Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mobildeyim de konuyu tam okuyamıyorum kusura bakmayın.

    185 65 15 lastige 185 60 15 takılınca herhangi bir sıkıntı yasanır mı acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    205/55/R16 Jant ve Pirelli Sottozero lastik uygun mudur ?

    Ozellikle lastik nasil ?

    Hocam ebat uygun fakat lastik hakkında çok bilgi sahibi değilim. Asimetrik bir lastik olduğunu biliyorum. Verdiğim bağlantılardan yorumları okuyabilirsiniz. Oldukça iyi puanlar almış.

    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Pirelli/Sottozero-Serie-II.htm

    http://www.autoexpress.co.uk/tyre-guides/45312/pirelli-sottozero-winter-240-serie-ii

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Mobildeyim de konuyu tam okuyamıyorum kusura bakmayın.

    185 65 15 lastige 185 60 15 takılınca herhangi bir sıkıntı yasanır mı acaba ?

    Uygun değil maalesef. Ebat değişiminde önemli olan lastiğin dış çapındaki değişim oranıdır. Bunun limiti ise %2.5 tur. Sizin değişiminizde %2,9 oluyor. Lastiğin çapı 18 mm azalıyor. Yere 9 mm yaklaşıyor. Yakıt tüketiminde de bir artış olacak mutlaka (aynı tur sayısında yapılan km azaldığı için)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Mobildeyim de konuyu tam okuyamıyorum kusura bakmayın.

    185 65 15 lastige 185 60 15 takılınca herhangi bir sıkıntı yasanır mı acaba ?

    Uygun değil maalesef. Ebat değişiminde önemli olan lastiğin dış çapındaki değişim oranıdır. Bunun limiti ise %2.5 tur. Sizin değişiminizde %2,9 oluyor. Lastiğin çapı 18 mm azalıyor. Yere 9 mm yaklaşıyor. Yakıt tüketiminde de bir artış olacak mutlaka (aynı tur sayısında yapılan km azaldığı için)

    Cok kotu haber verdiniz ;) peki yakıt dısında bir sıkıntı olur mu ? Şöyle söyliyim. Arkadaşım 65 olan lastigi 60 demiş. Lastikçi de 60 getirmiş haliyle. Arkadaş ta takalım gitsin diyor.

    Yakıtta çok artıs olur mu veya baska bir sorunla karsılasır mıyız ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @liontech16

    2006 lancer aracimin orjinal lastik ebatlari 195/60 R15 bu ebat pek yaygin degil.bu yuzden fiyatlari pahali.195/65 olsa sikinti olur mu? ya da sizin onerdiginiz ebat nedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Mobildeyim de konuyu tam okuyamıyorum kusura bakmayın.

    185 65 15 lastige 185 60 15 takılınca herhangi bir sıkıntı yasanır mı acaba ?

    Uygun değil maalesef. Ebat değişiminde önemli olan lastiğin dış çapındaki değişim oranıdır. Bunun limiti ise %2.5 tur. Sizin değişiminizde %2,9 oluyor. Lastiğin çapı 18 mm azalıyor. Yere 9 mm yaklaşıyor. Yakıt tüketiminde de bir artış olacak mutlaka (aynı tur sayısında yapılan km azaldığı için)

    Cok kotu haber verdiniz ;) peki yakıt dısında bir sıkıntı olur mu ? Şöyle söyliyim. Arkadaşım 65 olan lastigi 60 demiş. Lastikçi de 60 getirmiş haliyle. Arkadaş ta takalım gitsin diyor.

    Yakıtta çok artıs olur mu veya baska bir sorunla karsılasır mıyız ?

    Henüz takmadıysanız değiştirin mutlaka. Yakıt tüketiminin artmasının sebebi, aynı devirde daha düşük hızla gitmeniz. Yani göstergedeki hızdan daha düşük bir hızda gidiyor olacaksınız.

    Diğer etkilerini önceden tahmin etmek zor. Ben tavsiye etmiyorum maalesef. Değiştirmeniz yararınıza olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Mobildeyim de konuyu tam okuyamıyorum kusura bakmayın.

    185 65 15 lastige 185 60 15 takılınca herhangi bir sıkıntı yasanır mı acaba ?

    Uygun değil maalesef. Ebat değişiminde önemli olan lastiğin dış çapındaki değişim oranıdır. Bunun limiti ise %2.5 tur. Sizin değişiminizde %2,9 oluyor. Lastiğin çapı 18 mm azalıyor. Yere 9 mm yaklaşıyor. Yakıt tüketiminde de bir artış olacak mutlaka (aynı tur sayısında yapılan km azaldığı için)

    Cok kotu haber verdiniz ;) peki yakıt dısında bir sıkıntı olur mu ? Şöyle söyliyim. Arkadaşım 65 olan lastigi 60 demiş. Lastikçi de 60 getirmiş haliyle. Arkadaş ta takalım gitsin diyor.

    Yakıtta çok artıs olur mu veya baska bir sorunla karsılasır mıyız ?

    Henüz takmadıysanız değiştirin mutlaka. Yakıt tüketiminin artmasının sebebi, aynı devirde daha düşük hızla gitmeniz. Yani göstergedeki hızdan daha düşük bir hızda gidiyor olacaksınız.

    Diğer etkilerini önceden tahmin etmek zor. Ben tavsiye etmiyorum maalesef. Değiştirmeniz yararınıza olur.

    İlgilendiginiz icin cok tesekkur ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vebo

    @liontech16

    2006 lancer aracimin orjinal lastik ebatlari 195/60 R15 bu ebat pek yaygin degil.bu yuzden fiyatlari pahali.195/65 olsa sikinti olur mu? ya da sizin onerdiginiz ebat nedir.

    Yukarıdaki arkadaş ile aynı problem. Uygun değil maalesef. Eğer kış lastiği olarak düşünüyorsanız 185/65/R15 tavsiye ederim. Dar lastik tutunmayı arttırır kışın.

    Ebat değişimini verdiğim linkten de inceleyebilirsiniz.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    İlgilendiginiz icin cok tesekkur ediyorum.

    Rica ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    205/55/R16 Jant ve Pirelli Sottozero lastik uygun mudur ?

    Ozellikle lastik nasil ?

    Hocam ebat uygun fakat lastik hakkında çok bilgi sahibi değilim. Asimetrik bir lastik olduğunu biliyorum. Verdiğim bağlantılardan yorumları okuyabilirsiniz. Oldukça iyi puanlar almış.

    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Pirelli/Sottozero-Serie-II.htm

    http://www.autoexpress.co.uk/tyre-guides/45312/pirelli-sottozero-winter-240-serie-ii

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    hangi tip desenli lastik daha az yol secer ? mantigimi kullanarak dusunuyorum da ,dis ve kanallari ne kadar dar ve SIK ise o kadar az secer gibi geliyor ,hiz endeksi de H bu lastigin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vebo

    @liontech16

    2006 lancer aracimin orjinal lastik ebatlari 195/60 R15 bu ebat pek yaygin degil.bu yuzden fiyatlari pahali.195/65 olsa sikinti olur mu? ya da sizin onerdiginiz ebat nedir.

    Yanak kalınlığı artıyor. Çamurluğa sürtmemesine dikkat edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: vebo

    @liontech16

    2006 lancer aracimin orjinal lastik ebatlari 195/60 R15 bu ebat pek yaygin degil.bu yuzden fiyatlari pahali.195/65 olsa sikinti olur mu? ya da sizin onerdiginiz ebat nedir.

    Yukarıdaki arkadaş ile aynı problem. Uygun değil maalesef. Eğer kış lastiği olarak düşünüyorsanız 185/65/R15 tavsiye ederim. Dar lastik tutunmayı arttırır kışın.

    Ebat değişimini verdiğim linkten de inceleyebilirsiniz.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    oncelikle alakaniz icin tesekkur ederim. aracimi genellikle hafta sonlari kullaniyorum.cok kilometre yapmiyorum.alacagim lastik buyuk ihtimalle 4 mevsim olacak.ebatlar 185/65 olursa kuru zeminde yol tutus etkilenirmi ? ve marka model oneriniz varmi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak


    quote:

    Orijinalden alıntı: vebo

    @liontech16

    2006 lancer aracimin orjinal lastik ebatlari 195/60 R15 bu ebat pek yaygin degil.bu yuzden fiyatlari pahali.195/65 olsa sikinti olur mu? ya da sizin onerdiginiz ebat nedir.

    Yanak kalınlığı artıyor. Çamurluğa sürtmemesine dikkat edin.

    o da ayri problem .camurluk agzi cok dar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    hangi tip desenli lastik daha az yol secer ? mantigimi kullanarak dusunuyorum da ,dis ve kanallari ne kadar dar ve SIK ise o kadar az secer gibi geliyor ,hiz endeksi de H bu lastigin


    Lastiğin deseni ile tutunma arasında şöyle bir ilişki var. 'Dry grip' diye bahsettiğimiz kuru zeminde tutunma için su tahliye kanallarının dar ve desenin büyük parçalı olması gerekir. 'Wet grip' , yani ıslak tutunma için ise tam tersi bir durum geçerli. Suyun tahliyesi ve aquaplanning etkisini azaltmak için kanalların geniş ve desenin dar ve çok parçalı olması gerekmektedir. Karlı zeminde ise yere uygulanan kuvvetin artması için çok seyrek desenli lastik gereklidir.

    Bu nedenle, desenin durumuna bağlı olarak kuru zemin ile ıslak zeminde tutunma arasında farklar olabiliyor. Tek neden bu değilidr tabii ki.

    Kış lastiklerinde şahsi fikrimce göz önünde bulundurulması gereken ıslak zemin performansıdır. Coğrafi duruma göre tabii ki değişiklik gösterebilir. Sürekli kar altında kullanılacak bir lastikte karlı zeminde tutunma performansı büyük önem arz eder örneğin.

    H indeksi yeterlidir sizin aracınız için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vebo


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: vebo

    @liontech16

    2006 lancer aracimin orjinal lastik ebatlari 195/60 R15 bu ebat pek yaygin degil.bu yuzden fiyatlari pahali.195/65 olsa sikinti olur mu? ya da sizin onerdiginiz ebat nedir.

    Yukarıdaki arkadaş ile aynı problem. Uygun değil maalesef. Eğer kış lastiği olarak düşünüyorsanız 185/65/R15 tavsiye ederim. Dar lastik tutunmayı arttırır kışın.

    Ebat değişimini verdiğim linkten de inceleyebilirsiniz.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    oncelikle alakaniz icin tesekkur ederim. aracimi genellikle hafta sonlari kullaniyorum.cok kilometre yapmiyorum.alacagim lastik buyuk ihtimalle 4 mevsim olacak.ebatlar 185/65 olursa kuru zeminde yol tutus etkilenirmi ? ve marka model oneriniz varmi ?


    Eğer 4 mevsim alacaksanız orjinal ebat almanızı tavsiye ederim. Çünkü kışın tutunma açısından avantaj olan dar lastik, yazın dezavantaja döner. Kış şartlarında dar lastik, yaz şartlarında ise geniş lastik tutunmayı arttırır.

    Marka ve model tavsiyesi vermiyorum maalesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    hangi tip desenli lastik daha az yol secer ? mantigimi kullanarak dusunuyorum da ,dis ve kanallari ne kadar dar ve SIK ise o kadar az secer gibi geliyor ,hiz endeksi de H bu lastigin


    Lastiğin deseni ile tutunma arasında şöyle bir ilişki var. 'Dry grip' diye bahsettiğimiz kuru zeminde tutunma için su tahliye kanallarının dar ve desenin büyük parçalı olması gerekir. 'Wet grip' , yani ıslak tutunma için ise tam tersi bir durum geçerli. Suyun tahliyesi ve aquaplanning etkisini azaltmak için kanalların geniş ve desenin dar ve çok parçalı olması gerekmektedir. Karlı zeminde ise yere uygulanan kuvvetin artması için çok seyrek desenli lastik gereklidir.

    Bu nedenle, desenin durumuna bağlı olarak kuru zemin ile ıslak zeminde tutunma arasında farklar olabiliyor. Tek neden bu değilidr tabii ki.

    Kış lastiklerinde şahsi fikrimce göz önünde bulundurulması gereken ıslak zemin performansıdır. Coğrafi duruma göre tabii ki değişiklik gösterebilir. Sürekli kar altında kullanılacak bir lastikte karlı zeminde tutunma performansı büyük önem arz eder örneğin.

    H indeksi yeterlidir sizin aracınız için.

    Benim yol secmekten kastim daha cok direksiyona verecegi titreme ve huzursuzluk hissi ile ilgili. Hem janti kucultuyorum , hem lastigi yumusatiyorum (umarim yumusaktir hamuru) , hem de yapilabilecek ne varsa yapayim da modundayim.

    Tabi desene yapilabilecek bir sey yok . Bu kombinasyon beni mutlu edecekse yarin obur gun bu isi halletmek istiyorum artik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    hangi tip desenli lastik daha az yol secer ? mantigimi kullanarak dusunuyorum da ,dis ve kanallari ne kadar dar ve SIK ise o kadar az secer gibi geliyor ,hiz endeksi de H bu lastigin


    Lastiğin deseni ile tutunma arasında şöyle bir ilişki var. 'Dry grip' diye bahsettiğimiz kuru zeminde tutunma için su tahliye kanallarının dar ve desenin büyük parçalı olması gerekir. 'Wet grip' , yani ıslak tutunma için ise tam tersi bir durum geçerli. Suyun tahliyesi ve aquaplanning etkisini azaltmak için kanalların geniş ve desenin dar ve çok parçalı olması gerekmektedir. Karlı zeminde ise yere uygulanan kuvvetin artması için çok seyrek desenli lastik gereklidir.

    Bu nedenle, desenin durumuna bağlı olarak kuru zemin ile ıslak zeminde tutunma arasında farklar olabiliyor. Tek neden bu değilidr tabii ki.

    Kış lastiklerinde şahsi fikrimce göz önünde bulundurulması gereken ıslak zemin performansıdır. Coğrafi duruma göre tabii ki değişiklik gösterebilir. Sürekli kar altında kullanılacak bir lastikte karlı zeminde tutunma performansı büyük önem arz eder örneğin.

    H indeksi yeterlidir sizin aracınız için.

    Benim yol secmekten kastim daha cok direksiyona verecegi titreme ve huzursuzluk hissi ile ilgili. Hem janti kucultuyorum , hem lastigi yumusatiyorum (umarim yumusaktir hamuru) , hem de yapilabilecek ne varsa yapayim da modundayim.

    Tabi desene yapilabilecek bir sey yok . Bu kombinasyon beni mutlu edecekse yarin obur gun bu isi halletmek istiyorum artik.

    Hocam kış lastikleri ; yaz lastikleri ve 4 mevsim lastiklere göre daha yumuşak hamurludur zaten. Demek istediğinizi anladım şimdi. İsterseniz kullanıcı yorumlarını da okuyabilirsiniz. Çok faydası olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bijon isini nasil yapiyoruz. Bijon denen sey atiyorum 5 carpi 103 ise , 5 carpi 98 lik jant o arabaya takilamaz demek mi oluyor , yoksa yeni bijon seti almak lazim mi oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Bijon isini nasil yapiyoruz. Bijon denen sey atiyorum 5 carpi 103 ise , 5 carpi 98 lik jant o arabaya takilamaz demek mi oluyor , yoksa yeni bijon seti almak lazim mi oluyor

    Aracınızın poryasının bir bijon aralık değeri vardır. Sizin aracınızda bildiğim kadarıyla 5x98 olması gerekiyor. Bunun için alacağınız jantın da aynı bijon değerinde olması gerekiyor. Burada 5, bijon sayısı, 98 ise mm cinsinden bijon deliklerinin arasındaki mesafedir. Farklı bijon aralığına sahip jant takmaya çalışırsanız delikler çakışmaz, eş merkezli olmaz. Sonuç olarak uymaz. Gerçi araya birtakım parçalar koyarak çözmeye çalışılıyor fakat sağlıklı değil, tavsiy etmiyorum.

    Jant alırken önemli olan 4 kriter var.

    - Jant Çapı : 15'', 16'', 17'' gibi değerler. İnç cinsinden jantın çapıdır.
    - Jantın Genişliği : Her jantın bir genişliği vardır. 5.5'' , 6'' gibi değerlerdir. İnç cinsinden genişliği verir. Buna göre jantın uygun olduğu lastik genişlikleri farklıdır. Aşağıda verdiğim tablodan bakabilirsiniz.
    - Jantın ET değeri : Bu jantın ofset değeridir.
    - Bijon Aralığı

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Jantın ET değeri jantın ofset ölçüsünü belirtir. Jant göbeği ile jantın geometrik merkez ekseni arasında kalan kısmın mm ölçüsüdür. Negatif olması jantın çamurluktan dışarı doğru çıkmasına, pozitif olması da çamurluğun içerisine doğru girmesine sebep olur.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    />




  • bu offset , pcd ve bore degerlerinin tutup tutmadigini nasil olcmeliyiz ya , nerede yazar bunlar.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.