Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sn. LionTech,

    Zaman ayırıp insanlara yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.

    Ben Ankara'da yaşıyorum. Focus aracım var. Orjinal lastik ebadı 215/55/R16. Kış lastikleri için 205-55-16 uygun olduğu söyleniyor. Ne düşünüyorsunuz? Sizce hangi ebat en uygun olur?

    Saygılar,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun

    vw polo aracımın orjinal lastik ebatı 185/60/14 olmasına rağmen üzerinde 65 yanak pirelli p3000 lastikler var,ve yol tutuş,frenleme çok kötü bir lastik..değiştirmeyi düşünüyorum ve orjinal 60 yanak lastik almayı planlıyorum..65 yanaktan 60 yanağa geçmenin + ve - yönleri nedir? marka olarak michelin veya nokian düşünüyorum,özellikle nokian hakkındaki olumlu paylaşımlar beni o tarafa itiyor,michelin ise çabuk balon yapıyor diye duyuyorum..izmirde yaşıyorum ve lastikten öncelikli beklentim güvenlik ve konfor..frene basınca güvenli mesafede durmalıyım,tavsiyeniz ne olur..

    P3000 lastiklerin genişliği kaç mm'ydi?

    Pirelli P3000 konforsuz ve sert hamurlu bir lastik. 60 ve 65 yanak oranı için (185 mm genişlik için) ikisi arasında pek bir fark yok. Lastiği değiştireceğiniz için asıl farklılık yeni lastiğinizin marka ve modelinden kaynaklanır. Eğer konfor ve güvenlik istiyorsanız tercihinizi biraz daha yumuşak hamurlu lastikten yana kullanmanızı tavsiye ederim. Belki biraz daha az km yaparsınız fakat konforlu ve sessiz bir lastiğiniz olur. Bu nedenle hamurları nispeten sert olan Pirelli, Bridgestone gibi markalar size uygun değil. Çok bozuk zeminli yollarda ise yumuşak hamurlu lastiklerin balon yapma riski artıyor maalesef. Biraz daha dikkatli kullanmak sizin yararınıza olur.

    Marka ve model olarak tavsiye vermiyorum maalesef.

    cevabınız için teşekkür ederim öncelikle..
    eski lastiğim 185 mm genişliğinde..marka tavsiye etmemenize saygı duyuyorum..ancak yumuşak hamurlu lastiklerin neler olduğunu markalar halinde sıralayabilirseniz çok sevinirim.

    Yumuşak hamurlu lastikler arasında başı çeken Michelin'dir. Bunun dışında Nokian, Dunlop'un bazı modelleri, Yokohama'nın bazı modelleri.

    Lastiğinizi seçerken iyice araştırmalısınız. Genel olarak belirttim fakat sert hamura sahip markaların bazı serileri yumuşak hamurlu olabiliyor. Kış şartlarında yumuşak lastik sert lastiğe göre daha avantajlıdır. Yere daha iyi tutunur. Kış lastikleri genel olarak yaz lastiklerine göre daha yumuşak olsalar da, kendi aralarında da fark vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sudemet

    Sn. LionTech,

    Zaman ayırıp insanlara yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.

    Ben Ankara'da yaşıyorum. Focus aracım var. Orjinal lastik ebadı 215/55/R16. Kış lastikleri için 205-55-16 uygun olduğu söyleniyor. Ne düşünüyorsunuz? Sizce hangi ebat en uygun olur?

    Saygılar,


    Ben teşekkür ederim.

    Yukarıdaki mesajlarımdan birinde de belittiğim gibi, kış şartlarında daha dar lastikler yere daha iyi tutunma sağlar. Bu yüzden kış lastiğine geçerken, jant genişliğinizin elverdiği ölçüde daha dar lastiği seçmenizi tavsiye ederim. Özellikle karda aradaki farkı hissedersiniz.

    Jantınızın genişliği kaç inç? Buna göre ebat tavsiye edebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sn. LionTech,

    Lastiklerim 16 inch

    Saygılar,
  • Çapı biraz daha büyük lastik takmak gidilen mesafeyi artıracaktır.
    Yani diyelim ki, 10000 defa dönen lastikle 1000km gidiliyorsa, büyük çaplı lastikle 1050km gidlecekti mesela.
    Eğer yakıt tüketimi de bu civarda artarsa sorun olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sudemet

    Sn. LionTech,

    Lastiklerim 16 inch

    Saygılar,

    O sizin jantınızın çapı. Ben jantınızın genişliğini sordum. Jantınızın büyük ihtimalle iç kısmındadır. Pres damga şeklinde. İlk sayı inç olarak jantın genişliğini verir. Konuda mevcut, hangi simgenin ne anlama geldiği.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    güzel konu olmuş.

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Lion halen buralarda misin ?

    Evet.

    Abicim bende alfa GT Q2 arac var. Bu araba fabrika cikisi 18 inch jant ile satiliyor. Bende de orjinal jantlara sahip olarak bu arac mevcut. Yalniz arabayi iki servise de defalarca goturmeme ragmen asiri bir direksiyon sertligi ve yollarda direksiyonun elden ucup gitmesi problemim var.

    - Akslar , traversler

    - Direksiyon kutusu

    - Salincaklar

    - Direksiyon pompasina tek tek defalarca bakildi, gerekenler yapildi.

    Ve on takim , direksiyon sistemi adina ne varsa bakildi. Jantlarda bir problem yok ancak aracin gecmisinde de surekli rot balans ihtiyaci olusmus (2 inci el aldim) , rot balans ile cozulebilecek bir problem degil. Lastigim Goodyear Eagle 1 Assymetric 2 turunde internetten cokca arastirarak aldigim oldukca yuksek puanli bir lastik

    Yalniz bu aracin aynisi olup uzerinde baska marka (pirelli olabilir) lastik takili olan bir ayni model aracta da benzer problemleri test ettim ve serviscilerin basinin etini yemeyi biraktim

    Sonuc olarak problemim jant kucultmek ve lastigi michelin gibi bir yumusak hamurla degistirmek ile cozulur mu.. Iki adet problemim var , direksiyonun cok agir olmasi ,dondururken neredeyse hidrolik direksiyon degilmis gibi olmasi ve tekerleklerin yoldaki her bozukluk cokuntu vs yi hic sogurmadan elimdeki direksiyona aktarip hem surus guvenligini hem de hissini bozmasi.

    Ek bilgi olarak , bu aractan evvel yine alfa gt ama benzinli versiyonu bende mevcuttu , belki yapisal farklari da vardir ama onda 16 inch jant ve lastik vardi ,bu tip problemlerim bu olcude yoktu diye hatirliyorum , onda da turanza e 300 gibi bi isimde lastik vardi

    Onerileriniz neler olabilir , lastik ve mekanik olarak.

    Tesekkurler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Abicim bende alfa GT Q2 arac var. Bu araba fabrika cikisi 18 inch jant ile satiliyor. Bende de orjinal jantlara sahip olarak bu arac mevcut. Yalniz arabayi iki servise de defalarca goturmeme ragmen asiri bir direksiyon sertligi ve yollarda direksiyonun elden ucup gitmesi problemim var.

    - Akslar , traversler

    - Direksiyon kutusu

    - Salincaklar

    - Direksiyon pompasina tek tek defalarca bakildi, gerekenler yapildi.

    Ve on takim , direksiyon sistemi adina ne varsa bakildi. Jantlarda bir problem yok ancak aracin gecmisinde de surekli rot balans ihtiyaci olusmus (2 inci el aldim) , rot balans ile cozulebilecek bir problem degil. Lastigim Goodyear Eagle 1 Assymetric 2 turunde internetten cokca arastirarak aldigim oldukca yuksek puanli bir lastik

    Yalniz bu aracin aynisi olup uzerinde baska marka (pirelli olabilir) lastik takili olan bir ayni model aracta da benzer problemleri test ettim ve serviscilerin basinin etini yemeyi biraktim

    Sonuc olarak problemim jant kucultmek ve lastigi michelin gibi bir yumusak hamurla degistirmek ile cozulur mu.. Iki adet problemim var , direksiyonun cok agir olmasi ,dondururken neredeyse hidrolik direksiyon degilmis gibi olmasi ve tekerleklerin yoldaki her bozukluk cokuntu vs yi hic sogurmadan elimdeki direksiyona aktarip hem surus guvenligini hem de hissini bozmasi.

    Ek bilgi olarak , bu aractan evvel yine alfa gt ama benzinli versiyonu bende mevcuttu , belki yapisal farklari da vardir ama onda 16 inch jant ve lastik vardi ,bu tip problemlerim bu olcude yoktu diye hatirliyorum , onda da turanza e 300 gibi bi isimde lastik vardi

    Onerileriniz neler olabilir , lastik ve mekanik olarak.

    Tesekkurler

    Sorununuzu sizin dediğiniz gibi ikiye bölelim.

    1. Direksiyon sertliği

    Eğer direksiyon sistemi komple kontrol edildiyse şu anda aklıma gelen ilk şey ön düzen ayarları. Şundan dolayı, çok geniş çapta jant kullandığınız için direksiyon sistemine normalden daha fazla bir kuvvet gelir ve normalden daha fazla bir genlikte titreşime maruz kalır. Lastikleriniz gerekli sönümlemeyi yapamadığı için bu, ön düzen açılarınızın sık sık bozulmasına sebep olabilir. Rot balans ile çözülebilecek bir şey değil demişsiniz fakat aracınızın daha önce de sık sık rot balans ayarına ihtiyacı olması, ön düzen açılarının sık sık bozulmasından dolayıdır diye düşünüyorum. Çünkü, ön düzen açıları direksiyon sertliğine direk etki eder.

    2. Tekerleklerden kaynaklanan konforsuzluk

    Bu sorununuzun çözümü gayet basit. Probleminizin sebebi, çok büyük jant kullanıyor olmanız. İnce yanak lastik kullandığınız için, lastiğiniz yoldaki pürüzlülüğü sönümleyemiyor, bu yüzden de konforsuz bir sürüşe neden oluyor. Eğer 15'' ya da 16'' lastiğe geçerseniz sorununuz çözülür, bir de Michelin gibi yumuşak hamurlu ve bir nebze daha konforlu bir lastiğe geçerseniz, çok rahat edersiniz.

    Size tavsiyem öncelikle lastik ve jantlarınızı değiştirmeniz. 18'' den sonra 15'' çok küçük gelirse, 16'' e de geçebilirsiniz. Fakat dikkat etmeniz gereken, lastik yanak yüksekliğinin konfora olan pozitif katkısından dolayı olabildiğince fazla olmasıdır.

    Orjinal jantları kullandığınızı belirtmişsiniz, lastik ölçüleriniz de orjinal ebatlarda mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Abicim bende alfa GT Q2 arac var. Bu araba fabrika cikisi 18 inch jant ile satiliyor. Bende de orjinal jantlara sahip olarak bu arac mevcut. Yalniz arabayi iki servise de defalarca goturmeme ragmen asiri bir direksiyon sertligi ve yollarda direksiyonun elden ucup gitmesi problemim var.

    - Akslar , traversler

    - Direksiyon kutusu

    - Salincaklar

    - Direksiyon pompasina tek tek defalarca bakildi, gerekenler yapildi.

    Ve on takim , direksiyon sistemi adina ne varsa bakildi. Jantlarda bir problem yok ancak aracin gecmisinde de surekli rot balans ihtiyaci olusmus (2 inci el aldim) , rot balans ile cozulebilecek bir problem degil. Lastigim Goodyear Eagle 1 Assymetric 2 turunde internetten cokca arastirarak aldigim oldukca yuksek puanli bir lastik

    Yalniz bu aracin aynisi olup uzerinde baska marka (pirelli olabilir) lastik takili olan bir ayni model aracta da benzer problemleri test ettim ve serviscilerin basinin etini yemeyi biraktim

    Sonuc olarak problemim jant kucultmek ve lastigi michelin gibi bir yumusak hamurla degistirmek ile cozulur mu.. Iki adet problemim var , direksiyonun cok agir olmasi ,dondururken neredeyse hidrolik direksiyon degilmis gibi olmasi ve tekerleklerin yoldaki her bozukluk cokuntu vs yi hic sogurmadan elimdeki direksiyona aktarip hem surus guvenligini hem de hissini bozmasi.

    Ek bilgi olarak , bu aractan evvel yine alfa gt ama benzinli versiyonu bende mevcuttu , belki yapisal farklari da vardir ama onda 16 inch jant ve lastik vardi ,bu tip problemlerim bu olcude yoktu diye hatirliyorum , onda da turanza e 300 gibi bi isimde lastik vardi

    Onerileriniz neler olabilir , lastik ve mekanik olarak.

    Tesekkurler

    Sorununuzu sizin dediğiniz gibi ikiye bölelim.

    1. Direksiyon sertliği

    Eğer direksiyon sistemi komple kontrol edildiyse şu anda aklıma gelen ilk şey ön düzen ayarları. Şundan dolayı, çok geniş çapta jant kullandığınız için direksiyon sistemine normalden daha fazla bir kuvvet gelir ve normalden daha fazla bir genlikte titreşime maruz kalır. Lastikleriniz gerekli sönümlemeyi yapamadığı için bu, ön düzen açılarınızın sık sık bozulmasına sebep olabilir. Rot balans ile çözülebilecek bir şey değil demişsiniz fakat aracınızın daha önce de sık sık rot balans ayarına ihtiyacı olması, ön düzen açılarının sık sık bozulmasından dolayıdır diye düşünüyorum. Çünkü, ön düzen açıları direksiyon sertliğine direk etki eder.

    2. Tekerleklerden kaynaklanan konforsuzluk

    Bu sorununuzun çözümü gayet basit. Probleminizin sebebi, çok büyük jant kullanıyor olmanız. İnce yanak lastik kullandığınız için, lastiğiniz yoldaki pürüzlülüğü sönümleyemiyor, bu yüzden de konforsuz bir sürüşe neden oluyor. Eğer 15'' ya da 16'' lastiğe geçerseniz sorununuz çözülür, bir de Michelin gibi yumuşak hamurlu ve bir nebze daha konforlu bir lastiğe geçerseniz, çok rahat edersiniz.

    Size tavsiyem öncelikle lastik ve jantlarınızı değiştirmeniz. 18'' den sonra 15'' çok küçük gelirse, 16'' e de geçebilirsiniz. Fakat dikkat etmeniz gereken, lastik yanak yüksekliğinin konfora olan pozitif katkısından dolayı olabildiğince fazla olmasıdır.

    Orjinal jantları kullandığınızı belirtmişsiniz, lastik ölçüleriniz de orjinal ebatlarda mı?

    Lastikler jant ile birebir uyumlu o noktada problem yok.Ben acikcasi servislerin teshis konusunda basarili olamadiklarini bu yuzden de tedaviyi beceremediklerini dusunuyorum.Bu isleri cok iyi bilen bir servis ya da sizle birebir baglanti kurup bu islemleri yaptirmak isterim cunku artik gina geldi.Direksiyon problemi yuzunden gul gibi araci satip da klasik bisey almak da istemiyorum.

    Rot balans ayarlarinda internetten inceledigim kadariyla bir cok degiskene bakilmasi gerekiyormus ama ben acikcasi bunlarin hepsinin kontrol edildigini pek sanmiyorum.Daha basit islemlerle gecistiriliyor gibi geliyor.Adamlarin da o bilgisayarli programi cok hatmettigini de tahmin etmiyorum

    Servislere karsi guvensizligim maddi anlamda degil ancak her aracta ozellikle bu tip cok karsilasilmadik araclarda uzman olmadiklari yonunde.Ne yapsam bilemiyorum,bu problem yuzunden aracin dis makyajiyla vs ugrasamiyorum ,para gitsin istemiyorum bu problem cozulmeden.




  • o değilde sizin meslek nedir?
  • Bilgiler için çok teşekkürler ama 100 kere okuyup anlayamamak trabzonlulara mahsus


    Şimdi aracımda 205 55 R16 var ve ben yol tutuşu artsın istiyorum bunun için 225 60 r16 takabilirmiyim ?

    Aylık 8 litre sehirici tüketime ne kadar ekler?

    225 55 r16 ile 225 60 r16 arasındaki fark nedir ?

    205 ten yol tutus artsın diye 215 mi geçmeliyim 225 mi ?

    Teşekkürler
  • Emeğinize sağlık, teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu


    Lastikler jant ile birebir uyumlu o noktada problem yok.Ben acikcasi servislerin teshis konusunda basarili olamadiklarini bu yuzden de tedaviyi beceremediklerini dusunuyorum.Bu isleri cok iyi bilen bir servis ya da sizle birebir baglanti kurup bu islemleri yaptirmak isterim cunku artik gina geldi.Direksiyon problemi yuzunden gul gibi araci satip da klasik bisey almak da istemiyorum.

    Rot balans ayarlarinda internetten inceledigim kadariyla bir cok degiskene bakilmasi gerekiyormus ama ben acikcasi bunlarin hepsinin kontrol edildigini pek sanmiyorum.Daha basit islemlerle gecistiriliyor gibi geliyor.Adamlarin da o bilgisayarli programi cok hatmettigini de tahmin etmiyorum

    Servislere karsi guvensizligim maddi anlamda degil ancak her aracta ozellikle bu tip cok karsilasilmadik araclarda uzman olmadiklari yonunde.Ne yapsam bilemiyorum,bu problem yuzunden aracin dis makyajiyla vs ugrasamiyorum ,para gitsin istemiyorum bu problem cozulmeden.

    Lastik ölçünüzü şunun için sordum. Eğer normalden daha geniş lastik kullanıyorsanız kamber açısının daha küçük ayarlanması gerekiyor. Ön düzende ufak tefek değişiklik gerektirebiliyor.

    Servisler konusunda tamamen haklısınız. Sizin probleminize çözüm bulmak yerine, geçici çözümler üreterek servise bağımlı kalmanıza sebep olabiliyorlar. Bir de sorununuzun kaynağını teşhis etmek yerine deneme yanılma ile birtakım çözümler sunuyorlar.

    Rot balans ayarlarında birçok açıdan kontrol edilmesi gerekiyor aslında. Jantın balansı ayrıdır, lastiğin jant ile balansı ayrıdır. Eğer ki jantınızda eğrilik varsa bu da balans ayarının tam tutmamasına sebep olur. Bunun dışında aksın da balansı vardır. Lastiğinizi bijonlardan söküp 1. viteste hareket verdiğinizde gözle ya da komparatör ile aksın düzgünlüğüne bakarsınız.

    Size tavsiyem eğer aracınızda konfor istiyorsanız ve 18'' jantlardan vazgeçebilirseniz, 16'' janta ve yumuşak lastiğe geçin. Bu durumda büyük ihtimalle direksiyonda da iyileşme göreceksiniz. İkinci probleminizin çözümü bu şekildedir.

    Direksiyon problemini bir araştırayım. Kronik bir sorun da olabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    o değilde sizin meslek nedir?


    Profilimde yazıyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    Bilgiler için çok teşekkürler ama 100 kere okuyup anlayamamak trabzonlulara mahsus


    Şimdi aracımda 205 55 R16 var ve ben yol tutuşu artsın istiyorum bunun için 225 60 r16 takabilirmiyim ?

    Aylık 8 litre sehirici tüketime ne kadar ekler?

    225 55 r16 ile 225 60 r16 arasındaki fark nedir ?

    205 ten yol tutus artsın diye 215 mi geçmeliyim 225 mi ?

    Teşekkürler


    Olabildiğince anlaşılır basit bir dille yazmaya çalıştım ama.

    Şimdi kış geliyor, bu yüzden eğer kış lastiği takacaksanız lastik genişliğini arttırmanızı tavsiye etmiyorum. Kışın daha dar lastikler yere daha iyi tutunur. Yaz lastiğinde durum tam tersi. Geniş lastik daha avantajlı tutunma konusunda.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ocean34

    Emeğinize sağlık, teşekkürler.


    Rica ederim.




  • Tamam Lion tesekkurler. Direksiyon ile ilgili arastirmanin ardindan kaldigimiz yerden devam ederiz

    Tekrar sagol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Tamam Lion tesekkurler. Direksiyon ile ilgili arastirmanin ardindan kaldigimiz yerden devam ederiz

    Tekrar sagol

    Rica ederim. Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu.
  • Saygıdeğer LionTech16 Bey,

    Öncelikle değerli bilgilerinizi paylaştığınız için şahsım adına size çok teşekkür ediyorum ve sabır diliyorum.

    Ufak bir sorum olacaktı,cahilliğimi bağışlayın lütfen.

    Jant genişliği 6.5 inch olan ve üzerinde orjinal 205/60 R16 ölçülerinde lastik bulunan Cruze model aracıma jant değişimi olmaksızın 215/55 R16 yada 225/55 R 16 ölçülerinde lastik takmayı düşünüyorum.

    Acaba 6.5 inch jant genişliği, 215 yada 225 taban genişliğine sahip lastiklere uyum sorunu çıkartır mı?

    Sizin fikriniz nedir? Jant değişimi yapmak (aracın dinamiklerini iyileştirmek adına) daha mı uygun olacaktır?



    DÜZELTME: ft19 Bey'e teşekkür ederim, ilk sayfada sorumun cevabı varmış. Okumadan geçmişim, kusura bakmayın lütfen. O zaman sorumu şu şekilde değiştireyim.

    Diyelim ki 215 taban genişliğine sahip lastik taktırdım. Peki ani manevralarda yada spin atma durumlarında lastiğin janttan çıkması gibi bir durum söz konusu olur mu?

    1500 TL fazla vermeyelim diye jant almak için, hayatımızı riske atmış olur muyuz bu durumda? Cevaplayabilirseniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shintai -- 10 Ekim 2012; 23:28:38 >




  • @LionTech16 in izniyle ben cevaplayayım. konuyu biraz okursanız 1.sayfada tablo var. ''Jant değişmeyecekse kullanılan janta uygun lastik genişlikleri'' diye.
    bu tabloya göre aracınızdaki 6.5'' janta minimum 185mm, ideal 195-205mm, maximum 215mm taban genişliğinde lastik takabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ft19 -- 10 Ekim 2012; 23:15:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Saygıdeğer LionTech16 Bey,

    Öncelikle değerli bilgilerinizi paylaştığınız için şahsım adına size çok teşekkür ediyorum ve sabır diliyorum.

    Ufak bir sorum olacaktı,cahilliğimi bağışlayın lütfen.

    Jant genişliği 6.5 inch olan ve üzerinde orjinal 205/60 R16 ölçülerinde lastik bulunan Cruze model aracıma jant değişimi olmaksızın 215/55 R16 yada 225/55 R 16 ölçülerinde lastik takmayı düşünüyorum.

    Acaba 6.5 inch jant genişliği, 215 yada 225 taban genişliğine sahip lastiklere uyum sorunu çıkartır mı?

    Sizin fikriniz nedir? Jant değişimi yapmak (aracın dinamiklerini iyileştirmek adına) daha mı uygun olacaktır?

    Estağfurullah, bildiklerimi ve tecrübelerimi paylaşmak ve insanlardan yeni şeyler öğrenebilmek, tecrübelerinden istifade edebilmek adına buradayım. Hergün hepimiz yeni şeyler öğreniyoruz.

    Sorunuza gelirsek ;

    Jant genişliğiniz 6.5'' ise bu jantınız 185,195,205 ve 215 mm genişliğindeki lastikler ile uyumludur. 225/55/R16 ölçüsü ise uygun değildir.



    Fakat eğer ki kış lastiği alacaksanız lastik genişliğini orjinal ebata göre genişletmenizi tavsiye etmiyorum. Kış lastiklerinde daha dar lastikler yere daha iyi tutunma sağladıklarından lastik genişliğini arttırmanız sizin aleyhinize bir durum meydana getirecektir.

    Bunun dışında 215/55/R16 ebat açısından uygun. Kış lastiği olarak ise ya orjinal genişlik olan 205/60/R16 ölçüsünü ya da 195/65/R16 ölçüsünü tavsiye ederim.

    4 mevsim alacaksanız tercih size kalmış. Jant değiştirmeden 3 ölçüyü de kullanabilirsiniz.

    215/55/R16
    205/60/R16
    195/65/R16




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.