Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok açıklayıcı ve faydalı bir başlık olmuş. Bilmediğim çok konu hakkında bilgi sahibi oldum.
  • iyi akşamlar bende golf v var bunun üzerinde 205/55/R16 lastik var ben buna 195/65/R15 lastik takabilirmiyim fiyatlar aradında 300 tl oynuyor en az 4 lastikte hemde daha dar olucak 195 tabanı karda daha iyi diyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.arabaci

    iyi akşamlar bende golf v var bunun üzerinde 205/55/R16 lastik var ben buna 195/65/R15 lastik takabilirmiyim fiyatlar aradında 300 tl oynuyor en az 4 lastikte hemde daha dar olucak 195 tabanı karda daha iyi diyorsunuz

    Bu iki ebat birbirine tam denk ebatlar. Kış lastiği olarak daha dar tabanlı olmasından dolayı 195/65/R15 ebatını öneririm. Hem daha ucuz olacaktır. Ekstradan 15'' jant alacakmısınız? Eğer alacaksanız daha maliyetli olur çünkü.
  • bu tubeless lastikler nasıl janta yapışıp o kadar zor şartlarda esnemeden hava kaçırmadan durabiliyor anlayamıyorum. kilit yok, yapıştırıcı yok lastiği janta geçirip hava basıyorlar. nasıl bir yapısı varda bu lastik hiç hava kaçırmıyor.

    birde hep merak etmişimdir, hızla giderken aniden frene bastığımızda lastik nasıl janttan kaymıyor? sanki jantla bir bütünmüş gibi durabiliyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    bu tubeless lastikler nasıl janta yapışıp o kadar zor şartlarda esnemeden hava kaçırmadan durabiliyor anlayamıyorum. kilit yok, yapıştırıcı yok lastiği janta geçirip hava basıyorlar. nasıl bir yapısı varda bu lastik hiç hava kaçırmıyor.

    birde hep merak etmişimdir, hızla giderken aniden frene bastığımızda lastik nasıl janttan kaymıyor? sanki jantla bir bütünmüş gibi durabiliyor?

    Ufak bir test yapalım ve mantık yürütelim.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    Resimdeki gibi bir silgiyi masanın üzerine koyalım ve masa düzleminde elimizle sağa ve ya sola çekelim. Çok kolay şekilde ilerletebiliriz. Daha sonra, diğer elimizde silginin üzerine bastıralım (masa yüzeyine dik şekilde) Bu sefer silgiyi sağa ve sola hareket ettirmekte zorlanırız. Daha fazla bastırdığımızda ise artık daha fazla zorlanırız. Silgiyi hareket ettirebilmek için daha fazla kuvvet gerekir. Buraya kadar zaten biliyorduk.

    Bunun sebebi ise yine hepimizin bildiği F=k.N bağıntısıdır. Yüzeye dik olan kuvvet ne kadar fazla olursa, sürtünme kuvveti de o derece fazla olur.

    Şimdi gelelim lastiğimize, lastiğin janta temas halinde olan yüzeyinde, iç tarafta lastiğin basıncı lastiği janta doğru ittirir. Ortalama 30 PSI basınç altında olan lastik ise bu basıncın etkisi ile janta neredeyse yapışır ve hareket edemez. Basıncın çok büyük olması, aradaki sürtünmeyi artırır. 30 PSI basınç ise çok yüksek bir basınçtır. Atmosfer basıncının yaklaşık iki katı bir basınçtır.

    Şöyle ufak da bir hesap yapalım. Lastiğin jant ile temas ettiği alandan 1,5 cm2 lik bir kesit alalım. İç basıncın 30 PSI olduğunu kabul edelim ve havanın janta uyguladığı dik kuvveti hesaplayalım.

    30 PSI = 34473 Pascal = N/m2

    F=P.A bağıntısından 1,5 cm2 lik kesite etkiyen kuvvet 5,17 N olur. Bu da yaklaşık 0,53 kg lık bir kuvvet demektir. Bu küçücük alana etkiyen bu kuvveti ise 16'' janta uyguladığımızda yaklaşık 660 N'luk bir kuvvet meydana gelir. Bu da bir lastik için oldukça büyük bir kuvvet demektir. Bu kuvvet, lastiğin iç basıncının lastik ile jantın birbirine temas ettiği noktaya uyguladığı dik kuvvettir. Bu hesabın bir ileri kademesinde ise lastik ile jant arasındaki sürtünme katsayısı da dahil edilerek, lastik ile jant arasındaki bölgeye uygulanmasu gereken moment bulunabilir. Fakat bu ileri bir safhadır.

    Bunun dışında lastik ile jant arasındaki bu bölgede kayma olabilmesi için, sürtünme katsayısı bakımından en zayıf halkanın bu bölge olması şarttır. Çünkü örneğin, ABS'siz bir araçta frene köküne kadar bastınız ve ön lastikleri kilitlediniz. Bu durumda sorduğunuz soru şu : ''Neden lastik jant dışında kaymıyor da lastik ve jant bir bütün halinde yolda kızaklıyor?''

    Bunun sebebi şudur. Zeminden başlayarak fren balatasına kadar olan ''sürtünme ile bağlı'' tüm elemanlar arasında en zayıf halka lastik ile zemin arasıdır. En zayıf halka o bölge olduğu için de 'kayma' o bölgede yaşanmaktadır. Peki şurada da şu soruyu soralım : ''Lastik ile zemin arasındaki ve balata ve disk arasındaki sürtünmeyi yeteri kadar arttırma imkanımız olsaydı bu sefer jant lastik içerisinde kayar mıydı?'' . Bu sorunun cevabı ise evettir. Çünkü frene bastığımızda balata ile disk maksimum düzeyde statik tutunma sağlayacak, lastik ile zemin arasında da maksimum düzeyde statik tutunma sağlanacaktır. Yani, lastik siz frene bassanız dahi, statik durumda kalmak isteyecek, lastik yine zemin üzerinde yuvarlanmaya devam etmek isteyecek ve bunun sonucunda da jant, lastik içerisinde fırıldak gibi dönecektir. Çünkü artık zayıf halka lastik ile jant arasındaki yüzey olmuştur.

    Gece gece biraz beyin fırtınası gibi oldu ama ''Lastik iç basıncı, jantın lastiğin içerinde kaymasını engelliyor.'' şeklinde kısa bir cevap vermek istemedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    bu tubeless lastikler nasıl janta yapışıp o kadar zor şartlarda esnemeden hava kaçırmadan durabiliyor anlayamıyorum. kilit yok, yapıştırıcı yok lastiği janta geçirip hava basıyorlar. nasıl bir yapısı varda bu lastik hiç hava kaçırmıyor.

    birde hep merak etmişimdir, hızla giderken aniden frene bastığımızda lastik nasıl janttan kaymıyor? sanki jantla bir bütünmüş gibi durabiliyor?

    Ufak bir test yapalım ve mantık yürütelim.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    Resimdeki gibi bir silgiyi masanın üzerine koyalım ve masa düzleminde elimizle sağa ve ya sola çekelim. Çok kolay şekilde ilerletebiliriz. Daha sonra, diğer elimizde silginin üzerine bastıralım (masa yüzeyine dik şekilde) Bu sefer silgiyi sağa ve sola hareket ettirmekte zorlanırız. Daha fazla bastırdığımızda ise artık daha fazla zorlanırız. Silgiyi hareket ettirebilmek için daha fazla kuvvet gerekir. Buraya kadar zaten biliyorduk.

    Bunun sebebi ise yine hepimizin bildiği F=k.N bağıntısıdır. Yüzeye dik olan kuvvet ne kadar fazla olursa, sürtünme kuvveti de o derece fazla olur.

    Şimdi gelelim lastiğimize, lastiğin janta temas halinde olan yüzeyinde, iç tarafta lastiğin basıncı lastiği janta doğru ittirir. Ortalama 30 PSI basınç altında olan lastik ise bu basıncın etkisi ile janta neredeyse yapışır ve hareket edemez. Basıncın çok büyük olması, aradaki sürtünmeyi artırır. 30 PSI basınç ise çok yüksek bir basınçtır. Atmosfer basıncının yaklaşık iki katı bir basınçtır.

    Şöyle ufak da bir hesap yapalım. Lastiğin jant ile temas ettiği alandan 1,5 cm2 lik bir kesit alalım. İç basıncın 30 PSI olduğunu kabul edelim ve havanın janta uyguladığı dik kuvveti hesaplayalım.

    30 PSI = 34473 Pascal = N/m2

    F=P.A bağıntısından 1,5 cm2 lik kesite etkiyen kuvvet 5,17 N olur. Bu da yaklaşık 0,53 kg lık bir kuvvet demektir. Bu küçücük alana etkiyen bu kuvveti ise 16'' janta uyguladığımızda yaklaşık 660 N'luk bir kuvvet meydana gelir. Bu da bir lastik için oldukça büyük bir kuvvet demektir. Bu kuvvet, lastiğin iç basıncının lastik ile jantın birbirine temas ettiği noktaya uyguladığı dik kuvvettir. Bu hesabın bir ileri kademesinde ise lastik ile jant arasındaki sürtünme katsayısı da dahil edilerek, lastik ile jant arasındaki bölgeye uygulanmasu gereken moment bulunabilir. Fakat bu ileri bir safhadır.

    Bunun dışında lastik ile jant arasındaki bu bölgede kayma olabilmesi için, sürtünme katsayısı bakımından en zayıf halkanın bu bölge olması şarttır. Çünkü örneğin, ABS'siz bir araçta frene köküne kadar bastınız ve ön lastikleri kilitlediniz. Bu durumda sorduğunuz soru şu : ''Neden lastik jant dışında kaymıyor da lastik ve jant bir bütün halinde yolda kızaklıyor?''

    Bunun sebebi şudur. Zeminden başlayarak fren balatasına kadar olan ''sürtünme ile bağlı'' tüm elemanlar arasında en zayıf halka lastik ile zemin arasıdır. En zayıf halka o bölge olduğu için de 'kayma' o bölgede yaşanmaktadır. Peki şurada da şu soruyu soralım : ''Lastik ile zemin arasındaki ve balata ve disk arasındaki sürtünmeyi yeteri kadar arttırma imkanımız olsaydı bu sefer jant lastik içerisinde kayar mıydı?'' . Bu sorunun cevabı ise evettir. Çünkü frene bastığımızda balata ile disk maksimum düzeyde statik tutunma sağlayacak, lastik ile zemin arasında da maksimum düzeyde statik tutunma sağlanacaktır. Yani, lastik siz frene bassanız dahi, statik durumda kalmak isteyecek, lastik yine zemin üzerinde yuvarlanmaya devam etmek isteyecek ve bunun sonucunda da jant, lastik içerisinde fırıldak gibi dönecektir. Çünkü artık zayıf halka lastik ile jant arasındaki yüzey olmuştur.

    Gece gece biraz beyin fırtınası gibi oldu ama ''Lastik iç basıncı, jantın lastiğin içerinde kaymasını engelliyor.'' şeklinde kısa bir cevap vermek istemedim.



    harika bir cevap olmuş, çok teşekkür ederim.




  • @LionTech16
    Size bir sorum olacak.Bu yaptığınız hesaplamalara göre lastiğin taban genişliği mesela 195 den 235 e yükseltildiğinde
    100 km/h hız ile fren yapıldığında duruş mesafeleri arasındaki far çok mu oluyor.Yoksa önemsenmeyecek kadar bir azalma mı oluyor.
    Sadece merak ettim.Yanlış anlamayın ben doğruyu bilmiyorum sadece öğrenmek için sordum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chaquall

    @LionTech16
    Size bir sorum olacak.Bu yaptığınız hesaplamalara göre lastiğin taban genişliği mesela 195 den 235 e yükseltildiğinde
    100 km/h hız ile fren yapıldığında duruş mesafeleri arasındaki far çok mu oluyor.Yoksa önemsenmeyecek kadar bir azalma mı oluyor.
    Sadece merak ettim.Yanlış anlamayın ben doğruyu bilmiyorum sadece öğrenmek için sordum.

    Aslında sorduğunuz sorunun cevabı konunun içinde var. Bazen spesifik örnekler vermeyi unutuyorum fakat böyle sorular geldiğince ancak cevaplayabiliyorum.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Bu yapılan testte, en soldaki lastik 235/35/R19 ebatında ve fren mesafesi 38,4 m iken ; en sağdaki 195/65/R15 ebatındaki lastikte ise fren mesafesi 39,62 m olmuştur. (Tabloda feet ölçüsünde verilmiş. Metreye çevirdim, ayırca frenleme 100 - 0 kmh sonuçlarıdır.)

    Yani bu iki ebat arasında 100-0 frenlemesi için ; geniş ebat lehine 1,22 metrelik bir avantaj sağlanmış. Yüksek hızda yapılan frenlemelerde bu fark doğal olarak açılacaktır. Her ne kadar bu mesafe az olsa da fren mesafesinin azaldığını göstermektedir.

    Bu arada tabloda 205/55/R16 ebatında fren mesafesi artmış fakat genel olarak lastik genişliği arttıkça fren mesafesi kısalmış 235 mm ve 225 mm genişlikte ise minimum fren mesafesi sağlanmış testte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: canmert2005

    paylaşım için teşekkürler.
    benim sorum biraz ferdi
    aracımın lastik ölçüleri 205-55-16.
    jant değişmeden lastik genişletmek istiyorum.jantım 6.5'' olduğu için225-50-16 ebadı desteklemiyor.
    bende 215-55-16 yapmayı düşündüm.bu ebada çıkmanın dezavantajları nelerdir,birde aracım yerden kaç cm yükselir. tşkler
    yada 6.5 '' janta 225-50-16 ebadında lastik taksak ne gibi mahsuru olur.
    iyi günler


    205/55R16 olan lastiğinizi 215/55/R16 yaptığınızda ;

    631,9 mm olan lastik dış çapınız 642,9 mm olur. 11 mm artar. Bu da pozitif %1,71'lik bir etki yaratır.

    Lastik genişliğini sadece bir ölçü büyütmenin pek bir faydası olmaz. Çünkü lastik genişliğiniz 10 mm artacak sadece. Teorik olarak yol tutuşunuz artar, fren performansı iyileşir fakat bu değişimler çok küçük değişimler olduğu için pratikte pek bir fark olmaz. Bu ebattaki lastik değişimlerinde eski lastik ile yeni lastik arasındaki fark belirleyici olur. Marka ve model olarak daha iyi bir lastikle değiştirdiğinizde fark biraz daha belirgin olur.

    Aracın yerden yüksekliği sadece 5,5 mm artar.

    6.5'' jant genişliği maksimum 215 mm lastik genişliğine uyumludur. 215 mm'den daha geniş lastik takamazsınız.

    bende 205 lastiğe 17 ınc jant takıcam ama jantın lastikten dışarı taşmaması için,jant genişliğinin en fazla kaç olması gerekir. 7.5 çok gelir mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersah00

    bende 205 lastiğe 17 ınc jant takıcam ama jantın lastikten dışarı taşmaması için,jant genişliğinin en fazla kaç olması gerekir. 7.5 çok gelir mi ?

    7.5'' biraz büyük gelir. 6.5'' ve ya 7.0'' kullanabilirsiniz.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
  • Öncelikle bu konuya hem soru hem de cevaplarıyla katkı sağlayan herkese çok teşekkürler, müthiş bir konu olmuş.
    Benim soruma gelince
    Yeni aldığım 2009 Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCI Aut. aracımda 215/50 R17 lastik var. Kış lastiği bakarken 17" lerin yüksek fiyatları ile karşılaştım. Kumho almayı planlıyorum eski aracımda Kumhodan acayip memnun kalmıştım. 17" lastiklerin bu fahiş fiyatlarına karşı şöyle bir fikrim var değerlendirip cevaplayabilirseniz çok sevinirim.

    4 adet 215/50 R17 Kumho lastik en iyi ihtimalle 280 x 4 = 1120TL YERİNE

    4 adet 205/55 R16 Kumho lastik + 4 adet standart uygun fiyatlı jant alsam (190 x 4) + (400) = 1160TL

    Böyle yaparak ne kazanacağımı umduğuma gelirsek; bence

    1 - 17" yerine 16" e geçtiğim için yakıt sarfiyatı azalacaktır. Malum kışın zaten %10 artıyor. %5 azalırsa ne ala.
    2- Lastiğin yere teması daha dar olduğundan ıslak zeminde daha iyi tutunacaktır.
    3 - Lastiğin yanağı büyüyecek ve jantın yerden yüksekliği artacaktır. Bunun avantaj/dezavantajları hakkında bir bilgim yok.
    4 - Aynı masrafı yaparak 3 adet ekstra jant sahibi olacağım.

    Ayrıyetten bir sorum daha olacak. Daha öne hiç jant değişikliği yapmadığımdan her mevsim geçişlerinde jant değişikliği yapmanın maddi ve manevi külfeti hakkında hiç bilgim yok. Ve firmalar jantlı lastiklere de otel hizmeti veriyorlar mı?
    Çok teşekkürler, saygılar, iyi geceler...




  • Sayın LionTech16; hazırlamış olduğunuz konu mükemmel,derli toplu. Teşekkür ederim. Kaç saattir okuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 15 Şubat 2013; 21:31:16 >
  • LionTech üstadım, 4x4 araçta 2 lastik yenilendiğinde yeni lastiklerin önemi, yoksa arkayamı takılması uygun olur? Saygılarımla.
  • Merhaba. Paylaşımlarınız için teşekkürler. Aşağıdaki konu için yeni başlık açmıştım ama cevap verilmediği için bir de size sorayım istedim. Yanıtlayabilirseniz sevinirim.

    BMW 320i coupe (e92) aracımın standart lastik ölçüleri 225*45*17. Ben orjinal 18 inç stil 189 jantlarla 245*40*18 kullanıyorum hem önde hem arkada.

    Yapmak istediğim şey,

    önde ve arkada 225*45*18 veya
    önde 225*45*18, arkada 255*40*18

    ebat kullanarak konforu ve dengeyi arttırmak. Kısacası 18 inç janta 45 profil pek uygun olmasa da, 40 profilden kurtulmak istiyorum, en azından önde. Jantlarım ön 18*8, arka 18*8,5 .

    Sizce ciddi bir sıkıntı yaşar mıyım?
  • Yol direncinin güce etkisini fiziki olarak anlayabilmenin en iyi yolu yarım şişik bisiklet lastiği ile giderken pedala uygulanan güç ile tam şişik bisiklet lastiği ile giderken pedala uygulanan güç arasındaki farkıdır.
    Her ikisi arasında pedala uygulanan güç farkı en az %100 dür. Tam şişik 26 jant lastikli bisiklet ile 3 tur pedal çevirip hızlandığınızda elde ettiğiniz atalet sizi hiç pedal çevirmeden dümdüz yolda 100 mt. götürebilirken, aynı şartlarda yarı şişik lastikle 25-30mt zor gidersiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bir konuda fikire ihtiyacım var. Benim aracın orjinal lastik ebadı 165-70-13 ve orjinal jant genişliği 4.5J değerinde. Ben bu şekilde pek sevmiyorum çünkü lastik önden bakınca dar görünüyor ve yandan bakınca çamurluğa göre küçücük kalıyor, hem yol tutuşu iyi değil zaten araba hafif, virajlarda savruluyor.

    Şimdi 175-70-13 lastik kullanacağım, lastik dönüşüm programına göre %3'lük bir fark oluşturuyor ki gözardı edilebilir diye düşünüyorum. Sorun şu ki bu ebattaki lastiği kendi jantına takarsam jant genişliği zaten az (4.5J) olduğu için lastik yanağı ezik kalacak. Bu yüzden 5.5J genişlikte jant almayı düşünüyorum.

    Yani lastikte 165 genişlikten 175'e, jantta 4.5J genişliğinden 5.5J'ye geçiş yapacağım. Yakıt tüketimi ve performasımı hissedilir derecede etkiler mi? Ya da bunun alternatifi nedir?
  • Bu konu başlığı altında uzun bir süredir cevap vermediğim soruları akşam vakit bulduğumda cevaplayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elessar13

    1 - 17" yerine 16" e geçtiğim için yakıt sarfiyatı azalacaktır. Malum kışın zaten %10 artıyor. %5 azalırsa ne ala. doğru
    2- Lastiğin yere teması daha dar olduğundan ıslak zeminde daha iyi tutunacaktır. doğru
    3 - Lastiğin yanağı büyüyecek ve jantın yerden yüksekliği artacaktır. Bunun avantaj/dezavantajları hakkında bir bilgim yok.
    Lastiğin yanak yüksekliğinin artması teoride konforun artması anlamına gelmektedir fakay yeni lastiğin yapısı ile de direkt alakalı bir durum olduğu için pratikte konfor için artabilir demek daha doğru olur.
    4 - Aynı masrafı yaparak 3 adet ekstra jant sahibi olacağım.

    Ayrıyetten bir sorum daha olacak. Daha öne hiç jant değişikliği yapmadığımdan her mevsim geçişlerinde jant değişikliği yapmanın maddi ve manevi külfeti hakkında hiç bilgim yok. Ve firmalar jantlı lastiklere de otel hizmeti veriyorlar mı?
    Bu hizmeti veren firmalar var, araştırıp teyit almak gerekir. Her ne kadar yılda iki defa yapılacak olsa da, lastiği janttan ayırmak yerine jant+lastiği komple değiştirmek daha kolaydır.
    Çok teşekkürler, saygılar, iyi geceler...


    Cevap kalın harflerle alıntının içerisindedir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna

    LionTech üstadım, 4x4 araçta 2 lastik yenilendiğinde yeni lastiklerin önemi, yoksa arkayamı takılması uygun olur? Saygılarımla.


    Öne takılması daha doğrudur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: notocord

    Arkadaşlar bir konuda fikire ihtiyacım var. Benim aracın orjinal lastik ebadı 165-70-13 ve orjinal jant genişliği 4.5J değerinde. Ben bu şekilde pek sevmiyorum çünkü lastik önden bakınca dar görünüyor ve yandan bakınca çamurluğa göre küçücük kalıyor, hem yol tutuşu iyi değil zaten araba hafif, virajlarda savruluyor.

    Şimdi 175-70-13 lastik kullanacağım, lastik dönüşüm programına göre %3'lük bir fark oluşturuyor ki gözardı edilebilir diye düşünüyorum. Sorun şu ki bu ebattaki lastiği kendi jantına takarsam jant genişliği zaten az (4.5J) olduğu için lastik yanağı ezik kalacak. Bu yüzden 5.5J genişlikte jant almayı düşünüyorum.

    Yani lastikte 165 genişlikten 175'e, jantta 4.5J genişliğinden 5.5J'ye geçiş yapacağım. Yakıt tüketimi ve performasımı hissedilir derecede etkiler mi? Ya da bunun alternatifi nedir?


    Yakıt tüketiminde ufak bir artış olacaktır.




  • Liontech16 merhabalar,

    Sorum şöyle olacak: Accent Era aracımın lastikleri eskidiği için 4 tane lastik almayı düşünüyorum. Orjinal lastikler 185 /65r14 fakat aracın yol tutuşu çok iyi olmadığı için ben lastik ebadlarında değişikliğe giderek bu sorunu bertaraf etmeyi düşünüyorum. Aklımdaki ölçüler: 195/60/r14 yada 205/60/r14 şeklinde.Topikteki bilgiler doğrultusunda bahsi geçen ölçülerle yol tutuşun bir miktar iyileşeceği anlaşılıyor ama diğer taraftan yanak alçaldığı için konforda azalacak ve yakıt tüketimi bir miktar artacak.Peki sevgil hocam bütün bu bilgiler ışığında siz ne tavsiye edersiniz? Getiriler götürüler kayda değer oranlarmıdır yoksa göz ardı edilebilirlermi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Morenno

    Liontech16 merhabalar,

    Sorum şöyle olacak: Accent Era aracımın lastikleri eskidiği için 4 tane lastik almayı düşünüyorum. Orjinal lastikler 185 /65r14 fakat aracın yol tutuşu çok iyi olmadığı için ben lastik ebadlarında değişikliğe giderek bu sorunu bertaraf etmeyi düşünüyorum. Aklımdaki ölçüler: 195/60/r14 yada 205/60/r14 şeklinde.Topikteki bilgiler doğrultusunda bahsi geçen ölçülerle yol tutuşun bir miktar iyileşeceği anlaşılıyor ama diğer taraftan yanak alçaldığı için konforda azalacak ve yakıt tüketimi bir miktar artacak.Peki sevgil hocam bütün bu bilgiler ışığında siz ne tavsiye edersiniz? Getiriler götürüler kayda değer oranlarmıdır yoksa göz ardı edilebilirlermi?

    Ebatsal açıdan ;

    Konfor değişmez, yol tutuş artar, yakıt tüketimi artar.

    Bütün bunlar, yeni lastiğiniz ile eski lastiğiniz arasındaki kalite farkı ile birleştirildiğinde asıl sonuç ortaya çıkar. Pratik sonuç ancak deneme yanılma yöntemi ile bulunabilir.




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.