Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.452
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chaquall

    Geniş yanaklı lastik (Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, )
    Lastiğin taban genişliği fren mesafesini arttırmaz ve kısaltmaz. Fizik derslerinde görmüş olmalısınız. Lastiğin genişliği ile fren mesafesinin bağlantısı yok.

    Emin misiniz? Lisede fizigim iyiydi ve tabani genis lastigin fren mesafesini degistirdigini iddia ediyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 25 Aralık 2012; 18:39:57 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chaquall

    Geniş yanaklı lastik (Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, )
    Lastiğin taban genişliği fren mesafesini arttırmaz ve kısaltmaz. Fizik derslerinde görmüş olmalısınız. Lastiğin genişliği ile fren mesafesinin bağlantısı yok.

    Genis yanak fren mesafesini kisaltir. Hersey lisede fizik dersindeki formuller gibi degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ornek verirsek, 195 ve 225 tabanli golf dusunelim

    225 tabanli olan surtunmeden dolayi daha kisa mesafede durmazmi?
    Normal hava sartlarinda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yazıyı kuru zemin için yazıyorum, kaygan zeminde hem aquaplanning etkisinden hem de yere yapılan basınç artışından dolayı tutunma için dar lastik tavsiye edilmektedir.

    Fren mesafesini etkileyen unsurların başında kuvvet bağlantı katsayısı (sürtünme katsayısı) gelir. Fakat lastikteki sürtünme katsayısı genel manada bilinenden farklıdır. Çünkü, biri rijit kabul edilen, diğeri ise rijit olmayan iki yüzeyin birbirine sürtünmesi meydana gelir.

    Lastik çok kompleks bir yapıdır. F=k*N ; P=F/A formullerine indirgenemez. Geniş lastiğin fren mesafesini nasıl arttırdığını kısaca açıklayayım.

    Kuvvet bağlantı katsayısı ; sıcaklık ile değişir. Maksimum olduğu sıcaklık aralığı dar bir aralıktır. Bu nedenle; fren yaptığımızda lastiğin yere temas eden alanı (contach patch area) ile zemin arasında oluşan sürtünme katsayısı artan sıcaklık ile azalır.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Daha geniş lastikte, yere temas eden alan daha ovalimsidir. Yani dar bir lastiğin yere temas eden alanını köşeleri yuvarlatılmış bir kare gibi düşünürsek, daha geniş lastik, köşeleri yuvarlatılmış bir dikdörtgene benzer. Geniş lastikte çoğu zaman yere temas eden alan artar. Bunun yanında yere temas eden alanın en*boy oranı ısı dağıtımınında belirleyicidir. Geniş olan lastik, yere temas etmesi sonucu açığa çıkan ısı enerjisini daha iyi dağıtır, kuvvet bağlantı katsayısının maksimum noktasından uzaklaşmasını engeller.

    Aynı durum, performas açısından da mümkündür. Daha geniş lastiğin yere daha iyi tutunmasının arkasında yatan sebep ise, lastik desen yapısının daha geniş olmasından dolayı, mikron seviyede yere daha iyi temas sağlanır. Yere daha iti tutunan lastik hem dikey yönde hem de yanal yönde performansı arttırır.

    Özellikle hızlı araçlarda tahrik tekerleklerinin daha geniş olmasının sebebi, gücün yere daha iyi aktarılmak istenmesindendir. Drag araçlarında, F1 araçlarında, WRC araçlarında bu durum görülebilir. Lastik genişliği önemli bir faktördür.

    Hem performans hem de fren mesafesi için ortak olarak tek bir şeye ihtiyaç duyarsınız : ''tutunma'' (grip)

    Ayrıntılı bilgi için verdiğim kaynak incelebilir.

    http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg3.html



     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER




  • Yazdıklarınızı ve önerdiğiniz linkleri 2 saat okudum. Anladığım ve dilim döndüğünce size sormak istiyorum: VW Polo değerleri 185/55/r15 82v. 16 veya 17" jant hedefliyorum. Anladığım kadarıyla jantta inç büyütmelerinde lastiğin genişleyen tabanından ötürü yanal değerinin düşürülmesi gerekiyor. Verdiğiniz linkten değerleri kontrol ettiğimde 205/40/17r (%1.88) veya 195/50/16r (%2.74) veya 195/45/16r (% -0.51) sonuçlarına ulaştım. Sizce bu değerler sağlıklı mı, önerebileceğiniz değerler nelerdir? Jant ve lastikteki bu oynamaların yakıtı performansını çok kötü etkilememesi koşuluyla yol tutuşunu arttırır mı? Kışın ayda 100-120 km yapıyorum, yaz lastiği için uygulamayı düşünüyorum.
  • durumu şöyle anlatayım. Fren sistemi hareket enerjisini sürtünme ile ısı enerjisine çeviren bir sistemdir. sürtünme kuvveti ise fizik kurallarına göre Fs=k.N olarak formüle edilir. burada k sürtünme katsayısı. N ise normal kuvvet yani cismin ağırlığı ile yere uyguladığı kuvvettir. formülden de anlaşılacağı gibi bu denklemde yüzey alanı yok. yani lastiklerinizin taban genişliği fren mesafenize etkilemiyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chaquall

    durumu şöyle anlatayım. Fren sistemi hareket enerjisini sürtünme ile ısı enerjisine çeviren bir sistemdir. sürtünme kuvveti ise fizik kurallarına göre Fs=k.N olarak formüle edilir. burada k sürtünme katsayısı. N ise normal kuvvet yani cismin ağırlığı ile yere uyguladığı kuvvettir. formülden de anlaşılacağı gibi bu denklemde yüzey alanı yok. yani lastiklerinizin taban genişliği fren mesafenize etkilemiyor .

    Ben de diyorum ki, lastik o kadar kompleks bir yapidir ki bu basit formule indirgeyemezsiniz. Yukaridaki mesajimda anlattim.


    Ekleme : Bu arada yukarıda yazdığınız mesajı başka bir siteden aynen kopyalamışsınız. Sizin fikriniz değil sanırım.

    http://www.skodam.com/viewtopic.php?f=7&t=19492



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 26 Aralık 2012; 0:51:23 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu

    Yazdıklarınızı ve önerdiğiniz linkleri 2 saat okudum. Anladığım ve dilim döndüğünce size sormak istiyorum: VW Polo değerleri 185/55/r15 82v. 16 veya 17" jant hedefliyorum. Anladığım kadarıyla jantta inç büyütmelerinde lastiğin genişleyen tabanından ötürü yanal değerinin düşürülmesi gerekiyor. Verdiğiniz linkten değerleri kontrol ettiğimde 205/40/17r (%1.88) veya 195/50/16r (%2.74) veya 195/45/16r (% -0.51) sonuçlarına ulaştım. Sizce bu değerler sağlıklı mı, önerebileceğiniz değerler nelerdir? Jant ve lastikteki bu oynamaların yakıtı performansını çok kötü etkilememesi koşuluyla yol tutuşunu arttırır mı? Kışın ayda 100-120 km yapıyorum, yaz lastiği için uygulamayı düşünüyorum.

    Jantı büyütürken yanak yüksekliği azalmak zorundadır. Önemli olan lastiğin dış çapını korumaktır. Jantı büyütmek istediğinize göre daha ince yanaklı bir lastik almak zorundasınız.

    Orjinal ölçünüz 185/55/R15 ise alternatif ebatlarınız ;

    205/40/R17

    16'' için ise ;

    205/45/R16
    195/45/R16


    16'' ve 17'' jant için bu verdiğim ebatları kullanabilirsiniz. Bunun dışında, jant büyütmenin konforu azaltacağını, aracın performansından çalacağını, yakıt tüketimini arttıracağını fakat yol tutuşu da iyileştireceğini hatırlatırım. Bu etkileri 17'' janta geçerseniz maksimum düzeyde hissedersiniz. Size tavsiyem 16'' jant ile verdiğim iki ebattan birini kullanmanız. 17'' çok büyük kalacaktır.


    17''

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER



    16''

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Bunun dışında alacağınız jantın sizin aracınıza uygun olduğuna (bijon aralığı, bilezik çapı, ET değeri) ve lastiğin jant ile uyumlu genişlikte olmasına dikkat ediniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16
    ...
    Ekleme : Bu arada yukarıda yazdığınız mesajı başka bir siteden aynen kopyalamışsınız. Sizin fikriniz değil sanırım.
    ...

    Detective detected.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16
    ...
    Ekleme : Bu arada yukarıda yazdığınız mesajı başka bir siteden aynen kopyalamışsınız. Sizin fikriniz değil sanırım.
    ...

    Detective detected.

    Tesadufen oldu hocam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu

    Yazdıklarınızı ve önerdiğiniz linkleri 2 saat okudum. Anladığım ve dilim döndüğünce size sormak istiyorum: VW Polo değerleri 185/55/r15 82v. 16 veya 17" jant hedefliyorum. Anladığım kadarıyla jantta inç büyütmelerinde lastiğin genişleyen tabanından ötürü yanal değerinin düşürülmesi gerekiyor. Verdiğiniz linkten değerleri kontrol ettiğimde 205/40/17r (%1.88) veya 195/50/16r (%2.74) veya 195/45/16r (% -0.51) sonuçlarına ulaştım. Sizce bu değerler sağlıklı mı, önerebileceğiniz değerler nelerdir? Jant ve lastikteki bu oynamaların yakıtı performansını çok kötü etkilememesi koşuluyla yol tutuşunu arttırır mı? Kışın ayda 100-120 km yapıyorum, yaz lastiği için uygulamayı düşünüyorum.

    Jantı büyütürken yanak yüksekliği azalmak zorundadır. Önemli olan lastiğin dış çapını korumaktır. Jantı büyütmek istediğinize göre daha ince yanaklı bir lastik almak zorundasınız.

    Orjinal ölçünüz 185/55/R15 ise alternatif ebatlarınız ;

    205/40/R17

    16'' için ise ;

    205/45/R16
    195/45/R16


    16'' ve 17'' jant için bu verdiğim ebatları kullanabilirsiniz. Bunun dışında, jant büyütmenin konforu azaltacağını, aracın performansından çalacağını, yakıt tüketimini arttıracağını fakat yol tutuşu da iyileştireceğini hatırlatırım. Bu etkileri 17'' janta geçerseniz maksimum düzeyde hissedersiniz. Size tavsiyem 16'' jant ile verdiğim iki ebattan birini kullanmanız. 17'' çok büyük kalacaktır.


    17''





    16''




    Bunun dışında alacağınız jantın sizin aracınıza uygun olduğuna (bijon aralığı, bilezik çapı, ET değeri) ve lastiğin jant ile uyumlu genişlikte olmasına dikkat ediniz.

    Alıntıları Göster
    Lastiklere nitrojen bastırmanın faydası veya zararı hususlarında neler söylersiniz? Forumda bunla ilgili konuyu okudum (http://forum.donanimhaber.com/m_6893371/tm.htm ) fakat çok farklı fikirler mevcut. Hemfikir olunan noktalar: Nitrojen gazının lastiğin içini oksijene oranla çürütmediği, ısı değişimlerinden oksijene nispeten etkilenmediği, oksitlenmeye sebep olmadığı ve yol tutuşa etkisi olmadığıdır.
    Jant yükseltmenin arabamın performansını düşüreceğini söylemişsiniz. Çelik alaşımlı 16" jant ve önerdiğiniz değerde lastiğe geçtiğimde Polo 1.4 80hp niceliklerindeki arabada kalkış ve hızlanmada ciddi sıkıntı olur mu? Jantı farklı bir renge boyatmak istediğimizde maliyeti ne civarda olabilir? İlginizden ötürü Allah razı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iztuzu -- 26 Aralık 2012; 14:52:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu


    Lastiklere nitrojen bastırmanın faydası veya zararı hususlarında neler söylersiniz? Forumda bunla ilgili konuyu okudum (http://forum.donanimhaber.com/m_6893371/tm.htm ) fakat çok farklı fikirler mevcut. Hemfikir olunan noktalar: Nitrojen gazının lastiğin içini oksijene oranla çürütmediği, ısı değişimlerinden oksijene nispeten etkilenmediği, oksitlenmeye sebep olmadığı ve yol tutuşa etkisi olmadığıdır.
    Jant yükseltmenin arabamın performansını düşüreceğini söylemişsiniz. Çelik alaşımlı 16" jant ve önerdiğiniz değerde lastiğe geçtiğimde Polo 1.4 80hp niceliklerindeki arabada kalkış ve hızlanmada ciddi sıkıntı olur mu? Jantı farklı bir renge boyatmak istediğimizde maliyeti ne civarda olabilir? İlginizden ötürü Allah razı olsun.

    Normal hava içerisinde bulunan oksijen, lastiğin jant ile birleşim noktalarında ve jantın iç kısmında zamanla pas meydana getirir. Nitrojen bastığımızda içerisindeki oksijen oranı çok az olduğu için paslanma yok denecek kadar az olur. Bunun dışında nitrojen oluşan sıcaklığı daha iyi tutar. Isınmayı engeller.

    Fakat burada bir parantez açıyorum. Piyasada azot basıyoruz diye bas bas bağıran lastikçiler aslında azot oranı bir miktar arttırılmış hava basıyorlar. Ve hava basınç tabancaları ile azot basıldığında lastiğin içine nem yani su buharı da basılıyor. Tamamen azot basılabilmesi için, azot gazının içine nem karışması engellenmeli ve lastiğin içindeki azot yoğunluğunun maksimum düzeyde olması için birkaç defa doldur boşalt yapılmalıdır. Piyasadaki nitrojen basıyorum diyen lastikçilerin büyük çoğunluğu azotça biraz zengin hava basıyor. Dolayısı ile hiçbir avantajı da kalmıyor. Olan paranıza oluyor.

    Nem engellenmeli ve azot oranı minimum %99 olmalıdır. Aksi taktirde bir avantajı kalmaz.

    Jant büyütmenin performansı törpülemesinin sebebi, lastik modülünün (jant+lastik) ağırlığının artmasıdır. Çünkü aracın motoru tekerlekleri döndürebilmek için ne kadar fazla enerji harcarsa kayıp da o derece fazla olur. Daha büyük ve daha ağır bir jant, motora binen ekstra bir yüktür.

    Lastik konusunun sonunda Golf üzerinde yapılmış bir test var. Örnek olması açısından ; hızlanma/yakıt tüketimi değerleri göz önüne alınabilir.

    Jantı boyatmanın ise maliyetini bilemiyorum maalesef. Plasti dip gibi yöntemler var fakat kullanışlılığı hakkında bilgim yok, çünkü daha önce hiç jant boyatmadım.




  • İlginiz ve sabrınızdan ötürü teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu

    İlginiz ve sabrınızdan ötürü teşekkür ediyorum.

    Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu

    İlginiz ve sabrınızdan ötürü teşekkür ediyorum.

    Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu.

    Liontech16 merhabalar,

    Aracım 2011 model Ford Focus 1.6 tdci 110hp. Son üretimin oncesi makyajli kasadan.
    Şimdi ben aracımın lastik ölçülerini değiştirmek uzereyim. Hatta jant ve lastik takımını aldım, orjinal jantlarini kislik lastiklerde kullanacağım.
    Mevsimi gelince de bu jant lastiği takacağım.

    Aracımın üzerinde fabrikasyon gelen jant 205/55/16 lastik ve 7' derinliğe sahip 16 jant.
    Jantin et degerini tam olarak bilmiyorum ancak;
    Yeni aldığım kombinasyon 225/45/17 lastikler, jantlar ise: ön jantlar 8' derinliğe sahip ve et degeri 35 ve çapı 17". Arkalarda ise aynı jant ama 9' derinliğe sahip ve et degeri 33 yine 17".

    Ford'un et degeri tam olarak nedir bilmiyorum ancak bu kombinasyonu takinca 3,5mm voglant yay ile de düşüreceğim aracı. En büyük endişem surtme yaparmi? Eğer yaparsa emekler zayii olacak

    Orjinal jantlarin et degeri tahminim 35 yada 40 olabilir en fazla.

    Google de performa wheel yazınca resmi çıkıyor. Mobilde oldugum icin resim atamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu

    İlginiz ve sabrınızdan ötürü teşekkür ediyorum.

    Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu.

    Liontech16 merhabalar,

    Aracım 2011 model Ford Focus 1.6 tdci 110hp. Son üretimin oncesi makyajli kasadan.
    Şimdi ben aracımın lastik ölçülerini değiştirmek uzereyim. Hatta jant ve lastik takımını aldım, orjinal jantlarini kislik lastiklerde kullanacağım.
    Mevsimi gelince de bu jant lastiği takacağım.

    Aracımın üzerinde fabrikasyon gelen jant 205/55/16 lastik ve 7' derinliğe sahip 16 jant.
    Jantin et degerini tam olarak bilmiyorum ancak;
    Yeni aldığım kombinasyon 225/45/17 lastikler, jantlar ise: ön jantlar 8' derinliğe sahip ve et degeri 35 ve çapı 17". Arkalarda ise aynı jant ama 9' derinliğe sahip ve et degeri 33 yine 17".

    Ford'un et degeri tam olarak nedir bilmiyorum ancak bu kombinasyonu takinca 3,5mm voglant yay ile de düşüreceğim aracı. En büyük endişem surtme yaparmi? Eğer yaparsa emekler zayii olacak

    Orjinal jantlarin et degeri tahminim 35 yada 40 olabilir en fazla.

    Google de performa wheel yazınca resmi çıkıyor. Mobilde oldugum icin resim atamadım


    Merhaba,

    Orjinal jantınızın tam ebatı iç tarafında pres damga şeklinde yer alır. Sağına soluna iyice bakın göreceksiniz. Orada ET değeri yazar. Siz lastik genişliğini arttırmışsınız, bu çamurluğa sürtme riskini arttırır. Bunun yanında eğer ofset değeri negatife doğru kayarsa, çamurluğa sürtme riski artar.



    Orjinal ölçüye göre lastiğin dışarı kaç mm çıkacağını hesaplayabilirsiniz. ET değeri mm'dir. İsterseniz siz orjinal ölçüyü kontrol edin, daha sonra yorumlayayım tekrar.

    Lastiğin dış çapını fazla küçültmüşsünüz bir de. %-3.64 olmuş.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 26 Aralık 2012; 23:00:00 >




  • Jantın teknik resmi. Jant ile alakalı çok detaylı bilgiler verdiğim kaynakta da mevcut.

    http://www.therangerstation.com/tech_library/wheel_fitment.html

  • Negatif ofsetli çamurluğa sürtmeyen jant en mantıklısı. Hem iz genişliği hem daha stabil sürüş.
  • @liontech, yazdıklarınızdan eksiklerimi tamamladım.gayet faydalı bir konu olmuş.teşekkürler.
    orjinalinde olduğu gibi 215 55 17 ölçülerinde yaz lastiği almak istiyorum.hangi markayı tavsiye edersiniz? bazı markalarda bu kombinasyonda lastik yok galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: röpteşambır

    @liontech, yazdıklarınızdan eksiklerimi tamamladım.gayet faydalı bir konu olmuş.teşekkürler.
    orjinalinde olduğu gibi 215 55 17 ölçülerinde yaz lastiği almak istiyorum.hangi markayı tavsiye edersiniz? bazı markalarda bu kombinasyonda lastik yok galiba.

    Rica ederim. Forumda marka/model tavsiyesi vermiyorum. Almak istediğiniz marka ve modelin sizin ebatınızda lastiği yoksa alternatif ebatlara yönelebilirsiniz.

    225/50/R17
    205/55/R17

    Koyu yazdığım tercih edilebilir. Diğer ebat çok az bulunur piyasada.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.