Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.452
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snnkrs

    Sayın LionTech16 hocam;
    Aracımda 185/55/15 lastik bulunmaktadır. (Aveo 1.4 Sport)
    Arkadaşımda 1 kış yaklaşık 5000 km kullanılmış 4 adet 185/60/15 Lassa kış lastiği bulunmakta ve aracını sattığı için lastikler elde kaldı.
    Uygun bir ücret karşılığında bana satmayı teklif etti.
    İki lastiği karşılaştırınca %3,2 fark çıkmakta, sınırı bir miktar aşmakta ama çok sıkıntı çıkarırmı?

    Lastik dış çapının pozitif olarak değişmesi, başta aracın göstergedeki hızı ile gerçek hız farkının değişmesine neden olur. Normal durumda 100 km/h olan gerçek hızınız, daha büyük lastiğe geçtiğinizde daha artacaktır. Kadranınız hala 100 km/h göstermesine rağmen siz gerçekte %3.08 daha hızlı gideceksiniz.

    Bunun dışında öngörülemeyen birtakım şeylere sebep olabilir. Önerilmemesinin asıl sebebi, küçülen lastiğin yakıt tüketimini arttırması, büyüyen lastiğin de aracın gerçek hızını artırmasıdır.

    Eğer piyasa fiyatı ile arasında fazla fark yoksa, orjinal ebatınızda lastik almanızı tavsiye ederim. 185/55/R15 için lastik fiyatları makul değerlerde.

    Bunun dışında eğer 185/60/R16 ebatını kullanacaksanız, radarlarda dikkat etmenizi tavsiye ederim. Özellikle Cruise Control olan araçlarda hızınızı maksimum değere sabitlerseniz, sandığınızdan daha hızlı gittiğiniz için radara girme riskiniz artar.

    Başka bir etkisi de şu olabilir. Lastiğinizin çapı arttığı için yüklü durumda çamurluğa sürtme durumu meydana gelebilir. Bunun dışında yerden yükseklik de 9 mm artacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu


    Hocam yeni lastik ve jant takımıyla izlenimleriniz nelerdir? Problem hala devam ediyor mu, direksiyonda iyileşme meydana geldi mi?
  • Hızlı cevap için teşekkürler LionTech16.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snnkrs

    Hızlı cevap için teşekkürler LionTech16.

    Rica ederim.
  • sac jantlara takılan cırt cırtlar balansı bozar mı? ben takmıyorum ama bi keresinde kapak fırladı gitti. tekrar cırt cırt takmak istiyorum ama tereddütteyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    sac jantlara takılan cırt cırtlar balansı bozar mı? ben takmıyorum ama bi keresinde kapak fırladı gitti. tekrar cırt cırt takmak istiyorum ama tereddütteyim.

    Bozmaz. Takabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    sac jantlara takılan cırt cırtlar balansı bozar mı? ben takmıyorum ama bi keresinde kapak fırladı gitti. tekrar cırt cırt takmak istiyorum ama tereddütteyim.

    Bozmaz. Takabilirsiniz.

    teşekkürler. balans ayarında çok hassas davranıp küçüçük metal parçasını çaktıklarından belki buda etki edebilir diye düşünmüştüm. çoğu kişi de etki eder diyor birde size sorayım dedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    teşekkürler. balans ayarında çok hassas davranıp küçüçük metal parçasını çaktıklarından belki buda etki edebilir diye düşünmüştüm. çoğu kişi de etki eder diyor birde size sorayım dedim.

    O küçük metal parçalarının herbirinin belli kütleleri var. Cırt cırtın kütlesi ihmal edilebilir.
  • Sayın LionTech16
    Benim aracımın üzerinde 195 55 16 lastik var. Bu ebattaki lastikler çok pahalı, lastikçi 205 55 16 önerdi. Bu ebadı taksam sorun yaşarmıyım yada ne gibi dezavantajı olur. Yoksa fiyat pahalılığına razı olup 195 55 16 mı takmamı tavsiye edersiniz.
    Teşekkürler
  • Fiesta Fun aracımın orjinal lastik ölçüsü 185 55 14, biraz konfor için 185 60 14 ile değiştirmeyi düşünüyorum. Diğer seçenek 175 60 14. Siz hangisini önerirsiniz? teşekkürler...
  • Hocam bir cevap da ben alırsam çok sevinirim. Alfa 159 aracımda şu an 225 * 50 * 17 lastik var, aracın biraz yerden yükselmesini sağlayabilmek adına 50 olan yanak genişliğini 60-65 yapsam sıkıntı olur mu? Ya da farklı bir öneriniz olur mu?
  • @LionTech16

    Orijinal ebattan daha büyük örneğin çevresi %1 daha fazla olan lastik taktığımızda kadrandaki sapma artar mı azalır mı? Bence artar, fakat siz ne diyorsunuz?

    Mesela orijinal ebatla kadranda 100 km/h görülürken aracın gerçek hızı 96 km/h olsun diyelim.
    %1 daha büyük lastik takınca bu sefer gerçekte 96 km/h hıza ulaşmak için kadranda 101 km/h okunması gerekir diye düşünüyorum. Yani bu da sapmanın artması anlamına geliyor. Doğru mu?
  • Merhaba arkadaşlar 225*50*17 yerine 225*55*17 takmayı düşündüğümde lastik değiştirme modülü programlarında;
    Çaptaki Farkı = 3.35 %
    Asıl Çap Farkı= 22 mm

    gibi değerler çıkıyor. Sıkıntı olur mu gerçekten, bu şekilde bir deneme yapan var mı arkadaşlar? 225*55*17 için iyi bir fiyat aldım. Almadan önce bilgi ihtiyacım var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alptaskin

    Sayın LionTech16
    Benim aracımın üzerinde 195 55 16 lastik var. Bu ebattaki lastikler çok pahalı, lastikçi 205 55 16 önerdi. Bu ebadı taksam sorun yaşarmıyım yada ne gibi dezavantajı olur. Yoksa fiyat pahalılığına razı olup 195 55 16 mı takmamı tavsiye edersiniz.
    Teşekkürler



    195/55/R16 ebatınızdaki lastiğinizi 205/55/R16 ebatı ile değiştirebilirsiniz. Eğer kış lastiği alacaksanız lastik taban genişliğini büyütmenizi tavsiye etmiyorum yalnız. Konuda da yazdığım gibi kış şartlarında dar tabanlı lastikler yere daha iyi tutunmaktadır. Değişik kombinasyonları ise verdiğim modülden kontrol edebilirsiniz. Ebat değişiminde limit, lastik dış çapında %2.5 tur. Bu limit dahilinde çeşitli kombinasyonlar yapabilirsiniz. Bu limit içerisinde daha uygun fiyatlı ebat seçebilirsiniz.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezmen

    Fiesta Fun aracımın orjinal lastik ölçüsü 185 55 14, biraz konfor için 185 60 14 ile değiştirmeyi düşünüyorum. Diğer seçenek 175 60 14. Siz hangisini önerirsiniz? teşekkürler...



    Konforu arttırabilmeniz için öncelikle yanak yüksekliğini arttırmanız gerekmektedir. Bunun için de tek şart jantın çapını değiştirmektir. Çünkü 185/55/R14 ebatından 185/60/R14 ebatına geçerseniz yanak yüksekliğiniz sadece 9.5 mm artacaktır. Fakat ondan daha önemli olan bu değişimin limitlerin dışında kalmasıdır. Lastik ebat değişiminde önemli olan lastiğin dış çapının olabildiğince sabit kalmasıdır. Fakat sizin bu ebat değişiminizde lastik dış çapı limitlerin dışında bir artış gösterecektir. Başta gerçek hızınız değişecektir. Göstergeye göre 100 km/h ile giderken aslında 103 km/h ile gidiyor olacaksınız. Bunun dışında tam yüklü durumda lastiğiniz çamurluğa da sürtebilir.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    Linkten de kontrol ederseniz bunu görebilirsiniz. Size tavsiyem konforu arttırmak istiyorsanız, öncelikle daha yumuşak hamurlu bir lastik tercih edin. Michelin gibi. Eğer alacağınız lastik kış lastiği ise buna da gerek yok. Çünkü kış lastikleri yaz lastiklerine göre daha yumuşak hamurludurlar.

    Diğer seçeneğinizde ise yanak yüksekliği sadece 3.5 mm artmaktadır. Bu nedenle ebatın konfora bir katkısı olmayacaktır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: harunresitz

    Hocam bir cevap da ben alırsam çok sevinirim. Alfa 159 aracımda şu an 225 * 50 * 17 lastik var, aracın biraz yerden yükselmesini sağlayabilmek adına 50 olan yanak genişliğini 60-65 yapsam sıkıntı olur mu? Ya da farklı bir öneriniz olur mu?



    Aracınızın yerden yükselmesini istiyorsanız bunu lastik ebatı değişimi ile yapmak yanlıştır. Çünkü lastik ebatını değiştirdiğinizde lastiğin dış çapı artacak ve aracınızın gerçek hızı artacaktır.

    Örneğin 225/50/R17 ebatından 225/60/R17 ebatına geçtiğinizde lastik ebat değişimi %6.85 olacak ve %2.5 olan limitin bir hayli üstünde olacaktır. Bu durumda siz göstergeye göre 100 km/h ile giderken aslında 106,9 km/h ile gidiyor olacaksınız. Bunun dışında lastiğin çapı çok fazla arttığı için araç tam yüklü durumda kasislerden geçerken özellikle, çamurluğa sürtebilir.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    Kısacası ; aracın yerden yüksekliğini lastik ile arttırmanız hem mantıksız hem de yanlıştır. Yay değişimi ile ya da coilover ile bu yüksekliği değiştirebilirsiniz. Doğru olan da budur.

    Üstte verdiğim linkten de durumu görebilirsiniz. Ebat değişiminde bu limit içerisinde değişim yapmak şarttır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: MuSoniC

    @LionTech16

    Orijinal ebattan daha büyük örneğin çevresi %1 daha fazla olan lastik taktığımızda kadrandaki sapma artar mı azalır mı? Bence artar, fakat siz ne diyorsunuz?

    Mesela orijinal ebatla kadranda 100 km/h görülürken aracın gerçek hızı 96 km/h olsun diyelim.
    %1 daha büyük lastik takınca bu sefer gerçekte 96 km/h hıza ulaşmak için kadranda 101 km/h okunması gerekir diye düşünüyorum. Yani bu da sapmanın artması anlamına geliyor. Doğru mu?



    Lastiğin dış çapının arttırılması aracın gerçek hızını arttırır. Yani siz göstergeye göre 100 km/h ile gidiyorsanız, normal durumda 96 kmh olan gerçek hızınız 97 kmh olur fakat göstergedeki hız değişmez. Bu durumda sapma azalır. Fakat sapmanın artacağı durumlar da olabilir. Örneğin normalde kadranda %1 hata payı varsa (gösterge hızı daha yüksek) ve lastiğinizi +%2.5 değişime tabi tutarsanız sapma +%1.5 olacaktır, yani artacaktır. Artması ya da azalması duruma göre değişebilir, hesaplamak gerekir.


    Normal durumdaki kadran sapmasına ve lastik dış çapındaki değişime bağlı olarak, gerçek hızınız gösterge hızını geçebilir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: harunresitz

    Merhaba arkadaşlar 225*50*17 yerine 225*55*17 takmayı düşündüğümde lastik değiştirme modülü programlarında;
    Çaptaki Farkı = 3.35 %
    Asıl Çap Farkı= 22 mm

    gibi değerler çıkıyor. Sıkıntı olur mu gerçekten, bu şekilde bir deneme yapan var mı arkadaşlar? 225*55*17 için iyi bir fiyat aldım. Almadan önce bilgi ihtiyacım var.



    Ben tavsiye etmiyorum. Alternatif olarak 215/55/R17 ebatını düşünebilirsiniz. Daha uygun fiyatlı olması gerekiyor orjinal ebatınıza göre.




  • @LionTech16

    merhaba, aşağıda sizin verdiğiniz tabloda jantın kalınlığına göre takılabilen minimum ve maksimum lastik genişlikleri yazıyor.
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Fakat burada....(alt sayfalarda tablolar var)....
    http://www.tiresafety.com/images/Tire%20Replacement%20Manual.pdf
    (lastikler hakkında baya faydalı bilgiler mevcut)

    .... bu durum sadece jantın kalınlığına göre değil aynı zamanda jant çapı ve yanak oranına göre de değişiyor.

    örneğin sizin verdiğiniz tabloda 6.5" için 225 taban uygun değilken, burada 225/50/R16 için 6.0"-8.0" uygun denmiş fakat aynı taban 225/45/R17 için 7.0"-8.5" uygun denmiş.

    Siz ne diyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 18 Aralık 2012; 2:40:48 >




  • 185/55/R16 ebadından kurtulup 205/55/R16 ebadına geçtiğimden beri hiçbir sıkıntı yaşamadım. Bugün 5 kişi (400kg) yolculuk da yaptım, ne bir sürtme ne de başka bir sıkıntı olmadı.

    Ebat değişiminden korkmamak gerek bunu öğrenmiş oldum. Özellikle zor bulunan garip ölçülü lastiğe sahip araç sahipleri gönül rahatlığı ile ebat değiştirebilirler. 1-2 ölçü büyütme sorun olmuyor yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    @LionTech16

    merhaba, aşağıda sizin verdiğiniz tabloda jantın kalınlığına göre takılabilen minimum ve maksimum lastik genişlikleri yazıyor.
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Fakat burada....(alt sayfalarda tablolar var)....
    http://www.tiresafety.com/images/Tire%20Replacement%20Manual.pdf
    (lastikler hakkında baya faydalı bilgiler mevcut)

    .... bu durum sadece jantın kalınlığına göre değil aynı zamanda jant çapı ve yanak oranına göre de değişiyor.

    örneğin sizin verdiğiniz tabloda 6.5" için 225 taban uygun değilken, burada 225/50/R16 için 6.0"-8.0" uygun denmiş fakat aynı taban 225/45/R17 için 7.0"-8.5" uygun denmiş.

    Siz ne diyorsunuz?


    Merhaba, sorunuzu gormedim, geciken cevap icin kusura bakmayin.

    Benim verdigim tablo referans tablosudur. Sizin verdiginiz kaynagi ayrica inceledikten sonra detayli bir cevap yazarim. Belki de bir yanlislik vardir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    @LionTech16

    merhaba, aşağıda sizin verdiğiniz tabloda jantın kalınlığına göre takılabilen minimum ve maksimum lastik genişlikleri yazıyor.
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Fakat burada....(alt sayfalarda tablolar var)....
    http://www.tiresafety.com/images/Tire%20Replacement%20Manual.pdf
    (lastikler hakkında baya faydalı bilgiler mevcut)

    .... bu durum sadece jantın kalınlığına göre değil aynı zamanda jant çapı ve yanak oranına göre de değişiyor.

    örneğin sizin verdiğiniz tabloda 6.5" için 225 taban uygun değilken, burada 225/50/R16 için 6.0"-8.0" uygun denmiş fakat aynı taban 225/45/R17 için 7.0"-8.5" uygun denmiş.

    Siz ne diyorsunuz?


    Şimdi tekrar baktım. Jantın genişliği ile lastiğin genişliği arasındaki ilişki benim verdiğim tabloda daha sınırlı şekilde verilmiş. Bu açıdan bakıldığında, genel olarak doğru olsa da skala daha dar olduğu için ; aşağıda verdiğim geniş tablo daha uygundur.

    Bu tablo daha iyi bir referanstır. Her bir lastik ebatı için ayrı jant genişliği aralığı verilmesi kafamızdaki soru işaretini kaldırmaya yardımcı olacaktır.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Kaynak :http://www.yokohamatire.com/tires_101/customizing/rim_wheel_width/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 23 Aralık 2012; 21:38:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    205/55/R16 Jant ve Pirelli Sottozero lastik uygun mudur ?

    Ozellikle lastik nasil ?

    Benim aracımda aynı lastik ve ebattan bulunmakta . Uzun yıllardır kullnıyorum gayet memnunum .Aşırı buz ve karda kullanamadım böyle bir durum olmadı ancak kuru ve ıslak zemin performansı çok iyi , ayrıca çok da sessiz yazlık lastikten çok farkı yok gibi .Yüksek sürate uygun kuru veya ıslak zemin 150-160 km de bile hiç fark olmuyor üstünü pek zorlamadım.

    Yakıt tüketimi artışı çok cüzzi olmakta ancak tekrar belirteyim aşırı cam gibi buzlu yolda deneme yapmadım o tür performansını bilmiyorum.

    Bu lastiği alıken kuru veya ıslak çamurlu zeminlerin normal şehir içi koşullarda daha fazla oranda maruz kaldığımı düşünerek böyle bir seçim yapmıştım ,kar yağışı ve buzlu zemin için yılda 2-3 haftadan fazla olmaz diye öngörü yapıyorum. (koşullar her bölgede değişir ama büyük şehirlerimiz hep benzer koşullarda)

    4-5 senedir yenisini almak kaydıyla kullanıyorum bir problem yaşamadım.




  • Geniş yanaklı lastik (Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, )
    Lastiğin taban genişliği fren mesafesini arttırmaz ve kısaltmaz. Fizik derslerinde görmüş olmalısınız. Lastiğin genişliği ile fren mesafesinin bağlantısı yok.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.