the conventional OE tires supplied on the same vehicle, in part because run-flat tires have additional structural material and mass. Attention given to tire rolling resistance can be expected to increase with the advent of hybrid drive trains and technologies such as cylinder cutout, since the fuel economy effects are greater.

    As a simple rule, the harder a tire is the less rolling resistance it will have, which is why making sure your tires are properly inflated is so important. The more a tire is loaded at a given pressure, the more it deforms and suffers hysteretic losses. A tire deforms more when it is under-inflated. For tires inflated to pressures of 24 to 36 psi, each 1-psi drop in inflation pressure increases the tire’s rolling resistance by about 1.4 percent. The effect is greater for inflation pressures below 24 psi. Consequently, maintenance of tire pressure is important for a tire’s energy performance as well as for tire wear and operating performance. Some tire experts recommend inflating a few pounds higher than your car manufacturer’s specifications, but adding too much extra pressure to tires can cause them to wear prematurely.

    http://www.altenergymag.com/emagazine.php?issue_number=09.06.01&article=tires




  • dün 4 adet michelin primacy hp 91 v alacaktım 185 TL nakit fiyatı idi
    primacy pilot sport 3 aynı fiyata idi onları aldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    dün 4 adet michelin primacy hp 91 v alacaktım 185 TL nakit fiyatı idi
    primacy pilot sport 3 aynı fiyata idi onları aldım

    Hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim araçya şu an takılı olan lastikler yokohama c.drive 205x55xR16 94V (reinforced-güçlendirilmiş), RF (runflat-patlamayan) olanlarda 205x55xRF16 94V yazması gerektiğini biliyorum.
    bir kullanıcı forumda yokohama lastik konusunda ilgili arkadaşa sorduğu soru;
    ''benım aracta 94 y orjınal ıken yokohamada 97y var bu ıkısı arasındakı fark nedır anlamadım tamam yuk ıle ılgılıde 97 dahamı sert dahamı yumuşak yada bunlar ne anlama gelıyor cozemedım. ''
    ilgili arkadaşın cevabı;
    ''94 ve 97 yük indeks tablosundaki lastik başına taşınabilecek kg. cinsinden max. yük değerinin indeks değeridir. Yokohama'nın bu ürünü sizin mevcudunuza nazaran RF (Reinforced) (Yanak ve Taban katı ek kuşakla sarılarak kuvvetlendirilmiş) üretim formunda üretildiğinden, darbe dayanımı yüksek ancak mevcudunuza oranla bir miktar daha sert bir üründür.''

    benim buradan anladığım RF (runflat-patlamayan lastik), RFC (reinforced-güçlendirilmiş lastik) aynı anlama gelmiyor gibi. siz ise cevabınızdan anladığım kadarıyla aynı olduğunu söylüyorsunuz. benim anladığım RF (runflat-patlamayan lastik) BMW vb. araçların bazı modellerinde stepne olmadığından lastik patlasa bile 80km o şekilde yol alabilen araçlarda kullanılıyor. RFC (reinforced-güçlendirilmiş lastik) daha fazla yük taşımak için kullanılan araçlara özel bir lastik türü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ft19 -- 26 Eylül 2012; 11:01:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    benim araçya şu an takılı olan lastikler yokohama c.drive 205x55xR16 94V (reinforced-güçlendirilmiş), RF (runflat-patlamayan) olanlarda 205x55xRF16 94V yazması gerektiğini biliyorum.
    bir kullanıcı forumda yokohama lastik konusunda ilgili arkadaşa sorduğu soru;
    ''benım aracta 94 y orjınal ıken yokohamada 97y var bu ıkısı arasındakı fark nedır anlamadım tamam yuk ıle ılgılıde 97 dahamı sert dahamı yumuşak yada bunlar ne anlama gelıyor cozemedım. ''
    ilgili arkadaşın cevabı;
    ''94 ve 97 yük indeks tablosundaki lastik başına taşınabilecek kg. cinsinden max. yük değerinin indeks değeridir. Yokohama'nın bu ürünü sizin mevcudunuza nazaran RF (Reinforced) (Yanak ve Taban katı ek kuşakla sarılarak kuvvetlendirilmiş) üretim formunda üretildiğinden, darbe dayanımı yüksek ancak mevcudunuza oranla bir miktar daha sert bir üründür.''

    benim buradan anladığım RF (runflat-patlamayan lastik), RFC (reinforced-güçlendirilmiş lastik) aynı anlama gelmiyor gibi. siz ise cevabınızdan anladığım kadarıyla aynı olduğunu söylüyorsunuz. benim anladığım RF (runflat-patlamayan lastik) BMW vb. araçların bazı modellerinde stepne olmadığından lastik patlasa bile 80km o şekilde yol alabilen araçlarda kullanılıyor. RFC (reinforced-güçlendirilmiş lastik) daha fazla yük taşımak için kullanılan araçlara özel bir lastik türü.

    Öncelikle yanlış kısımları düzelteyim.

    Sizin lastiğinizde 205/55/R16 94V yazan kodda kırmızı ile işaretlediğim ''reinforced'' anlamına gelmemektedir. Buradaki ''R'' harfi lastiğin radyal (radial tyre) yapıda olduğunu gösterir. Eğer lastiğin yanağında yazı ile ''reinforced'' yazıyorsa bu, lastiğin karkas yapısının güçlendirilmiş olduğunu gösterir. Bunun dışında lastiğin yanağında ''RF'' ibaresi varsa bu da lastiğin run-flat lastik olduğunu gösterir.

    Reinforced ile run flat arasında şöyle bir fark vardır. Run-Flat lastik, lastiğin patlaması durumunda (standartlara göre inmiş lastik, içindeki hava basıncının 10 psi altına inmesi durumunu tanımlar) size daha uzun mesafe gidebilme imkanı verir. Reinforced lastik ise sadece normalden daha fazla yük taşıyabilme imkanı verir. Aslında runflat lastik reinforced lastiğin özelliğini taşır fakat reinforced lastik run flat lastiğin özelliğini taşımaz. Teorik olarak güçlendirilmiş lastik ile run flat lastik biribirinden farklı da olsa, pratikte benzerlikler taşımaktadırlar.

    Piyasada bu iki terim birbiri yerine sıkça kullanılmaktadır. Fakat dediğim gibi run flat lastikte yanakta RF ibaresi bulunur. RF lastikler ise aşağıda verdiğim markaların ilgili serileridir.

    Bridgestone RFT series,
    Continental SSR series
    Dunlop DSST series,
    Goodyear ROF series,
    Pirelli Euphori@ series.




    http://www.saglamotomotiv.com/lastik-hakkinda/makaleler/92-rft-lastik.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 26 Eylül 2012; 13:17:24 >




  • şimdi daha iyi anlaşıldı. benim lastiklerde 205x55xR16 94V yanağında reinforced yazıyor. runflat değil yani. verdiğin bilgiler için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    şimdi daha iyi anlaşıldı. benim lastiklerde 205x55xR16 94V yanağında reinforced yazıyor. runflat değil yani. verdiğin bilgiler için teşekkürler.

    Evet, run flat değil. Sizin lastiğiniz normale göre daha fazla yüke dayanıklı.
  • Merhaba,
    Verdiğiniz bilgiler çok aydınlatıcı sormak istediğim birkaç şey var cevaplarsanız sevinirim,

    Aracımın üzerinde şu an hafif alaşım orjinal jant bulunmakta özellikleri,

    Jant : 7JX16 ET:47 bir adet jantın ağırlığı:10,50 kg.
    Lastik : 205/55/R16 92W

    benim kullanmak istediğim ebat jant ve lastik ölçüsü

    71/2JX17 ET:41 ağırlık 10,13 kg
    Lastik : 225/45R17 91W

    17' jant kullanmak istediğimde, ağırlık olarak büyük olan daha hafif hatta aracıma ne gibi avantajları ve dezavantajları olur. Birde bu ET değeri tam olarak nedir? Teşekkürler.
  • Emeğinize sağlık. Çok faydalı bir konu olmuş. Benim sorum şöyle:

    Aracım: 2012 Renault Scenic dci EDC (5 Kişilik)
    Orjinal lastik ebatı: 205 55 17 95 H

    Bu günlerde kış lastiği almak için araştırma yapıyorum ve yukarıda belirttiğim ebatlarla en ucuz olarak (1 lastik) 380 TL civarında (Pirelli) buldum. Fiyat oldukça tuzlu geldi

    Araştırırken dikkat ettim de 16 inch lastikler daha ucuz. Jantları değiştirmeden, aynı jantlara, benim lastiğimin 16 inch (veya daha farklı bir ebatta olabilir) muadili var mıdır? Muadil lastiği taktığım zaman aracımın km saatinde, yakıt sarfiyatında, yol tutuşunda, lastik basıncında... ne gibi artı veya eksiler oacaktır?

    Ve son sorum: Kış lastiklerinde yola tutunmayı arttırması bakımından ne çeşit desen önerirsiniz?

    Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrullah bozlak -- 26 Eylül 2012; 14:01:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HARD

    Merhaba,
    Verdiğiniz bilgiler çok aydınlatıcı sormak istediğim birkaç şey var cevaplarsanız sevinirim,

    Aracımın üzerinde şu an hafif alaşım orjinal jant bulunmakta özellikleri,

    Jant : 7JX16 ET:47 bir adet jantın ağırlığı:10,50 kg.
    Lastik : 205/55/R16 92W

    benim kullanmak istediğim ebat jant ve lastik ölçüsü

    71/2JX17 ET:41 ağırlık 10,13 kg
    Lastik : 225/45R17 91W

    17' jant kullanmak istediğimde, ağırlık olarak büyük olan daha hafif hatta aracıma ne gibi avantajları ve dezavantajları olur. Birde bu ET değeri tam olarak nedir? Teşekkürler.


    Jantın ET değeri jantın ofset ölçüsünü belirtir. Jant göbeği ile jantın geometrik merkez ekseni arasında kalan kısmın mm ölçüsüdür. Negatif olması jantın çamurluktan dışarı doğru çıkmasına, pozitif olması da çamurluğun içerisine doğru girmesine sebep olur.

    Görsel daha iyi anlatmaktadır.

    17'' janta geçmeniz ağırlık olarak fark etmese de, lastik genişliğinin arttığı düşünüldüğünde yakıt tüketiminde artışa sebep olacaktır. Bunun dışında az bir miktar konfor kaybı (yanak yüksekliğinin düşmesi sebebi ile) ve performans kaybı (yol direncinin artması sebebi ile) da muhtemeldir. Fren durma mesafesine ise olumlu etki olacaktır.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    />



    quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak

    Emeğinize sağlık. Çok faydalı bir konu olmuş. Benim sorum şöyle:

    Aracım: 2012 Renault Scenic dci EDC (5 Kişilik)
    Orjinal lastik ebatı: 205 55 17 95 H

    Bu günlerde kış lastiği almak için araştırma yapıyorum ve yukarıda belirttiğim ebatlarla en ucuz olarak (1 lastik) 460 TL civarında (Pirelli) buldum. Fiyat oldukça tuzlu geldi

    Araştırırken dikkat ettim de 16 inch lastikler daha ucuz. Jantları değiştirmeden, aynı jantlara, benim lastiğimin 16 inch (veya daha farklı bir ebatta olabilir) muadili var mıdır? Muadil lastiği taktığım zaman aracımın km saatinde, yakıt sarfiyatında, yol tutuşunda, lastik basıncında... ne gibi artı veya eksiler oacaktır?

    Ve son sorum: Kış lastiklerinde yola tutunmayı arttırması bakımından ne çeşit desen önerirsiniz?

    Teşekkürler...


    Teşekkür ederim.

    Jantları değiştirmeden 16'' lastiğe geçemezsiniz. Jantınızın çapı 17'' ise alacağınız lastik de 17'' olmak zorundadır. Eğer ki 16'' lastiğe geçmek istiyorsanız jantınızı değiştirmek zorundasınız.

    Kış lastiklerinin desenleri birbirine yakındır. Deseni olduğu kadar, diş derinliği, sertliği de önemlidir. Tercih yapılırken adac testleri de incelebilir.

    http://www.adac.de/infotestrat/




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.