Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    bu offset , pcd ve bore degerlerinin tutup tutmadigini nasil olcmeliyiz ya , nerede yazar bunlar.

    PCD zaten bijon aralığı. Yukarıda ifade ettim. ET değeri, yani ofset değeri için şu anda kullandığınız jantın ofset değerini öğrenmeniz gerekir. Jantınızın iç kısmında pres damga şeklinde jantın ebatları ve öçüleri yazar. Buna göre alacağınız jantın ET değeri buna yakın olmalıdır. Negatife doğru kayarsa çamurluğa sürtme yapabilir.

    Bore ise poryaya oturduğunda merkezleme için kullanılan deliğin çapıdır. (bilezik çapı) Lastikçi ölçebilir ya da siz de bir kumpasla ölçebilirsiniz.

    Verdiğim linkte sizin aracınıza ait değerler görünüyor. Doğruluğunu teyit edip bu değerleri esas alabilirsiniz.

    http://www.alfaturk.com/forum/alfa-romeo-araclarimizin-bijon-ve-offset-degerleri-t169.0.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 7 Kasım 2012; 14:39:21 >




  • bijon araligi ve bore degerleri zaten uyumsuzsa anladigim kadariyla jant ana govdeye monte bile edilemiyor

    bu yuzden sadece offset degeri hataliysa bile jant monte edilebiliyor ancak jant-lastik aracin davlumbazinin icinde luzumundan daha iceride ya da disarida kalabiliyor

    yani bir baska deyisle jantin govdeye monte edilip bir anlamda pres oldugu esnadaki dusey cizgi jantin ortasina degil ic ya da disina denk geliyor.

    bunlarin her biri ince olculer ve nasil deneyecez bunlari tek tek bilemiyorum ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    bijon araligi ve bore degerleri zaten uyumsuzsa anladigim kadariyla jant ana govdeye monte bile edilemiyor

    bu yuzden sadece offset degeri hataliysa bile jant monte edilebiliyor ancak jant-lastik aracin davlumbazinin icinde luzumundan daha iceride ya da disarida kalabiliyor

    yani bir baska deyisle jantin govdeye monte edilip bir anlamda pres oldugu esnadaki dusey cizgi jantin ortasina degil ic ya da disina denk geliyor.

    bunlarin her biri ince olculer ve nasil deneyecez bunlari tek tek bilemiyorum ...

    Aynen dediğiniz gibi. Öncelikle bijon aralıklarının ve bilezik çapının uyması gerekli. Zaten verdiğim linkte ofset için 35-45 arası verilmiş sizin araç için. Bir şekilde uygun bir jant bulunur bu aralıkta. İnternetten de bakabilirsiniz. Filtrelere sizin aracın bijon değerini girin, daha sonra uygun olan bilezik çapına ve ofset değerine bakın.

    Seçim zor ve zaman alabilir fakat en doğrusu budur. Jant satan bir mağazaya gittiğinizde ET'nin ne demek olduğunu dahi bilmeyen bir vatandaş size jant satmaya çalışabilir, bijonlar uymazsa klasik ''hallederiz ağbi'' moduna geçebilirler. Sizin daha bilgili olmanız, daha sonra oluşabilecek zararları önceden görüp bertaraf etmenizi sağlayacaktır.

    Siteyi bilmiyorum fakat size uygun marka modellerin listesini almada yardımı dokunabilir.

    http://www.jant-al.com/




  • Jant lastik degisti. Durumu izah edeyim.

    205-55-16 ile uzerinde sifira yakin pirelli sottozero kis lastiklerini aldim ve taktim . Direksiyon artik istedigim ve diger servosu olmayan hidrolik araclarin seviyesine ulasti. Taksi durumunda yani hareketsiz iken yine belli bir tokluk var ancak hareketledigimde artik o bikkinlik veren agir direksiyondan kurtuldum. Eger 15 inch alsaydim jantlari ,kesin daha da hafiflerdi . Hem kis lastigi hem de H hiz koduna sahip normal kullanima uygun bir lastik olmasi sebebiyle artik direksiyon agirligi problemi yasamayacagimi umut ediyorum. Yalniz suratlendigim zaman 150-160 larda aracin saga sola yatmasi adeta jantin lastik icinde saga sola oynadigini ispat ediyor. Kesinlikle yol tutus dustu ,hemen hissediliyor , bir de aracta kitli dif oldugu icin dikkatli olmam gerektigi anlasiliyor. Bir de arac uzeri balans yaptirmam faydali olabilir , her ne kadar rot ayari ile ilgili bir degisiklik olmasa da bir rot kontrolu de yaptirmayi dusunuyorum

    Cozulemeyen sorun ise , ki belki benim burda beklentim biraz fazla , su yol secme ya da yoldaki problemleri direksiyona yansitma olayi . Ben cukurlar direksiyona yansimasin istiyorum ama bu sanirim imkansiz . Belki de takilmamayi ogrenmem gerekecek. Buradaki sorum yalnizca su ,artik tekrar jant lastik degistirecek halim yok ,ancak lastik havasini lastikci 33 civari onerdi , ben ise 38 bastirdim , cunku kis lastiklerinde bu ebada soguk halde bile 38 basmalisiniz yaziyor kilavuzunda aracin

    33 ile 38 arasindaki farklar bana ne yonde yansir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Jant lastik degisti. Durumu izah edeyim.

    205-55-16 ile uzerinde sifira yakin pirelli sottozero kis lastiklerini aldim ve taktim . Direksiyon artik istedigim ve diger servosu olmayan hidrolik araclarin seviyesine ulasti. Taksi durumunda yani hareketsiz iken yine belli bir tokluk var ancak hareketledigimde artik o bikkinlik veren agir direksiyondan kurtuldum. Eger 15 inch alsaydim jantlari ,kesin daha da hafiflerdi . Hem kis lastigi hem de H hiz koduna sahip normal kullanima uygun bir lastik olmasi sebebiyle artik direksiyon agirligi problemi yasamayacagimi umut ediyorum. Yalniz suratlendigim zaman 150-160 larda aracin saga sola yatmasi adeta jantin lastik icinde saga sola oynadigini ispat ediyor. Kesinlikle yol tutus dustu ,hemen hissediliyor , bir de aracta kitli dif oldugu icin dikkatli olmam gerektigi anlasiliyor. Bir de arac uzeri balans yaptirmam faydali olabilir , her ne kadar rot ayari ile ilgili bir degisiklik olmasa da bir rot kontrolu de yaptirmayi dusunuyorum

    Cozulemeyen sorun ise , ki belki benim burda beklentim biraz fazla , su yol secme ya da yoldaki problemleri direksiyona yansitma olayi . Ben cukurlar direksiyona yansimasin istiyorum ama bu sanirim imkansiz . Belki de takilmamayi ogrenmem gerekecek. Buradaki sorum yalnizca su ,artik tekrar jant lastik degistirecek halim yok ,ancak lastik havasini lastikci 33 civari onerdi , ben ise 38 bastirdim , cunku kis lastiklerinde bu ebada soguk halde bile 38 basmalisiniz yaziyor kilavuzunda aracin

    33 ile 38 arasindaki farklar bana ne yonde yansir ?

    Öncelikle hayırlı olsun.

    ''Yalniz suratlendigim zaman 150-160 larda aracin saga sola yatmasi adeta jantin lastik icinde saga sola oynadigini ispat ediyor. Kesinlikle yol tutus dustu ,hemen hissediliyor ''

    Şu kısmı tam anlamadım. Fakat şu durumu izah edeyim. Sizin bahsettiğiniz de bu durum olabilir. İnce yanak bir performans lastiğinden binek araç kış lastiğine geçtiniz. Yanak yüksekliğiniz doğal olarak arttı. Bunun sonucunda yüksek hızlarla girdiğiniz virajlarda lastiğiniz yanal kuvvetlerin etkisi ile yanağın üzerine binmeye çalışıyor. Altta görülüyor.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    />


    Yanak yüksekliği arttığı için bu olacaktır. Engellemenin bir yolu yok maalesef. Yol tutuşun düşmesinin sebebi, lastik genişliğinizin düşmesi (kuru zeminde farkeder) ve yanak yüksekliğinizin artmasından kaynaklanıyor.

    Rot ve balans ayarını mutlaka yaptırın.

    Lastiğin havasının gereğinden fazla olması hem lastiğin balon gibi şişmesinden dolayı yerdeki titreşimi direksiyonda hissetmenizi hem de yere temas eden alan azaldığı için yol tutuşun da düşmesine sebep olur.

    Lastik basınçlarınızı ön ve arka için 33 PSI yapın. Ve en önemlisi lastik basıncınızı lastik soğukken ölçün ve ayarlayın. Hareket halindeki lastik ısınır ve basıncı artar. Bu da lastikten fazla hava çekmenize sebep olur.

    http://www.puretyre.co.uk/tyre-information/tyre-pressures/alfa-romeo-tyres/

    Bu sitedeki tabloda Alfa GT ve 205/55R16 kombinasyonu için 33 PSI verilmiş.




  • Bu konuda lastikci ile de biraz polemige girdik,ben aracin kilavuzunu actim , normalde 36 ancak kis lastigi icin +2 yaziyordu.. 38 bastirdim . Yanlis mi oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Bu konuda lastikci ile de biraz polemige girdik,ben aracin kilavuzunu actim , normalde 36 ancak kis lastigi icin +2 yaziyordu.. 38 bastirdim . Yanlis mi oldu

    Siz doğrusunu yapmışsınız. İnternetteki kaynaklarda yazan değerler her zaman mutlak doğru değildir. Kullanım kılavuzundaki tavsiyeye uymanız iyi olmuş. Bu konuda lastikçiler maalesef yeterli bilgiye sahip değiller. Bıraksanız bütün arabalara 32 psi basar gönderirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tamam ama yabanci butun sitelerde de 33-34 gosteriyor.. Kilavuza tekrar baktim , evet 38 ama acaba dogrusu 38 mi ?

    Belki ikisi arasinda bir deger belirleyebiliriz. Yani bu aracin fabrikasyonunun yapildigi ulkelerin cogunluklu yol durumuna gore belki dogrusu 38 dir ama turkiye icin 35-36 ideal olabilir. Tavsiyen nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Bu tamam ama yabanci butun sitelerde de 33-34 gosteriyor.. Kilavuza tekrar baktim , evet 38 ama acaba dogrusu 38 mi ?

    Belki ikisi arasinda bir deger belirleyebiliriz. Yani bu aracin fabrikasyonunun yapildigi ulkelerin cogunluklu yol durumuna gore belki dogrusu 38 dir ama turkiye icin 35-36 ideal olabilir. Tavsiyen nedir ?

    Kılavuzda belirtilen değer, şu anda kullandığınız ebat için değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet iste onu diyorum ,kilavuz da tam da 38 yaziyor bu tip lastik icin ama hic bir internet sitesinde bu olcude yuksek basinc degeri onerildigini gormedigim gibi TR deki yol sartlarindan oturu acaba 33 ile 38 arasi bir optimal deger mi belirlemek daha akillica olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Evet iste onu diyorum ,kilavuz da tam da 38 yaziyor bu tip lastik icin ama hic bir internet sitesinde bu olcude yuksek basinc degeri onerildigini gormedigim gibi TR deki yol sartlarindan oturu acaba 33 ile 38 arasi bir optimal deger mi belirlemek daha akillica olur ?

    Benim tavsiyem 35-36 PSI civarına indirin o zaman. Ağır kış şartlarında 1-2 PSI daha fazla hava basabilirsiniz kılavuzdaki öneriyi de dikkate alarak.
  • Merhabalar,

    2011 model yeni kasa Suzuki Swift 'de 185/55/r16 lastik kullanılıyor pek kullanılmayan bir lastik ebadı olduğundan bir çok markada bu ölçü bulunmuyor, bu jantlarda kullanacabileğim kışlık lastik için ebat tavsiye edebilirmisiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: multigen

    Merhabalar,

    2011 model yeni kasa Suzuki Swift 'de 185/55/r16 lastik kullanılıyor pek kullanılmayan bir lastik ebadı olduğundan bir çok markada bu ölçü bulunmuyor, bu jantlarda kullanacabileğim kışlık lastik için ebat tavsiye edebilirmisiniz ?

    195/55/R16 ve ya 195/50/R16 kullanılabilir. Daha çok markada bulunur bu iki ebat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: multigen

    Merhabalar,

    2011 model yeni kasa Suzuki Swift 'de 185/55/r16 lastik kullanılıyor pek kullanılmayan bir lastik ebadı olduğundan bir çok markada bu ölçü bulunmuyor, bu jantlarda kullanacabileğim kışlık lastik için ebat tavsiye edebilirmisiniz ?

    195/55/R16 ve ya 195/50/R16 kullanılabilir. Daha çok markada bulunur bu iki ebat.

    çok teşekkürler, hemen araştırmaya başlayım, şöyle internete baktığımda hemen Petlas 195/55/R16 bulunabiliyor gibi, fiyatta iyi. En güzeli cebe parayı koyup hafta sonu biraz dolaşmak olacak anlaşılan :-)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: multigen

    çok teşekkürler, hemen araştırmaya başlayım, şöyle internete baktığımda hemen Petlas 195/55/R16 bulunabiliyor gibi, fiyatta iyi. En güzeli cebe parayı koyup hafta sonu biraz dolaşmak olacak anlaşılan :-)


    Kolaygelsin şimdiden.
  • aracımın orjinal lastik ölçüsü 225/60/17

    kış lastiği alıcamda 225/65/17 pirelli 225/60/17den daha ucuz görünüyor .bunumu alsam diye düşünüyorum , araç yerden yükseliyor biraz %2.5 un dışında tavsiye edilmiyor sanırım .lastik çapı 22mm artıyor ,araçta 1.1 cm yükseliyor % 3.13 oluyor.kar kış iyi olur diye düşündüm.araç kia sportage .konfor artışıda olacaktır sanırım .

    215/6017de diğer alternatif oda 225/60/17den ucuz .onda sapma % 1.71 araç yere 0.5 cm daha yakın oluyor.orjinal ölçüdekiler nedense pahalı goodyeardada aynısı.

    yoksa kesinlikle orjina ölçümü almalıyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 17 Kasım 2012; 0:52:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    aracımın orjinal lastik ölçüsü 225/60/17

    kış lastiği alıcamda 225/65/17 pirelli 225/60/17den daha ucuz görünüyor .bunumu alsam diye düşünüyorum , araç yerden yükseliyor biraz %2.5 un dışında tavsiye edilmiyor sanırım .lastik çapı 22mm artıyor ,araçta 1.1 cm yükseliyor % 3.13 oluyor.kar kış iyi olur diye düşündüm.araç kia sportage .konfor artışıda olacaktır sanırım .

    215/6017de diğer alternatif oda 225/60/17den ucuz .onda sapma % 1.71 araç yere 0.5 cm daha yakın oluyor.orjinal ölçüdekiler nedense pahalı goodyeardada aynısı.

    yoksa kesinlikle orjina ölçümü almalıyım.



    İlla ki orjinal ölçü kullanmak zorunda değilsiniz. Fiyatı uygun ve limit içerisinde değişim yapabilirsiniz. Ben kış lastiği olarak 215/60/R17 yi tavsiye ederim.




  • 235/45/17 passat cc araca kış lastiği olarak 225/45/17 takmak uygun olurmu sizce 235 ler çok pahalı...

    birde bu ebatlara uygun ug8 performance lastikleri var bu lastikler hakkında herhangi bir bilginiz var mı ? ankarada ikamet ediyorum.

    şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakgovercin

    235/45/17 passat cc araca kış lastiği olarak 225/45/17 takmak uygun olurmu sizce 235 ler çok pahalı...

    birde bu ebatlara uygun ug8 performance lastikleri var bu lastikler hakkında herhangi bir bilginiz var mı ? ankarada ikamet ediyorum.

    şimdiden teşekkürler

    Uygundur. 225/45/R17 kullanabilirsiniz.

    Diğer sorunuz için >http://forum.donanimhaber.com/m_66804089/tm.htm




  • Sayın LionTech16 hocam;
    Aracımda 185/55/15 lastik bulunmaktadır. (Aveo 1.4 Sport)
    Arkadaşımda 1 kış yaklaşık 5000 km kullanılmış 4 adet 185/60/15 Lassa kış lastiği bulunmakta ve aracını sattığı için lastikler elde kaldı.
    Uygun bir ücret karşılığında bana satmayı teklif etti.
    İki lastiği karşılaştırınca %3,2 fark çıkmakta, sınırı bir miktar aşmakta ama çok sıkıntı çıkarırmı?
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.