Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efe_yakub

    lastik desenleri hakkinda bilgi verebilir misiniz

    hangi lastik deseni ne tür durumlarda işe yarıyor



    http://www.pasarot.com.tr/lastikdesen.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    michelin primacy 3 alacam 225/45/17 ebatında. iki model arasında kaldım:

    225/45/17 91W
    225/45/17 94V XL

    hangi seçenek daha sessiz ve konforlu olur?

    94V XL olan tip, genelde ticari araçlar için kullanılır. 'XL' ibaresi, lastik tabanının ve yanağının güçlendirilmiş olduğunu ifade eder. (Extra Load) Gürültü bakımından dezavantajlıdır. 91W binek araç için daha uygundur.
  • Büyük lastikler daha mı iyi oluyor?

    Genelde kaliteli araçlarda hem çap, hem jant, hem de genişlik olarak daha büyük lastikler oluyor.

    Küçük ve kalitesi daha düşük modellere ise ince ve zayıf lastikler takılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Büyük lastikler daha mı iyi oluyor?

    Genelde kaliteli araçlarda hem çap, hem jant, hem de genişlik olarak daha büyük lastikler oluyor.

    Küçük ve kalitesi daha düşük modellere ise ince ve zayıf lastikler takılıyor.

    orantiyi ters kurmussunuz,

    kaliteli ve pahali otomobiller genelde yuksek agirliga sahip oldugu ve guc/tork degerleri de yuksek oldugu icin kalin ve buyuk lastiklere ihtiyac duyarlar. daha alt sinif araclarda ise bu lastikler araclari yorar ve gerek yoktur. daha ince ve kucuk lastikler yeterli gelecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    michelin primacy 3 alacam 225/45/17 ebatında. iki model arasında kaldım:

    225/45/17 91W
    225/45/17 94V XL

    hangi seçenek daha sessiz ve konforlu olur?

    94V XL olan tip, genelde ticari araçlar için kullanılır. 'XL' ibaresi, lastik tabanının ve yanağının güçlendirilmiş olduğunu ifade eder. (Extra Load) Gürültü bakımından dezavantajlıdır. 91W binek araç için daha uygundur.

    cevap için teşekkürler. bu durumda 91w daha konforlu olur diyorsunuz. pekii biri v diğeri w bildiğim kadarıyla v daha yumuşak hamurlu, bu durumda 94v yine de dezavantajlı diyebilirmiyiz?




  • S .Liontech16,

    21 aylik mpv aracimi aldigimda orjinalindeki 205x60x16 michelin lastiklerle aracim suanda 20 bin km'ye geldi ve hic olmayan yol sesi ve zipatmalar bu kis basladi.

    Ben lastigin sertlestigini dusunuyorum ancak michelin 2 yilda bu derece sertlesirmi, cok sasirdim?

    Yumusatmanin herhangi bir caresi varmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 20 Mart 2013; 20:43:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    S .Liontech16,

    21 aylik mpv aracimi aldigimda orjinalindeki 205x60x16 michelin lastiklerle aracim suanda 20 bin km'ye geldi ve hic olmayan yol sesi ve zipatmalar bu kis basladi.

    Ben lastigin sertlestigini dusunuyorum ancak michelin 2 yilda bu derece sertlesirmi, cok sasirdim?

    Yumusatmanin herhangi bir caresi varmi?

    Lastiğinizin modelini yazmamışsınız fakat Michelin'in lastikleri genellikle yumuşak hamurludur. Hem yıl olarak eskimesinden dolayı hem de soğuk hava koşullarından dolayı sertleşmesi ise doğaldır. Ses yapması ise bu sebeptendir. Bunun dışında, lastiklerin dişlerinin de zamanla aşınması, gürültüyü arttırır.

    Yumuşatmanın ise maalesef bir yolu yoktur.

    Lastiğinizin, yaz lastiği ve ya dört mevsim olduğunu düşünerek yazdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    michelin primacy 3 alacam 225/45/17 ebatında. iki model arasında kaldım:

    225/45/17 91W
    225/45/17 94V XL

    hangi seçenek daha sessiz ve konforlu olur?

    94V XL olan tip, genelde ticari araçlar için kullanılır. 'XL' ibaresi, lastik tabanının ve yanağının güçlendirilmiş olduğunu ifade eder. (Extra Load) Gürültü bakımından dezavantajlıdır. 91W binek araç için daha uygundur.

    cevap için teşekkürler. bu durumda 91w daha konforlu olur diyorsunuz. pekii biri v diğeri w bildiğim kadarıyla v daha yumuşak hamurlu, bu durumda 94v yine de dezavantajlı diyebilirmiyiz?

    'V' hız indeksine sahip lastik daha sert hamurludur. Hem güçlendirilmiş lastik olduğu için hem de hız indeksi daha yüksek olduğu için.

    94V, sizin için her türlü dezavantajlıdır. Yük taşımadaki avantajını saymıyorum tabii.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Büyük lastikler daha mı iyi oluyor?

    Genelde kaliteli araçlarda hem çap, hem jant, hem de genişlik olarak daha büyük lastikler oluyor.

    Küçük ve kalitesi daha düşük modellere ise ince ve zayıf lastikler takılıyor.

    Lastik büyüklüğünü, ağırlık ve güç olarak ikiye ayırabiliriz.

    Daha yüksek ağırlığa sahip araçlarda (SUV, MPV vs.) daha büyük lastik kullanılmasının sebebi, lastiğin taşımak zorunda olduğu yükün fazla olmasından kaynaklanır. Bunun dışında tabii yerden yükseklik problemi de vardır. (ground clearance)

    Daha yüksek güce sahip araçlarda ise, gücü yere daha iyi iletebilmek için daha geniş lastikler kullanılır. Bu tamamiyle yol tutuş açısındandır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Büyük lastikler daha mı iyi oluyor?

    Genelde kaliteli araçlarda hem çap, hem jant, hem de genişlik olarak daha büyük lastikler oluyor.

    Küçük ve kalitesi daha düşük modellere ise ince ve zayıf lastikler takılıyor.

    Lastik büyüklüğünü, ağırlık ve güç olarak ikiye ayırabiliriz.

    Daha yüksek ağırlığa sahip araçlarda (SUV, MPV vs.) daha büyük lastik kullanılmasının sebebi, lastiğin taşımak zorunda olduğu yükün fazla olmasından kaynaklanır. Bunun dışında tabii yerden yükseklik problemi de vardır. (ground clearance)

    Daha yüksek güce sahip araçlarda ise, gücü yere daha iyi iletebilmek için daha geniş lastikler kullanılır. Bu tamamiyle yol tutuş açısındandır.



    Merhaba, Konforlu, yol gurultusunu mumkun oldugunca en az verecek, dusuk yuvarlanma direncine sahip, kuru yol tutusu iyi olan bir lastik maarka ve modeli onerebilir misiniz? Ebat 205/55/16

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nkaradeniz


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Büyük lastikler daha mı iyi oluyor?

    Genelde kaliteli araçlarda hem çap, hem jant, hem de genişlik olarak daha büyük lastikler oluyor.

    Küçük ve kalitesi daha düşük modellere ise ince ve zayıf lastikler takılıyor.

    Lastik büyüklüğünü, ağırlık ve güç olarak ikiye ayırabiliriz.

    Daha yüksek ağırlığa sahip araçlarda (SUV, MPV vs.) daha büyük lastik kullanılmasının sebebi, lastiğin taşımak zorunda olduğu yükün fazla olmasından kaynaklanır. Bunun dışında tabii yerden yükseklik problemi de vardır. (ground clearance)

    Daha yüksek güce sahip araçlarda ise, gücü yere daha iyi iletebilmek için daha geniş lastikler kullanılır. Bu tamamiyle yol tutuş açısındandır.



    Merhaba, Konforlu, yol gurultusunu mumkun oldugunca en az verecek, dusuk yuvarlanma direncine sahip, kuru yol tutusu iyi olan bir lastik maarka ve modeli onerebilir misiniz? Ebat 205/55/16

    Forumda maalesef marka ve model tavsiyesi vermiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: nkaradeniz


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Büyük lastikler daha mı iyi oluyor?

    Genelde kaliteli araçlarda hem çap, hem jant, hem de genişlik olarak daha büyük lastikler oluyor.

    Küçük ve kalitesi daha düşük modellere ise ince ve zayıf lastikler takılıyor.

    Lastik büyüklüğünü, ağırlık ve güç olarak ikiye ayırabiliriz.

    Daha yüksek ağırlığa sahip araçlarda (SUV, MPV vs.) daha büyük lastik kullanılmasının sebebi, lastiğin taşımak zorunda olduğu yükün fazla olmasından kaynaklanır. Bunun dışında tabii yerden yükseklik problemi de vardır. (ground clearance)

    Daha yüksek güce sahip araçlarda ise, gücü yere daha iyi iletebilmek için daha geniş lastikler kullanılır. Bu tamamiyle yol tutuş açısındandır.



    Merhaba, Konforlu, yol gurultusunu mumkun oldugunca en az verecek, dusuk yuvarlanma direncine sahip, kuru yol tutusu iyi olan bir lastik maarka ve modeli onerebilir misiniz? Ebat 205/55/16

    Forumda maalesef marka ve model tavsiyesi vermiyorum.

    Özelden verirseniz cok memnun olurum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu özetleyelim. 15 jant üzerinden örneklersek:

    15 jant'a göre 165 ölçüsünden başlayıp 295 ölçüsün kadar tabandan (genişlik); 45'den 80' kadar da yükseklik olarak farklı ölçüleri bulunmakta.

    Taban demek tekerin yere değin kısmı demektir. 165 mm de 16.5 cm demektir yere değen yeri demektir.
    Yükseklik de 45 mm yani 4.5 cm den başlayıp 80 mm yani 8 cm demektir.

    Yaygın olan ölçülerden 185/70/15'i alalım. Tekerin yere değen kısmı 18,5 cm; yüksekliği, jantın başlangıç yerine kadar 8 cm'dir.

    Diğer bir ifadeyle 185/70/15 bir lastik, 185/60/15 lastikten 10 mm yani 1 cm daha yüksektir, jantın başlangıcına kadar. 10 mm de jantın üstünde yükseklik var toplamda 20 mm yani 2 cm yüksek demektir. Yalnız lastiğin markası aynı olması gerekir.

    Diğer ölçüleri de buna göre kıyasla.

    Yalnız şunu da ekleyeyim: Lastik ölçüsü büyüdükçe araç yerden yükselir. Bu da hızlı gitmek, az yakmak ama güçsüz olmak anlamına gelir. Bu da motorun gücüne bakar. Motor güçlü ise altından kalkabilir.

    Lastik ölçüsü küçüldükçe daha yavaş gitmek, daha çok yakmak ama daha güçlü olmak yanı daha çekişli olmak var.




  • Elinize sağlık hocam detayli ve acik bir konu olmus



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrtsn -- 2 Nisan 2013; 15:46:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nkaradeniz


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: nkaradeniz


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Büyük lastikler daha mı iyi oluyor?

    Genelde kaliteli araçlarda hem çap, hem jant, hem de genişlik olarak daha büyük lastikler oluyor.

    Küçük ve kalitesi daha düşük modellere ise ince ve zayıf lastikler takılıyor.

    Lastik büyüklüğünü, ağırlık ve güç olarak ikiye ayırabiliriz.

    Daha yüksek ağırlığa sahip araçlarda (SUV, MPV vs.) daha büyük lastik kullanılmasının sebebi, lastiğin taşımak zorunda olduğu yükün fazla olmasından kaynaklanır. Bunun dışında tabii yerden yükseklik problemi de vardır. (ground clearance)

    Daha yüksek güce sahip araçlarda ise, gücü yere daha iyi iletebilmek için daha geniş lastikler kullanılır. Bu tamamiyle yol tutuş açısındandır.



    Merhaba, Konforlu, yol gurultusunu mumkun oldugunca en az verecek, dusuk yuvarlanma direncine sahip, kuru yol tutusu iyi olan bir lastik maarka ve modeli onerebilir misiniz? Ebat 205/55/16

    Forumda maalesef marka ve model tavsiyesi vermiyorum.

    Özelden verirseniz cok memnun olurum

    Maalesef, kusura bakmayin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNGN 61

    Konuyu özetleyelim. 15 jant üzerinden örneklersek:

    15 jant'a göre 165 ölçüsünden başlayıp 295 ölçüsün kadar tabandan (genişlik); 45'den 80' kadar da yükseklik olarak farklı ölçüleri bulunmakta.

    Taban demek tekerin yere değin kısmı demektir. 165 mm de 16.5 cm demektir yere değen yeri demektir.
    Yükseklik de 45 mm yani 4.5 cm den başlayıp 80 mm yani 8 cm demektir.

    Yaygın olan ölçülerden 185/70/15'i alalım. Tekerin yere değen kısmı 18,5 cm; yüksekliği, jantın başlangıç yerine kadar 8 cm'dir.

    Diğer bir ifadeyle 185/70/15 bir lastik, 185/60/15 lastikten 10 mm yani 1 cm daha yüksektir, jantın başlangıcına kadar. 10 mm de jantın üstünde yükseklik var toplamda 20 mm yani 2 cm yüksek demektir. Yalnız lastiğin markası aynı olması gerekir.

    Diğer ölçüleri de buna göre kıyasla.

    Yalnız şunu da ekleyeyim: Lastik ölçüsü büyüdükçe araç yerden yükselir. Bu da hızlı gitmek, az yakmak ama güçsüz olmak anlamına gelir. Bu da motorun gücüne bakar. Motor güçlü ise altından kalkabilir.

    Lastik ölçüsü küçüldükçe daha yavaş gitmek, daha çok yakmak ama daha güçlü olmak yanı daha çekişli olmak var.



    Merhaba,

    açıklamanız için teşekkürler,
    ancak "yükseklik de 45 mm yani 4.5 cm den başlayıp 80 mm yani 8 cm demektir. " bu kısım yanlış olmuş;

    ölçülerde yer alan (175/65/14 ) değerlerden
    175 dediğiniz gibi lastigin taban genişliği ve birimi milimetre yani 175 için taban genişliği 17.5 cm
    14 lastigin jant genişliği yada jant çapı birimi inch, 14 için 14*2,54=35,56 cm lastik ortasındaki jant boşluğunun çapı
    65 ise Lastik kalınlığının, lastik taban genişliğine % olarak oranını ifade eder. 65 , kalınlığın 6.5 cm olduğunu ifade etmez. (% lastik kalınlığı/lastik genişliği )
    175/65/14 ölçüsünde bir lastik için lastik kalınlığı 175*(65/100)=113.75 mm = 11.775 cm dir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNGN 61

    Konuyu özetleyelim. 15 jant üzerinden örneklersek:

    15 jant'a göre 165 ölçüsünden başlayıp 295 ölçüsün kadar tabandan (genişlik); 45'den 80' kadar da yükseklik olarak farklı ölçüleri bulunmakta.

    Taban demek tekerin yere değin kısmı demektir. 165 mm de 16.5 cm demektir yere değen yeri demektir.
    Yükseklik de 45 mm yani 4.5 cm den başlayıp 80 mm yani 8 cm demektir.

    Yaygın olan ölçülerden 185/70/15'i alalım. Tekerin yere değen kısmı 18,5 cm; yüksekliği, jantın başlangıç yerine kadar 8 cm'dir.

    Diğer bir ifadeyle 185/70/15 bir lastik, 185/60/15 lastikten 10 mm yani 1 cm daha yüksektir, jantın başlangıcına kadar. 10 mm de jantın üstünde yükseklik var toplamda 20 mm yani 2 cm yüksek demektir. Yalnız lastiğin markası aynı olması gerekir.

    Diğer ölçüleri de buna göre kıyasla.

    Yalnız şunu da ekleyeyim: Lastik ölçüsü büyüdükçe araç yerden yükselir. Bu da hızlı gitmek, az yakmak ama güçsüz olmak anlamına gelir. Bu da motorun gücüne bakar. Motor güçlü ise altından kalkabilir.

    Lastik ölçüsü küçüldükçe daha yavaş gitmek, daha çok yakmak ama daha güçlü olmak yanı daha çekişli olmak var.


    Bilgilerinizi lutfen kontrol edin, bilmiyorsaniz da cevap yazmadan once usenmeyin, konuyu okuyun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • İmzamdaki aracın lastik basıncı nasıl olmalıdır liontech hocam.yanlıs hatırlamıyorsam 1150 kilo civarıydı agırlığı.ebat 185/65 r15



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 2 Nisan 2013; 18:22:47 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    İmzamdaki aracın lastik basıncı nasıl olmalıdır liontech hocam.yanlıs hatırlamıyorsam 1150 kilo civarıydı agırlığı.ebat 185/65 r15

    Kullanim kitapciginda ve ya kapi iclerinde yazan basinc degerleri uygulanmalidir. Aractan araca degisen bir degerdir, dogrusu ureticinin belirledigi degerleri kullanmaktir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    İmzamdaki aracın lastik basıncı nasıl olmalıdır liontech hocam.yanlıs hatırlamıyorsam 1150 kilo civarıydı agırlığı.ebat 185/65 r15

    Kullanim kitapciginda ve ya kapi iclerinde yazan basinc degerleri uygulanmalidir. Aractan araca degisen bir degerdir, dogrusu ureticinin belirledigi degerleri kullanmaktir.


    Aslında baktım o degere fakat bana anormal düşük geldi tek kişi yüksüz durumda 200/180 kpa yazıyor.29/26psi ye denk.

    O sebeple fikrinizi almak istedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 2 Nisan 2013; 19:18:17 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.