Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lastik forumundaki paylaşımlara bak ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Luti

    Peki alacağım lastiklerde 94y, 91w gibi özelliklerin bir farkı olur mu?
    Bir de XL ibaresi var mesela sanırım daha dayanıklı olması açısından. Bu XL olanlara gerek olur mu lastikte siz ne dersiniz?

    XL ibareli lastik 'extra load' anlamındadır. Daha fazla yük taşıma kapasitesine sahiptir. Ticari araçlarda kullanılır genellikle. Daha fazla yol gürültüsüne sebep olur. Bu nedenle XL ibareli lastikleri binek araçlara tavsiye etmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    önden çekişli bir aracın virajlarda önden kaymasını azaltmak için lastikleri hakkında birşey yapılabilir mi? ön lastiklerin havasını arkaya göre azaltmak, lastik genişliğini değiştirmek vb. neler yapılabilir?

    Hava basıncı ile oynanmasını kesinlikle tavsiye etmiyorum. Kullanım kitapçıklarında yazan basınç değerleri uygulanmalıdır. Fakat, yol tutuşu arttırmak için, lastik genişliği arttırılabilir. Kamber açısını değiştirmek de bir çözümdür fakat düz yolda fren mesafesini arttırdığı için onu da tavsiye etmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    Orijinal lastiklerim 205 50 r 17 Csc 5. 225 45 r17 ile değiştirmeyi düşünüyorum. Genelde benzeri değişikliği yapanlar yakıt sarfiyatının çok artmadığını hatta bazısı hiç değişmediğini iddia ediyor. Yakıt sarfiyatı ve aquaplaning riski mutlaka artacaktır. Bu değişimin yakıt safiyatına ve aquaplaning riskine etkisi yüzde kaç olur? Yabancı siteler dahil şöyle bir turladım, ama maalesef net bir formülasyon bulamadım.
    Edit: İlk mesajda VW Golf üzerinden yapılan tabloda benzeri lastik ölçü değişimi var, fakat jant ve ağırlık değişiyor. Benim örneğimde jant sabit.

    Jant değişmedikçe lastik genişliği arttırıldığında yakıt tüketiminin artması beklenen bir durumdur fakat, jant değişmediği için hissedilecek bir fark olmayacaktır. Çünkü Golf testinde yakıt tüketiminin artmasına sebep olan, lastik genişliğinden daha fazla, jant ve lastiğin ağırlığının artmasıdır. Her ikisi de yakıt tüketimini arttırır fakat ağırlığın etkisi daha fazladır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    Orijinal lastiklerim 205 50 r 17 Csc 5. 225 45 r17 ile değiştirmeyi düşünüyorum. Genelde benzeri değişikliği yapanlar yakıt sarfiyatının çok artmadığını hatta bazısı hiç değişmediğini iddia ediyor. Yakıt sarfiyatı ve aquaplaning riski mutlaka artacaktır. Bu değişimin yakıt safiyatına ve aquaplaning riskine etkisi yüzde kaç olur? Yabancı siteler dahil şöyle bir turladım, ama maalesef net bir formülasyon bulamadım.
    Edit: İlk mesajda VW Golf üzerinden yapılan tabloda benzeri lastik ölçü değişimi var, fakat jant ve ağırlık değişiyor. Benim örneğimde jant sabit.

    Jant değişmedikçe lastik genişliği arttırıldığında yakıt tüketiminin artması beklenen bir durumdur fakat, jant değişmediği için hissedilecek bir fark olmayacaktır. Çünkü Golf testinde yakıt tüketiminin artmasına sebep olan, lastik genişliğinden daha fazla, jant ve lastiğin ağırlığının artmasıdır. Her ikisi de yakıt tüketimini arttırır fakat ağırlığın etkisi daha fazladır.

    Teşekkür ederim. Oluşacak suda kızaklama (aquaplaning) farkı konusunda da görüşünüzü rica edebilir miyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    Teşekkür ederim. Oluşacak suda kızaklama (aquaplaning) farkı konusunda da görüşünüzü rica edebilir miyim?

    Dar lastik bu konuda avantajlıdır fakat hissedilir bir fark olmayacaktır. Aquaplanning açısından aracın hızı ve diş derinliği çok daha fazla rol almaktadır.

    Ayrıntılı bilgiyi daha önce bu konuda yazmıştım, yine ekliyorum bu mesajıma da.

    Diş derinliği azalan lastiklerle su ile kaplı bir yola girdiğinizde lastik dişleri suyu tahliye edemez ve lastik ile asfalt arasında bir su tabakası oluşur. Bu da buzun üzerinde kayıyormuşçasına hareket etmenize yol açacaktır. Sebebi lastiğin asfalt üzerinde değil, su tabakasının üzerinde hareket etmesidir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Diş derinliği çok azalan lastiklerde (Yasal sınır 1,6 mm olmasına rağmen güvenlik sebebiyle 3 mm ve üzeri tavsiye ediyorum.) ve yaz lastiklerinin kış şartlarında kullanılması durumunda sıkça rastlanır. Genellikle batçıklarda rastlarsınız. Fakat su giderlerinin tıkalı olduğu yerlerde de rastlanabilir.

    Bunun için yağmurun çok hızlı yağdığı durumlarda hızınızı azaltarak ve olabildiğince sabit hızda seyrederek kaza engellenebilir. Ani fren de aracın savrulmasına sebebiyet verebilir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Üstteki resimde farklı diş derinliklerinde ve farklı hızlarda lastiklerin yere temas eden yüzey oranı verilmiştir. Gördüğünüz gibi 4 mm diş derinliğe sahip lastikle 5 km/h ile ilerlerken asfalta temas eden yüzey alanı %100 iken, 125 km/h ile ilerlerken asfalta temas eden yüzey alanı sadece %11 dir.


     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Bu resim ise diş derinliğinin fren durma mesafesine etkisini göstermektedir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Üstteki resim ise hızın etkisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Luti

    Peki alacağım lastiklerde 94y, 91w gibi özelliklerin bir farkı olur mu?
    Bir de XL ibaresi var mesela sanırım daha dayanıklı olması açısından. Bu XL olanlara gerek olur mu lastikte siz ne dersiniz?

    XL ibareli lastik 'extra load' anlamındadır. Daha fazla yük taşıma kapasitesine sahiptir. Ticari araçlarda kullanılır genellikle. Daha fazla yol gürültüsüne sebep olur. Bu nedenle XL ibareli lastikleri binek araçlara tavsiye etmiyorum.

    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Çok faydalı oldu benim için




  • Hiçbir menfaat ve çıkar gözetmeden, sırf insanlara yardım olsun diye bunca emek vermişsiniz.
    Ve bilgilerinizi paylaşmışsınız, paylaştıkça büyümüş.

    Hiç düşündünüz mü, belki bu paylaştıklarınız sayesinde birilerinin hayatı değişmiştir?
    Yani yapacağı bir hatadan dönerek, belki de kaderine olumlu bir yön vererek bir kazadan beladan kurtulmuştur.

    Aynı zamanda iyi sevap ta kazanıyorsunuz.
    Ben de şahsım adına teşekkür ederim.

    Bu aralar çok zaruri olarak lastik değiştirmem gerekiyor.

    Pirelli cinturato p1
    2013 model goodyear ef. perf. (eskisi sorunlu, yenisi ise iddialı görünüyor)
    kumho kh27 (A sınıfı yakıt ekonomisi ve süper sessiz 67db)
    Michelin primacy 3

    Bu dört lastikten birini alacağım 2-3 gün içinde..
    İnşallah doğru lastiği bulurum. Hala bunları inceliyorum.
    Ekonomi benim için en önemli unsur.. Bu yüzden hatta kumho'yu bile listeme aldım. Çünkü performansı zorlayan bir sürücü değilim. Sakin araç kullanıyorum.

    Tekrar teşekkürler, içtenlikle selamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fotbes -- 16 Nisan 2013; 3:11:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fotbes



    Düşünceleriniz için teşekkür ederim.

    Forumda marka ve model tavsiyesi vermiyorum. Sizin seçtiğiniz lastiklerden ise michelin primacy 3 modelini kısa bir süre kullandım. Gürültü seviyesi düşüktü. Yapılan testlerde de ıslak zeminde iyi performans gösterdiğini duymuştum.

    Diğerleri hakında bir fikrim yok maalesef.
  • 205/50r17 ebatında bir lastik önerebilirmisiniz.
    önceliği fiyat bu sebepten dunlop petlas vs.. gibi alt sınıf lastik düşünüyorum. keza yılda 3000-5000 km yapıcam.
    en önemli önceliğim yol sesinin az olması. yol tutuş frenleme gibi konularda düşüncem yeni nesil lastiklerin hepsi yeterli düzeyde olduğunu. Araç sakin ve genelde uzun yolda hız limitlerine uyarak kullanılacak pek bir performans kaygım yok.


    şimdiden teşekkürler.
  • Buradaki bilgili arkadaslara bir sorum olacak

    Aracımın (honda accord) orjinal lastik ebatları 225 50 17 dir. Lastiklerimi yakın zamanda değiştirmek istiyorum. Almak istediğim lastik "Goodyear eagle f1 asymmetric 2"

    Fakat bu model de aracımın lastiğinin boyutları olan 225 50 17 ye en yakın olan boyut 225 45 17 dir.

    Bu durumda aracıma 225 45 17 lik bu lastikleri taksam bana negatif olarak neler yansır...

    Örneğin ; hız göstergesinde sapma olur mu, kilometre sayacı eksik yada fazla ölçüm yapar mı, yol sesi yukseler mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastiklerde balon oluşması



    Suda Kızaklama - Aquaplanning



    Lastiklerdeki Çatlaklar



    Düzensiz Lastik Aşınmaları



    Lastiklerdeki Kesilmeler ve Tehlikeleri





  • quote:

    Orijinalden alıntı: mckoy

    Buradaki bilgili arkadaslara bir sorum olacak

    Aracımın (honda accord) orjinal lastik ebatları 225 50 17 dir. Lastiklerimi yakın zamanda değiştirmek istiyorum. Almak istediğim lastik "Goodyear eagle f1 asymmetric 2"

    Fakat bu model de aracımın lastiğinin boyutları olan 225 50 17 ye en yakın olan boyut 225 45 17 dir.

    Bu durumda aracıma 225 45 17 lik bu lastikleri taksam bana negatif olarak neler yansır...

    Örneğin ; hız göstergesinde sapma olur mu, kilometre sayacı eksik yada fazla ölçüm yapar mı, yol sesi yukseler mi?

    Orjinal lastiğiniz 225/50R17 olduğuna göre 225/45R17 ebatı bir alternatif değildir.

    225/45R17 ebatına geçtiğinizde lastik çapınızda %3,5 azalma meydana gelir. Bu da göstergedeki hızdan daha düşük bir hızda gitmenize ve yaptığınız yolun daha kısa olmasına sebep olur. Dolayısı ile aynı yakıtla %3,5 daha az yol yaparsınız. Bu nedenle bu ebatı tavsiye etmiyorum.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    215/55R17 ebatı bir alternatif olabilir.




  • cevap icin tesekkurler..verdiginiz linki hemen arastiracagim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: fotbes



    Düşünceleriniz için teşekkür ederim.

    Forumda marka ve model tavsiyesi vermiyorum. Sizin seçtiğiniz lastiklerden ise michelin primacy 3 modelini kısa bir süre kullandım. Gürültü seviyesi düşüktü. Yapılan testlerde de ıslak zeminde iyi performans gösterdiğini duymuştum.

    Diğerleri hakında bir fikrim yok maalesef.

    Marka ismi vermediğinizi biliyorum ve buna saygı duyuyorum. Sizi takip eden çok.. bu yüzden bir firmayı öne çıkarmanız etik olmaz, haklı olarak..
    Bu kararı kendim vermek zorundayım ve çok büyük ihtimalle kumho alacağım hocam..

    Yuvarlanma direnci yönünden A sınıfı bir lastik.. Yol tutuşu ve frenleme kaabiliyeti de iyi..
    Emsallerinden daha ucuz olması, onu tercih sebebi yaptı.
    Hem ucuza alacağım, hem yakıttan tasarruf yapacağım.

    Diyorum ama...
    Tabii tereddütüm var.
    Lastik bu vasıflarını ne kadar süre koruyabilecek?
    İşte bu da risk..
    Gerçi diğerleri içinde geçerli bu risk..


    Bir ara 55 yanak kalınlığı oranını 60 yapsam mı dedim. 205 ölçüyü değiştirmeden..
    Konforu arttıracağı muhakkak..
    Yakıt konusunda sanırım değişen birşey olmuyordu değil mi? Önceki okuduklarıma istinaden yanlış hatırlamıyorsam?




  • Orjinal ölçüsü 185/55/15 olan lastik ölçülerini 185/60/15 olarak değiştirdim + ve - olarak neler değişir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Orjinal ölçüsü 185/55/15 olan lastik ölçülerini 185/60/15 olarak değiştirdim + ve - olarak neler değişir ?

    1. Yanak yüksekliği 9 mm artmıştır. Bu da konforu çok az bir miktar arttırmıştır.
    2. Yerden yükseklik 9 mm artmıştır.
    3. Göstergedeki hız 185/55/R15 ölçüsüne göre kalibre edildiği için, şu andaki gerçek hızınız göstergedeki hızdan %3,08 daha fazla olacaktır.


    Fakat, bu değişimi siz zaten yaptığınıza göre değişimi tecrübe etmişsinizdir. Sizce neler değişti, asıl bizim sormamız gerekli. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Orjinal ölçüsü 185/55/15 olan lastik ölçülerini 185/60/15 olarak değiştirdim + ve - olarak neler değişir ?

    1. Yanak yüksekliği 9 mm artmıştır. Bu da konforu çok az bir miktar arttırmıştır.
    2. Yerden yükseklik 9 mm artmıştır.
    3. Göstergedeki hız 185/55/R15 ölçüsüne göre kalibre edildiği için, şu andaki gerçek hızınız göstergedeki hızdan %3,08 daha fazla olacaktır.


    Fakat, bu değişimi siz zaten yaptığınıza göre değişimi tecrübe etmişsinizdir. Sizce neler değişti, asıl bizim sormamız gerekli. :)

    Teşekkürler cevap için. Konfor dediğiniz gibi arttı çukur ve tümseklerde sarsıntı biraz daha azaldı artık daha az hissediliyor.

    Peki bu yeni ölçüyü gösterdeki hıza kalibre etme olanağı var mı ? Yetkili servise mi gitmek gerekiyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Orjinal ölçüsü 185/55/15 olan lastik ölçülerini 185/60/15 olarak değiştirdim + ve - olarak neler değişir ?

    1. Yanak yüksekliği 9 mm artmıştır. Bu da konforu çok az bir miktar arttırmıştır.
    2. Yerden yükseklik 9 mm artmıştır.
    3. Göstergedeki hız 185/55/R15 ölçüsüne göre kalibre edildiği için, şu andaki gerçek hızınız göstergedeki hızdan %3,08 daha fazla olacaktır.


    Fakat, bu değişimi siz zaten yaptığınıza göre değişimi tecrübe etmişsinizdir. Sizce neler değişti, asıl bizim sormamız gerekli. :)

    Teşekkürler cevap için. Konfor dediğiniz gibi arttı çukur ve tümseklerde sarsıntı biraz daha azaldı artık daha az hissediliyor.

    Peki bu yeni ölçüyü gösterdeki hıza kalibre etme olanağı var mı ? Yetkili servise mi gitmek gerekiyor ?

    Mumkundur fakat yapilir mi bilemiyorum. Yazilimsal mudahale gerekiyor. Yetkili servisten bilgi alabilirsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • orjinal ölçüsü 195/55/15 olan aracima 195/60/15 taktım. Bu araçta konforu arttırdı. Yakıta +- etkisini ölcmedim . Yakıt kapağında basınç değerleri var. Araçta bulunan yolcu ve yük miktarına göre ne kadar hava olması gerektiğini belirtiyor.
    Ogrenmek istedigim195/55/15 te 32 olan lastik basıncı 195/60/15 te aynı değerde mi olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.