Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    cevabın için teşekkürler. bende emin olmak istemiştim. 0,5'' fark dediğiniz gibi jant derinliğini 1,27 cm artırıyor, ağırlık olarakta opsiyonel 6,5'' jantlardan ağır değildir diye düşünüyorum. çünkü aldığım jantlar advan rg2 hafif alaşımlı jantlar.

    Rica ederim.
  • Konuyu okuyayım, jant büyütme için aklımda soru olursa ustalara buradan sorarız. Bilgilendirme için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu

    Konuyu okuyayım, jant büyütme için aklımda soru olursa ustalara buradan sorarız. Bilgilendirme için teşekkürler.

    Ben teşekkür ederim. Aklınıza bir soru gelirse cevaplarım.
  • Eline, emeğine sağlık üstad.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Eline, emeğine sağlık üstad.

    Teşekkürler.
  • güzel ve faydalı bilgiler var tşk ler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: miraculous

    güzel ve faydalı bilgiler var tşk ler

    Teşekkürler.
  • Konuyu yeni gördüm. Emeğinize sağlık uzun süredir gördüğüm en faydalı konu. Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    Konuyu yeni gördüm. Emeğinize sağlık uzun süredir gördüğüm en faydalı konu. Teşekkürler

    Rica ederim.
  • Güncel.
  • Bilgiler için çok teşekkürler.
    Benimde sorum olacak; 205*60*16 ölçüsündeki lastik bulamadım. Lastikçi bunun yerine 205*55*16 önerdi ama lastikçi sitesi -3,27'lik bir değişim olacağını hesapladı. Bu lastik yerine ne alabilirim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Bilgiler için çok teşekkürler.
    Benimde sorum olacak; 205*60*16 ölçüsündeki lastik bulamadım. Lastikçi bunun yerine 205*55*16 önerdi ama lastikçi sitesi -3,27'lik bir değişim olacağını hesapladı. Bu lastik yerine ne alabilirim?

    225 55 16 'da hemen hemen 0 fark olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Bilgiler için çok teşekkürler.
    Benimde sorum olacak; 205*60*16 ölçüsündeki lastik bulamadım. Lastikçi bunun yerine 205*55*16 önerdi ama lastikçi sitesi -3,27'lik bir değişim olacağını hesapladı. Bu lastik yerine ne alabilirim?

    Eğer orjinal lastik ölçünüz 205/60/R16 ise aşağıdaki ebatları takabilirsiniz.

    215/60/R16
    215/55/R16
    225/55/R16 (Tutunma artar, yakıt tüketimi artar, fren mesafesi azalır, performans düşer)

    Eğer yukarıdaki ebatları bulamazsanız, 205/55/R16 yı takarsınız. Değişim -3,07 olur. Sınır 2,5'tur. Size kalmış.

    Jantınızın ölçüsü nedir, 225 mm genişliğindeki lastik uymayabilir.
  • FORUMDA BU BİLGİLERİ TOPLAYIOP KİTAP YACAAM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtnkrsln

    FORUMDA BU BİLGİLERİ TOPLAYIOP KİTAP YACAAM

    Yapılmışı var. Açtığım konuların referanslar bölümüne bakabilirsiniz.
  • sayın

    LionTech16 üstadım öncelikle Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli konusu için saol çok işime yaradı bir iki soru da o konuda sordum

    şimdi gelelim bu konuya

    orjinal ölçüleri 195*65*15 olan aracımın lastik ebadını

    205x55x16 veya 215x55x16

    yapsam aynı hızda daha mı fazla yol almış olacağım yada normalde 3000dev/dakika da 195*65*15 lastik 105km hızı gösterirken

    205 yada 215 taktığımda daha mı yüksek olucak gösterge yada daha mı düşük olucak bu hesaba bir türlü kafam basmadı.

    yada bana ne getirisi olur benden ne götürüsü olur

    araç focus c-max ( eh yeri geldiğinde agresif kullanıyorum aracı gençlik var biraz ) yakıtı aman aman etkilermi acaba ?

    ünv de iken statik ve dinamik derslerinden bu hesaplamalar yüzünden nefret etmiştim

    şimdiden teşekkür ederim

    saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elalembialem_

    sayın

    LionTech16 üstadım öncelikle Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli konusu için saol çok işime yaradı bir iki soru da o konuda sordum

    şimdi gelelim bu konuya

    orjinal ölçüleri 195*65*15 olan aracımın lastik ebadını

    205x55x16 veya 215x55x16

    yapsam aynı hızda daha mı fazla yol almış olacağım yada normalde 3000dev/dakika da 195*65*15 lastik 105km hızı gösterirken

    205 yada 215 taktığımda daha mı yüksek olucak gösterge yada daha mı düşük olucak bu hesaba bir türlü kafam basmadı.

    yada bana ne getirisi olur benden ne götürüsü olur

    araç focus c-max ( eh yeri geldiğinde agresif kullanıyorum aracı gençlik var biraz ) yakıtı aman aman etkilermi acaba ?

    ünv de iken statik ve dinamik derslerinden bu hesaplamalar yüzünden nefret etmiştim

    şimdiden teşekkür ederim

    saygılar..

    Orjinal lastik ölçünüz 195/65/R15 ise ;

    205/55/R16 için ,

    Orjinal ebata göre %-0,32'lik bir değişim olacaktır. Bunun anlamı da şudur. Göstergeniz 99,68 km/h göstermesi gerekirken 100 km/h gösterecektir. Yani bu değişimin göstergede bir etkisi yoktur diyebiliriz.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    215/55/R16 için,

    Orjinal ebata göre %+1,42'lik bir değişim olacaktır. Bu durumda göstergeniz, 101,42 km/h göstermesi gerekirken 100 km/h gösterecektir. Değişim limit içerisindedir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    195 mm genişliğindeki lastikten 205 mm ya da 215 mm genişliğindeki lastiğe geçtiğinizde yakıt tüketimi bir miktar artacaktır, yol tutuş iyileşecek, çeki performans artacaktır (aracın performansı değil, motor gücünü yere iletebilme kabiliyeti artacaktır) , aracın performansı bir miktar azalacaktır, fren durma mesafesi azalacaktır. Bu etkilerin miktarını tahmin etmek güçtür. Orjinal ebata ne kadar yakın olursanız etkilerini o kadar az hissedersiniz.

    Eğer bu etkilerin oranını en aza indirmek istiyorsanız 205/55/R16 ebatına geçmenizi tavsiye ederim. Eğer yakıt tüketimindeki artış önemli değilse 215/55/R16 daha uygun olur.




  • Konuya LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ bölümü eklenmiştir. Konu güncellenmiştir.





    [size=5]LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ

    Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca inceleyeceğim.

    Lastik Genişliği

    Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.

    Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Yanak yüksekliği ve jant çapı

    Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.

    Jantların ağırlıklarını buradan öğrenebilirsiniz.

    YAKIT TÜKETİMİ

    Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?

    - Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
    - Yol direnci

    Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.

    Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.

    Not : Grafikteki ''Fuel Economy (Yakıt Tüketimi)'' yazan kısmı litre/100 km ; ''Weight (ağırlık)'' yazan kısmı ise bizim kullandığımız kg cinsine çevirdim.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 17 Eylül 2012; 13:06:26 >




  • Liontech eline sağlık, aynı Car & Driver dosyasından alıntı yapmışız. Ben de bununla ilgili kısa bir forum başlığı açmıştım, linkini atayım jant büyütmeyle ilgilenenler için:

    donanımhaber forum
    Jant Büyütmenin Etkileri (VW Golf üzerinde test edilmiş) » Sayfa 1 - 5
    http://forum.donanimhaber.com/m_59630468/mpage_1/key_/tm.htm


    Bu arada jant derinlikleri ile ilgili bir nokta var: Çoğu yarışçı ve agresif tuner lastiklerine "referans" yani lastiğin yanak ölçüsünü veren ebattan daha geniş jant takar. Örneğin 225 lastiklerin çoğunun referans ölçüsü 7,5 inçtir yani bu ölçüde jantla taban tam 225 olarak ölçülür. 225 lastik 8" janta takılırsa yere basma alanı kabaca 5mm artar yani yere 230 gibi basar, ayrıca lastik yanağı sertleşir ve lastiğin "transient response" yani ani değişikliklere ve viraj girişlerine yanıt verme hassasiyeti artar. Tabii bunun bir limiti vardır, 8,5" janta çıkmak çok özel uygulamalar (otokros vs. hariç) lastiği zorlar, referans +3 ise kesinlikle önerilmez.

    Türkiye'de genelde geniş lastik görünümü elde etmek adına çoğu modifiyeci bunun tam tersini yapıyor, belirtmekte yarar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    Liontech eline sağlık, aynı Car & Driver dosyasından alıntı yapmışız. Ben de bununla ilgili kısa bir forum başlığı açmıştım, linkini atayım jant büyütmeyle ilgilenenler için:

    donanımhaber forum
    Jant Büyütmenin Etkileri (VW Golf üzerinde test edilmiş) » Sayfa 1 - 5
    http://forum.donanimhaber.com/m_59630468/mpage_1/key_/tm.htm


    Bu arada jant derinlikleri ile ilgili bir nokta var: Çoğu yarışçı ve agresif tuner lastiklerine "referans" yani lastiğin yanak ölçüsünü veren ebattan daha geniş jant takar. Örneğin 225 lastiklerin çoğunun referans ölçüsü 7,5 inçtir yani bu ölçüde jantla taban tam 225 olarak ölçülür. 225 lastik 8" janta takılırsa yere basma alanı kabaca 5mm artar yani yere 230 gibi basar, ayrıca lastik yanağı sertleşir ve lastiğin "transient response" yani ani değişikliklere ve viraj girişlerine yanıt verme hassasiyeti artar. Tabii bunun bir limiti vardır, 8,5" janta çıkmak çok özel uygulamalar (otokros vs. hariç) lastiği zorlar, referans +3 ise kesinlikle önerilmez.

    Türkiye'de genelde geniş lastik görünümü elde etmek adına çoğu modifiyeci bunun tam tersini yapıyor, belirtmekte yarar var.

    Teşekkür ederim. Farklı jant ve lastik ebatlarında yapılmış yakıt tüketimi testi pek fazla yok. Bunun için ben de o testi referans gösterdim.

    Bunun yanında, eğer lastik genişliğine uygun olmayan ve daha geniş jant takarsanız, lastiğin yere temas alanı o oranda artmaz. Lastiğin bir şekli vardır ve bu şeklini koruma eğilimindedir. Eğer normalden daha geniş jant takarsanız, yüksek hızlarda lastik üzerindeki dinamik yuvarlanmanın etkisiyle lastiğin yere temas alanının ortası yere temas edemez hale gelir. Bu da yere temas eden alanın azalması demektir.

    Normalde yapılan jant genişliğinini bir ya da iki birim düşürüp lastik basıncını 4-6 psi arttırmaktır. Bu durumda yerle temas alanı daha stabil hale gelecektir.

    Tabi bunlar profesyonel anlamda yapılan uygulamalar için. Binek araçlar için jant ve lastik genişliği uyumlu olmalıdır. Jant ölçüsü bir birim farkedebilir sadece.


    Daha sonra daha ayrıntılı şekilde anlatabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.