Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    İmzamdaki aracın lastik basıncı nasıl olmalıdır liontech hocam.yanlıs hatırlamıyorsam 1150 kilo civarıydı agırlığı.ebat 185/65 r15

    Kullanim kitapciginda ve ya kapi iclerinde yazan basinc degerleri uygulanmalidir. Aractan araca degisen bir degerdir, dogrusu ureticinin belirledigi degerleri kullanmaktir.


    Aslında baktım o degere fakat bana anormal düşük geldi tek kişi yüksüz durumda 200/180 kpa yazıyor.29/26psi ye denk.

    O sebeple fikrinizi almak istedim

    Yuksuz durum icin normal degerler. Bu degerleri uygulamanizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    İmzamdaki aracın lastik basıncı nasıl olmalıdır liontech hocam.yanlıs hatırlamıyorsam 1150 kilo civarıydı agırlığı.ebat 185/65 r15

    Kullanim kitapciginda ve ya kapi iclerinde yazan basinc degerleri uygulanmalidir. Aractan araca degisen bir degerdir, dogrusu ureticinin belirledigi degerleri kullanmaktir.


    Aslında baktım o degere fakat bana anormal düşük geldi tek kişi yüksüz durumda 200/180 kpa yazıyor.29/26psi ye denk.

    O sebeple fikrinizi almak istedim

    Yuksuz durum icin normal degerler. Bu degerleri uygulamanizi tavsiye ederim.

    Peki hocam teşekkürler,ulgulayıp yorum yaparım yeniden

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: nkaradeniz


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Büyük lastikler daha mı iyi oluyor?

    Genelde kaliteli araçlarda hem çap, hem jant, hem de genişlik olarak daha büyük lastikler oluyor.

    Küçük ve kalitesi daha düşük modellere ise ince ve zayıf lastikler takılıyor.

    Lastik büyüklüğünü, ağırlık ve güç olarak ikiye ayırabiliriz.

    Daha yüksek ağırlığa sahip araçlarda (SUV, MPV vs.) daha büyük lastik kullanılmasının sebebi, lastiğin taşımak zorunda olduğu yükün fazla olmasından kaynaklanır. Bunun dışında tabii yerden yükseklik problemi de vardır. (ground clearance)

    Daha yüksek güce sahip araçlarda ise, gücü yere daha iyi iletebilmek için daha geniş lastikler kullanılır. Bu tamamiyle yol tutuş açısındandır.



    Merhaba, Konforlu, yol gurultusunu mumkun oldugunca en az verecek, dusuk yuvarlanma direncine sahip, kuru yol tutusu iyi olan bir lastik maarka ve modeli onerebilir misiniz? Ebat 205/55/16

    Forumda maalesef marka ve model tavsiyesi vermiyorum.

    forumda marka model önerilemediği malum benım sorum şu şekilde olacak,
    malum testler var ama belli ebatlarda 1.sayfada pirellinin yuvarlanma direnci vb baya duşuk olan bir tablo var ancak hangi ebat icin oldugu gözükmüyordu.
    205/55/16 ebatında gördüğünüz bir test var mı acaba yazlık lastikler için?
    en düşük yuvarlanma direnc-gürültü hangi marka/modelde acaba biliyor musunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZNGN 61

    Konuyu özetleyelim. 15 jant üzerinden örneklersek:

    15 jant'a göre 165 ölçüsünden başlayıp 295 ölçüsün kadar tabandan (genişlik); 45'den 80' kadar da yükseklik olarak farklı ölçüleri bulunmakta.

    Taban demek tekerin yere değin kısmı demektir. 165 mm de 16.5 cm demektir yere değen yeri demektir.
    Yükseklik de 45 mm yani 4.5 cm den başlayıp 80 mm yani 8 cm demektir.

    Yaygın olan ölçülerden 185/70/15'i alalım. Tekerin yere değen kısmı 18,5 cm; yüksekliği, jantın başlangıç yerine kadar 8 cm'dir.

    Diğer bir ifadeyle 185/70/15 bir lastik, 185/60/15 lastikten 10 mm yani 1 cm daha yüksektir, jantın başlangıcına kadar. 10 mm de jantın üstünde yükseklik var toplamda 20 mm yani 2 cm yüksek demektir. Yalnız lastiğin markası aynı olması gerekir.

    Diğer ölçüleri de buna göre kıyasla.

    Yalnız şunu da ekleyeyim: Lastik ölçüsü büyüdükçe araç yerden yükselir. Bu da hızlı gitmek, az yakmak ama güçsüz olmak anlamına gelir. Bu da motorun gücüne bakar. Motor güçlü ise altından kalkabilir.

    Lastik ölçüsü küçüldükçe daha yavaş gitmek, daha çok yakmak ama daha güçlü olmak yanı daha çekişli olmak var.


    Bilgilerinizi lutfen kontrol edin, bilmiyorsaniz da cevap yazmadan once usenmeyin, konuyu okuyun.



    Öncelikli olarak bilmeyenlere anlıyabilecekleri tarzda anlatmaya çalıştım. Jant konusuna hiç değinmedim. Sadece aynı marka lastikteki ölçülerin aracın görüntüsüne ve kullanımına tesirinden bahsettim.

    Bunların üzerine bilgi koymak isteyenler mutlaka sizin gibi tecrübelilerden daha farklı ve fazla bilgiler edinebilirler.

    Herkese yardımcı olduğunuzdan dolayı da teşekkür ederim. Herkesin kendi üzerine düşeni yapması çok güzel duygu ve insanlık örneği. Allah herkesten razı olsun. Allah'a emanet olun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: napsakki

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: nkaradeniz


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Büyük lastikler daha mı iyi oluyor?

    Genelde kaliteli araçlarda hem çap, hem jant, hem de genişlik olarak daha büyük lastikler oluyor.

    Küçük ve kalitesi daha düşük modellere ise ince ve zayıf lastikler takılıyor.

    Lastik büyüklüğünü, ağırlık ve güç olarak ikiye ayırabiliriz.

    Daha yüksek ağırlığa sahip araçlarda (SUV, MPV vs.) daha büyük lastik kullanılmasının sebebi, lastiğin taşımak zorunda olduğu yükün fazla olmasından kaynaklanır. Bunun dışında tabii yerden yükseklik problemi de vardır. (ground clearance)

    Daha yüksek güce sahip araçlarda ise, gücü yere daha iyi iletebilmek için daha geniş lastikler kullanılır. Bu tamamiyle yol tutuş açısındandır.



    Merhaba, Konforlu, yol gurultusunu mumkun oldugunca en az verecek, dusuk yuvarlanma direncine sahip, kuru yol tutusu iyi olan bir lastik maarka ve modeli onerebilir misiniz? Ebat 205/55/16

    Forumda maalesef marka ve model tavsiyesi vermiyorum.

    forumda marka model önerilemediği malum benım sorum şu şekilde olacak,
    malum testler var ama belli ebatlarda 1.sayfada pirellinin yuvarlanma direnci vb baya duşuk olan bir tablo var ancak hangi ebat icin oldugu gözükmüyordu.
    205/55/16 ebatında gördüğünüz bir test var mı acaba yazlık lastikler için?
    en düşük yuvarlanma direnc-gürültü hangi marka/modelde acaba biliyor musunuz?

    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-European-Summer-Tyre-Test-205-55-R16.htm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben de yeni lastik alacağım cumartesi inşallah. Ancak sormak istediğim bir konu var.
    Orjinal lastik ebatlarım 225/50/17. Ben ebatları değiştirme taraftarı değilim ancak beğendiğim ve tavsiye edilen lastiklerin ölçüleri hep 225/45/17. 50 ile 45 arasında bir seçim yapıp da verdiğiniz linkten lastik hesap modülünde kontrol ettiğimde %3,5 değişim diyo ve tavsiye edilmiyor.
    İstediğim model Michelin Primacy 3 ve Continantel CsC 5. Bu modellerde interneten araştırdığımda hep karşıma 225/45/17 ölçüleri çıktı. 225/50/17 ölçülerinde çok az yerde var olanlar da acaba yanlış mı yazdı ölçüleri demekten kendimi alamıyorum.
    Aracım Audi A4 1.8TFSİ 160bg lik modeli biraz atak bi araç.
    Lastikten beklentim de konforlu ve sessiz yol tutuşunun iyi olması. Performans ikinci planda.
    Siz bana ne önerirsiniz acaba? 225/45/17 ölçüleri uygun olur mu bu araca? veya tavsiye edebileceğiniz başka ebatlarda lastik de olabilir.

    Şimdiden teşekkürler...




  • Aracımda ki lastikler 215/50/17 ben 16 jant alarak 205/55/16 lstik takmak istiyorum. %2.3 fark var bi sıkıntı olur mu acaba ? birde hangi jant ve lastik önerirsiniz ?
  • 225/45/17 ölçülerinde farklı marka lastiklerde aracın kazanacağı yerden yükseklik ölçüsü değişiklik gösterir.

    Hatta aynı markanın farklı modellerinde bile lastiğin sertliği veya yumuşaklığından dolayı da değişiklik gösterebilir. Yumuşak olur, çok yanak verin mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNGN 61

    225/45/17 ölçülerinde farklı marka lastiklerde aracın kazanacağı yerden yükseklik ölçüsü değişiklik gösterir.

    Hatta aynı markanın farklı modellerinde bile lastiğin sertliği veya yumuşaklığından dolayı da değişiklik gösterebilir. Yumuşak olur, çok yanak verin mesela.

    Sizin tavsiyeniz ne olur mesela? hangi ölçüler idealdir belirttiğim kullanım amaçlarına göre?
  • Merhaba değerli forum üyeleri. 2008 Honda Civic Premium düz vites sahibiyim. Aracım 40 bine yaklaştı. Lastiklerim 205*55*R 16... Acaba hem konfor, hem de tüketim vs. açısından yeni alacağım lastiklerde bir değişiklik yapmalımıyım yoksa mevcut ölçülere sadık mı kalmalıyım. Ayrıca Michelin konusunda iyi şeyler duydum. Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Luti

    Ben de yeni lastik alacağım cumartesi inşallah. Ancak sormak istediğim bir konu var.
    Orjinal lastik ebatlarım 225/50/17. Ben ebatları değiştirme taraftarı değilim ancak beğendiğim ve tavsiye edilen lastiklerin ölçüleri hep 225/45/17. 50 ile 45 arasında bir seçim yapıp da verdiğiniz linkten lastik hesap modülünde kontrol ettiğimde %3,5 değişim diyo ve tavsiye edilmiyor.
    İstediğim model Michelin Primacy 3 ve Continantel CsC 5. Bu modellerde interneten araştırdığımda hep karşıma 225/45/17 ölçüleri çıktı. 225/50/17 ölçülerinde çok az yerde var olanlar da acaba yanlış mı yazdı ölçüleri demekten kendimi alamıyorum.
    Aracım Audi A4 1.8TFSİ 160bg lik modeli biraz atak bi araç.
    Lastikten beklentim de konforlu ve sessiz yol tutuşunun iyi olması. Performans ikinci planda.
    Siz bana ne önerirsiniz acaba? 225/45/17 ölçüleri uygun olur mu bu araca? veya tavsiye edebileceğiniz başka ebatlarda lastik de olabilir.

    Şimdiden teşekkürler...

    225/50R17 ebatı da bulunabilen bir ebattır ancak hem 225/45/R17 ebatı kadar çeşide sahip değildir hem de daha pahalıdır. 225/45/R17 uygun bir ebat değildir. 215/55R17 ebatı sizin için bir alternatif olabilir. Fakat taban genişliğini düşürmesi yol tutuş açısından bir dezavantaj olur.

    Alternatif ;

    215/55/R17
    235/50/R17




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    Aracımda ki lastikler 215/50/17 ben 16 jant alarak 205/55/16 lstik takmak istiyorum. %2.3 fark var bi sıkıntı olur mu acaba ? birde hangi jant ve lastik önerirsiniz ?

    Ebat olarak problem olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efhendyman

    Merhaba değerli forum üyeleri. 2008 Honda Civic Premium düz vites sahibiyim. Aracım 40 bine yaklaştı. Lastiklerim 205*55*R 16... Acaba hem konfor, hem de tüketim vs. açısından yeni alacağım lastiklerde bir değişiklik yapmalımıyım yoksa mevcut ölçülere sadık mı kalmalıyım. Ayrıca Michelin konusunda iyi şeyler duydum. Şimdiden teşekkürler.

    205/55/R16 ebatı hem konfor hem de yakıt tüketimi açısından en iyi ebatlardan biridir. Bu nedenle ebatı değiştirmenizi tavsiye etmiyorum. Piyasada da daha çok bulunduğu için daha ekonomik bir ebattır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Luti

    Ben de yeni lastik alacağım cumartesi inşallah. Ancak sormak istediğim bir konu var.
    Orjinal lastik ebatlarım 225/50/17. Ben ebatları değiştirme taraftarı değilim ancak beğendiğim ve tavsiye edilen lastiklerin ölçüleri hep 225/45/17. 50 ile 45 arasında bir seçim yapıp da verdiğiniz linkten lastik hesap modülünde kontrol ettiğimde %3,5 değişim diyo ve tavsiye edilmiyor.
    İstediğim model Michelin Primacy 3 ve Continantel CsC 5. Bu modellerde interneten araştırdığımda hep karşıma 225/45/17 ölçüleri çıktı. 225/50/17 ölçülerinde çok az yerde var olanlar da acaba yanlış mı yazdı ölçüleri demekten kendimi alamıyorum.
    Aracım Audi A4 1.8TFSİ 160bg lik modeli biraz atak bi araç.
    Lastikten beklentim de konforlu ve sessiz yol tutuşunun iyi olması. Performans ikinci planda.
    Siz bana ne önerirsiniz acaba? 225/45/17 ölçüleri uygun olur mu bu araca? veya tavsiye edebileceğiniz başka ebatlarda lastik de olabilir.

    Şimdiden teşekkürler...

    225/50R17 ebatı da bulunabilen bir ebattır ancak hem 225/45/R17 ebatı kadar çeşide sahip değildir hem de daha pahalıdır. 225/45/R17 uygun bir ebat değildir. 215/55R17 ebatı sizin için bir alternatif olabilir. Fakat taban genişliğini düşürmesi yol tutuş açısından bir dezavantaj olur.

    Alternatif ;

    215/55/R17
    235/50/R17

    Peki alacağım lastiklerde 94y, 91w gibi özelliklerin bir farkı olur mu?
    Bir de XL ibaresi var mesela sanırım daha dayanıklı olması açısından. Bu XL olanlara gerek olur mu lastikte siz ne dersiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efhendyman

    Merhaba değerli forum üyeleri. 2008 Honda Civic Premium düz vites sahibiyim. Aracım 40 bine yaklaştı. Lastiklerim 205*55*R 16... Acaba hem konfor, hem de tüketim vs. açısından yeni alacağım lastiklerde bir değişiklik yapmalımıyım yoksa mevcut ölçülere sadık mı kalmalıyım. Ayrıca Michelin konusunda iyi şeyler duydum. Şimdiden teşekkürler.

    225/45/17 lastik şimdiki last,ğe göre motoru yorar bana göre.
  • Nokian 205 55 R 16 94 H XL Nokian H Lastik 180 TL

    Continental 205/55R16 91V TL CPC 5 Lastik 180 TL

    GOODYEAR 205/55 R16 91V EFFICIENTGRIP Performance Lastik 189 TL

    MICHELIN 205/55 R16 91V Primacy 3 Lastik 200 TL




    Bugün kısmetse alacağım.Hangi lastik alınır ?
  • önden çekişli bir aracın virajlarda önden kaymasını azaltmak için lastikleri hakkında birşey yapılabilir mi? ön lastiklerin havasını arkaya göre azaltmak, lastik genişliğini değiştirmek vb. neler yapılabilir?
  • Orijinal lastiklerim 205 50 r 17 Csc 5. 225 45 r17 ile değiştirmeyi düşünüyorum. Genelde benzeri değişikliği yapanlar yakıt sarfiyatının çok artmadığını hatta bazısı hiç değişmediğini iddia ediyor. Yakıt sarfiyatı ve aquaplaning riski mutlaka artacaktır. Bu değişimin yakıt safiyatına ve aquaplaning riskine etkisi yüzde kaç olur? Yabancı siteler dahil şöyle bir turladım, ama maalesef net bir formülasyon bulamadım.
    Edit: İlk mesajda VW Golf üzerinden yapılan tabloda benzeri lastik ölçü değişimi var, fakat jant ve ağırlık değişiyor. Benim örneğimde jant sabit.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARroWCoLT -- 10 Nisan 2013; 0:59:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNGN 61

    quote:

    Orijinalden alıntı: efhendyman

    Merhaba değerli forum üyeleri. 2008 Honda Civic Premium düz vites sahibiyim. Aracım 40 bine yaklaştı. Lastiklerim 205*55*R 16... Acaba hem konfor, hem de tüketim vs. açısından yeni alacağım lastiklerde bir değişiklik yapmalımıyım yoksa mevcut ölçülere sadık mı kalmalıyım. Ayrıca Michelin konusunda iyi şeyler duydum. Şimdiden teşekkürler.

    225/45/17 lastik şimdiki last,ğe göre motoru yorar bana göre.

    Sn.ZNGN 61

    Konu dışı olacak ancak bir bilgi paylaşımında bulunmak isterim. Belki siz bahsedeceğim manâda kullanmıyorsunuz ancak maalesef toplumda "Hay'dan gelen Huu'ya gider" tabiri helal kazanılmayan paranın sağa sola saçılarak ziyan edilmesi anlamında kullanılmaktadır ve doğrusu şudur:

    El Hay (Hayat manâsınadır)
    Hu (İşaret zamiri yani O manâsınadır)

    Hay'dan gelen Huu'ya gider, Allah'ın (C.C.) Hay sıfatından gelen Hu sıfatına rücu eder, yani O'ndan gelen O'na gider manâsınadır.

    Nefes alırken Hay, nefes verirken Hu İsmi-Ali'lerini her insan bilerek veya bilmeyerek ciğerleri ile zikretmektedir.

    Toplumda çok karşılaştığımız bir yanlışın düzeltilmesi konusunda affınıza sığınarak bilgi paylaşımında bulunmak istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZNGN 61

    quote:

    Orijinalden alıntı: efhendyman

    Merhaba değerli forum üyeleri. 2008 Honda Civic Premium düz vites sahibiyim. Aracım 40 bine yaklaştı. Lastiklerim 205*55*R 16... Acaba hem konfor, hem de tüketim vs. açısından yeni alacağım lastiklerde bir değişiklik yapmalımıyım yoksa mevcut ölçülere sadık mı kalmalıyım. Ayrıca Michelin konusunda iyi şeyler duydum. Şimdiden teşekkürler.

    225/45/17 lastik şimdiki last,ğe göre motoru yorar bana göre.

    Sn.ZNGN 61

    Konu dışı olacak ancak bir bilgi paylaşımında bulunmak isterim. Belki siz bahsedeceğim manâda kullanmıyorsunuz ancak maalesef toplumda "Hay'dan gelen Huu'ya gider" tabiri helal kazanılmayan paranın sağa sola saçılarak ziyan edilmesi anlamında kullanılmaktadır ve doğrusu şudur:

    El Hay (Hayat manâsınadır)
    Hu (İşaret zamiri yani O manâsınadır)

    Hay'dan gelen Huu'ya gider, Allah'ın (C.C.) Hay sıfatından gelen Hu sıfatına rücu eder, yani O'ndan gelen O'na gider manâsınadır.

    Nefes alırken Hay, nefes verirken Hu İsmi-Ali'lerini her insan bilerek veya bilmeyerek ciğerleri ile zikretmektedir.

    Toplumda çok karşılaştığımız bir yanlışın düzeltilmesi konusunda affınıza sığınarak bilgi paylaşımında bulunmak istedim.

    Evet ben de o anlamda kullanıyorum. Soğ olun. Bu anlamda olduğunu bilerek öyle bir imza seçtim. Malesef dediğiniz anlamda kullanılmaktadır aynı zamanda.

    Eğer bir sakınca olacaksa kaldırabilirim. Ama bu forumda çok değişik bilgi paylaşımları da olmakta olduğunu gördüm. Bu tür bilgiler de bu formun tuzu biberi olsun. Alllah'a emanet olun.




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.