Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Saygıdeğer LionTech16 Bey,

    Öncelikle değerli bilgilerinizi paylaştığınız için şahsım adına size çok teşekkür ediyorum ve sabır diliyorum.

    Ufak bir sorum olacaktı,cahilliğimi bağışlayın lütfen.

    Jant genişliği 6.5 inch olan ve üzerinde orjinal 205/60 R16 ölçülerinde lastik bulunan Cruze model aracıma jant değişimi olmaksızın 215/55 R16 yada 225/55 R 16 ölçülerinde lastik takmayı düşünüyorum.

    Acaba 6.5 inch jant genişliği, 215 yada 225 taban genişliğine sahip lastiklere uyum sorunu çıkartır mı?

    Sizin fikriniz nedir? Jant değişimi yapmak (aracın dinamiklerini iyileştirmek adına) daha mı uygun olacaktır?

    Estağfurullah, bildiklerimi ve tecrübelerimi paylaşmak ve insanlardan yeni şeyler öğrenebilmek, tecrübelerinden istifade edebilmek adına buradayım. Hergün hepimiz yeni şeyler öğreniyoruz.

    Sorunuza gelirsek ;

    Jant genişliğiniz 6.5'' ise bu jantınız 185,195,205 ve 215 mm genişliğindeki lastikler ile uyumludur. 225/55/R16 ölçüsü ise uygun değildir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Fakat eğer ki kış lastiği alacaksanız lastik genişliğini orjinal ebata göre genişletmenizi tavsiye etmiyorum. Kış lastiklerinde daha dar lastikler yere daha iyi tutunma sağladıklarından lastik genişliğini arttırmanız sizin aleyhinize bir durum meydana getirecektir.

    Bunun dışında 215/55/R16 ebat açısından uygun. Kış lastiği olarak ise ya orjinal genişlik olan 205/60/R16 ölçüsünü ya da 195/65/R16 ölçüsünü tavsiye ederim.

    4 mevsim alacaksanız tercih size kalmış. Jant değiştirmeden 3 ölçüyü de kullanabilirsiniz.

    215/55/R16
    205/60/R16
    195/65/R16

    Cevabınız için çok teşekkür ediyorum.

    DÜZELTME: ft19 Bey'e teşekkür ederim, ilk sayfada sorumun cevabı varmış. Okumadan geçmişim, kusura bakmayın lütfen. O zaman sorumu şu şekilde değiştireyim.

    Diyelim ki 215 taban genişliğine sahip lastik taktırdım. Peki ani manevralarda yada spin atma durumlarında lastiğin janttan çıkması gibi bir durum söz konusu olur mu?

    1500 TL fazla vermeyelim diye jant almak için, hayatımızı riske atmış olur muyuz bu durumda? Cevaplayabilirseniz sevinirim.

    DİPNOT: Kışlık lastik konusunda henüz kararsızım, İzmir'in sahil kesimde ikamet etmekteyim. Hava sıcaklığının 7 derecenin altına düştüğü zamanlarda çok dikkat ediyorum. Takip mesafemi arttırıyorum ve hızımı çevre yolunda bile 90 km/s üzerine çıkarmıyorum. Ama kanuni olarak zorunlu kılınırsa da mecburen takacağım artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shintai -- 10 Ekim 2012; 23:34:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    Liontech eline sağlık, aynı Car & Driver dosyasından alıntı yapmışız. Ben de bununla ilgili kısa bir forum başlığı açmıştım, linkini atayım jant büyütmeyle ilgilenenler için:

    donanımhaber forum
    Jant Büyütmenin Etkileri (VW Golf üzerinde test edilmiş) » Sayfa 1 - 5
    http://forum.donanimhaber.com/m_59630468/mpage_1/key_/tm.htm


    Bu arada jant derinlikleri ile ilgili bir nokta var: Çoğu yarışçı ve agresif tuner lastiklerine "referans" yani lastiğin yanak ölçüsünü veren ebattan daha geniş jant takar. Örneğin 225 lastiklerin çoğunun referans ölçüsü 7,5 inçtir yani bu ölçüde jantla taban tam 225 olarak ölçülür. 225 lastik 8" janta takılırsa yere basma alanı kabaca 5mm artar yani yere 230 gibi basar, ayrıca lastik yanağı sertleşir ve lastiğin "transient response" yani ani değişikliklere ve viraj girişlerine yanıt verme hassasiyeti artar. Tabii bunun bir limiti vardır, 8,5" janta çıkmak çok özel uygulamalar (otokros vs. hariç) lastiği zorlar, referans +3 ise kesinlikle önerilmez.

    Türkiye'de genelde geniş lastik görünümü elde etmek adına çoğu modifiyeci bunun tam tersini yapıyor, belirtmekte yarar var.

    Teşekkür ederim. Farklı jant ve lastik ebatlarında yapılmış yakıt tüketimi testi pek fazla yok. Bunun için ben de o testi referans gösterdim.

    Bunun yanında, eğer lastik genişliğine uygun olmayan ve daha geniş jant takarsanız, lastiğin yere temas alanı o oranda artmaz. Lastiğin bir şekli vardır ve bu şeklini koruma eğilimindedir. Eğer normalden daha geniş jant takarsanız, yüksek hızlarda lastik üzerindeki dinamik yuvarlanmanın etkisiyle lastiğin yere temas alanının ortası yere temas edemez hale gelir. Bu da yere temas eden alanın azalması demektir.

    Normalde yapılan jant genişliğinini bir ya da iki birim düşürüp lastik basıncını 4-6 psi arttırmaktır. Bu durumda yerle temas alanı daha stabil hale gelecektir.

    Tabi bunlar profesyonel anlamda yapılan uygulamalar için. Binek araçlar için jant ve lastik genişliği uyumlu olmalıdır. Jant ölçüsü bir birim farkedebilir sadece.


    Daha sonra daha ayrıntılı şekilde anlatabilirim.

    Alıntıları Göster
    ben size farklı birşey sormak istiyorum.

    standardı 175/70/r14 olan bir aracın lastiğinin hava basıncı 33 psi iken bu araca 185/65/r14 bir lastik taktığımızda bu lastiğin basıncı kaç psi olmalı, hesaplayabilir miyiz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Cevabınız için çok teşekkür ediyorum.

    DÜZELTME: ft19 Bey'e teşekkür ederim, ilk sayfada sorumun cevabı varmış. Okumadan geçmişim, kusura bakmayın lütfen. O zaman sorumu şu şekilde değiştireyim.

    Diyelim ki 215 taban genişliğine sahip lastik taktırdım. Peki ani manevralarda yada spin atma durumlarında lastiğin janttan çıkması gibi bir durum söz konusu olur mu?

    1500 TL fazla vermeyelim diye jant almak için, hayatımızı riske atmış olur muyuz bu durumda? Cevaplayabilirseniz sevinirim.

    DİPNOT: Kışlık lastik konusunda henüz kararsızım, İzmir'in sahil kesimde ikamet etmekteyim. Hava sıcaklığının 7 derecenin altına düştüğü zamanlarda çok dikkat ediyorum. Takip mesafemi arttırıyorum ve hızımı çevre yolunda bile 90 km/s üzerine çıkarmıyorum. Ama kanuni olarak zorunlu kılınırsa da mecburen takacağım artık

    215 mm genişliğindeki lastik herhangi bir problem teşkil etmez. Kullanabilirsiniz.

    Kış lastiği konusunda tercih sizin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Cevabınız için çok teşekkür ediyorum.

    DÜZELTME: ft19 Bey'e teşekkür ederim, ilk sayfada sorumun cevabı varmış. Okumadan geçmişim, kusura bakmayın lütfen. O zaman sorumu şu şekilde değiştireyim.

    Diyelim ki 215 taban genişliğine sahip lastik taktırdım. Peki ani manevralarda yada spin atma durumlarında lastiğin janttan çıkması gibi bir durum söz konusu olur mu?

    1500 TL fazla vermeyelim diye jant almak için, hayatımızı riske atmış olur muyuz bu durumda? Cevaplayabilirseniz sevinirim.

    DİPNOT: Kışlık lastik konusunda henüz kararsızım, İzmir'in sahil kesimde ikamet etmekteyim. Hava sıcaklığının 7 derecenin altına düştüğü zamanlarda çok dikkat ediyorum. Takip mesafemi arttırıyorum ve hızımı çevre yolunda bile 90 km/s üzerine çıkarmıyorum. Ama kanuni olarak zorunlu kılınırsa da mecburen takacağım artık

    215 mm genişliğindeki lastik herhangi bir problem teşkil etmez. Kullanabilirsiniz.

    Kış lastiği konusunda tercih sizin.

    Tamamdır, çok teşekkür ediyorum. İyi çalışmalar diliyorum. Saygılar sunarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai


    Tamamdır, çok teşekkür ediyorum. İyi çalışmalar diliyorum. Saygılar sunarım.

    Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    ben size farklı birşey sormak istiyorum.

    standardı 175/70/r14 olan bir aracın lastiğinin hava basıncı 33 psi iken bu araca 185/65/r14 bir lastik taktığımızda bu lastiğin basıncı kaç psi olmalı, hesaplayabilir miyiz?

    Bir hesabı yok maalesef. Bu ölçüde bir değişim için üreticinin belirlediği orjinal hava basıncı değerlerini kullanabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    ben size farklı birşey sormak istiyorum.

    standardı 175/70/r14 olan bir aracın lastiğinin hava basıncı 33 psi iken bu araca 185/65/r14 bir lastik taktığımızda bu lastiğin basıncı kaç psi olmalı, hesaplayabilir miyiz?

    Bir hesabı yok maalesef. Bu ölçüde bir değişim için üreticinin belirlediği orjinal hava basıncı değerlerini kullanabilirsiniz.

    aracımızın orjinal lastikleri ilk değerdeki lastiklerdi. fakat satın aldığımız kişi lastikleri ikinci değerdeki lastiklerle değiştirmiş.

    kullanım kitapçığında standart lastiklere göre değer var ve 33 psi olmalıdır diyor.

    değiştirilen lastikler kaçta olacak çözemedim. herkes farklı birşey söylüyor. şu anda 34-35 psi ile dolaşıyorum. lastikler michelin energy saver



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 11 Ekim 2012; 0:38:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    ben size farklı birşey sormak istiyorum.

    standardı 175/70/r14 olan bir aracın lastiğinin hava basıncı 33 psi iken bu araca 185/65/r14 bir lastik taktığımızda bu lastiğin basıncı kaç psi olmalı, hesaplayabilir miyiz?

    Bir hesabı yok maalesef. Bu ölçüde bir değişim için üreticinin belirlediği orjinal hava basıncı değerlerini kullanabilirsiniz.

    aracımızın orjinal lastikleri ilk değerdeki lastiklerdi. fakat satın aldığımız kişi lastikleri ikinci değerdeki lastiklerle değiştirmiş.

    kullanım kitapçığında standart lastiklere göre değer var ve 33 psi olmalıdır diyor.

    değiştirilen lastikler kaçta olacak çözemedim. herkes farklı birşey söylüyor. şu anda 34-35 psi ile dolaşıyorum. lastikler michelin energy saver

    Dediğim gibi bir standartı yok maalesef. Belki lastik taban aşınımına bakılabilir. Eğer orta taraf aşınıyorsa yüksek basınçta kullanıyorsunuz demektir, eğer iki tarafa kenarlara doğru aşınıyorsa, ortası pek aşınmıyorsa düşük basınçta kullanılıyor demektir. Bu şekilde kontrol edilebilir. 1-2 psi çok bir fark oluşturmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    ben size farklı birşey sormak istiyorum.

    standardı 175/70/r14 olan bir aracın lastiğinin hava basıncı 33 psi iken bu araca 185/65/r14 bir lastik taktığımızda bu lastiğin basıncı kaç psi olmalı, hesaplayabilir miyiz?

    Bir hesabı yok maalesef. Bu ölçüde bir değişim için üreticinin belirlediği orjinal hava basıncı değerlerini kullanabilirsiniz.

    aracımızın orjinal lastikleri ilk değerdeki lastiklerdi. fakat satın aldığımız kişi lastikleri ikinci değerdeki lastiklerle değiştirmiş.

    kullanım kitapçığında standart lastiklere göre değer var ve 33 psi olmalıdır diyor.

    değiştirilen lastikler kaçta olacak çözemedim. herkes farklı birşey söylüyor. şu anda 34-35 psi ile dolaşıyorum. lastikler michelin energy saver

    Dediğim gibi bir standartı yok maalesef. Belki lastik taban aşınımına bakılabilir. Eğer orta taraf aşınıyorsa yüksek basınçta kullanıyorsunuz demektir, eğer iki tarafa kenarlara doğru aşınıyorsa, ortası pek aşınmıyorsa düşük basınçta kullanılıyor demektir. Bu şekilde kontrol edilebilir. 1-2 psi çok bir fark oluşturmaz.

    arkadan lastiklere baktığımda tabandan kenarlara hafif bir taşma söz konusu. bu sanırım her lastikte olurmuş. hiç taşma olmaması çok şişirildiğini, çok taşma olması az şişirildiğini gösterir yazıyordu sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    arkadan lastiklere baktığımda tabandan kenarlara hafif bir taşma söz konusu. bu sanırım her lastikte olurmuş. hiç taşma olmaması çok şişirildiğini, çok taşma olması az şişirildiğini gösterir yazıyordu sanırım.

    Aynen öyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    arkadan lastiklere baktığımda tabandan kenarlara hafif bir taşma söz konusu. bu sanırım her lastikte olurmuş. hiç taşma olmaması çok şişirildiğini, çok taşma olması az şişirildiğini gösterir yazıyordu sanırım.

    Aynen öyle.

    Alıntıları Göster
    slm.
    1,6 tdi yeti amb sahıbıyım.bayramdan once bır kıs lastıgı almak ıstıyorum.
    su ankı lastıklerım 205/55 R16

    yanak genıslıgını bıraz buyuterek aracımı az da olsa yukseltmek ıstıyorum.acaba yanak genıslıgını arttırırsam sorun oplurmu.55 olanı 60 veya 65 yapma fıkrım var.
    bırde 205 olan genıslık bana bıraz fazla gıbı gelıyor.195 taksam bı sorun olurmu.

    kısacası 195/60/16 yada 195/65/16 lastık alsam ne gıbı artıları ve eksılerı olur.

    + mantık olarak 195 e dusunce yakıttan bıraz daha tasarruf olur kanatımce

    +65 yanak olunca aracım yukselecek daha heybetlı duracak ve yerden yukseldıgı ıcın altını surtme olasılıgım daha cok dusecek.

    -195 dusunce yol tutusu cok azalır mı ?
    -yanak 65 olması ne gıbı zararları olur ?

    tsk ıyı forumlar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya


    slm.
    1,6 tdi yeti amb sahıbıyım.bayramdan once bır kıs lastıgı almak ıstıyorum.
    su ankı lastıklerım 205/55 R16

    yanak genıslıgını bıraz buyuterek aracımı az da olsa yukseltmek ıstıyorum.acaba yanak genıslıgını arttırırsam sorun oplurmu.55 olanı 60 veya 65 yapma fıkrım var.
    bırde 205 olan genıslık bana bıraz fazla gıbı gelıyor.195 taksam bı sorun olurmu.

    kısacası 195/60/16 yada 195/65/16 lastık alsam ne gıbı artıları ve eksılerı olur.

    + mantık olarak 195 e dusunce yakıttan bıraz daha tasarruf olur kanatımce

    +65 yanak olunca aracım yukselecek daha heybetlı duracak ve yerden yukseldıgı ıcın altını surtme olasılıgım daha cok dusecek.

    -195 dusunce yol tutusu cok azalır mı ?
    -yanak 65 olması ne gıbı zararları olur ?

    tsk ıyı forumlar....


    Aracınızı yükseltmek için sadece lastikte bir değişim yapmak istiyorsanız lastiğin çapını arttırmak zorundasınız. Fakat bu arttırma oranının %2.5 un üzerinde olması tavsiye edilmiyor.

    Bunun yanında ; 205/55/R16 lastiğinizi limitlerin dışında olmasına rağmen eğer 205/65/R16 ile değiştirirseniz (%6.49) bu size sadece 20.5 mm yerden yükseklik kazandırır.

    Üstteki mesajlarımda da belirttiğim gibi kış lastiklerinde tabanı daha dar lastik kullanmak avantaj sağlar. Eğer jantınızın genişliği 195 mm lastik genişliğini destekliyor ise değiştirebilirsiniz.

    Kış lastiğinde 195 mm genişliğindeki tabana geçerseniz yol tutuşunuz artar.

    Ek olarak yanak oranınızı 65 yaptığınızda lastiğin çapı arttığı için çamurluğa sürtme ile karşılaşabilirsiniz. Tam yükli halde kasislerden geçerken başınıza gelebilir.

    Ebat değişiminde %2.5 un üzerini tavsiye etmiyorum.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya


    slm.
    1,6 tdi yeti amb sahıbıyım.bayramdan once bır kıs lastıgı almak ıstıyorum.
    su ankı lastıklerım 205/55 R16

    yanak genıslıgını bıraz buyuterek aracımı az da olsa yukseltmek ıstıyorum.acaba yanak genıslıgını arttırırsam sorun oplurmu.55 olanı 60 veya 65 yapma fıkrım var.
    bırde 205 olan genıslık bana bıraz fazla gıbı gelıyor.195 taksam bı sorun olurmu.

    kısacası 195/60/16 yada 195/65/16 lastık alsam ne gıbı artıları ve eksılerı olur.

    + mantık olarak 195 e dusunce yakıttan bıraz daha tasarruf olur kanatımce

    +65 yanak olunca aracım yukselecek daha heybetlı duracak ve yerden yukseldıgı ıcın altını surtme olasılıgım daha cok dusecek.

    -195 dusunce yol tutusu cok azalır mı ?
    -yanak 65 olması ne gıbı zararları olur ?

    tsk ıyı forumlar....


    Aracınızı yükseltmek için sadece lastikte bir değişim yapmak istiyorsanız lastiğin çapını arttırmak zorundasınız. Fakat bu arttırma oranının %2.5 un üzerinde olması tavsiye edilmiyor.
    olmasına rağmen eğer 205/65/R16 ile değiştirirseniz (%6.49) bu size sadece 20.5 mm yerden yükseklik kazandırır.

    Üstteki mesajlarımda da belirttiğim gibi kış lastiklerinde tabanı daha dar lastik kullanmak avantaj sağlar. Eğer jantınızın genişliği 195 mm lastik genişliğini destekliyor ise değiştirebilirsiniz.

    Kış lastiğinde 195 mm genişliğindeki tabana geçerseniz yol tutuşunuz artar.

    Ek olarak yanak oranınızı 65 yaptığınızda lastiğin çapı arttığı için çamurluğa sürtme ile karşılaşabilirsiniz. Tam yükli halde kasislerden geçerken başınıza gelebilir.

    Ebat değişiminde %2.5 un üzerini tavsiye etmiyorum.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    mrblar.ılgınıze tesekkur ederım.

    verdıgınız lınkden baktım.
    anlasılan 195/60/16 alıcam.her halde bır sorun olmaz sadece1,27 fark edıyor....az da olsa yukselme olacak tahmınım.


    Bunun yanında ; 205/55/R16 lastiğinizi limitlerin dışında demıssınız . sıfır aldıgımda aracın uzerınde olan lastıkler bunlar acaba bır uygunsuzluk mu var ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya


    mrblar.ılgınıze tesekkur ederım.

    verdıgınız lınkden baktım.
    anlasılan 195/60/16 alıcam.her halde bır sorun olmaz sadece1,27 fark edıyor....az da olsa yukselme olacak tahmınım.


    Bunun yanında ; 205/55/R16 lastiğinizi limitlerin dışında demıssınız . sıfır aldıgımda aracın uzerınde olan lastıkler bunlar acaba bır uygunsuzluk mu var ?

    Rica ederim.

    Ben limitlerin dışında ifadesini 205/65/R16 için kullandım. 205/55/R16 için değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Saygıdeğer LionTech16 Bey,

    Öncelikle değerli bilgilerinizi paylaştığınız için şahsım adına size çok teşekkür ediyorum ve sabır diliyorum.

    Ufak bir sorum olacaktı,cahilliğimi bağışlayın lütfen.

    Jant genişliği 6.5 inch olan ve üzerinde orjinal 205/60 R16 ölçülerinde lastik bulunan Cruze model aracıma jant değişimi olmaksızın 215/55 R16 yada 225/55 R 16 ölçülerinde lastik takmayı düşünüyorum.

    Acaba 6.5 inch jant genişliği, 215 yada 225 taban genişliğine sahip lastiklere uyum sorunu çıkartır mı?

    Sizin fikriniz nedir? Jant değişimi yapmak (aracın dinamiklerini iyileştirmek adına) daha mı uygun olacaktır?

    Estağfurullah, bildiklerimi ve tecrübelerimi paylaşmak ve insanlardan yeni şeyler öğrenebilmek, tecrübelerinden istifade edebilmek adına buradayım. Hergün hepimiz yeni şeyler öğreniyoruz.

    Sorunuza gelirsek ;

    Jant genişliğiniz 6.5'' ise bu jantınız 185,195,205 ve 215 mm genişliğindeki lastikler ile uyumludur. 225/55/R16 ölçüsü ise uygun değildir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Fakat eğer ki kış lastiği alacaksanız lastik genişliğini orjinal ebata göre genişletmenizi tavsiye etmiyorum. Kış lastiklerinde daha dar lastikler yere daha iyi tutunma sağladıklarından lastik genişliğini arttırmanız sizin aleyhinize bir durum meydana getirecektir.

    Bunun dışında 215/55/R16 ebat açısından uygun. Kış lastiği olarak ise ya orjinal genişlik olan 205/60/R16 ölçüsünü ya da 195/65/R16 ölçüsünü tavsiye ederim.

    4 mevsim alacaksanız tercih size kalmış. Jant değiştirmeden 3 ölçüyü de kullanabilirsiniz.

    215/55/R16
    205/60/R16
    195/65/R16

    Alıntıları Göster
    öncelikle,forumu takip eden herkese merhaba diyorum:)))
    acil cevap ihtiyacı duyduğum birkaç sorum var.
    şimdiden cevaplayacak arkadaşlara teşekkürler.
    aracımda 245.65.17 lastik takılı ,ömrü tamamlandı...
    245.65.17 goodyear hp all weather lastik almayı düşünüyorum.dört mevsim yani
    dört mevsim mi alayım,yaz lastiğimi,
    kışa girerken biraz saçma oldu biliyorum ama,uzun düşünceler sonucu kış lastiği almamaya kesin karar verdim.yani ya yaz,ya da dört mevsim alacağım,hangisini seçeyim.
    yaz olursa eğer,goodyear eagle f1 in,ödüllü lastiği var.onda ebat 255.60.17.yani taban geniş yanak dar,bu kadarlık bir oynama sorun olur mu?
    son sorum da 235.65.17 çapında yine goodyear hp all weather in bir lastiği var.yani kış şartları için taban izi biraz daha dar.bu lastiği xl ibaresi koymuş,yani ekstra yük kapasitesi...üçünün de fiyatı aynı.xl olanı kafamı kurcalıyor.nedir bu xl.tamam kabaca şunu biliyorum.ekstra yük taşıma kapasitesine sahip,yani diğer lastik 1 birim taşıyor sa,bu 1,5 birim taşıyor.ama bunu nasıl sağlıyor.güçlendirilmiş mi,kauçuk oranı mı fazla,daha mı dayanıklı,teknik olarak bunu bilen var mı?.eğer düşündüğüm gibiyse xl lastik almak daha mantıklı olacak.hem geç aşınacak,hem yola daha mukavemetli olacak?ne dersiniz.doğru mu düşünüyorum,yoksa yanılıyor muyum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyoglubeyy

    öncelikle,forumu takip eden herkese merhaba diyorum:)))
    acil cevap ihtiyacı duyduğum birkaç sorum var.
    şimdiden cevaplayacak arkadaşlara teşekkürler.
    aracımda 245.65.17 lastik takılı ,ömrü tamamlandı...
    245.65.17 goodyear hp all weather lastik almayı düşünüyorum.dört mevsim yani
    dört mevsim mi alayım,yaz lastiğimi,
    kışa girerken biraz saçma oldu biliyorum ama,uzun düşünceler sonucu kış lastiği almamaya kesin karar verdim.yani ya yaz,ya da dört mevsim alacağım,hangisini seçeyim.
    yaz olursa eğer,goodyear eagle f1 in,ödüllü lastiği var.onda ebat 255.60.17.yani taban geniş yanak dar,bu kadarlık bir oynama sorun olur mu?
    son sorum da 235.65.17 çapında yine goodyear hp all weather in bir lastiği var.yani kış şartları için taban izi biraz daha dar.bu lastiği xl ibaresi koymuş,yani ekstra yük kapasitesi...üçünün de fiyatı aynı.xl olanı kafamı kurcalıyor.nedir bu xl.tamam kabaca şunu biliyorum.ekstra yük taşıma kapasitesine sahip,yani diğer lastik 1 birim taşıyor sa,bu 1,5 birim taşıyor.ama bunu nasıl sağlıyor.güçlendirilmiş mi,kauçuk oranı mı fazla,daha mı dayanıklı,teknik olarak bunu bilen var mı?.eğer düşündüğüm gibiyse xl lastik almak daha mantıklı olacak.hem geç aşınacak,hem yola daha mukavemetli olacak?ne dersiniz.doğru mu düşünüyorum,yoksa yanılıyor muyum?

    Merhaba,

    Eğer kış lastiği almayacaksanız dört mevsim lastik almanız gerekir. Bir de lastik ölçünüzden anladığım kadarıyla SUV vb bir araç için kışın yaz lastiği hiç mantıklı olmaz.

    Dört mevsim lastik için 235/65/R17 ölçüsü uygun.

    XL ibaresi ''extra load'' anlamındadır, yani normalden daha fazla yük kapasitesine sahip olduğunu belirtir. Yanakları güçlendirilmiş lastiktir. Aşınma hızı farklı değildir, çünkü güçlendirilen kısım taban değil yanak kısmıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyoglubeyy

    öncelikle,forumu takip eden herkese merhaba diyorum:)))
    acil cevap ihtiyacı duyduğum birkaç sorum var.
    şimdiden cevaplayacak arkadaşlara teşekkürler.
    aracımda 245.65.17 lastik takılı ,ömrü tamamlandı...
    245.65.17 goodyear hp all weather lastik almayı düşünüyorum.dört mevsim yani
    dört mevsim mi alayım,yaz lastiğimi,
    kışa girerken biraz saçma oldu biliyorum ama,uzun düşünceler sonucu kış lastiği almamaya kesin karar verdim.yani ya yaz,ya da dört mevsim alacağım,hangisini seçeyim.
    yaz olursa eğer,goodyear eagle f1 in,ödüllü lastiği var.onda ebat 255.60.17.yani taban geniş yanak dar,bu kadarlık bir oynama sorun olur mu?
    son sorum da 235.65.17 çapında yine goodyear hp all weather in bir lastiği var.yani kış şartları için taban izi biraz daha dar.bu lastiği xl ibaresi koymuş,yani ekstra yük kapasitesi...üçünün de fiyatı aynı.xl olanı kafamı kurcalıyor.nedir bu xl.tamam kabaca şunu biliyorum.ekstra yük taşıma kapasitesine sahip,yani diğer lastik 1 birim taşıyor sa,bu 1,5 birim taşıyor.ama bunu nasıl sağlıyor.güçlendirilmiş mi,kauçuk oranı mı fazla,daha mı dayanıklı,teknik olarak bunu bilen var mı?.eğer düşündüğüm gibiyse xl lastik almak daha mantıklı olacak.hem geç aşınacak,hem yola daha mukavemetli olacak?ne dersiniz.doğru mu düşünüyorum,yoksa yanılıyor muyum?

    Merhaba,

    Eğer kış lastiği almayacaksanız dört mevsim lastik almanız gerekir. Bir de lastik ölçünüzden anladığım kadarıyla SUV vb bir araç için kışın yaz lastiği hiç mantıklı olmaz.

    Dört mevsim lastik için 235/65/R17 ölçüsü uygun.

    XL ibaresi ''extra load'' anlamındadır, yani normalden daha fazla yük kapasitesine sahip olduğunu belirtir. Yanakları güçlendirilmiş lastiktir. Aşınma hızı farklı değildir, çünkü güçlendirilen kısım taban değil yanak kısmıdır.

    Alıntıları Göster
    teşekkürler ilginiz için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyoglubeyy

    teşekkürler ilginiz için


    Rica ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyoglubeyy

    teşekkürler ilginiz için


    Rica ederim.

    Alıntıları Göster
    Güncelleyelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Güncelleyelim.

    Alıntıları Göster
    Merhaba, bilgiler çok güzel, emeğinize sağlık, hepsini okudum..
    Geçen yıl bir araç aldım(2.0 motor ve otomatik), gaz taktırdım, ilk zamanlar bir depo gaz(34 lt.) ile 300 km. yapıyodum..(3-4 depo denedim).. zaman içerisinde triger değişikliği, jant lastik değişikliği, şanzuman yağı değişikliği, bakımlar falan derken bir depo ile 240 km. gitmeye başladı ve halen öyle. Biçok yeri kontrol ettik ama nedenini bulamadık. En son lastiklerden diye düşünüyordum ama burayı okuduktan sonra tam karar veremeyince sorayım dedim..
    Aracın üzerinde 14 inç sac jant ve 185.65.14 (orjinal ölçü) lastikler vardı, miadını doldurmuş(5 yıl), sertleşmiş(briston) ve uğultu yapıyodu artık, yerine 15 inç çelik jant ve 195.60.15 H sınıfı Michelin energi saver lastik taktım. Bu değişiklik bu yakıt farkının nedeni olabilirmi.(Yakıt artışı benzinde de var, denedim)(değerler şehiriçi kullanım değerleridir)..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eurocv -- 14 Ekim 2012; 10:40:26 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.