Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eurocv

    Merhaba, bilgiler çok güzel, emeğinize sağlık, hepsini okudum..
    Geçen yıl bir araç aldım(2.0 motor ve otomatik), gaz taktırdım, ilk zamanlar bir depo gaz(34 lt.) ile 300 km. yapıyodum..(3-4 depo denedim).. zaman içerisinde triger değişikliği, jant lastik değişikliği, şanzuman yağı değişikliği, bakımlar falan derken bir depo ile 240 km. gitmeye başladı ve halen öyle. Biçok yeri kontrol ettik ama nedenini bulamadık. En son lastiklerden diye düşünüyordum ama burayı okuduktan donra tam karar veremeyince sorayım dedim..
    Aracın üzerinde 14 inç sac jant ve 185.65.14 (orjinal ölçü) lastikler vardı, miadını doldurmuş(5 yıl), sertleşmiş(briston) ve uğultu yapıyodu artık, yerine 15 inç çelik jant ve 195.60.15 H sınıfı Michelin energi saver lastik taktım. Bu değişiklik bu yakıt farkının nedeni olabilirmi.(Yakıt artışı benzinde de var, denedim)(değerler şehiriçi kullanım değerleridir)..


    14'' ten 15''e geçtiğinizde büyük ihtimalle tekerleğin ağırlığı artmıştır. Bir de lastik genişliğini arttırdığınız için bu da yakıt tüketimine olumsuz etki eder. Nasıl ölçüyorsunuz bilemiyorum ama bir de pompa dolum testi ile ölçerseniz daha doğru bir sonuç elde edebilirsiniz.

    Eğer yakıt tüketiminin artışı lastik ve janttan kaynaklanıyorsa bu iki sebeptendir. Bunun dışında motor ile alakalı başka bir sorun da olabilir.




  • Benzin tüketim hesabını pompa dolum testi ile yapmıştım, gazı da genelde aynı pompadan alıyorum, onun testi de doğru sayılır.. Benim de merakım bu iki sebebin 50 km.lik menzil farkı oluşturup oluşturmayacağı..Kışlık lastik alırsam orjinal ölçülerde almayı düşünüyorum, kendi jantlarına takıp deneyeceğim, hem kış için avantaj(dar taban) olur..

    Teşekkür ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eurocv

    Benzin tüketim hesabını pompa dolum testi ile yapmıştım, gazı da genelde aynı pompadan alıyorum, onun testi de doğru sayılır.. Benim de merakım bu iki sebebin 50 km.lik menzil farkı oluşturup oluşturmayacağı..Kışlık lastik alırsam orjinal ölçülerde almayı düşünüyorum, kendi jantlarına takıp deneyeceğim, hem kış için avantaj(dar taban) olur..

    Teşekkür ederim..



    Yönteminiz doğru o zaman. Kış lastiğine geçtiğinizde farkı hissedersiniz. Bir ölçü daha dar lastiğe de geçebilirsiniz. Dediğim gibi bu 50 kmlik menzil farkının sebebi pek çok şey olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba, size birşey danışmak istiyorum.

    biz aracı satın almadan önce arka lastikleri yanaklardan bıçaklamışlar ve yama yapılmış. hala da aynı lastikler var ve yamalı şekilde duruyor.
    aracı geçen gün rot balans için götürdük. balans için tüm lastikleri sökmüşler ve yamalı lastikleri öne takmışlar. lastikleride çarpraz takmışlar.

    mesela, sağ arkadaki lastik sol öne, sol arkadaki lastik sağ öne takılmış. sanırım dönme yönleri de değiştirilmiş.
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    lastiğin önden görünümü bu şekilde olsun. sol öndeki lastik bu şekildeyse sağ taraftaki lastik bunun simetriği olması gerekmiyor mu? sol ve sağ lastiklerin görünümleri aynı.

    aracın sol lastiğinin dışı A, içi B ise sağ lastiğin içi B, dışı A olması gerekmiyor mu? yada farkeder mi?

    yada bıçaklanmış lastiği öne takmak büyük risk içerir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 18 Ekim 2012; 16:28:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    merhaba, size birşey danışmak istiyorum.

    biz aracı satın almadan önce arka lastikleri yanaklardan bıçaklamışlar ve yama yapılmış. hala da aynı lastikler var ve yamalı şekilde duruyor.
    aracı geçen gün rot balans için götürdük. balans için tüm lastikleri sökmüşler ve yamalı lastikleri öne takmışlar. lastikleride çarpraz takmışlar.

    mesela, sağ arkadaki lastik sol öne, sol arkadaki lastik sağ öne takılmış. sanırım dönme yönleri de değiştirilmiş.
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    lastiğin önden görünümü bu şekilde olsun. sol öndeki lastik bu şekildeyse sağ taraftaki lastik bunun simetriği olması gerekmiyor mu? sol ve sağ lastiklerin görünümleri aynı.

    aracın sol lastiğinin dışı A, içi B ise sağ lastiğin içi B, dışı A olması gerekmiyor mu? yada farkeder mi?

    yada bıçaklanmış lastiği öne takmak büyük risk içerir mi?

    Lastiklerin çapraz şekilde değiştirilmesi normal ve gereken bir durumdur. Sıfır alınan lastikleride 15 ya da 20 bin de bir bu şekilde değişim tavsiye edilir. Burada önemli olan lastiklerinizim dönme yönü olup olmadığıdır. Eğer dönme yönü var ise lastiği değiştirirken buna dikkat edilmelidir. Öncelikle lastiğinizin yönü var mı yok mu ona dikkat edin.

    Bir diğer konu ise lastiğinizin simetrik mi asimetrik mi olduğudur. Simetrik lastikte içi ve dışı farketmez. İç dış değiştirp kullanabilirsiniz. Fakat asimetrik lastikte ''inside'' yazan kısım daime iç tarafta olmalıdır.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Sanırım sizin lastiğiniz asimetrik, lastiğinizin tam modeli nedir?

    Bir de yanak kısmında yapılan işlemler büyük tehlike arz eder. Yanak kısmındaki bir yama, yüksek hızda büyük tehlike meydana getirir. Çünkü aracın hızı arttıkça lastiğin çapı artar ve bu yanağın zorlanmasına sebep olur. Uzun vadede yüksek hızda yanağın açılmasına sebep olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    lastik michelin energy saver. aşağıdaki lastiğin aynısı.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    hepsini kontrol ettim, dışlarında outside yazıyor.

    yalnız aracın önünden ön lastiklere baktığımda desen yönü iki lastikte de aynı. bu şekilde mi olması gerekiyor?
  • Fabrika çıkışı orjinal lastikleri küçültmenin avantajları ve dezavantajları nedir ?

    Örneğin fabrika çıkışı orjinal ölçüler 235 / 45 / 18 , bu ölçülerde lastik bulmak ( benim bulunduğum yerde ) hem zor, hem pahalı hemde fazla çeşit yok.


    Bu lastiği 215 / 50 / 17 ile ( jantlarda dahil ) değiştirsek nasıl olur ? Bu ölçüyü bulmak daha kolay, daha ucuz ve daha çok seçenek var.


    Birde 18'' olan ölçü bir üst donanımda yer alıyor, ama aynı motor aynı beygir olmasına rağmen bir alt donanımda 17'' olan ölçü mevcut
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    lastik michelin energy saver. aşağıdaki lastiğin aynısı.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    hepsini kontrol ettim, dışlarında outside yazıyor.

    yalnız aracın önünden ön lastiklere baktığımda desen yönü iki lastikte de aynı. bu şekilde mi olması gerekiyor?

    Bu şekilde olması gerekiyor, çünkü başka türlü olması imkansız bu lastikte. Dikkat ederseniz lastiği çevirseniz dahi desen değişmez. Paintte yanyana koydum çevirip. Gerçi biraz farklı gibi görünüyor ama değil. Kamera açısından dolayı öyle.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    Fabrika çıkışı orjinal lastikleri küçültmenin avantajları ve dezavantajları nedir ?

    Örneğin fabrika çıkışı orjinal ölçüler 235 / 45 / 18 , bu ölçülerde lastik bulmak ( benim bulunduğum yerde ) hem zor, hem pahalı hemde fazla çeşit yok.


    Bu lastiği 215 / 50 / 17 ile ( jantlarda dahil ) değiştirsek nasıl olur ? Bu ölçüyü bulmak daha kolay, daha ucuz ve daha çok seçenek var.


    Birde 18'' olan ölçü bir üst donanımda yer alıyor, ama aynı motor aynı beygir olmasına rağmen bir alt donanımda 17'' olan ölçü mevcut








    Orjinal lastiğiniz 235/45/R18 ise 215/50/R17 ölçüsü uygun değil ebat olarak. Çok fazla küçülüyor lastiğiniz. Bunun yerine 215/55/R17 daha uygun olur.

    Taban genişliğini düşürmek, kış lastiklerinde tutunmayı arttırırken, yazın ise tutunmayı azaltır. Çünkü kış şartlarında daha dar lastik yere daha çok baskı yapar, ve suyu daha iyi tahliye eder. Bu yüzden tutunma artar.

    Ayrıntılı bilgi için konunun son bölümünü okuyabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    Fabrika çıkışı orjinal lastikleri küçültmenin avantajları ve dezavantajları nedir ?

    Örneğin fabrika çıkışı orjinal ölçüler 235 / 45 / 18 , bu ölçülerde lastik bulmak ( benim bulunduğum yerde ) hem zor, hem pahalı hemde fazla çeşit yok.


    Bu lastiği 215 / 50 / 17 ile ( jantlarda dahil ) değiştirsek nasıl olur ? Bu ölçüyü bulmak daha kolay, daha ucuz ve daha çok seçenek var.


    Birde 18'' olan ölçü bir üst donanımda yer alıyor, ama aynı motor aynı beygir olmasına rağmen bir alt donanımda 17'' olan ölçü mevcut








    Orjinal lastiğiniz 235/45/R18 ise 215/50/R17 ölçüsü uygun değil ebat olarak. Çok fazla küçülüyor lastiğiniz. Bunun yerine 215/55/R17 daha uygun olur.

    Taban genişliğini düşürmek, kış lastiklerinde tutunmayı arttırırken, yazın ise tutunmayı azaltır. Çünkü kış şartlarında daha dar lastik yere daha çok baskı yapar, ve suyu daha iyi tahliye eder. Bu yüzden tutunma artar.

    Ayrıntılı bilgi için konunun son bölümünü okuyabilirsiniz.


    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Ford Mondeo donanım listesinde 1.6 160 HP motor Sellective model için 18'' lastik yazıyor

    Aynı motor olmasına rağmen Titanyum modelde 17'' lik ölçü var.


    Peki şunu sorayım, 235 / 45 / 18 yerine 235 / 50 / 18 lastik nasıl olur ? birinci ölçü de bir çok tanınmış markanın lastiği yok ama ikinci ölçüde baya farklı seçenekler var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    öyle değil işte hocam. ön tarafdan bakınca iki lastikte bu şekilde görünüyor. fakat dışlarında outside yazıyor. lastikler çarpraz yaparken mi karıştırıldı anlamadım gitti.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    öyle değil işte hocam. ön tarafdan bakınca iki lastikte bu şekilde görünüyor. fakat dışlarında outside yazıyor. lastikler çarpraz yaparken mi karıştırıldı anlamadım gitti.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Buraya bir göz atın isterseniz. Ben de bir inceleyeyim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_36394502/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    Fabrika çıkışı orjinal lastikleri küçültmenin avantajları ve dezavantajları nedir ?

    Örneğin fabrika çıkışı orjinal ölçüler 235 / 45 / 18 , bu ölçülerde lastik bulmak ( benim bulunduğum yerde ) hem zor, hem pahalı hemde fazla çeşit yok.


    Bu lastiği 215 / 50 / 17 ile ( jantlarda dahil ) değiştirsek nasıl olur ? Bu ölçüyü bulmak daha kolay, daha ucuz ve daha çok seçenek var.


    Birde 18'' olan ölçü bir üst donanımda yer alıyor, ama aynı motor aynı beygir olmasına rağmen bir alt donanımda 17'' olan ölçü mevcut








    Orjinal lastiğiniz 235/45/R18 ise 215/50/R17 ölçüsü uygun değil ebat olarak. Çok fazla küçülüyor lastiğiniz. Bunun yerine 215/55/R17 daha uygun olur.

    Taban genişliğini düşürmek, kış lastiklerinde tutunmayı arttırırken, yazın ise tutunmayı azaltır. Çünkü kış şartlarında daha dar lastik yere daha çok baskı yapar, ve suyu daha iyi tahliye eder. Bu yüzden tutunma artar.

    Ayrıntılı bilgi için konunun son bölümünü okuyabilirsiniz.


    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Ford Mondeo donanım listesinde 1.6 160 HP motor Sellective model için 18'' lastik yazıyor

    Aynı motor olmasına rağmen Titanyum modelde 17'' lik ölçü var.


    Peki şunu sorayım, 235 / 45 / 18 yerine 235 / 50 / 18 lastik nasıl olur ? birinci ölçü de bir çok tanınmış markanın lastiği yok ama ikinci ölçüde baya farklı seçenekler var.



    Lastik değişim cetveline buradan bakabilirsiniz. Önemli olan lastiğin dış çapıdır. Bu değişmeden değişik kombinasyonlar yapabilmek mümkün.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    öyle değil işte hocam. ön tarafdan bakınca iki lastikte bu şekilde görünüyor. fakat dışlarında outside yazıyor. lastikler çarpraz yaparken mi karıştırıldı anlamadım gitti.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    Sizin lastiğiniz asimetrik. Bu yüzden iç ve dış kısmı var. Yanak kısmında outside yazıyorsa problem yok. Çünkü yönlü lastik değil energy saver.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    Yani şu anda bir problem yok.

    Bir de sizin verdiğiniz resimdeki desen energy saver'a mı ait? Benim baktıklarımda desenler farklı.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss






    evet, lastiğin deseni bu şekilde. sanırım iki tane energy saver lastik çeşidi var. diğeri energy saver plus sanırım. bizim energy saver'ın deseni bu şekilde.

    o konuya da baktım kimse işin içinden çıkamamış. outside dışarıda mı dışarıda, gerisi mühim değil diyip geçeceğiz sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 18 Ekim 2012; 19:06:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss






    evet, lastiğin deseni bu şekilde. sanırım iki tane energy saver lastik çeşidi var. diğeri energy saver plus sanırım. bizim energy saver'ın deseni bu şekilde.

    o konuya da baktım kimse işin içinden çıkamamış. outside dışarıda mı dışarıda, gerisi mühim değil diyip geçeceğiz sanırım.

    Doğrusu o

    Ben de daha önce energy saver kullanmadım. Eğer kullansaydım kesinlikle bu durumu ben de farkederdim.




  • Bizim su direksiyon agirligi mevzusu ne oldu Lionnn

    Bir de direksiyon surekli olmasi gerektigi konumda degil hafif sola donuk duruyor. ve arac sola gidiyor dumduz yolda elini cekersen direksiyondan. Eger elle tam duz sekilde tutarsan da bu kez saga gidiyor.

    Kutunun acilmasi bakilmasi gerekli bir durum mu yoksa rot ayari ile duzelir mi ?

    her normal araba gibi kendi haline birakildiginda direksiyon da duz dursun arac da duz gitsin istiyorum , cok mu ?

    Ama cevirirken agirlik baslica sorun . Arac lifte girdiginde ise elle gerek direksiyon gerekse de tekerlekler cok rahat cevrilebiliyor , bu bilgilerden yola cikip direksiyon kutusunda degil pompada sorun diye dusunduk ama o da iyi cikti.

    Ne yapmak lazim bilemiyorum ,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Bizim su direksiyon agirligi mevzusu ne oldu Lionnn

    Bir de direksiyon surekli olmasi gerektigi konumda degil hafif sola donuk duruyor. ve arac sola gidiyor dumduz yolda elini cekersen direksiyondan. Eger elle tam duz sekilde tutarsan da bu kez saga gidiyor.

    Kutunun acilmasi bakilmasi gerekli bir durum mu yoksa rot ayari ile duzelir mi ?

    her normal araba gibi kendi haline birakildiginda direksiyon da duz dursun arac da duz gitsin istiyorum , cok mu ?

    Ama cevirirken agirlik baslica sorun . Arac lifte girdiginde ise elle gerek direksiyon gerekse de tekerlekler cok rahat cevrilebiliyor , bu bilgilerden yola cikip direksiyon kutusunda degil pompada sorun diye dusunduk ama o da iyi cikti.

    Ne yapmak lazim bilemiyorum ,

    Hocam ben sizin probleminizi araştırdım. Hemen hemen aynı sorunu yaşayanlar var sizinle. Fakat kronik bir problem olmadığını düşünüyorum.

    Eğer rot ayarları düzgünse, düz bir yolda direksiyonu düz tuttuğunuzda sağa ve ya sola çekme yapmaması gerekir. Eğer aracın düz gitmesi için direksiyonu biraz açılı tutmanız gerekiyorsa, rot ayarını yaparken direksiyonu sabitlediklerinde ya direksiyonu tam düz sabitlemediler ya da kaydı. Bu nedenle rot ayarını tam düzgün yapamamış olabilirler. Bunun dışında yolda eğim varsa, direksiyonu bıraktığınız tarafa şekme yapar, bu normaldir. Fakat düz yolda çekme yapmaması gerekir.

    Size tavsiyem, bilgisayarlı rot balans yaptırın, rot balans yapılmadan önce ve sonraki açı ve ölçüleri bir rapor halinde bastırmalarını isteyin. Hangi açının bozulduğu, ve ne kadarlık bir açı farkı olduğuna göre daha iyi bir yorum yapabilirim. Direksiyonu hafifletmek için ön düzende birkaç açı değişikliği yapmak gerekebilir. Belki fabrika ayarlarının dışına çıkabilir fakat sorununuza çözüm bulabiliriz.




  • Tamam bulalim o zaman, bayram sonrasi gorusme planlayalim bu durumda. Bir servise kapilaniriz bu ise vakit ayirabilecek ,on duzen acilari acisindan.

    Diger yandan rot ayarini yaptirdigimizda aracin duz gitmesini saglayabiliriz bir sekilde , ama o duz gidisi sagladigimiz anda direksiyon simidinin de tam duz olmasini saglayamama olasiligimiz da var dimi ?

    Bu durumda rot ayarlanip , ardindan rotu yapilmis sekilde on takimin indirilip o esnadaki duz olmamanin sebebini kutuda duzeltmek gerekecek

    gibi geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Tamam bulalim o zaman, bayram sonrasi gorusme planlayalim bu durumda. Bir servise kapilaniriz bu ise vakit ayirabilecek ,on duzen acilari acisindan.

    Diger yandan rot ayarini yaptirdigimizda aracin duz gitmesini saglayabiliriz bir sekilde , ama o duz gidisi sagladigimiz anda direksiyon simidinin de tam duz olmasini saglayamama olasiligimiz da var dimi ?

    Bu durumda rot ayarlanip , ardindan rotu yapilmis sekilde on takimin indirilip o esnadaki duz olmamanin sebebini kutuda duzeltmek gerekecek

    gibi geliyor.

    Direksiyon kutusuna gerek yok. Direksiyon tam düz konumda sabitlenip, rot ayarı yapıldı mı tamamdır. İstanbul'dasınız sanırım, Eğer Bursa'da olsaydınız bir iki yer tavsiye edebilirdim size. Bunun için sizi başından savmayacak, sizin problemlerinize çözüm bulabilecek bir ustaya ihtiyacınız var.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.